Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2955 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ואל תשכח שאיראן גם מנהלת מלחמת פרוקסי בתימן.

 

לגמרי מה שחסר להם זה סכסוך בגבול הישראלי. לכן התגובה הרופסת מצידם.

 

אני חוזר: אנחנו חיים בתקופה הבטחונית הטובה ביותר בתולדות המדינה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

  • תגובות 100
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)

זו תוצאה של הנסיבות ההיסטוריות.

 

ירידת קרנה של הלאומיות הפאן-ערבית.

חזרתו של הסכסוך השיעי-סוני (בו לישראל אין חלק) למרכז הבמה.

עלייתן של תנועות פונדמנטליסטיות המאמינות בנידוי (Anathema) מן האסלאם, אשר היריבות להן משותפת למוסלמים ולא-מוסלמים כאחד.

הסטת תשומת הלב של המעצמות, שבעבר היו משסות את מדינות המזרח התיכון זו בזו, לחזיתות אחרות כגון הזירה הפסיפית.\

ביסוסו של שלום (שבמוצהר או שבשתיקה) בין ישראל לבין מדינות ערב הסוניות, וההבנה שישראל לא הולכת לשום מקום.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
מלחמת 30 השנה (וספיחיה) היתה הדבר הכי קרוב למלחמת דת באירופה, עדיין היו מעורבבים בזה מניעים פוליטיים וכלכליים מובהקים, והיא, למעשה סימנה את המעבר המובהק מזהות דתית לזהות לאומית. למעשה אפשר לטעון שזו היתה מלחמת הדת היחידה בין הנוצרים לבין עצמם. בשנות קיומה של הנצרות, זו אולי יותר תקופה מאפיזודה, אבל ללא ספק לא מאפיין.

בכל מלחמה יש עוד מניעים. גם במסעות צלב שיצאו מאירופה לא"י, הסבר דתי הוא המידי ביותר, אבל לא היחיד.

באירופה בפרוש היו מלחמות דת בין נוצרים לנוצרים אחרים, והדוגמאות שקישרתי אליהן מלמדות על כך היטב - בין אם במקרה של מסע הצלב בדרום צרפת, בו הגישה הייתה "תהרגו את כולם, אלוהים יברור אותם אחכ", לבין אם במקרים אחרים, מאוחרים יותר.

הדבר "היפה" שהויתור על מלחמות דת לא הפך את אירופה ליותר בטוחה ושלווה, ושהלאומיות הוכיחה את עצמה כמכניזם לא פחות מעודד ליציאה למלחמה. אם במלחמות הדת נלחמו השליטים, באמצעות שכירי חרב, על האינטרסים שלהם, במלחמות לאומיות השתתפו כולם, והקטל רק גדל (גם הטכנולוגיה אשמה בזה).

בהחלט.

לכן הטענה שהדת היא שורש האלימות בעולם...נו. כמו שאחותי הגדולה אומרת, באמירה חיובית דווקא, על מסיבות: לא צריך סיבה, מספיק תירוץ. אותו הדבר עם מלחמות. השורש הוא לא דת, השורש הוא שבטיות, וזה קיים גם אצל שמפנזים...

כן אני גם לא מתחבר לאמירות האלו על דת. בעיקר כי היא מבנה על מורכב מדי. שאי אפשר לנתק אותו מאלוהים יודע כמה פרמטרים אחרים. הגישה של "אם לא הייתה הדת, אזי.." היא מאוד פשטנית.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

יש 3 ערוצי טלגרם שמדווחים לכאורה דרך תקשורת ערבית על המצב בשטחי האויב (סוריה, אירן וכד'), אחד מהם נקרא "הבלוג של פארוק". האמת שלפעמים הם מראים קישורים לכתבות, ולפעמים רק מדווחים בלי שום מקור. מצד אחד, כל מה שהיה קשור לישראל, ישראל הצהירה (פגיעה בבסיסים אירנים בסוריה) נכתב כמה שעות לפני הצהרה הרשמית. מצד שני, מרגיש לי שמנסים לגרום לי להאמין למשהו שלא הגיוני.

בשעות האחרונות אני רואה דיווחים די מוזרים:

לבנון: שירותי הבטחון עצרו את ראש ארגון זכויות האדם הפלסטיני אתמול בבוקר ומאז הוא עצור ללא אפשרות לפגוש עורך דין. הרשויות מסרבות לומר מדוע נעצר.

מוזר ומעניין: איראנים החלו להתקהל סביב שגרירות פלסטין בטהראן והדליקו במקום נרות לזכר ההרוגים. למקום הגיעו שוטרים שמופקדים על הסדר מטעם משרד הפנים והחלו לפזר אותם בכח.

אם הדיווח הוא ומציאותי, יש כאן שבר באמון של הפלסטינים לבין סוריה ואירן. השאלה מה גרם לכך?

פורסם
זו תוצאה של הנסיבות ההיסטוריות.

 

ירידת קרנה של הלאומיות הפאן-ערבית.

חזרתו של הסכסוך השיעי-סוני (בו לישראל אין חלק) למרכז הבמה.

עלייתן של תנועות פונדמנטליסטיות המאמינות בנידוי (Anathema) מן האסלאם, אשר היריבות להן משותפת למוסלמים ולא-מוסלמים כאחד.

הסטת תשומת הלב של המעצמות, שבעבר היו משסות את מדינות המזרח התיכון זו בזו, לחזיתות אחרות כגון הזירה הפסיפית.\

ביסוסו של שלום (שבמוצהר או שבשתיקה) בין ישראל לבין מדינות ערב הסוניות, וההבנה שישראל לא הולכת לשום מקום.

 

 

 

חן, קצת נושא לא קשור ישירות אבל קשור בעקיפין.

 

האם זה נכון שבמקרה של עימות עם צבא טורקיה, ישראל תנצח בגלל השטח הקטן של ישראל ואפשרות עיגון באיזור קפריסין ויוון?

 

ובכלל, איזה צבא חזק ומודרני יותר? (מבחינת גודל, אנחנו נמלים ליד טורקיה).

 

אני צופה עימות כלשהו בעתיד עם הצבא הטורקי, המדינה הטורקית מקצינה דתית עוד ועוד.

פורסם

אתה מדבר על נחתות טורקיות על חופי הקריות או נושאת מטוסים טורקית מול חופי חדרה?

או שמא צנחנים טורקיים בשמי שדה תימן?

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם
חן,

אני צופה עימות כלשהו בעתיד עם הצבא הטורקי, המדינה הטורקית מקצינה דתית עוד ועוד.

לא יהיה שום עימות עם תורכיה.

איזה כייף לי :)

פורסם
אתה מדבר על נחתות טורקיות על חופי הקריות או נושאת מטוסים טורקית מול חופי חדרה?

או שמא צנחנים טורקיים בשמי שדה תימן?

לא זה ולא זה.

איזה כייף לי :)

פורסם

אני מדבר מבחינת עוצמה צבאית.

 

חיל אוויר שלנו הכי טוב בעולם כמעט, ידוע.

 

חיל הים שלהם חזק יותר,

חיל בישה כנראה לא רלוונטי.

 

לגבי טילים וכו' לא ברור לי מי מוביל,

 

אבל קראתי כמו שאמרתי שיש לישראל יתרון במלחמה נגד הטורקים בגלל המרחק של הטורקים וזמן התגובה.

פורסם

מלחמה עם הטורקים זה תרחיש דמיוני שאפילו בהוליווד לא שוקלים בגלל חוסר סבירות. הסרטים של מארוול קרובים יותר למציאות מזה.

אתה יכול לשמוע את ביבי וארדואן מקשקשים אחד על השני מפה ועד (שדה) תימן, בפועל זורם כל כך הרבה כסף בין שתי המדינות שאף אחד לעולם לא הולך להזיז אצבע למקום הלא נכון בסיפור הזה.

פורסם (נערך)

לגמרי. מלחמה עם תורכיה זה לא באמת באופק. ארדואן רק נובח - לא נושך, בהקשר הישראלי. כשהוא צריך להסתייע בישראל, הוא יודע לעשות את זה כמו גדול.

 

אני מדבר מבחינת עוצמה צבאית.

 

חיל אוויר שלנו הכי טוב בעולם כמעט, ידוע.

 

חיל הים שלהם חזק יותר.

 

זו לא שאלה שניתן לענות עליה בקלות. מה גם שאני מתעסק (גם כחוקר מדיני כיום וגם כחוקר צבאי בעבר) במדינות ערב הסוניות - לא בתורכיה, וגם בשעתו זו פשוט לא היתה מדינה מעניינת במיוחד מנקודת מבט בטחונית אז היקף ההבנה של כשירות הצבא התורכי בישראל אינו גדול.

 

ספציפית לגבי חיל הים: בערך כל מדינה מזרח תיכונית גדולה עם רצועת חוף גדולה - יש לה חיל ים טוב מזה הישראלי. זו לא חוכמה.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

יש לה גם חיל אוויר גדול ומתקדם, עומק אסטרטגי וצבא גדול.

 

יש פה קצת זחיחות של אנשים לגבי מה יקרה ומה יכול לקרות. מישהו האמין שסוריה תתפרק ככה או שבמצרים יהיו שתי מהפכות? אם יש משהו שצריך לדעת זה שאצל רודנים - שום דבר לא צפוי. זה לא אומר שתורכיה וישראל מחר במלחמה, אבל צריך גם להיערך לתרחיש שכזה עם כל הצער, במיוחד שארדואן היום צייץ שצריך להעניש את ישראל פיזית. תורכיה היא אחת המדינות שהאוכלוסיה שבה עוינת מאוד את ישראל, זה לא רק עניין שלטוני רגעי.

 

 

פורסם
יש לה גם חיל אוויר גדול ומתקדם, עומק אסטרטגי וצבא גדול.

 

יש פה קצת זחיחות של אנשים לגבי מה יקרה ומה יכול לקרות. מישהו האמין שסוריה תתפרק ככה או שבמצרים יהיו שתי מהפכות? אם יש משהו שצריך לדעת זה שאצל רודנים - שום דבר לא צפוי. זה לא אומר שתורכיה וישראל מחר במלחמה, אבל צריך גם להיערך לתרחיש שכזה עם כל הצער, במיוחד שארדואן היום צייץ שצריך להעניש את ישראל פיזית. תורכיה היא אחת המדינות שהאוכלוסיה שבה עוינת מאוד את ישראל, זה לא רק עניין שלטוני רגעי.

או להבין שאוטוטו יש בחירות בטורקיה, וארדואן אוהב לפלג את העם שלו ולהראות כוחניות יתר. בגלל זה הוא צייץ.

האדון לא דיבר בעבר על כל הרוגי ופצועי הפלסטינים בשבועות האחרונים.

מה קרה שהוא קפץ מהכיסא ודאג להזכיר לנו שאנחנו עם רע?


×
×
  • תוכן חדש...