Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2956 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 100
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

חן, השכלתי. מעניין מאוד.

לגבי המוטרדים, קשה לדעת, אבל בכדול היכולות של צה"ל רבות ואיראן עסוקה, יחד עם זאת אסור לזלזל בה. זו לא לבנון ולא חמאס. אני מקווה שהנשיא טראמפ יעמוד במילותיו ובאמת ידע לתת גב לישראל במידת הצורך, בין אם יהיה הסכם חדש או לא.

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

עם הגב של טראמפ לא הולכים למכולת, קרי, הוא לא יעשה את העבודה המלוכלכת עבורנו.

אי אפשר לעצור מדינה שרוצה להגיע לנשק גרעיני באמצעות סנקציות, חריפות ככל שיהיו.

רק חיסול פיזי של מתקני הגרעין, שלפי מיטב הבנתי מפוזרים באתרים שונים, יחסל את תוכנית הגרעין האירנית.

המטרה של הסנקציות אחת - הפלת שלטון ההייטולות על ידי העם האירני.

אף אחד לא משלה עצמו לרגע שהאירנים ינטשו את תוכניתם לרגע, מה שגם שהסנקציות לא כוללות את רוסיה וסין, מדינה נטול אידיאולוגיה בעליל.

וסין קונה נפט בסכומי עתק מאיראן, ועל פניו תמשיך לקנות, כי עליהם טראמפ לא יכול לאיים.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם (נערך)

קריאה בין השורות של הודעות דו"צ מעלה דבר מעניין. שימו לב כמה פעמים מוזכר "כוח קודס". לדעתי זו הפעם הראשונה שקוראים לילד בשמו; מעבר לכך, אני מסיק שיש כאן כוונה לבודד ולהגדיר את הבעיה.

 

לדעתי יש בכך רמז לשני דברים: 1. הגדרת הישג נדרש מוגבל ומציאותי במסגרת חילופי המהלומות הנוכחיים - סילוק\הרחקת כוח קודס וה"ה קאסם סולימאני מגבולנו. 2. ניסיון לנגן על המיתר המתוח של היחסים בין משמרות המהפכה (ביניהם ה"ה לעיל) לבין אנשים יותר מתונים בצמרת השלטון בטהרן (ככל שיש כאלה) שלא רואים בעין יפה את ההרפתקאות שאירן נגררת אליהן ברחבי המזה"ת.

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר

חזיר דיזל

פורסם
זו מדינה אולטרה-סונית, קוטבית לחלוטין לאיראן.

 

שהיא מונארכיה מסורתית, לא שלטון רדיקאלי שצמח מתוך אידיאולוגיה והשתלט על המדינה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם (נערך)
זו מדינה אולטרה-סונית, קוטבית לחלוטין לאיראן.

לא יודע לגבי קוטביות, אבל כל המלחמות דת הכי גדולות הן בד"כ בין פלגים שונים באותה דת, כמו קתולים ופרוטסטנטים, או בולשביזם ונציונל סוציאליזם (יש להן תכונות דתיות מובהקות, אז מבחינתי הן בגדר דת).

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
לא יודע לגבי קוטביות, אבל כל המלחמות דת הכי גדולות הן בד"כ בין פלגים שונים באותה דת, כמו קתולים ופרוטסטנטים, או בולשביזם ונציונל סוציאליזם (יש להן תכונות דתיות מובהקות, אז מבחינתי הן בגדר דת).

 

הזכרת לי בדיחה ישנה:

פעם ראיתי בחור שעמד על גשר והתכוון לקפוץ.



אמרתי, "אל תעשה את זה".

הוא אמר, "אף אחד לא אוהב אותי".

אמרתי, "אלוהים אוהב אותך. אתה מאמין באלוהים?".

הוא אמר, "כן".

שאלתי, "אתה נוצרי או יהודי?".

הוא אמר, "נוצרי".

אמרתי, "גם אני! פרוטסטנטי או קתולי?".

הוא אמר, "פרוטסטנטי".

אמרתי, "גם אני! איזה זרם?".

הוא אמר, "בפטיסט".

אמרתי, "גם אני! בפטיסט צפוני או בפטיסט דרומי?".

הוא אמר, "בפטיסט צפוני".

אמרתי, "גם אני! בפטיסט צפוני קונסרבטיבי או בפטיסט צפוני ליברלי?".

הוא אמר, "בפטיסט צפוני קונסרבטיבי".

אמרתי, "גם אני! בפטיסט צפוני קונסרבטיבי של אזור האגמים הגדולים, או בפטיסט צפוני קונסרבטיבי של האזור המזרחי?".

הוא אמר, "בפטיסט צפוני קונסרבטיבי של אזור האגמים הגדולים".

אמרתי, "גם אני! בפטיסט צפוני קונסרבטיבי של אזור האגמים הגדולים מהמועצה של 1879, או בפטיסט צפוני קונסרבטיבי של אזור האגמים הגדולים מהמועצה של 1912?".

הוא אמר, "בפטיסט צפוני קונסרבטיבי של אזור האגמים הגדולים מהמועצה של 1912".

אמרתי, "תמות, כופר!", ודחפתי אותו מהגשר.

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם (נערך)
לא יודע לגבי קוטביות, אבל כל המלחמות דת הכי גדולות הן בד"כ בין פלגים שונים באותה דת, כמו קתולים ופרוטסטנטים, או בולשביזם ונציונל סוציאליזם (יש להן תכונות דתיות מובהקות, אז מבחינתי הן בגדר דת).

 

מאוד נכון, וזו הסיבה שהסכסוך בין הסונה לשיעה הוא כה חריף: כי האחת רואה בשניה לא דת אחרת, כי-אם מינוּת של הדת שלה: שיעים מכירים בסונים (ולהיפך) כ"מוסלמים", אבל לא כ"מאמינים." דווקא קיומו של בסיס משותף רחב, הוא מה שהופך את ההבדלים ביניהם לבולטים במיוחד, ולמסוכנים יותר.

 

מסופר באיזשהו מקום על חכם דת שיעי שנועצו בו כיצד לנהוג בתוך קהילה סונית, שאין בה פוסק שיעי להיוועץ בו. אמר לו החכם: "תתבונן בסונים. כל מה שהם עושים - תעשה ההיפך."

 

כמה מההתרחבויות הטריטוריאליות המשמעותית ביותר של האסלאם הסוני, כמו חלק מהכיבושים בתת-היבשת ההודית, מוסברות כנסיון להדביר קנים של שיעים, קודם כל.

 

מה שגם אומר שהשיעים, בתורם, העדיפו לחיות בתוך אוכלוסיה אלילית במקום בקרב הסונים. המצב הזה נשנה גם בדַילַם טרם זו המירה את דתה לזו של תושביה השיעים, וכבשה (!) את הח'ליפות העבאסית. הח'ליפות העבאסית, מצדה, צדה שיעים עד חורמה. כמו שאמרתי, הסיבה שלשיעים באיראן יש אמאם נעלם, היא כי האמאם ה-11 בילה את כל חייו בצינוק העבאסי, ומשכך היה חשוך ילדים.

 

כך שבנוסף להבדלים הדתיים האינהרנטיים, באה ההיסטוריה ומוסיפה עומק לחשבון הדמים בין שתי העדות הללו. ובשום מקום הניגודיות הזו לא מתבטאת בצורה יותר חריפה מאשר ביריבות האזורית בין סעודיה (האולטרה-סונית) לבין איראן (האולטרה-שיעית).

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

בתור פרסי, רק שתדעו שהעם האיראני הוא העם הכי פחות עויין מכל המדינות האסלאם שבסביבה. מוסתים יש, אבל בואו נאמר ככה, הרוב לא מעניין אותם ישראל פלסטין והרבה אוהבים אותנו.

 

דבר שני , שאיראן הורגת סונים בעזרת מיליציות שיעיות בכל מקום במזרח ה תיכון כמעט , אבל בו זמנית גם תומכת בחמאס ובג'יהאד האסלאמי שהם סונים, בעלוואים בסוריה ומה לא, העיקר לתקוף את ישראל. כמה צביעות. אבל איך אומרים , האויב של האויב הוא ידידי כנראה.

 

בכל מקרה, חיל האוויר האיראני הוא פח אשפה ואין להם סיכוי נגד חיל האוויר הישראלי.

 

רק עניין הטילים הבליסטיים והרקטות בעייתיות, אבל כולנו צריכים להאמין שיש לישראל מספיק מערכות הגנה טובות.

 

בקיצור,

اسرائیل قوی از ایران است!1f1ee_1f1f1.png

פורסם (נערך)

כמו שאמרתי, לשיעים מותר לכרות בריתות שהן צו-השעה עם סונים, עם משטרים חילוניים, עם בני דתות אחרות וכך הלאה. זו טקטיקת הישרדות שהטמיעה את עצמה בדת שלהם. ומהצד השני - נכון שחמא"ס הוא ארגון סוני, אבל הוא גם ארגון פלסטיני-לאומני, ויש לראות את נכונותו לקבל סיוע מאיראן על רקע זה.

 

הברית של איראן עם העלוים היא עניין אחר. בעקרון, עלוים הם לא מוסלמים כלל, אבל היסטורית הם - כמו הדרוזים - יצאו מתוך השיעה האִסמאעלית: דתה של הח'ליפות הפאטִמית ששלטה בפאה הזו של הסהר הפורה בעבר.

 

שתי העדות הללו הן מה שנקרא עֻ'לַאת - דתות גוזמאיות, אשר לקחו דמויות מהדת ומההיסטוריה האִסלאמית והעלו אותם לדרגת אלים (רעיון א-אִסלאמי ביסודו), ככל הנראה בהשפעת שכניהם הנוצרים (מכאן שמם הנרדף - נֻצַיְרים) ואמונתם באלוהותו של ישו. הדרוזים עשו את זה לאמאם האִסמאעלי ה-16, אלחאכם בִּאַמְר-אללה; והעלווים - לעלי עצמו.

 

כך שקל להבין למה איראן פרסה את חסותה על העדות הללו, וגם על זרמים אחרים באסלאם השיעי כמו האִסמאעלים עצמם (במרחב הסורי), והזַידים (בתימן). בשאר אלאסד העלוי מתיר לשיעים מאיראן לעלות למסגד האֻמַי בדמשק לרגל העאשוראא, אותו חוגגים גם העלוים עצמם.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

בקיצור, חלום של הרבה פרסים (יהודים ומוסלמים כאחד)שיחזור משטר דמוי שאה והמדינה הזאת תחזור להיות נורמלית.

 

אתמול או שלשום הייתה כתבה בערוץ 10, מזעזע לאן אנשים באיראן הגיעו בגלל המצב הכלכלי והמשטר החונק.

 

אגב, ברדיו הפרסי ראיינו איראני והוא אומר את מה שהרבה חושבים, הם בניגוד לעמים במדינות ערב, לא רק שלא שונאים את ישראל באותה עוצמה אלא שיש שם הרבה הערכה כלפינו. כמובן שיש את הקיצוניים המטורפים ששומעים הסתה מהבוקר עד הלילה מהמסגדים, אבל בגדול , אם יש מדינה אסלאמית באיזור שאפשר להגיע לשלום דרך העם שלהם לדעתי האישית זאת איראן.

פורסם
לא יודע לגבי קוטביות, אבל כל המלחמות דת הכי גדולות הן בד"כ בין פלגים שונים באותה דת, כמו קתולים ופרוטסטנטים, או בולשביזם ונציונל סוציאליזם (יש להן תכונות דתיות מובהקות, אז מבחינתי הן בגדר דת).

 

בעוד בולשביזם ונאציזם אכן יצרו משטרים בעלי מאפיינים מסויימים דומים, הפרוטנסטנטיות יצרה תרבות ושלטון שונים מאוד מזו הקתולית (שורשי הקפיטליזם נעוצים בערכים פרוטסטנטים, כמו גם הפרדה בין דת למדינה ועוד), למרות ששתיהן משוייכות לנצרות. אני גם לא זוכר מלחמה עקובה מדם שהיתה מלחמת דת נוצרים בנוצרים, פר אקסלנס.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
בקיצור, חלום של הרבה פרסים (יהודים ומוסלמים כאחד)שיחזור משטר דמוי שאה והמדינה הזאת תחזור להיות נורמלית.

 

חסר לך הרבה מאוד ידע היסטורי.

השאה היה שליט עריץ שהושם על כסאו בידי שירותי הביון הבריטים והאמריקאים, כדי להבטיח את שליטתם במדינה, תוך כדי שהם מדיחים ראש ממשלה מכהן, שנבחר בבחירות דמוקרטיות.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı


×
×
  • תוכן חדש...