Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3030 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
זה הבסיס.

 

נכון שכסף זה לא הכל בחיים, אבל בלי כסף לא יהיה לך ממש חיים.

 

 

ובעבודה בהייטק לא יהיה לו זמן פנוי לחיות. יש לו הזדמנות להרוויח יופי טופי, אבל בתמורה הוא ימכור את נשמתו לאלוהי ההייטק.

גם אני הייתי פעם מסנוור מההייטק, אבל המציאות לא זוהרת כמו שזה נשמע.

  • תגובות 82
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
ודים, מה נחשבת אצלך משכורת סבירה שמאפשרת חיים סבירים?

קודם שיידע להסביר לעצמו מה זה חיים סבירים.

יש משתמשים שככל שקוראים יותר הודעות שלהם, לומדים לקחת את דבריהם בערבון מוגבל.

מצטער אם זה מעליב.

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם (נערך)
ודים, מה נחשבת אצלך משכורת סבירה שמאפשרת חיים סבירים?
לרווק - 9-10 אש"ח נטו, עם שכירות בפריפריה לא יותר מדי רחוקה (בין חדרה לאשקלון במרכז, קריות/רמת ישי/יוקנעם בצפון), משפחתית/סופרמיני יפנית בת 3-5 או ליסינג מהעבודה, וחסכון צנוע (עדיין לא יאפשר קניית דירה בעתיד הנראה לעין בלי עזרה משמעותית מההורים).

 

לאב משפחה - אין לי מושג באמת. כנראה הרבה יותר מזה.

 

 

קודם שיידע להסביר לעצמו מה זה חיים סבירים.

 

הסבר מספיק טוב?

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

הטיפ שלי הוא שתיקח את הזמן בללמוד מי אתה, כי כרגע נדחפת ממסגרת למסגרת(ועוד תמשיך להדחף) וזה לא בדיוק המקור הכי טוב בלגלות את עצמך.

 

תנסה דברים, תעבוד במקומות, תגלה מה אתה אוהב, מה מתאים לך. ועל פי זה קח החלטות. ובדגש על לנסות דברים. לטוס לתאיילנד ואז להודו ואז לדרום אמריקה למשך ה-5 שנים הקרוובות, זה לא התנסות, אלא בריחה.

 

לאחד טוב הייטק ולעבוד להרוויח כמה שיותר, ואולי אתה בנאדם שחשוב לו עבודי ללא לחץ, או שאולי אתה תגלה שאתה מעדיף דברים אחרים והעבודה בשבילך זה מקום שיהיה נוח שתוכל להעביר בו את ה-30 שנה הקרובות. רק אתה תדע מה טוב בשבילך. לא אף אחד אחר.

 

לי לקח להגיע לגיל 30 בשביל להתחיל להבין מה אני רוצה, ולי עוד יש מזל, חלק מגלים את זה רק בגיל 45 או אפילו לא מגלים אף פעם.

פורסם
לרווק - 9-10 אש"ח נטו, עם שכירות בפריפריה לא יותר מדי רחוקה (בין חדרה לאשקלון במרכז, קריות/רמת ישי/יוקנעם בצפון), משפחתית/סופרמיני יפנית בת 3-5 או ליסינג מהעבודה, וחסכון צנוע (עדיין לא יאפשר קניית דירה בעתיד הנראה לעין בלי עזרה משמעותית מההורים).

 

לאב משפחה - אין לי מושג באמת. כנראה הרבה יותר מזה.

 

 

 

 

הסבר מספיק טוב?

 

אז בכל מקצועות ההנדסה מרויחים הרבה יותר מזה. אפילו מסגר טוב מקבל יותר וכל אלה עובדים הרבה פחות שעות מאשר בהיי טק.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

תגדיר "מקצועות הנדסה".

 

וברור שמרוויחים יותר טוב. אמרת להגדיר מחיה סבירה, הגדרתי.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

הנדסת מכונות/אזרחית/חקלאית/כימיה וכו'.

 

פשוט טענת שכדי לחיות סביר חייבים להשתלב בהייטק כי רק שם יש משכורות שמאפשרות לחיות סביר. לפי מה שאתה כותב כמנט כל מקצוע נותן את זה. אפילו תעודת הוראה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

הנדסה כלשהי כן, למרות שאפשר היום כבר להגדיר את כל המקצועות האלה בתור היי טק.

 

בהוראה אני לא אעבוד גם אם ישלמו לי.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
לרווק - 9-10 אש"ח נטו, עם שכירות בפריפריה לא יותר מדי רחוקה (בין חדרה לאשקלון במרכז, קריות/רמת ישי/יוקנעם בצפון), משפחתית/סופרמיני יפנית בת 3-5 או ליסינג מהעבודה, וחסכון צנוע (עדיין לא יאפשר קניית דירה בעתיד הנראה לעין בלי עזרה משמעותית מההורים).

 

לאב משפחה - אין לי מושג באמת. כנראה הרבה יותר מזה.

 

 

 

 

הסבר מספיק טוב?

לרווק אולי נשמע סביר, למשפחה? לא יודע איך זה יספיק.

קח אפילו את באר שבע:

שכירות במקום סביר - 3000-4000₪.

מסביב יש הוצאות - גז, חשמל, ארנונה, אינטרנט, מים וכו' - בשקט עוד כמה מאות שקלים בחודש, בחודשים חמים המזגן יכול לעבוד כאן נונסטופ, אז חשבון החשמל יהיה מן הסתם יקר יותר.

הוצאות על אוכל בחודש - אפילו לזוג עם ילד אחד, בלי להתפנק, לא רואה איך אפשר שזה ייצא פחות מ-1000-1500₪ בחודש.

הוצאות שוטפות בבית - דברים שמתקלקלים (לא כל דבר מכוסה בשכירות), דברים שצריך לרכוש מסיבות כאלו ואחרות, בלת"מים למיניהם, יכול להגיע למאות שקלים בחודש במצטבר.

הוצאות רכב - גם אם תיקח רכב זול יחסית, נניח רכב ב-15-20 אלף ש"ח שכבר אין לו הרבה לרדת במחירון ונניח שהוא לא יהיה בעייתי, ותצטרך לטפל רק בבלאי שוטף ולבצע טיפולים סטנדרטיים, הוא עדיין יעלה לך לא מעט, אפילו עם ביטוח צד ג'. עם דלק לא תרד מ-1000₪ בחודש.

ואיפה הוצאות על ילדים? בית ספר או גן? ההוצאות שמסביב? לא מדבר על העשרות אפילו.

ואיפה החיים מסביב? לצאת מדי פעם למסעדה, סרט או סתם בילוי כלשהו.

 

סביר מאוד להניח שהחשבון הגס שלי כבר בלע לך את המשכורת, בלי לחיות יותר מדי, בלי מותרות, בלי תחביבים, בלי רכב מודרני.

 

בעיניי כדי לקיים משפחה באופן סביר, צריך לפחות 15-20 אלף ש"ח.

והכוונה שלי באופן סביר:

דירה בעיר סבירה באיזור טוב, רכב מודרני (ואולי אפילו רכב נוסף בהתאם לצורך), רכישת מזון, סכום כסף שיאפשר העשרות לילדים וגם יאפשר לך להנות כשצריך, טיול לחו"ל פעם בשנה או איזה פינוק שתרצה לעצמך (גאדג'ט חדש או משהו נחמד לרכב, לא חשוב), הוצאות שוטפות כמובן.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

לפות"ש -

השכלה פיננסית הייתה חסרה לי לאחר שהשתחררתי מצה"ל, וזה משהו שאני רוכש אותו לבד תוך כדי תנועה.

 

אנסה לעשות לך קצת סדר:

 

1. כשיפתחו לך קרן פנסיה באחת העבודות הראשונות - תדאג לקבל דמי ניהול טובים.

 

2. תחסוך כסף ותלמד להשקיע את הכסף בהשקעות פאסיביות/סולידיות בכדי שיצבור ריבית-דריבית, ותתרחק ממסחר יומי/ניתוח טכני וכד'...

מוטב עכשיו ממאוחר.

בקצרה- להשקיע באינדקסים, מדדים לטווח הארוך.

מכיוון שאתה צעיר - אופק ההשקעה שלך ארוך יותר, ואתה יכול לקחת סיכון יותר.

 

יש לך כאן אחלה מידע:

http://www.hasolidit.com/%d7%90%d7%99%d7%9a-%d7%9c%d7%94%d7%a9%d7%a7%d7%99%d7%a2-%d7%91%d7%91%d7%95%d7%a8%d7%a1%d7%94-%d7%9e%d7%93%d7%a8%d7%99%d7%9a-%d7%9c%d7%9e%d7%aa%d7%97%d7%99%d7%9c%d7%99%d7%9d

 

http://thebigpicture.co.il/blog/

 

https://fintranslator.com/

 

אחלתי למשוחרר הטרי בהצלחה 8)

 

****לא ממליץ שום דבר.

פורסם
פותח השרשור מוזמן לצאת מהלחץ הכה אופיני לארץ שלנו. קח שבוע חופש, חודש, חמש שנים. אל תמהר. הפזיזות מן השטן.

שבוע, שבועיים, חודש, חצי שנה בכיף. החיפזון מהשפן. אבל גם החילזון לא מגיע ממקום אחר - בגיל 30 (ובטח בגיל מאוחר יותר) כבר יותר קשה לעשות מה שאפשר היה לעשות בקלות בגיל 21. לא מבחינת יכולת פיסית, אלא מבחינת הצרכים והרצונות. יש מסלולים שכדאי להתחיל בגיל צעיר (כמו רפואה, אקדמיה וכאלו). לא אומר שצריך להילחץ - אבל אם אתה רוצה להגיע לאנשהו (יכול להיות שלא, גם זה בסדר), תצטרך בקרוב לחשוב לאן ואיך.

 

אני חושב שכבר עכשיו ובטח בעוד מספר שנים יהיה מחסור אדיר (בלי גוזמה) בארץ של ידיים עובדות פיזית. למה הכוונה? לא פיזית כמו פעם, בלוקים וסחיבת ברזלים לקומה שישית. בשביל זה יש פועלים זרים ויהיו עוד בהמשך. אני מתכוון פיזית בכל תחום שהוא לא הייטק. לדוגמא דיאגנוסטיקה ומכונאות רכב, פרטי וכבד, כאשר הכוונה היא לכל האלקטרוניקה/מיחשוב שנכנסים לתחום. תחום הייצור הבטחוני (ייצור, לא הייטק - כלומר מול מסך מחשב כל היום). תחום התעשיה הבריאותית המתקדמת, תחום הקרקע/מים, תחום הננו-ביולוגיה, תחום המכטרוניקה המתקדמת, תחום הגז, תחום המזון, תחום איכות הסביבה, תחום הביולוגיה הימית ועוד ועוד. הרבה תחומים שאני צופה שייכנסו לארץ שלנו שהייתה "מפגרת" בהם אל מול העולם המערבי המתקדם. לא חייבים להפוך לבטטת הייטק (סליחה מכולכם, זה רק היה בשביל הביטוי, לא להעליב וכו'). עוד לא דיברתי על תחומים יותר אפורים אבל גם בהם יש מחסור, כגון חרטים מדויקים וכו'.

הבט סביב: עוד ועוד מגדלים מוקמים בארץ, בעיקר במרכז, ומי מאכלס אותם? עו"ד, הייטק וכו'. אני לא רואה שם ייצור, לא רואה אנשים שעובדים ממש בייצור. זהו בלון נפוח שיום אחד יתפוצץ לנו בפנים.

אני ממש לא מסכים. בכמה מילים, ישראל היא (ממש) לא משק אוטרקי, ורוב מה שאנחנו צורכים לא מיוצר כאן. זו לא בועה, וזה לא יתפוצץ. ואם נתקדם קצת מהפיפטיז - הייטק זה לא בועה (לפחות בחלקו). אלו מוצרים אמיתיים (גם אם אתה לא צריך לרתך בשביל לייצר אותם) שנמכרים במיליארדי דולרים אמיתים לגמרי בשנה.

 

ונעבור למיתוסים הסטנדרטיים:

 

עוד דבר ששמתי לב אליו בהייטק, אין סנטימנטים: היום אתה נחוץ להם, מחר אתה יכול למצוא עצמך בבית. אז נכון, בכל עבודה זה ככה, אבל יש לי ההרגשה שבהייטק זה קורה הרבה.

זה נכון בכל מקום, ודוקא הרבה פעמים אם חברת הייטק אמריקאית גדולה סוגרת סניף בישראל, המפוטרים מקבלים פיצויים (לפעמים מאוד) מורחבים. אני לא חושב שזה קורה בסקטורים אחרים. אז כן, יש פיטורים מדי פעם (אפילו לי זה קרה פעם אחת), אבל לרוב יש גם הרבה היצע. לדעתי זה עדיף על האפשרות שישאירו אותך לעוד חצי שנה-שנה במשכורת רעב, ואז יסגרו את העסק אחרי שלא קיבלת שכר חודשיים כי הוא לא רווחי.

 

זה כשאתה צעיר ועובד סביב השעון. השאלה איפה תהיה בגיל 55 אם לא תצליח להתברג לתפקידי ניהול.

אני אגיד פה משהו קצת מפתיע, אבל לדעתי זה הפוך. רוב הביקוש הוא לתפקידים טכניים (וגם, בתפקידים ניהוליים יש הרבה יותר היצע), ולדעתי רוב מי שלא מצליח למצוא עבודה הם מנהלים זוטרים שכבר לא עשו שום עבודה אמיתית פרט ללשבת בישיבות ולנהל אקסלים בעשור האחרון. נכון שתמיד תמצא מקום עם מנהל בן 20 ומשהו שידחה אותך רק כי אתה מבוגר, אבל מי שיודע ורוצה לעבוד בעבודה אמיתית (לא ישיבות ואקסלים), ימצא עבודה גם בגיל 55. יש אצלינו כמה כאלה.

 

ובעבודה בהייטק לא יהיה לו זמן פנוי לחיות. יש לו הזדמנות להרוויח יופי טופי, אבל בתמורה הוא ימכור את נשמתו לאלוהי ההייטק.

גם אני הייתי פעם מסנוור מההייטק, אבל המציאות לא זוהרת כמו שזה נשמע.

המציאות לא זוהרת, אבל אם אתה לא באיזה סטארטאפ בשלב הקריטי שלו, לא רק שאתה לא עובד יותר שעות מהתקן (9 ביום), אלא שגם יש גמישות מרשימה לגבי שעות הנוכחות, ולפעמים גם אפשרות לעבוד מהבית. בשבע השנים האחרונות אני מקפיד להוציא את הבת שלי מהמסגרת החינוכית פעמיים בשבוע. לא מכיר הרבה תפקידים אחרים שבהם זה מתאפשר במקביל למשרה מלאה.

 

אז בכל מקצועות ההנדסה מרויחים הרבה יותר מזה. אפילו מסגר טוב מקבל יותר וכל אלה עובדים הרבה פחות שעות מאשר בהיי טק.

כמה זה הרבה יותר? כדי לקבל 15 נטו, תצטרך כבר ~25 ברוטו. כדי לקבל 20 נטו, תצטרך כבר מעל 35 ברוטו. בכמה מקומות מרוויחים משכורות כאלו? ומשלמים תנאים סוציאליים על כל הסכום הזה?

 

זה לא שלהיות מתכנת זה איזה חלום נוצץ - אבל למי שאוהב את זה ויש לא את היכולת, זה ממש מסלול לא רע במדינת ישראל של 2017. כמובן שלמי שלא יכול או לא אוהב את התחום עדיף למצוא משהו אחר, גם במחיר של שכר נמוך יותר.

 

מה שמביא אותי לנושא שלשמו התכנסנו: לדעתי, הטריק הוא למצוא מקצוע שלא תתעב אותו מצד אחד, ויאפשר מחיה סבירה מצד שני. לקום כל בוקר, במשך 40 שנה, לעבודה שמשעממת אותך למוות זו דרך עצובה מאוד לבזבז חיים, גם אם מרוויחים בה טוב. אני מכיר מישהו שעשה הסבה מרו"ח לטייס מסוק, למרות שפוטנציאל ההשתכרות שלו בתור רו"ח כנראה היה גבוה משמעותית. ולא שלהיות טייס מסוק זו מציאה גדולה, אבל זה כנראה הרבה יותר כיף מלהיות רו"ח (לפחות עבורו).

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

פורסם
רווק שיש לו משכורת של 10,000 ש"ח בבנק בחודש זה סביר? ואוו.

כן, זה סביר, בהנחה שאתה שוכר דירה ומחזיק רכב, כנראה לא תצליח לחסוך מזה כדי שיהיה לך סכום התחלתי למשכנתא. גם אם תוותר על הרכב לחלוטין ותשכור כשאתה צריך בלבד, עדיין זה לא יספיק.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

זה הכל מנקודת מבט של המתבונן. אני לא חושב שרווק שמרוויח 10,000 ש"ח הוא מנצל את כל הכסף שלו לצרכים האישים, אלא אם הוא מצליח "לבזבז" את כולו, כנראה שרוב הכסף הולך על מותרות.

פורסם

רווק עם הכנסה חודשית נטו של 10000 ש״ח, ששוכר דירה עם שותף/ה ואולי מחזיק רכב מיני בן 5 (לא למטרות נסיעה יומית למקום עבודה מרוחק), יכול לחסוך בקלות 2000-2500 ש״ח בחודש (תלוי במספר גורמים, כמו איזור מגורים). עם קצת מאמץ וויתורים (או בלי להחזיק רכב) - גם יותר.


×
×
  • תוכן חדש...