Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3029 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי,

אני רוצה להגיד לך שלדעתי הדבר הראשון שכדאי לעשות זה לשחרר לחץ. תעשה דברים לאט, בכיף. אני זוכר שכאשר השתחררתי מצאתי יכולת מופלאה (שאני מקפיד לשמור עד היום) ליהנות מדברים קטנים. להתקלח בלי כפכפים ( :) ), כוס תה עם עוגיה טובה, סרטון מצחיק ביוטיוב, סתם לטייל במזג אוויר יפה עם מוזיקה. הגוף שלך משתחרר קצת משגרה ואפשר ורצוי לתת לו מנוחה קלה. תן קצת זמן לאנשים שאתה אוהב. כל אלו דברים יקרים מפז לדעתי.

 

זה גם זמן טוב לתת מקום לתחביבים שלך. הם יוכלו לעזור לך ללמוד על עצמך ועל איזה כיוון תרצה לתפוס בעתיד. תוכל אולי גם להכיר אנשים חדשים שמהם תשאב השראה.

 

לגבי עתיד,

תתחיל לדבר עם אנשים. לא חייב להסתער על דברים כמו לימודים (אולי אתה לא צריך פסיכומטרי?). כשאתה עושה בדיקות דם שגרתיות שאל את הרופא שלך על המקצוע. דבר עם מורה שאתה מכיר או עם הבנקאי שלך. תמצא אנשים שעובדים במה שמעניין אותך והתעניין במה שיש להם להציע. אני לא יודע בן כמה אתה, אבל אני מניח שאתה צעיר (21?). כל החיים לפניך וגם אחרי שמתחילים משהו תמיד אפשר לשנות כיוון. הכל טוב. תתנסה, תהנה מהדרך ומהמטרה.

 

גם אם לא תדע מה מושך אותך, אבל תחליט שאתה רוצה אקדמיה, יש לך מלא מידע זמין באינטרנט. תנאי קבלה, פסיכומטרי, בגרויות וכן הלאה. תוכל גם לפתוח שרשור בפורום, בטוח יעזרו לך. מקסימום תפגוש מלא אנשים חדשים ומהם תקבל השראה.

 

בהצלחה באזרחות!

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

  • תגובות 82
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
ובעבודה בהייטק לא יהיה לו זמן פנוי לחיות. יש לו הזדמנות להרוויח יופי טופי, אבל בתמורה הוא ימכור את נשמתו לאלוהי ההייטק.

גם אני הייתי פעם מסנוור מההייטק, אבל המציאות לא זוהרת כמו שזה נשמע.

שמענו.

 

מהחברים שלי שלא בהייטק אני עובד שעות סבירות הרבה יותר.

המקומות סבירים וכשאתה טוב 9 שעות ביום כמו כל מקום בערך עם גמישות לצאת הביתה מוקדם או לעבוד מהבית ותנאים סוציאליים וימי חופשה הרבה יותר נדיבים.

 

בקיצר קשקוש בפיתה. יש ויש כמו בכל מקום ובכל תחום.

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם (נערך)

תעשה איזה טיול - לא חייב חצי שנה בדרום אמריקה ולא חייב שיהיה בחו"ל, העיקר שתעשה משהו. עכשיו זה זמן טוב, עוד כמה שנים לא כל כך.

 

כשאתה מקבל את הפיקדון לא לבזבז אותו על סתם שטויות (לדוגמה קורס ברמנים, סליחה ממי שעשה) אלא על מטרות חשובות שיקדמו אותך בחיים כמו לימודים.

 

לפני שאתה מתחיל עם לימודים תבדוק שאתה יכול לממן את עצמך כלכלית תוך כדי הלימודים (אי אפשר לעבוד ולעבור מכינה/שנה א' בהנדסה), אם צריך תעבוד כדי שתוכל ללמוד בראש שקט.

 

בהצלחה

עריכה אחרונה על ידי ishayk
פורסם
הייטק זה כללי מדי, אין דין QA ידני כדין ראש צוות.

QA ידני בחברה טובה =משכורת מעל ומעבר לרווק ומשכורת שבעלי תארים רבים לא מגיעים אליו בלי מזל.

כמובן שאין אפיקי התקדמות, אבל פות"ש יכול ללמוד בצד תואר שישתלב עם העבודה או קורסים נוספים ולהגיע קצת יותר רחוק.

 

כל עובדי ההייטק פה יאמרו לך שזה קשקוש כמובן, רק שהם לא יודעים או זוכרים מה זה עבודה שהיא לא הייטק, כשמאשרים לי חופשה של שבועיים-שלושה לתקופת מבחנים או סתם לטיול בלי להניד עפעף ולחברים מהלימודים בקושי מאשרים יומיים אני מבין כמה בר מזל אני... זה רק על קצה המזלג (כרגע זה הדבר הכי חשוב לי)

Miata ND2

 

פורסם
זה הכל מנקודת מבט של המתבונן. אני לא חושב שרווק שמרוויח 10,000 ש"ח הוא מנצל את כל הכסף שלו לצרכים האישים, אלא אם הוא מצליח "לבזבז" את כולו, כנראה שרוב הכסף הולך על מותרות.

תעקוב בבקשה אחרי החישוב שלי, תגלה שלא נגעתי במותרות, מעבר לכך, נכון, רווק אוכל פחות ממשפחה של 3 נפשות, אבל עדיין צריך לאכול. (זאת נקודה שלא נגעתי בה)

רווק עם הכנסה חודשית נטו של 10000 ש״ח, ששוכר דירה עם שותף/ה ואולי מחזיק רכב מיני בן 5 (לא למטרות נסיעה יומית למקום עבודה מרוחק), יכול לחסוך בקלות 2000-2500 ש״ח בחודש (תלוי במספר גורמים, כמו איזור מגורים). עם קצת מאמץ וויתורים (או בלי להחזיק רכב) - גם יותר.

אוקיי, נניח שאני הולך איתך, יחסוך 3000-3500₪ בחודש. איך זה יספיק בדיוק כהון התחלתי למשכנתא? מדובר על כ-35-40 אלף ש"ח בשנה. אפילו כדי לקנות דירה זולה בבאר שבע, תצטרך לפחות 400 אלף ש"ח, לאיזו דירת שלושה חדרים בשכונה ג'/ד', דירה בת עשרות שנים, ללא ממ"ד, ללא חניה וללא מעלית.

זה אפילו לא יספיק כהון התחלתי לדירה במקום זול יחסית כמו אופקים, ירוחם, ערד או דימונה.

 

ואני בטח לא מדבר על מי שירצה לרכוש דירה במרכז או במקום סביר בדרום (שכונות טובות בבאר שבע, אשקלון וכדומה). דירת 4 חדרים באיזור טוב בבאר שבע עולה יותר ממיליון ש"ח. (1.2-1.4 מיליון)

 

אז עכשיו ברור למה אני אומר שזה לא מספיק? במצב כזה, אני אעדיף להישאר לגור עם ההורים לשנה וחצי - שנתיים, ואז אפשר לחסוך באמת את רוב המשכורת, אפילו אם משתתפים בהוצאות הבית, ואז באמת אפשר לחסוך בשנתיים כ-200 אלף ש"ח אם לא מוציאים הרבה וחיים כמו תפרנים. זה לא יספיק לדירה מדהימה, אבל זה יספיק לפחות כהון התחלתי איזו דירה במקום סביר.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
לרווק אולי נשמע סביר, למשפחה? לא יודע איך זה יספיק.

קח אפילו את באר שבע:

שכירות במקום סביר - 3000-4000₪.

מסביב יש הוצאות - גז, חשמל, ארנונה, אינטרנט, מים וכו' - בשקט עוד כמה מאות שקלים בחודש, בחודשים חמים המזגן יכול לעבוד כאן נונסטופ, אז חשבון החשמל יהיה מן הסתם יקר יותר.

הוצאות על אוכל בחודש - אפילו לזוג עם ילד אחד, בלי להתפנק, לא רואה איך אפשר שזה ייצא פחות מ-1000-1500₪ בחודש.

הוצאות שוטפות בבית - דברים שמתקלקלים (לא כל דבר מכוסה בשכירות), דברים שצריך לרכוש מסיבות כאלו ואחרות, בלת"מים למיניהם, יכול להגיע למאות שקלים בחודש במצטבר.

הוצאות רכב - גם אם תיקח רכב זול יחסית, נניח רכב ב-15-20 אלף ש"ח שכבר אין לו הרבה לרדת במחירון ונניח שהוא לא יהיה בעייתי, ותצטרך לטפל רק בבלאי שוטף ולבצע טיפולים סטנדרטיים, הוא עדיין יעלה לך לא מעט, אפילו עם ביטוח צד ג'. עם דלק לא תרד מ-1000₪ בחודש.

ואיפה הוצאות על ילדים? בית ספר או גן? ההוצאות שמסביב? לא מדבר על העשרות אפילו.

ואיפה החיים מסביב? לצאת מדי פעם למסעדה, סרט או סתם בילוי כלשהו.

 

סביר מאוד להניח שהחשבון הגס שלי כבר בלע לך את המשכורת, בלי לחיות יותר מדי, בלי מותרות, בלי תחביבים, בלי רכב מודרני.

 

בעיניי כדי לקיים משפחה באופן סביר, צריך לפחות 15-20 אלף ש"ח.

והכוונה שלי באופן סביר:

דירה בעיר סבירה באיזור טוב, רכב מודרני (ואולי אפילו רכב נוסף בהתאם לצורך), רכישת מזון, סכום כסף שיאפשר העשרות לילדים וגם יאפשר לך להנות כשצריך, טיול לחו"ל פעם בשנה או איזה פינוק שתרצה לעצמך (גאדג'ט חדש או משהו נחמד לרכב, לא חשוב), הוצאות שוטפות כמובן.

מקום סביר, זה פילוסופיה בפני עצמה: האם לגור בשכונה שקרובה למרכז העיר או לחיות בשכונה ישנה או לחיות שכונה חדשה בקצה העיר? אפשר להוזיל עלויות אם מתפשרים.

הוצאות עבור חשמל/מים/ארנונה: יכולות להגיע ל-250 ש"ח בחודש אם אתה גר בשותפות עם בן אדם, אם לא המחיר יכול לקפוץ. נוחות עולה כסף. אולי גם בזה אפשר להתפשר?

אוכל לבן אדם, יש שרשור שקצת יותר מדויק מהמספרים שאתה זורק כאן. מחיר 1500 ש"ח לאדם גם לדעתי מוגזם, אלא אם כן אתה אוכל חצי מהמן מחוץ לבית.

רכב: עם האפשרות המימון שיש בבנקים, אפשר להנות מרכב חדש. ההוצאות הם קבועות ופעם בשנה אתה זורק עד אלפייה למוסך. רכב משומש, תוכל לתקן לבד ולחסוך עוד כמה שקלים. עלויות הדלק משתנות מבן אדם לבן אדם, ואני מניח שביטוח לרכב סטנדרטי בישראל הוא 4500 ש"ח לממוצע. כמובן שנסיעות בתוך העיר, אפשר לנסוע באוטובוס ולחסוך עוד כמה שקלים.

פינוקים אישיים: תלוי בתקציב שאתה קובע לעצמך. אני בתור סטודנט שעובד, קונה לעצמי הרבה שטויות במהלך החודש דרך אליאקספרס ואמזון. יש בממוצע אני משלם 300 ש"ח עבור הצעצועים האלו. אולי אתה משלם על יותר דברים.

לבן אדם רווק אין לו ילדים. אם מדברים על משפחה, שני בני הזוג עובדים.

 

 

תעקוב בבקשה אחרי החישוב שלי, תגלה שלא נגעתי במותרות, מעבר לכך, נכון, רווק אוכל פחות ממשפחה של 3 נפשות, אבל עדיין צריך לאכול. (זאת נקודה שלא נגעתי בה)

 

אוקיי, נניח שאני הולך איתך, יחסוך 3000-3500₪ בחודש. איך זה יספיק בדיוק כהון התחלתי למשכנתא? מדובר על כ-35-40 אלף ש"ח בשנה. אפילו כדי לקנות דירה זולה בבאר שבע, תצטרך לפחות 400 אלף ש"ח, לאיזו דירת שלושה חדרים בשכונה ג'/ד', דירה בת עשרות שנים, ללא ממ"ד, ללא חניה וללא מעלית.

זה אפילו לא יספיק כהון התחלתי לדירה במקום זול יחסית כמו אופקים, ירוחם, ערד או דימונה.

 

ואני בטח לא מדבר על מי שירצה לרכוש דירה במרכז או במקום סביר בדרום (שכונות טובות בבאר שבע, אשקלון וכדומה). דירת 4 חדרים באיזור טוב בבאר שבע עולה יותר ממיליון ש"ח. (1.2-1.4 מיליון)

 

אז עכשיו ברור למה אני אומר שזה לא מספיק? במצב כזה, אני אעדיף להישאר לגור עם ההורים לשנה וחצי - שנתיים, ואז אפשר לחסוך באמת את רוב המשכורת, אפילו אם משתתפים בהוצאות הבית, ואז באמת אפשר לחסוך בשנתיים כ-200 אלף ש"ח אם לא מוציאים הרבה וחיים כמו תפרנים. זה לא יספיק לדירה מדהימה, אבל זה יספיק לפחות כהון התחלתי איזו דירה במקום סביר.

 

התפיסה שרק גבר מכניס כסף לקופת המשפחה כבר כמעט ולא קיימת אצל הדור הצעיר. אדם שיודע שלא תהיה לו אפשרות לממן את עצמו בגיל מאוחר, יחסוך כסף בגיל צעיר ויעבוד קשה. החיים הם לא גלידה, אבל בהחלט תותים.

פורסם
הנדסה כלשהי כן, למרות שאפשר היום כבר להגדיר את כל המקצועות האלה בתור היי טק.

 

בהוראה אני לא אעבוד גם אם ישלמו לי.

 

עד היום עבדת בלי ששילמו לך?

 

 

 

 

 

 

כמה זה הרבה יותר? כדי לקבל 15 נטו, תצטרך כבר ~25 ברוטו. כדי לקבל 20 נטו, תצטרך כבר מעל 35 ברוטו. בכמה מקומות מרוויחים משכורות כאלו? ומשלמים תנאים סוציאליים על כל הסכום הזה?

 

מהנדס עם 5-6 שנות ותק יכול להגיע ל 12-13 נטו בלי בעיה.

 

זה לא שלהיות מתכנת זה איזה חלום נוצץ - אבל למי שאוהב את זה ויש לא את היכולת, זה ממש מסלול לא רע במדינת ישראל של 2017. כמובן שלמי שלא יכול או לא אוהב את התחום עדיף למצוא משהו אחר, גם במחיר של שכר נמוך יותר.

 

מה שמביא אותי לנושא שלשמו התכנסנו: לדעתי, הטריק הוא למצוא מקצוע שלא תתעב אותו מצד אחד, ויאפשר מחיה סבירה מצד שני. לקום כל בוקר, במשך 40 שנה, לעבודה שמשעממת אותך למוות זו דרך עצובה מאוד לבזבז חיים, גם אם מרוויחים בה טוב. אני מכיר מישהו שעשה הסבה מרו"ח לטייס מסוק, למרות שפוטנציאל ההשתכרות שלו בתור רו"ח כנראה היה גבוה משמעותית. ולא שלהיות טייס מסוק זו מציאה גדולה, אבל זה כנראה הרבה יותר כיף מלהיות רו"ח (לפחות עבורו).

 

הדגשתי את הדבר הכי חשוב בתגובה שלך.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

גיא, יש לי תחושה שאתה לא מבין אותי, דיברתי על הכנסה פר משפחה (והסבר לכך ש-10 אלף ש"ח משני בני הזוג הוא סכום גבולי למדי), לא כתבתי מי עובד, הגבר או האישה, או אולי שניהם.

 

חוץ מזה, לא מכיר מקום אחד בבאר שבע שהשכירות בו יורדת מ-2000₪ לדירה/יחידת דיור ולא מכיר הרבה אנשים שלקראת גיל 30, אחרי לימודים, ירצו לגור עם שותפים.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם (נערך)

אוקיי, נניח שאני הולך איתך, יחסוך 3000-3500₪ בחודש. איך זה יספיק בדיוק כהון התחלתי למשכנתא?

 

במצב כזה, אני אעדיף להישאר לגור עם ההורים לשנה וחצי - שנתיים, ואז אפשר לחסוך באמת את רוב המשכורת, אפילו אם משתתפים בהוצאות הבית, ואז באמת אפשר לחסוך בשנתיים כ-200 אלף ש"ח אם לא מוציאים הרבה וחיים כמו תפרנים. זה לא יספיק לדירה מדהימה, אבל זה יספיק לפחות כהון התחלתי איזו דירה במקום סביר.

 

לא מכיר הרבה אנשים שקנו דירה לבד בתור רווקים. אני גם לא מבין למה זה בכלל מדד ל״חיים ברמה סבירה״. בכלל, כל ההתייחסות הזו לרכישת נדל״ן כאילו זו המטרה שלך בחיים היא לדעתי מוטעית (ולא בריאה במיוחד).

 

40000 ש״ח בשנה, עם תשואה (מאוד שמרנית) של 2 אחוז בשנה, יתנו לך כ-400 אלף ש״ח תוך 9 שנים. זה לפני שאתה משקלל תשואה גבוהה יותר (שקל מאוד להשיג לאורך זמן), שיפור בתנאי השכר ועוד (מניסיון - הסכום גדול הרבה יותר). פגשת מישהי והתחתנת בזמן הזה - הופ, כבר יש לך סכום גדול בהרבה (אולי לא תמיד פי 2, אבל לפחות הגדלת ב-50%). זה כבר כנראה מספיק כדי לקנות דירה בפריפריה הזולה, או אפילו באיזור טוב יותר עם תוספת של משכנתא.

 

אבל שוב, אני רוצה להדגיש - לא מבין למה איכות החיים שלך נמדדת ביכולת לקנות דירה בשלב מוקדם בחיים. מה הלחץ? לדעתי, אין צורך אמיתי ברכישת דירה עד שהילד הראשון מגיע, וגם אז לא בהכרח. אין שום סיבה שזוג לא יקנה את הדירה הראשונה שלו בגיל 35-40. זו המציאות של היום, ואני אישית לא חושב שזה נורא בכלל.

 

לגבי מגורים אצל ההורים - לגיטימי לדעתי להשאר בבית שנה-שנתיים כדי לחסוך, אבל זה כבר עניין אישי. מבלי לשפוט אף אחד, אני אישית מעדיף לחיות את החיים שלי מאשר להשאר תחת הסינר של ההורים, גם אם זה אומר שבטווח הארוך יהיו לי כמה עשרות (או אפילו מאות) אלפי ש״ח פחות.

 

אגב, גם בתור הורה - הייתי מעדיף לעבור לדירה קטנה יותר (הרבה זוגות שאני מכיר עשו את זה כשיצאו לפנסיה) ולתת לצאצא שלי את ההפרש מאשר לשכן אותו בבית כמה שנים. לטובתו, כן?

עריכה אחרונה על ידי malcishua
פורסם

10 לזוג ללא ילדים אפשר לחיות. עם ילדים צריך לדעת איך להתנהל נכון ועל מה להתפשר בחיים.

יחידות דיור בשכונות א'/ב'/ג'/ד' יגיעו לסכום שקצת פחות מ-2000 ש"ח. ברמות (ליד האוניברסיטה)/ט/ה המחיר טיפה יותר גבוה.

אם אתה גר בשותפות או בזוגיות, למצוא דירה שתעלה 1100 ש"ח לכל נפש בב"ש, זה מחיר הגיוני מאוד.

פורסם
כל עובדי ההייטק פה יאמרו לך שזה קשקוש כמובן, רק שהם לא יודעים או זוכרים מה זה עבודה שהיא לא הייטק, כשמאשרים לי חופשה של שבועיים-שלושה לתקופת מבחנים או סתם לטיול בלי להניד עפעף ולחברים מהלימודים בקושי מאשרים יומיים אני מבין כמה בר מזל אני... זה רק על קצה המזלג (כרגע זה הדבר הכי חשוב לי)

יש חברות שעדיין מתנהלות ככה, אבל יש תזוזה משמעותית לכיוון השני, אני לא אתפלא זה כבר הרוב - של גמישות בקבלת חופשים ואפשרות למשרה ב-80 אחוז (נפוץ אצל נשים, זה משהו שסוגרים מתחת לשולחן).

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם (נערך)
ובעבודה בהייטק לא יהיה לו זמן פנוי לחיות. יש לו הזדמנות להרוויח יופי טופי, אבל בתמורה הוא ימכור את נשמתו לאלוהי ההייטק.

גם אני הייתי פעם מסנוור מההייטק, אבל המציאות לא זוהרת כמו שזה נשמע.

 

כמעט כל אחד בכל מקצוע שרוצה להביא הביתה משכורת מעל הממוצע נאלץ לעבוד מסביב לשעון. לא מדובר בנחלתם הבלעדית של עובדי הייטק. ההבדל הוא שעובדי הייטק לוקחים הביתה יותר אפילו בתפקידים הלא זוהרים של התעשייה. it's a fact.

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם
שלום לכולם ובוקר טוב, זהו הבוקר הראשון שלי ב3 שנים האחרונות בתור אזרח ואני מלא בפחדים, חששות ותהיות.

זהו הבוקר ה-5,840 שלי (בערך) בתור אזרח. מי שנולד כשהשתחררתי, יתגייס בעוד שנתיים...

העצה הכי טובה שאני יכול לתת לך היא: תעשה עכשיו את מה שאתה יכול ויודע, כדי שאחר כך תוכל לעשות את מה שאתה רוצה.

תתחיל להשקיע בעתיד. תעשה לך תכנית, תראה איך אתה מגיע אליה. תתכנן מה אתה רוצה ללמוד ו\או לעשות, תראה איך אתה מגיע לזה. אל תמצא את עצמך במצב שלי- זה מאד לא כיף... כשאתה עדיין צעיר, ללא התחייבויות, אתה עדיין יכול ללמוד, או להקים עסק, או לעשות 1001 דברים שגם אם לא יצליחו, הנפילה לא תהיה כואבת מדיי- אבל אם הם כן יצליחו, תהיה מסודר בחיים.

 

אני לא אומר להתחיל עכשיו לצרוח בפאניקה, לתפוס יומן ולהתחיל להכניס לתוכו סדר יום חצי שעתי עם הסידורים שאתה צריך לעשות ואחרי זה להפוך את זה לקובץ אקסל - קח פסק זמן, תהנה קצת מהחיים, תכנן איזה טיול או משהו. אבל תדע שכשאתה חוזר, אתה מתלבש על יצירת עתיד לעצמך - וחזק.

בהצלחה.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

יש לי שאלה -ו אולי שאלתי אותה כבר בעבר.

בעיני הרבה אנשים 10,000 ש"ח נטו זו משכורת גבוהה.

לדעתי, למדינת ישראל ויוקר המחיה בה זה לא כל כך הרבה...

כמה זמן לקח לכם להגיע למשכורת הזו ואף לעבור אותה? (למי שמוכן לענות)

כרגע, היא לא נתפסת בעיניי כברת השגה אבל אולי בעתיד...

פורסם
זהו הבוקר ה-5,840 שלי (בערך) בתור אזרח. מי שנולד כשהשתחררתי, יתגייס בעוד שנתיים...

העצה הכי טובה שאני יכול לתת לך היא: תעשה עכשיו את מה שאתה יכול ויודע, כדי שאחר כך תוכל לעשות את מה שאתה רוצה.

תתחיל להשקיע בעתיד. תעשה לך תכנית, תראה איך אתה מגיע אליה. תתכנן מה אתה רוצה ללמוד ו\או לעשות, תראה איך אתה מגיע לזה. אל תמצא את עצמך במצב שלי- זה מאד לא כיף... כשאתה עדיין צעיר, ללא התחייבויות, אתה עדיין יכול ללמוד, או להקים עסק, או לעשות 1001 דברים שגם אם לא יצליחו, הנפילה לא תהיה כואבת מדיי- אבל אם הם כן יצליחו, תהיה מסודר בחיים.

 

אני לא אומר להתחיל עכשיו לצרוח בפאניקה, לתפוס יומן ולהתחיל להכניס לתוכו סדר יום חצי שעתי עם הסידורים שאתה צריך לעשות ואחרי זה להפוך את זה לקובץ אקסל - קח פסק זמן, תהנה קצת מהחיים, תכנן איזה טיול או משהו. אבל תדע שכשאתה חוזר, אתה מתלבש על יצירת עתיד לעצמך - וחזק.

בהצלחה.

ואם כבר ברווז אז העצה שלי היא

גע גע גע

תגע בכמה שיותר בחורות, הכוונה שתתנסה כמה שאתה יכול מינית (בהסכמה כמובן ;) ) לפני שאתה מתמסד


×
×
  • תוכן חדש...