Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2713 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שוקל לקנות אוקטביה 2013/14 אבל התבלבלתי מכמות המידע על "בעיית הגיר הידועה". האוקטביה מאד מתאימה לי מבחינת התצורה. חשוב לי מאד רכב אמין ואני מתכנן לעשות קילומטרז נמוך אבל להחזיק את הרכב כמה שנים טובות.

המונחים המככבים: TSI, DSG6, DSG7, ריקול, שנתון טוב/לא טוב. אשמח אם מישהו יכול לעשות סדר ולהגיד מה הסיטואציה נכון להיום.

האם כדאי להמנע באופן כללי מגיר רובוטי? יש לו יתרון לשוק מסוים?

האם בדיקה מוצלחת אומרת שהיחדיה שנבדקה נקיה?

יש לציין שהמחירון של האוקטביה לא נמוך משל המתחרות כלומר עניין הגיר לא משוקלל.

ואם כבר אז גם: האם טיפולים/חלפים של אוקטביה יקרים יותר מילידות המזרח הרחוק?

תודה

עריכה אחרונה על ידי shmendrik
פורסם

הגיר DSG מעולה מבחינת הפעולה שלו, מה שכן לפי כול חוות הדעת של משתמשים והסקרים פה עושה רושם שמי שנוסע הרבה בפקקים או עירוני עשוי לסבול אורך חיי מצמדים קצרים יותר ולהחלפתם.

פחות זכורות לי פה כבר תלונות לגבי המכטרוניק אבל כן, הגיר לא ברמת אמינות של פלנטרי פשוט,הוא מורכב יותר מצד שני הוא יחד בשילוב המנוע גורמים לרכב להיות מהיר.

 

באוקטביה עם מנוע בנזין הגיע הגיר עם 7 הילוכים, לגבי הדיזל איני זוכר.

 

ככה צריך להיות מוכן לכך שיכול להיות שבשלב מסוים תזדקק להחלפת מצמדים אם לרכב יש ק"מ גבוה ועדיין לא הוחלף.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
הגיר DSG מעולה מבחינת הפעולה שלו, מה שכן לפי כול חוות הדעת של משתמשים והסקרים פה עושה רושם שמי שנוסע הרבה בפקקים או עירוני עשוי לסבול אורך חיי מצמדים קצרים יותר ולהחלפתם.

הגיר ממש לא נעים בפעולה שלו בפקקים וזחילה. זה מעבר לבלאי מצמדים במצבי נסיעה כאלה. הגיר מעולה רק לנסיעה מהירה.

החיבור לגלגלים מרגיש כמו בגיר ידני, במהירות נמוכה זה לא לכולם נעים.

 

בדיזל אכן 6 הילוכים. אבל דיזל פרטית סופר נדירה. הרוב מונית.

 

הייתי נמנע מרכישת רכב משומש עם גיר DSG, במיוחד עם DSG7 מסוג DQ200 הבעייתי.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם (נערך)

באיביזה הקודמת וגם בחדשה הגיר התנהג די טוב עם עירוני,למעשה טוב יותר מהגיר בקליאו, יש לו השהייה בעת לחיצה בריאה אבל למעט תזוזה מהירה מידי מהמקום בעת עזיבת הגז לדעתי לא נתקלתי בבעיות.

 

אולי ההתנהגות הפחות טובה קשורה לבלאי המצמדים עם הזמן.

מי שנוסע רק בפקקים או בעיקר בפקקים כן,כניראה עדיף גיר אחר.

 

אגב יש פה מבחן לגבי אוקטביה 2014 עם מנוע 1.4:

https://www.carsforum.co.il/cars/%D7%9E%D7%92%D7%96%D7%99%D7%9F-%D7%A8%D7%9B%D7%91/1656/%D7%9E%D7%91%D7%97%D7%A0%D7%99%D7%9D/%D7%A1%D7%A7%D7%95%D7%93%D7%94-%D7%90%D7%95%D7%A7%D7%98%D7%91%D7%99%D7%94-1.4-%D7%9C%D7%99%D7%98%D7%A8--%D7%9E%D7%91%D7%97%D7%9F-%D7%93%D7%A8%D7%9A

עריכה אחרונה על ידי yulianx

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

בגירסאות הדיזל עם מנוע 1.6 יש גיר עם מצמדים יבשים (ואולי בגלל זה הוא לא נמכר בכמויות גדולות)

 

הגיר לא מומלץ למי שנוסע בעיקר נסיעות עירוניות.

התקלות בגיר הזה פחות נפוצות ממה ש(אולי) ניתן להסיק ממה שמשתקף פה בפורום.

גם עלויות התיקון יורדות בהתמדה ואם מתקנים במכון המתמחה ולא במוסך מורשה העלויות סבירות לחלוטין. (מדובר בכמה אלפי שקלים - לא הרבה)

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

DSG7 = גיר מיועד לרכבים עם קג"מ נמוך, יכול "לספוג" עד כ-25 קג"מ (מוצהר), גיר יבש.

DSG6 = גיר מיועד לרכבים עם קג"מ יותר גבוהה, כמו GTI, לאון קופרה, וכו', גיר בעל 6 יחסי העברה, רטוב. נחשב לפחות בעייתי.

TSI = סוג מנוע

ריקול = מהמילה הלועזית recall, קריאה מחדש. זאת אומרת שקוראים לבעל הרכב מחדש כדי לתקן בעיה (לרוב חמורה ומסכנת חיים)

שנתון טוב\לא טוב = היה ב2011\2012 (אני חושב) בעיה עם הרצועת טיימינג לכן צריך לבדוק לפני שקונים. אתה קונה 13\14 לכן לא רלוונטי

פורסם

שמע אם לשפוט לפי מה היה ומה עכשיו אז אני יכול להגיד לך חד משמעית.

בנאגלה הקודמת, אצלי בעבודה כולם לקחו ראפיד, והיה הרבה יותר תלונות על הגיר. בשיחה עם קצין הרכב נאמר לי שהיה בעיות בעיקר עם משאבת המים והגיר של הרכב הזה.

אממה ב2015 החליפו לכולם רכבים, הרוב החליפו, שוב לראפיד (האלטרנטיבה הייתה יונדאי I25 או קיה ריו) והארץ שקטה.

 

להגיד חד משמעית שהבעיות נפתרו ? קטונתי.

להגיד שה"השנה פתרו את כל הבעיות" שהנציגים של צ'מפיון היו אומרים כל שנה זה שקר ? גם קטונתי.

בשטח, הרבה פחות תלונות, ולדעתי מ2015 האמינות של הגיר הזה סבירה.

 

מצד שני, ברכישה פרטיתכשאני משלם את החשבון - זה לא משנה רנו EDC ואג DSG או פורד POWERSHIFT .

או ידני פרופר או אוטומט פלנטרי או ניירת או סיירת. לא באמצע.

פורסם (נערך)

אתרום מעט מחוויותיי האישיות:

גיר DSG7 בגולף שנת 2013. אחרי 5 שנים וסה"כ 30 אלף ק"מ החלו רעידות במעבר מראשון לשני שהפכו את הנהיגה ללא נעימה. המצמדים הוחלפו במוסך מורשה צ'מפיון במסגרת אחריות מורחבת (עד 150,000 ק"מ או 5 שנים מקבלת הרכב).

 

לגבי חוויית השימוש - בגדול הגיר מדהים, מרגיש חלק מאוד ומהיר מאוד, ובעיקר מודרני ומתקדם בהשוואה לגירים המקובלים. גם בנסיעות עירוניות, בניגוד למה שאחרים רשמו פה אני לא מוצא אותו בעייתי או לא-נעים בשום מצב. להיפך.

 

רוב האנשים בפורום ממליצים להימנע ממנו משיקולי אמינות, אבל הפורום מוטה באופן קשה לטובת אמינות גבוהה מאשר טכנולוגיה מתקדמת ולכן אני לא מופתע. כל אחד צריך לעשות את השיקול שלו - אבל אני תמיד אעדיף טכנולוגיה חדשה שדורשת תשומת לב מאשר ישנה שכל מחלות הילדות שלה כבר נפתרו.

 

שורה תחתונה אני לא הייתי מתרחק מהגיר אלא להיפך כי אני מאוד מעריך את אופן הפעולה שלו. פשוט תוודא שברכב שאתה קונה המצמדים כבר הוחלפו או לחלופין אם אלה המקוריים אז שהם עדיין במצב תקין. כנ"ל לגבי המכטרוניק, שגם כושל הרבה פעמים וניתנת עליו אחריות מורחבת (תוודא שהוחלף ו/או שבמצב תקין עד כמה שניתן לוודא)

עריכה אחרונה על ידי elad_sht
פורסם

היום החלפת מצמדים עולים 3500 שח, ביחס לשנת 2010 שאז עלו מעל ל 10,000 על פי השירשורים פה. הקיצור במידה ומצאתם רכב ויש צורך להחליף מצמדים קחו את זה בחשבון עם המוכר במעמד הרכישה.

 

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

ערן EMT-P

NISSAN X-trial 2017.

VW GOLF Mk7.5 150 HP

פורסם
אתרום מעט מחוויותיי האישיות:

גיר DSG7 בגולף שנת 2013. אחרי 5 שנים וסה"כ 30 אלף ק"מ החלו רעידות במעבר מראשון לשני שהפכו את הנהיגה ללא נעימה. המצמדים הוחלפו במוסך מורשה צ'מפיון במסגרת אחריות מורחבת (עד 150,000 ק"מ או 5 שנים מקבלת הרכב).

 

לגבי חוויית השימוש - בגדול הגיר מדהים, מרגיש חלק מאוד ומהיר מאוד, ובעיקר מודרני ומתקדם בהשוואה לגירים המקובלים. גם בנסיעות עירוניות, בניגוד למה שאחרים רשמו פה אני לא מוצא אותו בעייתי או לא-נעים בשום מצב. להיפך.

 

רוב האנשים בפורום ממליצים להימנע ממנו משיקולי אמינות, אבל הפורום מוטה באופן קשה לטובת אמינות גבוהה מאשר טכנולוגיה מתקדמת ולכן אני לא מופתע. כל אחד צריך לעשות את השיקול שלו - אבל אני תמיד אעדיף טכנולוגיה חדשה שדורשת תשומת לב מאשר ישנה שכל מחלות הילדות שלה כבר נפתרו.

 

שורה תחתונה אני לא הייתי מתרחק מהגיר אלא להיפך כי אני מאוד מעריך את אופן הפעולה שלו. פשוט תוודא שברכב שאתה קונה המצמדים כבר הוחלפו או לחלופין אם אלה המקוריים אז שהם עדיין במצב תקין. כנ"ל לגבי המכטרוניק, שגם כושל הרבה פעמים וניתנת עליו אחריות מורחבת (תוודא שהוחלף ו/או שבמצב תקין עד כמה שניתן לוודא)

האם צמפיון עדיין נותנים את האחריות המורחבת על הגיר?

פורסם

סה"כ מדובר בבלאי של קלאצ'ים, אני רוצה להאמין שאם הם ניגמרים אחרי 15,000 ק"מ תהיה איזו שהיא אחריות. אבל למצוא אחריות אחרי 80,000 ק"מ לא ניראה לי... כמו בלמים ברכב. ואני אומר את זה היום בגלל העלות הנמוכה יחסית לשנים עברו של המצמדים. זה לא באמת שהגיר הלך, זה פשוט מצמדים שנישחקים (כניראה שמהר יותר בפקקים).

 

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

ערן EMT-P

NISSAN X-trial 2017.

VW GOLF Mk7.5 150 HP

פורסם
האם צמפיון עדיין נותנים את האחריות המורחבת על הגיר?

 

בפירוש כן, ההחלפה נעשתה לפני פחות מחודש.

כמובן שלשנתונים שהם לפני 2013 כבר תם זמן האחריות המורחבת בכל מקרה.. אבל רכבים שעדיין לא 5 שנים או 150 אק"מ על הכביש - מכוסים.

פורסם

אז כל הסיפור זה החלפת קלאצ'ים שכיום עלותם עומדת על 3500? לפי דעתי זאת לא הוצאה גבוהה אם זה קורה אחת לכמה שנים.

פורסם

גם ההתנהגות בפקקים היא עניין אינדיווידואלי.

אני כבר באוקטביה השלישית שלי עם השילוב DSG+TSI. השנייה בילתה 4 שנים ו-50 אלף בעיקר בפקקים.

הראשונה התקלקלה המון, בילתה מתוך 3 שנים כחודש וחצי במצטבר במוסך. קלאצ'ים, מוח גיר, וגם ראש מנוע.

השנייה היתה תקינה למעט צורך בהוספת שמן פעמיים במהלך קרוב ל-4 שנים.

מבחינת פקקים דווקא הנוכחית שלי הכי מעצבנת. ה- Start & Stop והזינוק מהמקום הפכו להיות איטיים מאוד, אני מכבה אותו בתנועה צפופה.

×
×
  • תוכן חדש...