Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

זה יהיה לא חכם להוציא רישיון על משאית כשעוד מעט יהיו משאיות אוטונומיות?


Mrmi
שימו לב! השרשור הזה בן 2333 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ספריאל, VHF במטוסים עובד על תדרים אחרים, גבוהים ממש במעט מאלו שאתה יכול לקלוט ברדיו FM ברכב.

וה-VHF עם המהירויות שדיברתי עליהן הוא בתדרים נמוכים יותר.

לגביי הרדיו - זה נחמד, אבל פחות רלוונטי לי כרגע, תודה על ההצעה בכל אופן.

תקשורת בין מטוסים לבין מגדל הפיקוח וגם לצוות קרקע היא בתחום של 118-136 מגה-הרץ אפנון AM. כמובן יישנם עוד מספר תדרים רב ובחלקם תדרים המשמשים רק למקרה חירום ובחלקם לא מפורסמים.

במסוקי יסעור קיים גם מקמ"ש בתחום ה-HF בשיטת אפנון SSB.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 85
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

יש לי איזה זכרון עמום שהיחידים שמשתמשים ב-SSB אמיתי הם החובבים, וגורמיאחרים משתמשים באיזה שעטנז של פס צד יחיד עם גל נושא מוחלש (אך לא מבוטל כליל). אבל זה זכרון מהימים שבהם הייתי חובב רדיו פעיל, כלומר משהו פרה-היסטורי.

 

מרק - אולי תוכל לפרט כאן על הקשיים של רוחב הפס וההפרעות בתדרים הנמוכים יחסית, אלה המאפשרים תקשורת ארוכת טווח?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיון מעניין על הרכב האוטונומי מ-CES

 

בכירים בתעשיה אופטמיים - אבל בטווח הארוך, ודנים בקשיים העצומים שבדרך. למשל פריצה למערכות, הטעיית החיישנים, נסיעה שלא על הכביש, פעולת חיישנים במזג אויר לא מיטבי (אפילו גשם), יחס הצרכנים, מודלים להפעלת רכב שיתופי ועוד ועוד. אפילו ספקות לגבי בטיחות - טרם נבדק האם רכב נהוג מחשב פחות מעורב בתאונות מכב נהוג אדם. אפילו הרהורים לגבי הדרך הנכונה לתכנן את מערכות העזר המקובלות כיום - למשל בקרת מהירות אדפטיבית - כדי לשמור על הנהג ערני וומעורב בנהיגה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על נושא אבטחת המידע יצטרכו לחשוב, אבל במה זה שונה למשל לבין מידע אחר שצריך לאבטח מסיבות כאלו ואחרות? הרי אלגוריתמי ההצפנה קיימים, ולמעשה הטובים שביניהם מאוד חזקים.

את הנושא של נסיעה שלא על הכביש יהיה מעניין איך יפתרו, מאמין שפיתרון אפשרי הוא סוג של למידת מכונה, אבל זה די מסובך. אופציה שניה שנראית לי גם כן אפשרית - להשאיר במצב כזה את השליטה בידי הנהג, או ללמוד מסלולים (למשל בשטח) ובמידה ואין בהם בעיות, להכניס אותם למאגר כלשהו ולתת לרכבים אחרים לנסוע באופן דומה. (כמובן כתלות בסוג הרכב והנתונים שלו, ייתכן והפתרון שלי די גרוע גם)

זה אכן מסובך, אבל אני מאמין שזה משהו שהעוסקים בתחום יצליחו לפתור בזמן סביר.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממליץ לכל המתעניינים להקדיש שעה להאזנה לדיון. יבינו שיש התקדמות מהירה, אבל המכוניות האוטונומיות בדרגות 4-5 עדיין לא כאן.

 

בפורום הזה מקובל שרכב אוטונומי יפתור רבות מבעיות הבטיחות - והנה בא מומחה מטעם ה-IIHS ומספר על מגבלות אמצעי העזר שנכנסים לשימוש כיום, ועל הצורך להוכיח כי רכב נהוג מחשב אכן יותר בטוח מרכב נהוג אדם.

 

וגם הצד המסחרי - החידה הגדולה, האם הקהל יהיה מוכן לקבל את הרכב האוטונומי. עד כמה שאני מבין הסקרים שצוטטו הראו חלוקה פחות או יותר שוה בין מי שיהיה מוכן לנסוע ברכב אוטונומי לבין מי שלא.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלק מאוד גדול מהתאונות מתרחש בגלל חוסר תשומת לב של הנהג או טעויות נהיגה טפשיות, את שני אלה הרכב האוטונומי יפתור בעתיד הנראה לעין - שנים ספורות. אחד הטיעונים נגד רכב אוטונומי מדבר על בעיות מוסר וקבלת החלטות, בעוד שבחלק ניכר מהתאונות שמתרחשות בימינו בסך הכל צריך ללחוץ על הברקס בזמן.

כמו בכל טכנולוגיה, רכב אוטונומי ימשיך להתפתח ולהשתכלל בעשורים הבאים וזה בהחלט הגיוני. גם תיבות הילוכים אוטומטיות והזרקת דלק הגיעו בשלב מאוחר יותר מהמצאת המכונית - זה לא מנע מהרעיון הבסיסי להצליח מאוד.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

12 טון זהו רשיון שלא מצריך קורס עיוני (בניגוד לרכב כבד או ציבורי) רק תיאוריה (אתה לומד לבד) שיעורי נהיגה וטסט.

העלות היא לא גבוהה. כלומר גם אם מחר בבוקר יחליטו החלטה גורפת שכל המשאיות הם רובוטים וכל בעלי הרשיונות נפסלים אוטומטית, לא הפסדת כאן בית. מאקסימום 2000 ש"ח.

 

אם אתה בעניין גש ותוציא רישיון.

 

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוגי - הקשבת לדיון?

האיש הטכני הבכיר מטעם IIHS חולק עליך. כלומר, בניגוד אליך, הוא רוצה לראות הוכחות. דבר נכון, בהתחשב בכך שהרבה תחזיות שנראות יפה תאורטית אינן מתגשמות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מציע לכולם לשתות כוס מים קרים, או מיץ תפוזים, או בירה (אבל לא קולה - זה ממש לא בריא) ולהרגע. אפשר להניח את המזרק של האטרופין.

 

למרות היותי early adopter וחובב גאדג'טים, אני נאלץ להצטרף לכוחות החושך והריאקציה בהנהגת הלודיט הידוע ספריאל.

 

אני זוכר שבילדותי כולם דיברו על שני דברים - רובוטים ואינטיליגנציה מלאכותית. שלושים שנה חלפו, ובכן - הרובוטים כרגע עסוקים בעיקר בטיטוא הרצפה, ואשר לאינטיליגנציה המלאכותית, היא מתבטאת לעת עתה בסרטונים הקריפיים שגוגל המרגל עורך ושולח אליי אחת למספר שבועות. וזה כשמדובר במוצרים ביתיים ואלקטרוניקה בידורית - ולא בתחום עתיר משמעויות רגולטוריות, בטיחותיות וביטוחיות.

 

לדעתי אנחנו נמשיך לראות נהגים אנושיים, ובשלב מאוחר יותר "מפעילי רכב", למשך עוד הרבה-הרבה שנים.

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

vadim, כמה אנשים אתה מכיר שיש להם 2-3 טרה בייט מסוג SSD במחשב ? זה עדיין יקר משמעותית מכונן רגיל.

הרוב קונה 256-512 רק לטובת מערכת הפעלה ותוכנות, כל האחסון עדיין נעשה בכוננים קשיחים סטנדרטיים וגם למצב הזה לקח הרבה מאוד שנים להגיע.

 

העניין הוא שהתפתחות טכנולוגית מאיצה עם השנים. זה לא אותו קצב כל הזמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למרות היותי early adopter וחובב גאדג'טים, אני נאלץ להצטרף לכוחות החושך והריאקציה בהנהגת הלודיט הידוע ספריאל.

 

אני זוכר שבילדותי כולם דיברו על שני דברים - רובוטים ואינטיליגנציה מלאכותית. שלושים שנה חלפו, ובכן - הרובוטים כרגע עסוקים בעיקר בטיטוא הרצפה, ואשר לאינטיליגנציה המלאכותית, היא מתבטאת לעת עתה בסרטונים הקריפיים שגוגל המרגל עורך ושולח אליי אחת למספר שבועות. וזה כשמדובר במוצרים ביתיים ואלקטרוניקה בידורית - ולא בתחום עתיר משמעויות רגולטוריות, בטיחותיות וביטוחיות.

 

זה אחלה שאתה מעיד על עצמך שהינך מאמץ מוקדם אבל נראה שאתה לא מעודכן בסטטוס של AI ויישומים של הטכנולוגיה.

אם אתה חושב שחוד החנית הוא הסרטונים שגוגל עורכים עבורך...כמו להסתכל על חלון ראווה של חנות בגדים ולהסיק מזה על הטרנדים שעתידים להגיע. החלון מציג את העבר לא את העתיד.

חקור קצת על ibm watson, open ai ועוד מאות סטרטאפים שכבר מטמיעים טכנולוגיה בשרותי end user.

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים :mmangel:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2333 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...