Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3114 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
קרא שוב פעם את שכתבתי.

 

מדובר כאן על חקירה של משרד התחבורה/איגוד המוסכים במקרה של אנשים אשר מבצעים טיפולים לאחרים ללא שום הסמכה רשמית או היתר לניהול מוסך.

 

אל תשאל אותי לפרטים ודקויות משפטיות מכיוון שאינני יודע.

 

אני בהחלט בעד טיפולים עצמאים ברכב שבבעלותך וגם אנוכי עוזר לאחרים בייעוץ על גבי הפורום ובמידת הצורך גם משאיל כלים אבל אינני מבצע עבודות לאחרים.

 

וברגע שהוא מבין שהם בסך הכל מחליפים לך פילטר אוויר, ללא שום תמורה, הוא חוזר לעיסוקיו, כפי שכתוב בהודעה של ישה.

גם אם תבצע דברים לאחרים, לא בהכרח ביצעת עבירה על החוק, כל עוד אתה לא דורש על כך תמורה (כמו למשל חברי הכנופייה שאני נתקלתי בהם. אשכרה מסרבים לקחת שוקולד. לא כסף, חתיכת שוקולד). הכל בהתנדבות מלאה. .

 

בכלל כשנוגעים בדיון הזה חשוב להתייחס שגם כניסה למוסך לא מבטיחה שיש שם מי שיודע את העבודה. כלומר טיפול שנעשה במוסך לא בהכרח איכותי יותר מטיפול שנעשה באופן עצמאי, או בעזרת חבר. כבר יצא לי להיתקל בפאדיחות נוראיות בעבודות של מוסכים, גם כאלו שמומלצים.

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

  • תגובות 95
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

שלום לך, אדוני פותח הפוסט.

 

אני, בתור אחד שעבד במוסכים, הסתובב עם מוסכניקים ובאיזור של מוסכים למעלה משנתיים, מכיר עובדים של מוסכים מסויימים, יכול לומר לך שמעולם לא קיבלתי שירות וטיפול יותר טוב מאשר חברי הכנופייה או לחלופין, לפני שהחבר'ה האלה הוקמו, דוד שלי מוסכניק עם הסמכות ונסיון של עשרות שנים. ברגע שנכנסתי למוסכים , כולל אלה שאני מחשיב אותם חברים, קרו רק פדיחות.

 

אז סתם נקודה למחשבה.

פורסם

לדעתי אין שום בעיה לעשות תיקונים קטנים ברכב לבד.

כל מה שנוגע בטיפולים - אני אישית מבדיל בין טיפול לרכב ישן ואז המחירו לא נפגע משמעותית כי אין חוסר תעוד טיפולים או לחלופין רכב עם מחיר מחירון גבוה ואז יש עדפה שהטיפולים יבוצו במוסך ובזמן שאצטרך ארצה להחליף את הרכב אהיה לי את היסטוריית טיפולים מלא ותקינה של הרכב.

פורסם

הזול הוא לא תמיד גם הטוב. מבלי לזלזל בידע והיכולת של מכונאי מדרכה, לא הייתי מסתכן בלחסוך כסף בטיפול על האוטו שלי. בכל זאת מוסכים ומוסכניקים עוברים הכשרות גם במבחינה מקצועית וגם מבחינת המותגים שהם מטפלים בהם וכיום כשהמערכות כל כך משוכללות ועדינות, מספיק לפספס אפילו בקוד של שמן כדי לגרום נזק מידי או מצטבר. האם מכונאי מדרכה נותן אחריות על העבודה? על החלקים? למי באים בטענות אם חלילה הוא פישל?

מכונית קונים במזומן או שלא קונים בכלל

פורסם
האם מכונאי מדרכה נותן אחריות על העבודה? על החלקים? למי באים בטענות אם חלילה הוא פישל?

זה הסיכון שאתה לוקח על עצמך בטיפול אצל מוסכי מדרכה, אין אחריות ואין לך את מי לתבוע, ייתרה מזאת, אם חלילה תאבד בלמים בזמן בלימה כתוצאה מכשל בהחלפת הרפידות/דיסק וחלילה תפגע במישהו ויוכח מעל כול ספק על-ידי בוחן משטרה או מישהו שבסמכותו לבדוק את הסיבות לתאונה אתה עלול להיות במצב שחברת הביטוח תתנער מתשלום ההוצאות.

איזה כייף לי :)

פורסם
הזול הוא לא תמיד גם הטוב. מבלי לזלזל בידע והיכולת של מכונאי מדרכה, לא הייתי מסתכן בלחסוך כסף בטיפול על האוטו שלי. בכל זאת מוסכים ומוסכניקים עוברים הכשרות גם במבחינה מקצועית וגם מבחינת המותגים שהם מטפלים בהם וכיום כשהמערכות כל כך משוכללות ועדינות, מספיק לפספס אפילו בקוד של שמן כדי לגרום נזק מידי או מצטבר. האם מכונאי מדרכה נותן אחריות על העבודה? על החלקים? למי באים בטענות אם חלילה הוא פישל?

 

היום אני עושה טיפולים לי ולחברים בחניה בבית ומחר אני עובד במורשה של טויוטה,

רמת הידע שלי ככה הנראה תישאר זהה-חוץ מזה,ברכב שלי אני מוודא כל דבר לפני שאני מסיים-

קרו מקרים שרכב יוצא עם מנוע מוצף,קליפסים לא סגורים שבמקרה הטוב סתם עושים רעש,

מהסיבה שהמקום עובד על כמות.

מה הסיכוי שאני אקנה שמן לא נכון או לא אוודא סגירה מלאה שהרכב שאני מטפל בו הוא שלי-ככל הנראה אפסית.

שמן אני קונה מחברה מוכרת ואיכותית,במורשה ממלאים ממיכלים של ״פז״.

אני מרכיב ברקסים ויודע איזו חברה אני שם-בדקתי וקראתי ביקורות. במוסך או שזה יהיה המקורי(שלא בהכרח הוא הכי טוב,אבל יהיה יקר) או תחליפו שאיכותו לא ידועה.

 

אם אתה יודע להחליף רפידות אז אתה לא תפשל בזה, יש כמה דברים לשים לב אליהם ולא מעבר- מאוד בסיסי וטריויאלי.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם
עוד מעט תגידו שגם להכין אוכל צריך הסמכה מסוימת, אחרת האוכל לא יהיה בריא ולא טעים.

 

אתה מוכן ללכת לאכול במסעדה ללא פיקוח?

לבריאות.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

 

דע לך שמשרד התחבורה מנסה לפעמים לעקוף את החוקים ומזמין לחקירה אנשים אשר מטפלים ללא רישיון לניהול מוסך/הסמכה ברכבים של אחרים.

מניח שהתכוונת לאכוף, אחרת המשפט שלך סותר את עצמו.

פורסם

לחלוטין בעד טיפול עצמאי- בתנאי שיודעים מה עושים.

אני נכוותי ממוסכים שחבר'ה פה מכירים ומעריכים...

בטיפול בלמים יצאתי עם רפידות שורקות, הוחלפו בתוספת תשלום ליותר שורקות ומיד התחילו רעידות בבלימה.

תוקן ע"י אחד מחברי הכנופייה תוך מתן הסבר על כל בורג- ככה שבקיאות יש.

גם העלימו לי "מגן גחון" [אולי סף תחתון] מבלי ששמתי לב [תמים וסומך אנוכי]... עם הכנופיה אתה עם הידיים בפנים, אתה מעורב וזה תמיד כיף.

בקיצור, נתנו פה מספיק אנלוגיות יפות כל עוד לא "קופצים מעל הפופיק" [נניח החלפת מנוע :)] הכל בסדר לטעמי.

פורסם
עוד מעט תגידו שגם להכין אוכל צריך הסמכה מסוימת, אחרת האוכל לא יהיה בריא ולא טעים.

בהחלט כן. במדינות מסויימות כמו יפן מאכלים מסויימים מותרים להכנה רק לאחר לימודים והסמכה מטעם המדינה.

איזה כייף לי :)

פורסם

הבאת את המקרה הכי קיצוני שיכול להיות, מדובר על דג פוגו עם רעל וזאת הסיבה שחייבים הסמכה ורישיון להכין אותו.

יוטיוב מלא בסירטונים של אנשים שמטפלים ברכבים שלהם בבית, רב האנשים שעושים זאת עושים מאהבה לתחום ורצון ללמוד, נכון שיהיו טעויות פה ושם אבל אתם מדברים כאילו אין מכונאים שלא מחפפים, מחרטטים, עובדים לא לפי הנהלים ועושים (או שלא) במודע תיקונים כאלה ואחרים שיכולים לגרום לנזק מכני במקרה הטוב וסכנת חיים במקרה הרע. ואפילו לא דיברתי על איבחונים לקויים במכוון ולא שנועדו רק לסחוט כסף מהלקוח וטו לא.

אני התחלתי לטפל ברכבים שלי ומקבל סיפוק ששמתי בו את החלפים האיכותיים ביותר והעבודה נעשתה על הצד הטוב ביותר.

עד עכשיו חוץ מהחלפות שמן מנוע ופילטרים יצא לי להחליף אלטרנטור, שמן דיפרנציאלי ותיבת העברה,מוטות קישור ובשבועות הקרובים גם צלחות ורפידות + נוזל בלמים, ותיקון מושב נהג חשמלי שמרעיש. חוץ מהחיסכון העצום אני לומד הרבה ועושה עבודות מחקר לפני כל עבודה.

פורסם

בישראל אפשר לקנות את המוצרים בסופר ולהכין בבית.

אף אחד לא מלמד אותך איך להפשיר את הבשר שהוא יצא טעים, אף אחד לא מלמד אותך איך מורידים קשקים מהדג, אף אחד לא מלמד אותך איך לעשות רוטב טעים ומה מצריך ממך (לעבוד עם כמות מסוימת של תבלינים, לעבוד עם אש חזקה/נמוכה). בקיצור ביום בהיר אחד אתה נמצא במטבח.

אותו דבר לגבי מוכנאות רכב, ואותו דבר לכל דבר בחיים: צריך ניסיון, והניסיון מגיע עם מוטיבציה של בן אדם לעבוד. דברים פשוטים בהחלט אפשר לעשות מחת לבית אחרי שלמדת איך לעשות את זה (אם זה מיוטיוב, אם מהעבודה בתור מכונאי) העיקר שלמדת ולא אילתרת את זה בפעם הראשונה.

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3114 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...