Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אורך החיים של פנסי LED ברכבים


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3357 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

משהו שסיקרן אותי לרגע.

 

בדיוק הזמנתי פנס כיס לד מאיביי ובמפרט צויין שאורך החיים של הלד הוא 100 אלף שעות. האם ברכבים הנתון הזה מפורסם ע"י יצרן כלשהו? יש דרך כלשהי לבדוק את איכות תאורת הלד או שפשוט צריך לקוות לטוב בעניין הזה?

פורסם

בניגוד לנורה סטנדרטית, אורך החיים של לד תלוי במידה רבה בכמות הזרם שמעבירים דרכו, ובקירור שלו, לכן אין אפשרות לתת מספרים לגבי אורך-החיים של לד בלי התבוננות במעגל כולו ובדרך בו הוא מיושם.

פורסם
משהו שסיקרן אותי לרגע.

 

בדיוק הזמנתי פנס כיס לד מאיביי ובמפרט צויין שאורך החיים של הלד הוא 100 אלף שעות. האם ברכבים הנתון הזה מפורסם ע"י יצרן כלשהו? יש דרך כלשהי לבדוק את איכות תאורת הלד או שפשוט צריך לקוות לטוב בעניין הזה?

תאורטית אורך חיים של לד הוא כ-100 אלף שעות אבל עוצמת התאורה קטנה ב-20 אחוז כבר אחרי 10 אלפים שעות במידה והלד דולק ללא הפסקה ולאחר כ-40 אלף שעות עוד ירידה של 20 אחוז בעוצמת התאורה וב-100 אלף שעות הלד עדיין ידלוק אבל בעוצמה נמוכה.

 

כפי שכתב לך שי באופן מעשי אורך החיים קטן יותר מכיוון שייצרני הרכב בדרך כלל דוחפים את הלד כמעט בזרם המקסימלי המותר ללא הרבה הגנות ככה שאם הטמפ' עולה אורך החיים מתקצר משמעותית.

 

* כול הנאמר ללדים תוצרת ייצרנים 'אמיתיים' ולא זבל סיני.

איזה כייף לי :)

פורסם
בניגוד לנורה סטנדרטית, אורך החיים של לד תלוי במידה רבה בכמות הזרם שמעבירים דרכו, ובקירור שלו, לכן אין אפשרות לתת מספרים לגבי אורך-החיים של לד בלי התבוננות במעגל כולו ובדרך בו הוא מיושם.

 

לא במספר ההדלקות (וכיבוי) שלו ?

(שואל).

alfa 156 2.5.

פורסם (נערך)

אם הלד לא מונע בזרם גבוה מידי והוא מקורר באופן נאות, למספר ההדלקות/כיבויים יש משמעות שולית עד לא קיימת.

 

במקרה המציאותי יותר, שדוחפים ללד זרם גבוה תוך-כדי קירור שלא מתאים, מחזורי כיבוי-הדלקה משמעותיים הרבה יותר עקב ההתרחבות וההתכווצות של המוליכים המיקרוסקופיים שמחברים את הלד עצמו לאריזה שלו (BOND-WIRES), עד השבירה שלהם.

 

ההחרג היחיד לגבי מה שכתבתי למעלה הוא ישום שלהם במעגל -PWM שמכבה ומדליק את הלד אלפי פעמים בשנייה ע"מ לעמעם את האור ברוב המקרים.

במקרה הזה השוק הטרמי לא קיים עקב התדר הגבוה בו הלד פועל.

עריכה אחרונה על ידי saay222
פורסם (נערך)

אני קניתי לד של פיליפס. lumiled.

הם מצהירים על 20K שעות.

עריכה אחרונה על ידי ceyal
פורסם
תאורטית אורך חיים של לד הוא כ-100 אלף שעות אבל עוצמת התאורה קטנה ב-20 אחוז כבר אחרי 10 אלפים שעות במידה והלד דולק ללא הפסקה ולאחר כ-40 אלף שעות עוד ירידה של 20 אחוז בעוצמת התאורה וב-100 אלף שעות הלד עדיין ידלוק אבל בעוצמה נמוכה.

.

 

עדיין עדיף על 1000-1500 שעות בנורות עם חוט להט.

 

יש לי שאלה אחרת - האם ישתלם לי כלכלית להחליף את כל הנורות באוטו (קורולה) לנורות לד?

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

יש לי שאלה אחרת - האם ישתלם לי כלכלית להחליף את כל הנורות באוטו (קורולה) לנורות לד?

מבחינה חוקית אסור לך להחליף את כול המנורות ברכב ללדים. בכול מקרה לדים איכותיים תוצרת OSRAM או HELLA יקרים מאוד.

אם משתלם ? לטווח הארוך נראה שכן.

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)
תאורטית אורך חיים של לד הוא כ-100 אלף שעות אבל עוצמת התאורה קטנה ב-20 אחוז כבר אחרי 10 אלפים שעות במידה והלד דולק ללא הפסקה ולאחר כ-40 אלף שעות עוד ירידה של 20 אחוז בעוצמת התאורה וב-100 אלף שעות הלד עדיין ידלוק אבל בעוצמה נמוכה.

 

כפי שכתב לך שי באופן מעשי אורך החיים קטן יותר מכיוון שייצרני הרכב בדרך כלל דוחפים את הלד כמעט בזרם המקסימלי המותר ללא הרבה הגנות ככה שאם הטמפ' עולה אורך החיים מתקצר משמעותית.

 

* כול הנאמר ללדים תוצרת ייצרנים 'אמיתיים' ולא זבל סיני.

 

התייחסת ספציפית ללד שאני כתבתי עליו (הוא לא זבל סיני)? כי לפי מה ש ceyal רשם זה לא בהכרח אורך החיים של לד ברכב.

 

בניגוד לנורה סטנדרטית, אורך החיים של לד תלוי במידה רבה בכמות הזרם שמעבירים דרכו, ובקירור שלו, לכן אין אפשרות לתת מספרים לגבי אורך-החיים של לד בלי התבוננות במעגל כולו ובדרך בו הוא מיושם.

 

אבל היצרן של הרכב יודע בדיוק כמה זרם עובר דרך הלד, לא? ז"א ביחד עם יצרן הלד הם אמורים להגיע למספר שעות משוער?

עריכה אחרונה על ידי arco1
פורסם

מהנסיון שלי -

 

רכשתי קיט LED ללא מאוורר (בד"כ נוטים לקרוא לזה טורבו לד) והתקנתי בזובארו שלי - פירקתי טמבון בכדי להיות מסוגל להתקין את הLED האלו (אורות דרך נמוכים)

 

למה? כי רציתי לא להתעסק בזה יותר, בסובארו הזו צריך להסיט את ביטנת בית הגלגל בכדי להגיע לנורה וזה לא דבר נעים לעשות.

 

מבחינת תאורה זה היה ממש סבבה!

 

אבל הנורות החזיקו (אחת מהן) בדיוק שבועיים לפני שהצ'יפ של CREE שאמור להיות איכותי מאוד - התפורר!

 

 

בתאורת החניה - היו לי לדים T10 שהזמנתי מאלי אקספרס - אמרתי נתקין, מקסימום נחליף לפני הטסט

 

עבר חודש - שניהם שרופים.

 

 

בלוחית הרישוי יש לי לדים איכותיים שמחזיקים כבר כמה חודשים מקווה שזה ימשיך כך.

 

 

בקיצור - אם אתה רוצה תאורת LED - פשוט אל! אל תיגע בסטים זולים.

 

לולא הייתי צריך לפרק טמבון - וואלה, יכול להיות שהייתי קונה קיט LED איכותי כי ממש אהבתי את התאורה הלבנה.

 

אבל רק לחשוב על להסיר טמבון בכדי להחליף נורה (הסרתי טמבון פעמיים בפחות מחודש בגלל שהלדים נשרפו) - לא תודה, אני נשאר עם ההלוגנים - מקסימום, אעבור להלוגנים לבנים איכותיים של פיליפס או אוסראם או כל חברה איכותית אחרת.

 

ולגבי החוקיות - זה תלוי בעיקר בבית הפנס שלך

 

אם יש לך עדשות אז אין לך כנראה בעיה כי העדשה היא זו שממקדת ומכוונת את קרן האור - המנורה, לא משנה איזה סוג תשים - יושבת שם אותו הדבר.

 

אז אם זה חוקי או לא חוקי - טסט אתה כנראה תעבור מבחינת המכשור לפחות - עדיין זה כנראה לא חוקי ולכן גם מה שאני עשיתי לא ממש בסדר אבל זה הגיע מתוך ייאוש להחליף כל פעם נורת הלוגן (נשרפו לי כמה וכמה תוך מספר חודשים ככל הנראה בגלל מה שמערכת הסאונד אצלי עושה למערכת החשמל או בגלל הנורות עצמן לך תדע) - בסוף מצאתי והבנתי בדיוק את השיטה הנכונה והנוחה להחליף ברכב הזה את הנורות, עדיין דרך בית הגלגל אבל לפחות אני יודע מאיפה להביט קודם לכן בכדי למקם נכון את הנורה.

 

בפרוג'קטור (יותר נכון רפלקטור) זה סיפור יותר בעייתי ויתכן מאוד ואתה תסנוור אם תבחר נורה שהאורך והגודל שלה לא תואמים למקור ולכן בטסט תיפסל בוודאות גדולה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אני הזמנתי led של jdmastar. בינתיים אחרי שנה וחצי בערך הם עובדים ללא שום בעיה.

זה המפרט שלהם.

dc5f0b043fb63026e10faa71c86d3c2e.jpg

 

Sent from my SM-N920C using Tapatalk

פורסם
עדיין עדיף על 1000-1500 שעות בנורות עם חוט להט.

 

יש לי שאלה אחרת - האם ישתלם לי כלכלית להחליף את כל הנורות באוטו (קורולה) לנורות לד?

 

א. אסור לך.

ב. את כל הנורות ממש לא משתלם כלכלית,כי חוץ מנורות של אור ראשי ואולי מאחורה נורות STOP לא נשרפות נורות עם הספק צריכה נמוך.

×
×
  • תוכן חדש...