Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אורך החיים של פנסי LED ברכבים


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3357 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני עברתי טסט עם נורות לד. בטיחות?

לא נראה לי שיש מפרטים לנורות רכב.

הדבר היחידי שהחוק מתייחס אליו אלו נורות לבנות/צהובות וקסנון לרכב שהגיע כך מהמפעל.

לא ראיתי התייחסות ללד או למקסימום לומן

 

Sent from my SM-N920C using Tapatalk

פורסם

לפני כ8 שנים גם אני עברתי טסט עם נורות לד בפנסים עד שיום אחת שוטר תנועה עצר את רכב של אישתי ודרש להוריד הכל ומיד פלוס כנס 250 שקל. לא חושב שהיום זה שונה.תמשיך ותנסה את מזלך אבל אל תכניס בטחון לאחרים,כי בחור רצה ושאל על החלפה שכל הנורות ברכב לסוג של לדים .

פורסם (נערך)
אתה יכול לנסות ולבדוק .אני אומר שאסור לבצע שינויים ברכב שקשורים במיוחד לבטיחות .

 

על סמך מה אתה קובע את זה, אפשר לדעת?

יש לך קישור למקור מידע רשמי של משרד התחבורה? שתף אותנו... זה שאתה אומר זה סבבה לגמריי, אבל סלח לי אם אני קצת מתעניין מהיכן אתה בדיוק יודע, כדי שכולנו נדע גם כן.

כל עוד זה לא מגובה במסמך רשמי או תקנות רשמיות, זה חוקי לגמריי מבחינתי, צודק לא?

 

לגבי תאורת פנים הרכב, אלו הן התקנות ואפשר להתקין תאורת LED כמובן עם אישורים ובלי אישורים, אין התייחסות בחוק לתקינות הנורות:

 

334. פנסי חזית (תיקון: תשכ"א, תש"ל, תשמ"ה, תשמ"ו, תשנ"א, תשס"ח)

 

(א) ברכב מנועי שאינו רכב איטי, אשר רחבו הכולל עולה על מטר אחד, למעט אופנוע, יותקנו שני פנסי חזית שכל אחד מהם יאיר באור דרך (האור הגדול) ובאור נמוך (האור הקטן), או יותקנו ארבעה פנסי חזית אשר לפחות אחד מכל צד יאיר באור דרך ואחד בלבד מכל צד יאיר באור נמוך.

 

(ב) אור גבוה יאיר אור לבן או אור צהוב בהיר (להלן - צהוב) ויאיר את הדרך לפני הרכב בלילה ובמזג אוויר נאה למרחק של לא פחות מ-100 מטר.

 

(ג) אור המעבר יהיה אור לבן או אור צהוב ויאיר את הדרך לפני הרכב בלילה ובמזג אוויר נאה למרחק של לא פחות מ-30 מטר ועצמתו לא תעלה על לוקס אחד בשעה שהיא נמדדת על גבי משטח המוצב על פני הדרך במרחק 25 מטר מן הפנס האמור - מגובה מרכז הפנס ולמעלה ממנו.

 

351( .א( ברכב וכן בגרור ובנתמך לא יותקן פנס או מיתקן מפיץ אור, נוסף על הפנסים והאורותשנקבעו בתקנות אלה, אלא אם רשות הרישוי התירה התקנת פנסים נוספים או מיתקני תאורהנוספים.)ב( הוראות תקנת משנה )א( לא יחולו על הארת פנים הרכב, ובלבד שלא יהא בה כדילהפריע לנוהג באותו רכב.

 

 

תקנה נוספת אומרת שכל התאורה ההיקפית של הרכב והקדמית, תהיה לפי התקינה כמובן שזה אומר, שעל הנורה להיות "חוקית לכביש" עם תקן מתאים:

 

351א. )א( פנסי התאורה, האיתות והסימון שבסימן זה )להלן בתקנה זו - הפנסים( יותקנו בהתאםלאמור בהנחיית האיחוד האירופי מס' EEC 756/76 לרבות כל העדכונים שהתפרסמו על פיה.)ב( על אף האמור בתקנת משנה )א(, לגבי רכב מנועי המיוצר בארצות NAFTA ,הפנסים,למעט פנסי החזית, יותקנו על פי תקן 108. – S.S.V.M.F לרבות עדכונים שהתפרסמו על פיו.

 

 

אין בעיה עם אור לבן או אור צהוב כפי שרשום בתקנות עצמן, זה אמור להיות ברור וחד וחלק תרצה או לא תרצה, דעתך או לא דעתך כמובן. כל עוד עומדים בהספק, עוצמת הארה ואין סינוור ועוברים בדיקה במכון הטסטים עם המכשיר, הכל תקין וסע לשלום.

 

*** חשוב שלנורה יהיה תקן חוקי לכביש אירופאי מן הסתם, אם יש סע לשלום.

שוטר עצר ונתן דוח? שייתן עד מחר אתה מבטל אותו בקלות, ספוג את הדוח ותטפל בזה כמו בכל דבר אחר.

מה, אם יתנו לך דוח דמיוני על זה שלא עצרת בעצור ועצרת, מה תעשה? תערער נכון? גם כאן.

 

מה אפשר ללמוד מהתקנות? דבר אחד פשוט, כל עוד הנורות LED שבאיתות, פנסי החזית (שאפשר להאיר בצבע לבן או צהוב כפי שרשום בתקנה דרך אגב) בעלות תקן וחוקיות לכביש על פי היצרן (נגיד פיליפס ואוסרם המוכרות נורות LED למגוון של איתותים, רוורס, בלימה וכו') והכל חוקי לכביש ובעל תקן = חוקי להתקין ברכב ללא שום בעיה.

 

איפה תהיה בעיה? עם מערכות ה CAN BUS בכך שבגלל ההספק הנמוך, יש להתקין נגדים או מתקנים של החברות השונות.

OSRAM ו PHILIPS עושות קטע מגעיל קצת ומוכרות התקן נפרד שדרכו מחברים את הנורות ובכך מונעים בעיה ב CANBUS לעומת יצרנים אחרים אשר מטמיעים את הנגדים והשבבים על הנורות עצמן.

 

מה יחזיק יותר או זול יותר ואיכותי יותר? כל אחד יעשה את השיקול שלו.

 

 

בוא נסכם בכך, שלא משנה איזה סוג נורה מותקנת מאחוריי ציפוי הפלסטיק בלימה שלי ברכב שלי, LED או הלוגן, כל עוד הן עומדות באותן ההספקים 21 וואט בבלימה וכו' והכל מתפקד כראוי? נהדר.

 

אם הנורות חורגות בהספק, מסנוורות עד מאוד, פוגעות במערכות החשמל של הרכב או עלולות להיות מסוכנות לדוגמא (תיאורתי) אז ברור שזה לא חוקי כי זה אומר שלנורה עצמה אין תקן.

 

 

אני חושב שאתה דווקא קצת לא מכיר את החוקים או התקנות ומסתמך על מה שאיזה שוטר אמר, עשה או שקרה לך.

יש חוקים בנושא, עבוד לפיהם.

שמתי לב גם שאתה בעיקר "חושב", "אני אומר", "לפניי 8 שנים שוטר נתן לי דו"ח" וכו'... אתה מתבסס נטו על תיאורה, מחשבה שלך וחרדות שלך וטוען כי זהו החוק, אתה מרגיש נוח עם זה?

כאילו אני ממחר אני לפעול לפי התחושות בטן שלך?

 

הידעת גם שבוחנים אפשרות כמו באירופה, להפעיל רק DRL בבין עירוני במקום גם את הפנסים למשל? כפי שמקובל באירופה לדוגמא (אין צורך להפעיל אורות דרך אם יש DRL) ורק בישראל זה אחרת.

הדברים משתנים או לא משתנים עם השנים, צריך לקרוא פשוט מה אומר החוק וזה הכל.

עריכה אחרונה על ידי Automatic1
פורסם

alechko01

אם כל הכבוד ויש כבוד אלו שטויות,נורות לד היום(סטים איכותיים) עוברים בכל פרמטר אפשרי את ההאלוגן ונותנים פייט מעולה לקסנון!



אתה מדבר על בטיחות, מה לא בטיחותי בנורות לד איכותיות?! כל פרמטר שתסתכל הן עוברות פי כמה וכמה את ההאלוגן(חימום,עמידות וכו')

חוקיות? הבחור מעליי ציין לך חוקים ברורים, אין איזכור על זה שאסור להתקין לד, אומנם בחוקים מופיעים איזכורים על קסנון אך הם לא עומדים על אותו הפרק, צויין שחור על גבי לבן אור לבן/צהוב שעומד בתקנים של עוצמת הארה וכו', אם הסט עומד בתנאים האלה אז הוא חוקי, כמו CEYAL ציין סט איכותי עובר טסט ללא בעיה, אני מתנייד ברכב שמותקן בו אותו סט כמו של CEYAL וכמה פעמים שעצרו אותי(גם עם בוחן רכב) גם אם שוטר שבאמת חיפש על מה להוריד אותי לא הורידו אותי והדובדבן ברכב עבר טסט במכון טסטים שקרוב לעיר המגורים שלי שנחשב לאחד שמקפידים בו.

כל מה שהייתי צריך לעשות זה רק לאפס את הגובהה של הפנסים לפני הטסט, אני עם הסט הזה כבר חצי שנה ואין שום תלונה וגבי עוצמת הארה/תלונות סינוור/הורדות אזהרות משוטרים.

 

שאלה למרק:

אתה רוצה להגיד לי שכל הרכבים נגיד מקונצרן ואג שבאים בסטאפ FULLLED אחרי 3 שנים בממוצע יאבדו בערך 49% מיכולת ההארה שלהם?

פורסם (נערך)

חברים ,לא אחפש חוקים ולא רוצה להתווכח גם,אולי היום בגלל שרוב המכוניות חדשות מגיעות עם Led אז זה לא בולט כמו שזה היה לפני 8 שנים. מה שכן התקנתי נורות לד ברכב ישן (נורות חניה ועצור) אישתי קיבלה דוח ללא נקודות ואני צעקות ממנה.

מה בעיה תחליפו כל נורות ברכב לנורות לד אבל הכל ברכב במקום נורות רגילות כמו שרכב יצא ממפעל ואז תעצרו ליד בוחן רכב בתפקיד ותגידו לו עם חיוך: איך הלדים שלי ?

דבר נוסף ,אישתי עברה את דבר המגעיל הזה עם שוטר הוא היה מאחורה ואז צעק לה לעצור מיד בצעד במרכז תל אביב.

שילמנו דוח ,אני כתבתי מכתב לבירור כי ניסיתי לבטל דוח ,כתבתי שהייתי בטוח שמותר כי אז גם מכרו לדים בAUTODEPOT שלחתי להם קבלות וצילום ואז מה אתם חושבים קראו לי לתחנת משטרה עם רכב כדי להראות להם שהחזרתי נורות לאוריגינליות.

תעשו מה אתם רוצים וחושבים לנכון.

עריכה אחרונה על ידי alechko01
פורסם (נערך)

אבל שוב, הכל טוב ויפה שאתה חי במציאות של עצמך.

אתה שם לב שאתה אומר כי לא תחפש חוקים, לא תתעניין ולמעשה, לא מעניין אותך מה אומר החוק ומי נגד מי, כן?

אתה מבין שלא הצלחת לבטל את הדוח מאותה הסיבה שלא בדקת את החוקים דאז וגם על זה נפלת?

 

אם אתה אוהב להפיל את עצמך על דברים כי אתה לא בודק, זה סבבה כן אבל להטעות אחרים על סמך דוח של איזה שוטר זה מעניין.

 

אגב, איך אותו שוטר הבחין מאחורה שהיה לך LED? איפה היה ה LED? באורות החניה (שם זה הכי בולט לפניי 8 שנים כשלכולם היה צהוב) או איפה?

 

*** עריכה: אם כך הכל ברור, התקנת LED בוהק וחזק בנורות החניה וזה מה שמשך את תשומת ליבו, לא אורות הבלימה שספק אם בכלל היה מודע לכך.

אגב, אם היית מנסח את המכתב היפה שלך עם לצד התקנה והחוק לאותה השנה שאומרת שאפשר אור לבן או צהוב, היית זוכה ולמה? זה החוק.

 

אם רשמת מכתב יפה על כך שהעולם אכזר ואתה צודק, פה נפלת והפלת את עצמך. קל ופשוט.

 

כיוון שאם התקנת נורת LED באורות הבלימה, זה שוטר שצריך לקדם אותו מהר מאוד אם הצליח לדעת שיש לך נורת LED בפנס הבלימה האחורי או באיתות אם הכל הותקן כראוי ולא חרג מהמפרט.

 

ייתכן, כי התקנת נורת LED בעלת הספק שקרי ובעלת הספק לומנס גבוה בפי 2-3 ממה שהיה ואז כן, זה בהחלט מסנוור זה ברור לכולם.

 

אתה מבין שכיום גם פיליפס מייצרת נורות LED לרכבים למשל, אבל שומרת על אותה רמת לומנס לאותה סוג נורה, זה לא שפתאום עם LED תקין ואיכותי מקבלים 3,000 לומנס? למרות שכן יש קיטים כאלו ואז זה ממש חריג, מן הסתם.

 

 

אתה לא צריך לחפש חוקים, רשמתי לך אותם בשרשור. יש עוד ספר חוקים מקביל שצריך לדעת על קיומו?

 

 

בדבר אחד אתה כן צודק וזה, שהיצרנים כמו OSRAM וכו', על חלק מהנורות LED שלהם כותבים את הדבר הבא:

 

 

  • Not ECE conform
  • Only for off-road use. Not road legal when used in an exterior application. Illegal use leads to cancellation of vehicle operating licence and loss of insurance cover

 

כך שבמידה והמוצר לא עומד בתקן ה ECE החברה מסירה אחריות משימוש המוצר בכביש בצורה חוקית.

אבל, באירופה ובמקומות רבים בעולם התקנות שונות לגמריי ולכן, יש להתייחס לתקנות המקומיות בלבד.

לקחתי את זה מהנורה P21/5W של OSRAM למשל, כך הם טוענים.

 

דבר אחד שמעודד הוא בכך שרבים הרכבים, גם ברמות הגימור הבסיסיות מגיעים כיום עם תאורת LED אחורית וגם בתור תאורת בלימה ולכן, הגבול טושטש מזמן ולמעשה, LED בעתיד כלשהו יהווה תחליף ראוי בסופו של יום, עד אשר תגיע טכנולוגיה אחרת.

עריכה אחרונה על ידי Automatic1
פורסם

שוב,לא הייתי ברכב ולא בדיוק יודע איך שוטר עלה על זה.אולי רכב היה יותר מדי יפה ומיוחד בשביל שנים שלו...

לפי סיפור של אישתי רכב משטרה היה מאחורה אחרי זה היא עצרה ברמזור ורכב משטרה נעמד במקביל ואז הוא התחיל להתקדם קדימה .שוטר היה לבד ברכב היה לפני שעה 6 בבוקר.אמר לה לעצור בצד ואז התחיל לחפש סביב הרכב אמרה שחיפש הרבה זמן ,אמר לה להדליק אור גבוה וללחוץ על ברקס ואז הוציא דוח על לדים כולל קנס ועוד הדגיש לה שאין על זה נקודות,בקיצור מיץ של זבל אורגני.

פורסם
אני עברתי טסט עם נורות לד. בטיחות?

לא נראה לי שיש מפרטים לנורות רכב.

הדבר היחידי שהחוק מתייחס אליו אלו נורות לבנות/צהובות וקסנון לרכב שהגיע כך מהמפעל.

לא ראיתי התייחסות ללד או למקסימום לומן

 

Sent from my SM-N920C using Tapatalk

קיימים מפרטים ברורים למנורות ברכב.

D__My Documents_Cars_Bosch_Bosch-Automotive Handbook_bos.pdf

11.pdf

איזה כייף לי :)

פורסם

בוודאי שיש מפרטים, התכוונתי לחוק הישראלי. לא ראיתי שם איזשהי התיחסות לסוג הנורה למעט קסנון.

פורסם

הקבצים שצירפתי הם חלק מזערי מהתקנים והמפרטים בנושא מנורות לרכב.

האם נורות הלד אור נמוך/גבוה המותקנות אצלך ברכב עומדות במפרטים והתקנים הרלוונטים המפורטים בקבצים שצירפתי ? האם המנורות לד מוכרות ונבדקו על-ידי הגופים הרלוונטים ומאושרים להתקנה ברכב ?

איזה כייף לי :)

פורסם

אני לא יודע במה הן עומדות.

אני רק יודע שכבר פעמיים עברתי איתן טסט. בלי לסנוור ובלי לקבל הערה למרות שהבוחן ידע שזאת נורת LED.

הוא לא דיבר. אני לא הוספתי.

×
×
  • תוכן חדש...