Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בקרה אקטיבית לשמירת נתיב


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3340 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם.

 

יצא לי לאחרונה לנסוע על כמה מכוניות שהציעו את המערכת שבכותרת.

בניגוד לאיך שזה נראה על הנייר, המערכת ממש לא מתפקדת באותה רמה בכל מכונית.

 

 

אשמח לשמוע את הרשמים שלכם אם התנסיתם במערכת, שלדעתי לפחות מהווה את הדבר הקרוב ביותר שיש כיום לרכב אוטונומי ולפיכך היא יותר מסתם "אבזור" שיש במכונית אלא ממש הדבר הבא.

 

האם הרכב ממש יכול לנהוג את עצמו, גם בסיבובים?

האם גם במהירות גבוהה? נמוכה? כשיש פסים דהויים על הכביש? מזהה גם רכבים שנמצאים בצד הרכב?

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני חושב שהמערכת הזאת היא עוד שלב של המין האנושי בדרך לקבר.

עוד מערכת שמסמלת את סוף עידן שליטת האדם המכונה ואת תחילת עידן שליטת המכונה באדם.

כמובן שהיא לא גרועה כמו המכונית האוטונומית אבל עדיין גרועה.

 

לנושא, בלקסוס שנהגתי לפני כמה שנים הייתה מערכת לא רעה בכלל, לא מתקרב לאוטונומי אבל פועלת בעדינות ולא גסה מדי.

פורסם

עוד מערכת שמסמלת את סוף עידן שליטת האדם המכונה ואת תחילת עידן שליטת המכונה באדם..

 

עם כזו תאוריה, שנה את שם המשתמש לג'ון קונור בבקשה :wink:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
עם כזו תאוריה, שנה את שם המשתמש לג'ון קונור בבקשה :wink:

 

קייט ואני מחכים לקבל גישה לאוף טופיק כדי להמשיך ולהפיץ את התאוריה הזאת ואחרות

פורסם

יש מערכות ממש ממש טובות, שיכולות גם ממש לקחת עיקולים. עדינים אמנם, אבל עדיין. המערכת של קיה/יונדאי ושל אאודי ממש מעולות ושומרון את האוטו ממש באמצע הנתיב. לא מחכות שהוא יתחיל לברוח החוצה. אבל מצד שני זה אומר שכל הזמן מרגישים אותם משחקות בההגה. זאת של אאודי, לפחות בחלק מהדגמים, גם יודעת לשמור את האוטו בנתיב גם בנסיעה אישית בפקק. זאת של קיה עובדת מעל מהירות מסוימת. משהו בין 50 ל-70 קמ"ש, לא זוכר בדיוק.

המערכות של שאר היצרנים (וכן, אפילו וולוו ולקסוס) נעות בין "בסדר" ל"מסוכנות" כשחלקן לפעמים מפספסות גם בתנאים מושלמים, בכביש כמעט ישר לגמרי ועם סימונים בולטים.

 

בכל מקרה, כל המערכות מפספסות מדי פעם, וכולן דורשות להחזיר את הידיים להגה אחרי כמה שניות. חלקן מתנתקות אחרי הבקשה וחלקן לא. אבל עדיין מאוד מאוד לא להיות דבילים וכן להפנות קשב לשטות העגולה הזאת שמולכם.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם
Mogo,

האם נזכה לקרוא על ההבחנות שלך על המערכות שהתנסית בהן?

 

כמובן.

 

אבל אני מחכה להשלים נסיון בעוד כמה דגמים כדי לתת פה חוות דעת מקיפה יותר.

פורסם
יש מערכות ממש ממש טובות, שיכולות גם ממש לקחת עיקולים. עדינים אמנם, אבל עדיין. המערכת של קיה/יונדאי ושל אאודי ממש מעולות ושומרון את האוטו ממש באמצע הנתיב. לא מחכות שהוא יתחיל לברוח החוצה. אבל מצד שני זה אומר שכל הזמן מרגישים אותם משחקות בההגה. זאת של אאודי, לפחות בחלק מהדגמים, גם יודעת לשמור את האוטו בנתיב גם בנסיעה אישית בפקק. זאת של קיה עובדת מעל מהירות מסוימת. משהו בין 50 ל-70 קמ"ש, לא זוכר בדיוק.

המערכות של שאר היצרנים (וכן, אפילו וולוו ולקסוס) נעות בין "בסדר" ל"מסוכנות" כשחלקן לפעמים מפספסות גם בתנאים מושלמים, בכביש כמעט ישר לגמרי ועם סימונים בולטים.

 

בכל מקרה, כל המערכות מפספסות מדי פעם, וכולן דורשות להחזיר את הידיים להגה אחרי כמה שניות. חלקן מתנתקות אחרי הבקשה וחלקן לא. אבל עדיין מאוד מאוד לא להיות דבילים וכן להפנות קשב לשטות העגולה הזאת שמולכם.

 

אני יכול להעיר שלפחות באינפיניטי Q50, יש מערכת טובה מאוד גם כן, שמסוגלת ממש לנהוג את הרכב בכבישים רבים וכל זאת בלי להעיק על ההגה, כנראה בגלל שהוא חשמלי ולא חייב לזוז אם הרכב זז.

בנוסף, בלקסוס שנהגתי עליה (450h מדור חדש) המערכת גם לא רעה והצליחה להחזיק סיבובים של ממש במקרים מסוימים, אולם לא נהגתי עליה מספיק כדי לבחון לעומק. בהמשך אעדכן.

פורסם

לא מפחיד לתת שליטה כזאת לרכב?

עם כל הכבוד לכל המערכות האלו ובקרות השיוט השונות, אני הכי סומך על עצמי.

בלימה אוטונומית זה משהו שהייתי שמח שיהיה לי ברכב (מאמין שלמחשב יש זמן תגובה יותר טוב משלי), אבל כל המערכות לשמירת נתיב,שיוט אדפטיבי וכדומה אלו מערכות שהייתי חושש לתת להן שליטה.

פורסם

מה ההבדל בין בלימה אוטונומית לבין בקרת שיוט אדפטיבית? שתיהן מבוססות על אותו מיכשור ושתיהן פועלות בצורה מאוד דומה. יתרון גדול של בקרת שיוט אדפטיבית זה שהיא עובדת גם מאחורי הקלעים ובזמן שהיא בולמת היא בנוסף גם בונה לחץ במערכת הבלימה כך שבמקרה חירום תצטרך ללחוץ על הבלמים פחות חזק כדי לקבל עוצמת בלימה מקסימלית.

אין ספק שזה באמת מוזר ולא טבעי בפעמים הראשונות, אבל אחרי שמתרגלים ומבינים איך ומתי המערכות האלה עובדות מבינים שהם מועילות וחשובות מאוד.

 

מוגו, אתה בטוח במה שאתה אומר על המערכת של ה-Q50? אני לא לגמרי זוכר איך היא עובדת, אבל אני די בטוח שהיא לא שולטת בניגוד בלי להזיז את ההגה. אני זוכר שב-FX, לפני שהוא נקרא QX70, הייתה מערכת תיקון סטיה שעבדה על הבלמים, כלומר ברמה את הצד הרלוונטי כדי להחזיר את האוטו לנתיב, אבל המערכת הזו תיקנה רק סטיות מאוד מאוד קטנות ולא באמת יכלה לעבור עיקולים לבד.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם
לא מפחיד לתת שליטה כזאת לרכב?

עם כל הכבוד לכל המערכות האלו ובקרות השיוט השונות, אני הכי סומך על עצמי.

בלימה אוטונומית זה משהו שהייתי שמח שיהיה לי ברכב (מאמין שלמחשב יש זמן תגובה יותר טוב משלי), אבל כל המערכות לשמירת נתיב,שיוט אדפטיבי וכדומה אלו מערכות שהייתי חושש לתת להן שליטה.

 

בעוד 100-200 שנה יצחקו על מה שכתבת פה. אין ספק שהיום כל המערכות האלו לא מאה אחוז. אני בטוח שכשיכנסו המכוניות האוטומיות, לפחות בשלב ראשון, הנהג יהי חייב להיות ערני ולהיות מוכן להתערב.

פורסם
מה ההבדל בין בלימה אוטונומית לבין בקרת שיוט אדפטיבית? שתיהן מבוססות על אותו מיכשור ושתיהן פועלות בצורה מאוד דומה. יתרון גדול של בקרת שיוט אדפטיבית זה שהיא עובדת גם מאחורי הקלעים ובזמן שהיא בולמת היא בנוסף גם בונה לחץ במערכת הבלימה כך שבמקרה חירום תצטרך ללחוץ על הבלמים פחות חזק כדי לקבל עוצמת בלימה מקסימלית.

אין ספק שזה באמת מוזר ולא טבעי בפעמים הראשונות, אבל אחרי שמתרגלים ומבינים איך ומתי המערכות האלה עובדות מבינים שהם מועילות וחשובות מאוד.

 

מוגו, אתה בטוח במה שאתה אומר על המערכת של ה-Q50? אני לא לגמרי זוכר איך היא עובדת, אבל אני די בטוח שהיא לא שולטת בניגוד בלי להזיז את ההגה. אני זוכר שב-FX, לפני שהוא נקרא QX70, הייתה מערכת תיקון סטיה שעבדה על הבלמים, כלומר ברמה את הצד הרלוונטי כדי להחזיר את האוטו לנתיב, אבל המערכת הזו תיקנה רק סטיות מאוד מאוד קטנות ולא באמת יכלה לעבור עיקולים לבד.

 

תראה, לא צילמתי את זה ולא ממש הייתי מרוכז בהגה כשזה קרה (בעיקר כי הייתי עסוק בלהתפעל מהדבר העתידני שהרכב עשה), אבל בוא נגיד כך: גם בעיקולים לא ממש עדינים לא הבחנתי בכך שההגה זז. אולי סתם לא שמתי לב אבל אני די בטוח שהתיקון כמעט לא נוגע בהגה.

 

בכל מקרה, כלל לא הרגשתי שהמערכת מפריעה לי אם רציתי לתפוס פיקוד בעצמי. הרגישה מאוד אינטליגנטית.

פורסם

המערכות של שאר היצרנים (וכן, אפילו וולוו ולקסוס) נעות בין "בסדר" ל"מסוכנות" כשחלקן לפעמים מפספסות גם בתנאים מושלמים, בכביש כמעט ישר לגמרי ועם סימונים בולטים.

.

מהנסיון שלי של שבועיים עם XC90 חדשה בקיץ האחרון המערכת מתפקדת מצוין. דווקא עם וולוו (ראה הטענה שהXC60 החדשה תהיה אחת המכוניות הבטוחות בעולם) קשה לי להאמין שהם יפספסו פה.

ניסיתי את המערכת גם ב3008 החדשה של הורי, ועבדה טוב אבל שם הנסיון שלי מוגבל למדי (ניסיתי את המערכת פעם אחת בלבד).


×
×
  • תוכן חדש...