Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מיאטה מול 124 - מאת ריצ'רד מידן, EVO.


504L
שימו לב! השרשור הזה בן 2714 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מול אלוהים, מסתבר.

גם הוא חובב נהיגה, נו.

 

במה הוא נוהג? :shock:

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 150
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ובחזרה לפיאט: אני לא רוצה להיות נביא זעם, אבל מרגיש כאילו שדווקא בשוק המקומי שלנו לא יהיה לה ככ מקום.

מניח שגם במחיר זהה, רבים יעדיפו עדיין את המיאטה ולא את הפיאט, גם בגלל שהמיאטה זה גם כבר מותג \ סמל שמזוהים עם מורשת מסוימת. ומהפראיירים שנופלים בטריקים שיווקיים, ולא יודעים מה טוב להם, העשירים יעדיפו את האבארט והעניים לא יוכלו להרשות לעצמם את התענוג בכל מקרה. כמובן, חלק ניכר מחובבי הפוזה גם יעדיפו לקנות גרסאות פתוחות של מיני.

 

כמו עם המיאטה, אני מאוכזב מהמחיר עוד לפני שראיתי אותו, ומרשה לעצמי לנחש שמחיר דומה למחירה של nc לפני 7 - 8 שנים דווקא כן היה מאפשר לפיאט למכור. אולי אפילו אני הייתי פוזל אל עבר אחת כזו, בתג מחיר של 190-200 אלף.

 

עד כמה שזה עלול להשמע הזוי לחלק מהמגיבים כאן, אישית, הייתי שוקל לבחור בפיאט במחיר כזה, גם אם המאזדה הייתה מתומחרת באופן זהה. אני לא כתב במגזנים, כנראה נהג פחות טוב מהמגיבים כאן, ובאופן כללי תמיד מעדיף לקנות מה שמדבר אליי, ולא מה שאיזה גורו קובע שצריך לקנות. בכלל, כל ההתעסקות במסקנות של כתבי רכב תמיד נראת לי מופרכת. אם אני מסתכל על המכרים שלי בתחום הרכב בארץ, אז בטופ יש מעט מאוד נהגים שבאמת יודעים מה הם עושים. מאחוריהם יש חסרי פחד, שמוכנים להתאבד בשביל חלקיק שניה בנס הרים ומאחוריהם יש את בינוניים, כמוני.

 

הקביעות והמסקנות הנחרצות אולי רלוונטיות לטופ, אבל באופן מאוד מפתיע, גם בינוניים כמוני מרשים לעצמם להנות מנהיגה ספורטיבית.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי זה בין השורות ולא הצלחתי להבין, אז למה הפיאט עדיפה עבורך?

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, במיאטה נהגתי ולא נהנתי. משהו שם לא התחבר לי. אולי זה יהיה זהה גם בפיאט - לא יודע. אבל אי אפשר לדעת לפני שנוהגים.

גם עניין היבואן משחק כאן תפקיד. אני לא מכיר כ"כ מה קורה עם הלקוחות של מאזדה, אבל אני לקוח של סמל"ת כבר כמה שנים, ומאוד מרוצה מהיחס הכללי - לא רק באבארט, שזה מאוד פרטני, כמובן. וגם בתחום התחזוקה - אני מכיר יותר מוסכים של איטלקיות, וזה גם שיקול, לפחות בשבילי.

 

בשורה התחתונה זה ספקולציות על גבי ספקולציות. אני לא יודע אם הפיאט בהכרח עדיפה, אני רק אומר שלא הייתי פוסל אותה אוטומטית, אם באמת הייתי צריך לבחור בין שתיהן.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקביעות והמסקנות הנחרצות אולי רלוונטיות לטופ, אבל באופן מאוד מפתיע, גם בינוניים כמוני מרשים לעצמם להנות מנהיגה ספורטיבית.

יש פה סתירה פנימית?

גם "בינוני" מסוגל להנות ממכונית טובה יותר. לא?

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם "בינוני" מסוגל להנות ממכונית טובה יותר. לא?

 

לא כל נהג יהנה מאותם הדברים ברכב. אני לא מחזיק מעצמי שומאכר, אבל כשנהגתי ב-135/235 הערכתי, למשל, את העובדה שהן לא מאיימות ומאפשרות לנהג לגדול אליהן ולמעטפת המאד גבוהה שלהן. מאידך, חבר שעובד בב.מ.וו. סיפר שהיו כמה וכמה רוכשים פוטנציאליים שנהגו בהן או באחת מהן והחליטו שהן גדולות עליהם, מפחידות בשפה פשוטה. קח עוד דוגמא - נהגתי בלאון קופרה ולצד העובדה שמאד הערכתי את היכולות הגבוהות שלה, היא נראתה לי קשה מדי לשימוש יומיומי. חבר אחר שנהג עליה לא מסכים אתי ובשבילו היא מצוינת בהיבט הזה. כל נהג ומה שעושה לו טוב, ועל אחת כמה וכמה מה מהנה אותו או מה שהוא מוצא כהולם את כישוריו וסגנון נהיגתו. לי, למשל, העובדה שבג'וליה (מכונית ספורט-סאלון, לא איזו רודסטר להזכירכם) הבקרות לא מתנתקות לא הפריעה, לאחר זה יפריע כי גם ברכב הנעה קדמית הקריטריון שלו הוא כמה האוטו יזרוק. האם מישהו צודק יותר או פחות? תלוי מי שואלים.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי, במקום מסוים עובר גבול.

כשההשוואה היא נניח בין קיה פיקנטו לבין מגאן RS, אז ברור ממה יהנה גם חובב נהיגה בינוני.

כשההבדלים הם יותר subtle, ומתורגמים למשפטים עמומים של כתבי רכב, שגם לא תמיד יודעים להסביר טוב מה ההבדל, אז כאן כבר יותר קשה לקבוע.

בוא נקח דוגמא קיימת: שנאתי את ה-208 GTI. מבחינתי, זה הרכב הכי משעמם וחסר טעם שנהגתי בו מאז שגיליתי את התחום.

אני היחיד ממי שאני מכיר, שיצא עם תחושות כל כך שליליות לגבי הרכב. האם זה אומר שחבריי שנהגו בו נהגים יותר טובים, ויכולים לשים לב למה שאני לא? בהחלט יתכן. האם זה אומר שאני לא נהנה מהרכב שלי, שהוא יותר יקר, יותר איטי ואולי גם פחות טוב עבור נהג יותר טוב ממני? ממש לא.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף פעם אין השוואה בין פיקנטו למגאן RS, אין בזה הרבה הגיון. אבל כשההשוואה היא, למשל, בין האודי S1 לקופר JCW, אז יש הרבה מקום להעדפות אישיות של נהג. אני, למשל, העדפתי את האודי, כאשר ממש לא אהבתי את התנהגות הכביש של ה-JCW, עליה משתפכים כל עיתונאי הרכב. מה זה אומר עלי? עליהם? על כל רוכש פוטנציאלי אחר?

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף פעם אין השוואה בין פיקנטו למגאן RS, אין בזה הרבה הגיון. אבל כשההשוואה היא, למשל, בין האודי S1 לקופר JCW, אז יש הרבה מקום להעדפות אישיות של נהג. אני, למשל, העדפתי את האודי, כאשר ממש לא אהבתי את התנהגות הכביש של ה-JCW, עליה משתפכים כל עיתונאי הרכב. מה זה אומר עלי? עליהם? על כל רוכש פוטנציאלי אחר?

 

יש את התכונות, שעליהן פחות או יותר צריכה להיות הסכמה, ויש העדפה של תכונות כאלו או אחרות.

למשל, אם אתה קבעת שרכב מסויים נכנס לתת היגוי יותר מדי בקלות, ומישהו אחר קבע ההפך... אחד מכם טועה (בהנחה שהרכב זהה ותקין).

בנוסף, עוד נקודה, אם אחד קובע שההגה מתקשר ורב ניואנסים ושני קובע שהוא אילם, אז צריך לבדוק את נקודות היחס ולראות למה משווים.

 

וכמובן, מי שכותב צריך לדעת על מה הוא מדבר. כבר ראינו בשרשור של הג'וליה חוות דעת על ההתנהגות שלה, שמתברר שמי שכתב אותה בכלל לא יודע איך לנהוג נכון... אז כל הניתוח שלו שגוי.

 

אם לחזור לעניין, יש דברים שהם עניין של טעם, אבל מעל רמה מסויימת של מליחות, כולם יירקו ויגידו שלא טעים.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש את התכונות, שעליהן פחות או יותר צריכה להיות הסכמה, ויש העדפה של תכונות כאלו או אחרות.

למשל, אם אתה קבעת שרכב מסויים נכנס לתת היגוי יותר מדי בקלות, ומישהו אחר קבע ההפך... אחד מכם טועה (בהנחה שהרכב זהה ותקין).

בנוסף, עוד נקודה, אם אחד קובע שההגה מתקשר ורב ניואנסים ושני קובע שהוא אילם, אז צריך לבדוק את נקודות היחס ולראות למה משווים.

 

אני טוען שהקופר JCW נכנסת בקלות רבה מדי להיגוי-יתר, כולל בפניות שבהן מכונית, על אחת כמה וכמה מכונית הנעה קדמית, לא אמורה. לטעמי ההתנהגות שלה לא בוגרת ונועדה לשרת עיתונאי רכב אולד-סקול וילדי פורומים מתלהבים או, בקיצור, אנשים שאוהבים לחשוב שהם נהגים כמו שכתבו פעם בעיתונות הרכב, בימים בהם מכוניות החליקו כי, בגדול, לא ידעו לעשות אותן מספיק אוחזות ולא היו צמיגים טובים מספיק. אחר יגיד שזאת מהות הנהיגה, והוא לא יקנה רכב שלא זורק. מה כאן הרפרנס האחיד? על מה כאן חייבת (כלשונך) להיות ההסכמה? למה שתהיה?

 

וכמובן, מי שכותב צריך לדעת על מה הוא מדבר. כבר ראינו בשרשור של הג'וליה חוות דעת על ההתנהגות שלה, שמתברר שמי שכתב אותה בכלל לא יודע איך לנהוג נכון... אז כל הניתוח שלו שגוי.

 

הפוסט החשוב באמת, לטעמי, בשרשור הג'וליה הוא דווקא של חבר פורום ותיק, יודע הגה ויודע לנתח רכב וממש לא אלפיסט. אמנם הביקורת אוהדת, כך שאני לא יודע עד כמה תמצא בלבך להסכים לה, אבל לפחות הנהג טוב.

עריכה אחרונה על ידי RK

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני טוען שהקופר JCW נכנסת בקלות רבה מדי להיגוי-יתר,

 

ההסכמה צריכה להיות על זה שהיא נכנסת בקלות להיגוי יתר. השאר זה טעם.

 

הפוסט החשוב באמת, לטעמי, בשרשור הג'וליה הוא דווקא של חבר פורום ותיק, יודע הגה ויודע לנתח רכב וממש לא אלפיסט. אמנם הביקורת אוהדת, כך שאני לא יודע עד כמה תמצא בלבך להסכים לה, אבל לפחות הנהג טוב.

 

אני נתתי "לייק" לתגובה ולבי תמיד עם שמרון, כי הוא יודע על מה הוא מדבר.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כל נהג יהנה מאותם הדברים ברכב.

100%.

אבל שאלתי את מה ששאלתי בהקשר של חובב נהיגה ספורטיבית שמעדיף מכונית שנופלת בכל ההיבטים המדידים מבחינת נהיגה והתנהגות.

במקרה הספציפי הזה, אפילו אם המחיר היה זהה, למכונית הנחותה אין שום יתרון פראקטי שמכריע.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שי, הנקודה היא שבתור קונה פוטנציאלי, אין שום סיבה להניח א-פריורית שאני אחשוב שהמכונית נחותה.

תראה מה יש בשרשור הזה: יש כאלו שקובעים שמדובר בחרא רכב, כי ככה כתב איזה עיתונאי.

ומה יקרה אם יזדמן למי שחושב כך לנהוג ברכב והוא לא ישים לב למה שהכתב שם?

מה יקרה אם יצא עם תחושות שונות? כי הוא נהג פחות טוב? כי יש לו הרבה פחות ניסיון? לחילופין - כי הוא נהג יותר טוב מכתבי רכב - שהם לא בהכרח נהגים טובים בעצמם? אז מה? ישקר לעצמו או ימציא תחושות?

 

העניין הוא שהפרמטרים האלו - גם אם מדידים - דורשים לעיתים יכולות שאין בכלל לרוב הנהגים, כדי למדוד אותם. בגלל זה אישית אני גם לא מבין את העסוק בהם והויכוחים על פרשנות של כתב כזה או אחר. נכון, גם אני מרפרף מדי פעם בכתבות על רכבים שמעניינים אותי, וקורא ביקורות של חברים שכותבים כאן. אבל לבנות על סמך זה דעה?!

 

מה איכפת לי מה איזה ג'רמי קלרקסון חושב X או Y על רכב שאני רוצה לקנות? למה צריך ליישר קו או להוכיח דברים?

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא אני מכיר הרבה אנשים,שיקנו את הפיאט כאביזר אופנה ולא ממש מעבר לזה.

אני מכיר כמה חברים שנוהגים גם במיאטה ולא ממש עושים איתה משהו מעבר לאותו

אביזר אופנתי ולעבודה ביום יום.

אני מאמין שמי שירצה להתגרזן,דווקא כן יקנה את הפיאט גם בגלל פוטנציאל שיפורי

מנוע נרחבים ושיפורי שלדה ,שמן הסתם יצוצו להם בשוק המשפרים...אני חושב

שכן יהיה שמח,אבל תלוי במחיר קנייה של היבואן.

אם יקר יהיה ,או אז נראה רק בודדות ממנה.

מהאבארט נראה כמויות קטנות מאוד כנראה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2714 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...