Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3501 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן חברים

 

אחרי חיפוש בפורום ואחרי גיגול לא מועט, הבנתי שכנראה הדבר קשור לפירוק עצמי של השמן שמפרק את עצמו ואת התוסף למניעת הקצפה.

 

איך מחליפים שמן בפוקוס הזאת בלי להגיע למוסך? האם יש ברכב פילטר שמן גיר? האם החלפת שמן פוגעת בגיר?

 

תודה מראש לעונים

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

פורסם

עם ובלי קשר לתקלה, מומלץ להחליף שמן גיר אחת ל-45-60 אלף. גם אם אין הוראת יצרן.

 

קנה לך גלון MERCON V, פילטר גיר, וסיליקון ויקטור ריינז,

 

תפרק את הקרטר, תחליף פילטר, תנקה היטב את המשטחים ותאטום מחדש.

 

אין בורג ניקוז שמן בקרטר לכן פשוט תפרק אותו והשמן כבר יתנקז.

 

תוכל להעזר בתמונה אחת שצילמנו בזמנו, פה הפילטר החדש כבר מורכב:

 

Transmission oil change.jpg

 

בסופו של דבר נכנסים בערך 3.2 ליטר שמן (החלפה חלקית).

Stay Dirty

פורסם

ברגע שהתחלת להתעסק ברכב, כבר אין לך ממה לפחד. רק אתמול החלפת מוטות קישור למוט מייצב.

 

הסרטון הזה יעזור לך, מאוד דומה למה שאצלך, חוץ מהאטם שאין, אצלך זה נטו סיליקון.

 

Stay Dirty

פורסם

זה כבר OVERKILL עבורי. כדי לעשות את זה אני צריך ליפט לא? איך נגביה את הרכב מספיק כדי להיכנס תחתיו וזה יהיה מספיק בטוח?

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

פורסם (נערך)

לא צריך ליפט.

 

קפוץ ל-ל.כ ברמלה, תעשה לך קניה של ג'ק עגלה, בוקים, ואת כל הכלים שתצטרך.

 

גם תעבוד בצורה נוחה וגם בטוחה.

 

יש הרבה מרווח עבודה בפוקוס. הנה אחת מעופפת:

 

20150817_112142.jpg

עריכה אחרונה על ידי asafasaf

Stay Dirty

פורסם

אהלן חברים, שבוע טוב!

 

האם החלפת השמן עלולה לגרום לנזק לגיר? האם הוא עלול "לקרוס" כמו שמזהירים אותי?

 

אנשים טוענים שהחלפת שמן הגיר מביאה לבלאי מואץ שלו (השמן שנמצא אצלי בגיר כנראה הוא המקורי).

 

תודה לעונים.

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

  • ספונסר פורום
פורסם
כל עוד מדובר בהחלפה חלקית אין שום בעיה!

 

זה לא מדוייק,למען הקוראים הבאים,החלפת שמן גיר ברכבים עם שמן מסוג MERCON-V לרוב לא תגרם שום בעיה בהחלפה חלקית או בהחלפה מלאה.

 

הבעיה היא ברכבים ששמן תיבת ההילוכים הוא DEXRON (שמן אדום) שם השמן מכיל סוג של אלכוהול, שמתנדף במשך השנים, והופך את השמן לסמיך יותר, ברגע שמחליפים שמן גיר לרכב שנסע הרבה ק"מ ללא החלפה, לעיתים גם החלפה חלקית גורמת לתקלות ולכן ההמלצה היא לא להחליף שמן גיר אדום ברכב שלא עבר החלפה של שמן גיר מעולם או מזמן, לפחות לא החלפה יזומה אם אין בעיה מיוחדת.

 

הוספה של שמן חדש הופכת את השמן לדליל יותר, והשמן החדש אשר מכיל אלכוהול משחרר ליכלוך ושחק רפידות שגורמות לסתימת מעברי שמן.

 

לצערי, לפני מספר חודשים התקשר אלי לקוח שלא שמע בעצתי והחליף בעצמו שמן גיר אוטומט בהונדה סיוויק שלא עברה החלפה 150K ,לאחר ההחלפה הגיר הפסיק לשלב להילוך קדמי, ולבסוף הגיר נשלח לשיפוץ.

 

טיפ לפותח השירשור וגם לחברי הכנופייה, ברכבים שאטימת אגן שמן הגיר היא באמצעות חומר אטימה (סיליקון) יש חשיבות למרוח שכבה דקה,ובהיקף החיצוני של אגן השמן, מדוע?

 

הסיבה לזה היא, שכאשר מורחים שכבת סיליקון עבה הצמודה לחלק הפימי של האגן, הסיליקון נדחף פנימה בעת חיזוק הברגיים ויוצר חתיכות סיליקון בצורת חוט שמתנתקות ונופלות אל תוך השמן לאחר היבוש, ואז סותמות מעברי שמן במוח או את המסנן.

 

זה נכון גם לגבי אגן שמן מנוע, ראיתי בחיי כבר מספר מנועים שנתפסו בכלל שרשתית המשמרת המלאה בחתיכות סיליקון שהתייבש ונפל פנימה.

אורן

פורסם

אורן

 

אחלה תשובות מפורטות.

 

שאלה. שמעתי הרבה דעות על החלפות שמנים לגיר.

 

לי למשל יש סוזוקי SX4. במקרה זה, יצרן הרכב ממליץ להחליף את השמן (atf-3309-mobil) אחת ל-165,000.

על פניו זה הרבה זמן. מצד שני היצרן עצמו מציע את זה. הספר בכל מקרה מדבר על החלפה חלקית ע"י ניקוז מאגן השמן ולא החלפה מלאה.

 

מה דעתך במקרה זה למשל?

  • ספונסר פורום
פורסם

לדעתי, אין שום בעיה, היצרן מבצע בדיקות קפדניות לפני שהוא מוציא הנחיה כזו.

אורן

פורסם
ברגע שהתחלת להתעסק ברכב, כבר אין לך ממה לפחד. רק אתמול החלפת מוטות קישור למוט מייצב.

 

הסרטון הזה יעזור לך, מאוד דומה למה שאצלך, חוץ מהאטם שאין, אצלך זה נטו סיליקון.

 

 

אתה יכול לתת לי וידאו הדרכה לקוואליר 96 ? אני אפילו לא מוצא את המיכל של הנוזל גיר. למעשה, אני אפילו לא מוצא את הכבל של הגז ...

פורסם
זה לא מדוייק,למען הקוראים הבאים,החלפת שמן גיר ברכבים עם שמן מסוג MERCON-V לרוב לא תגרם שום בעיה בהחלפה חלקית או בהחלפה מלאה.

 

הבעיה היא ברכבים ששמן תיבת ההילוכים הוא DEXRON (שמן אדום) שם השמן מכיל סוג של אלכוהול, שמתנדף במשך השנים, והופך את השמן לסמיך יותר, ברגע שמחליפים שמן גיר לרכב שנסע הרבה ק"מ ללא החלפה, לעיתים גם החלפה חלקית גורמת לתקלות ולכן ההמלצה היא לא להחליף שמן גיר אדום ברכב שלא עבר החלפה של שמן גיר מעולם או מזמן, לפחות לא החלפה יזומה אם אין בעיה מיוחדת.

 

 

אם כך איך כן אפשר להחליף שמן גיר DEXRON ברכב שנסע הרבה בפעם ה -1?

ומה עושים למשל אחרי שמחליפים רדיאטור ויש צורך להוסיף שמן בגלל שחלק ממנו נשאר בקולר של הישן?

תודה

×
×
  • תוכן חדש...