Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חומר לאיטום פגמים באטם ראש מנוע K seal


Tzachi Buchnik
שימו לב! השרשור הזה בן 688 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אישית לא מכיר את המוצר שבעל ברכב הזמין אבל במקרה שזה לא יעזור הוא יצתרך להוסיף לפחות רדיאטור, צנרת למערכת הקירור וטרמוסטט למחיר של שיפוץ ראש/מנוע מיבוא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממליץ על חומר מצויין שניסיתי על כמה רכבים, אחד מהם איזה BMW ישנה מאוד אספנות עם פריצה באטם ראש חזקה עד כדי שהמנוע עובד על 3 צילינדרים והבעיה נפתרה.

 

רכב שני- יונדאי טוסון בנזין V6 עם פריצה באטם ראש וחדירת נוזל קירור אל תאי השריפה, כאן זה היה ממש חריף והייתי בטוח שזה יהיה כוסות רוח למת ובסוף התפלאתי מהתוצאה.

בשני הרכבים האלו החומר עזר ועברו כבר לפחות כ 3 שנים ואני רואה אותם

 

החומר הוא תוצרת HOLTS

 

רכב שלישי- פיז'ו 406 עם סדק בבלוק.

 

RX1539-250ML[1].jpg

 

יש לציין שהחומר לא גרם לסתימות אבל ב פיז'ו המשאבת מים כעבור מספר שבועות נזלה.

 

אלו רכבים שהבעלים לא רצו להשקיע בתיקון הבעיה והוצע להם ללא התחייבות ניסיון בחומר הזה שנמכר בחניות לחלקי חילוף.

 

 

כדאי מאוד להצמד להוראות בדיוק.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 שנים מאוחר יותר...

יש לי תקלת חום מנוע (ברכב מאזדה 5 2007). מידי פעם אחרי נסיעה ארוכה ומאומצת מאוד והמחוג עולה עד למעלה-לאדום. אבל יש זמנים שזה לא קורה. נבדק רדיאטור וכו' ואין בעיה. בבדיקת לחץ התברר שיש בריחת קומפרסיה למערכת הקירור. ורשמית המוסך אמר לי להחליף מנוע.

החומרHOLTS שהומלץ כאן מתאים לסדר את זה קצת? כי להחליף מנוע לא שווה לי כרגע (גם ככה לא חושב להחזיק את הרכב להרבה שנים) ובמיוחד שהביצועים שלו סה"כ טובים ורק מידי פעם מתחמם.

ומה בגדול הצורה שעובדים עם החומר הזה? זו עבודה שכל אחד שיודע לפתוח מכסה מנוע יכול לעשות?

תודה רבה למי שיוכל לענות (במיוחדba323f)

 

עריכה אחרונה על ידי רכב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תחליט להישאר עם הרכב ויש בריחת לחץ אז אפשר לנסות להרים ראש מנוע ולבדוק,האם זה יגמר בשיפוץ ראש בלבד.

אם לאחר הרמת הראש מגלים,שהבלוק אכול אז באמת יש להחליף מנוע.

לא יודע האם מכמה הודעות בודדות ניתן להסיק שהחומר הזה הוא חומר פלא כי אז למשפצי ראשי מנועים לא היתה עבודה.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי colauti 9

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, רכב כתב:

יש לי תקלת חום מנוע (ברכב מאזדה 5 2007). מידי פעם אחרי נסיעה ארוכה ומאומצת מאוד והמחוג עולה עד למעלה-לאדום. אבל יש זמנים שזה לא קורה. נבדק רדיאטור וכו' ואין בעיה. בבדיקת לחץ התברר שיש בריחת קומפרסיה למערכת הקירור. ורשמית המוסך אמר לי להחליף מנוע.

החומרHOLTS שהומלץ כאן מתאים לסדר את זה קצת? כי להחליף מנוע לא שווה לי כרגע (גם ככה לא חושב להחזיק את הרכב להרבה שנים) ובמיוחד שהביצועים שלו סה"כ טובים ורק מידי פעם מתחמם.

ומה בגדול הצורה שעובדים עם החומר הזה? זו עבודה שכל אחד שיודע לפתוח מכסה מנוע יכול לעשות?

תודה רבה למי שיוכל לענות (במיוחדba323f)

 

תנסה, אין לך מה להפסיד.. 

ניראה שהחומר הוא פשוט תוסף לנוזל קירור, כך שכל אחד יכול לשים אותו.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עברו שנים מהשאכול.

החומר הזה יש לו הוראות שימוש לכמה מצבים, אתה צריך ללכת לפי ההוראות של איטום פריצה באטם ראש.

 

מניסיון החומר לא יוצר סתימות במע' הקירור, אבל משאבת המים בדך כלל חייה מתקצרים מאוד כנראה החומר מכיל איזה אבקה שיוצרת שחיקה והמשאבה תתחיל לנזול.

 

בכל אופן קח בחשבון שהפתרון לא יהיה קבוע אלא אם הוא יצליח זה יהיה זמני.

כל עוד יש פירצה בראש מנוע ואתה נוסע עם מנוע רותח במצב כזה המנוע ישבוק ובעקבותיו גם הגיר והרכב יעצר בצד הדרך מצב לא נעים.

אם אתה אוהב את הרכב הזה ומוכן להשקיע, תחליף מנוע כמו שצריך ותהנה, אם לא פשוט תמכור אותו במצבו במחיר מופחת מאוד ותתקדם לרכב הבא.

החומר אינו עוצר נזילות טיפוסי זה חומר ייעודי לבעיות אלו, לא תמיד זה מצליח תלוי בסוג ועוצמת הפירצה, בעבר הוא הפתיע אותי לטובה והיו גם כמה מקרים שלא, אם להודות אז בשנים האחרונות מאז התגובה שלי כאן לא השתמשתי בו עוד כי לא היה ביקוש וצורך אני אוהב ללכת בדרכים האמיתיות של תיקון מקצועי או החלפה לאמינות גבוהה ולא פלסטר.

נסה ועדכן.

לגבי תיקון ראש מנוע ברכב הזה ממליץ לך לשכוח מזה, עליות עבודה גבוהות, ואם נסתכל על עלות תועלת, החלפת מנוע תעלה זול ומהיר יותר מתיקון.

 

עריכה אחרונה על ידי ba323f
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובות.

בהנחה ואני משתמש בחומר, איך יש לי אינדקציה שהוא עשה את העבודה? האם זה אומר שאני פשוט יראה שהמנוע לא מתחמם גם לאחר כמה שעות רצופות?

ולגבי הרכב, אני יכתוב את ההיסטוריה בקצרה: היה לי קרע באחד מהצינורות של המים שלא הייתי מודע לו ועד שגיליתי פתאום שהרכב הגיע לחום מקסימלי, ואז עצרתי בצד ומילאתי מים, ולאחר שהוחלף צינור תקין, המשכתי לנסוע כמה שבועות והכל היה נראה רגיל. יום אחד נסעתי נסיעה מאומצת של כשעה עם הרבה עליות, והכל הלך חלק, אבל כשהגעתי ליעד ועצרתי, החום מנוע טיפס במהירות עד למעלה. ומאז בנסיעות ארוכות, אם אני נוסע מהר אז החום מנוע בסדר גמור, אבל אם אני עוצר ברמזור למשל ואני אחרי נסיעה ארוכה, המנוע מגיע כמעט לחום מקסימלי, ואז אני עוצר בצד ומצנן אותו וממלא בערך ליטר מים (זה מה שחסר לו), וממשיך לנסוע ואחרי חצי שעה הוא שוב מתחמם בעצירה.

אני מרגיש שאני יכול לנסוע את כל כביש 90 אם אני לא יעצור באמצע, החום תמיד הוא רק בעצירה או בנסיעה איטית מאוד.

לכן בהתחלה כל אנשי המקצוע שללו אפשרות של ראש מנוע, כי בנסיעה הוא לא חם, אבל תכלס' נבדק רדיאטור ותקין לגמרי, ובבדיקת ליקייג' התגלה בפלאג אחד בריחת קומפרסיה למערכת קירור (לא בדקו את שאר הפלאגים).

האם לאור הנ"ל החומר אמור לעזור?

והאם יש עוד כיוונים לפתרון?

תודה רבה על כל התשובות המקצועיות והמועילות.

 

ועוד שאלה: אם אני קבוע יקפיד שכשהרכב מראה התחממות אני עוצר וממלא מים, אפשר לחיות עם זה לאורך זמן? אני שואל, כי רוב הנסיעות שלי הם קצרות ובהם המנוע לא מתחמם.

עריכה אחרונה על ידי רכב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי הייתי צריך לפתוח אשכול חדש, כי אני רואה שהנושא קצת מתרחב..

בכל זאת אם מישהו יוכל להציע פתרונות למה שתיארתי בהודעה קודמת, אודה לו מאוד.

רק אוסיף לענין עוד 2 דברים: 1. כשאני פותח בבוקר את פתח מילוי של הרדיאטור כשהאוטו קר לגמרי, מתפרצים בעוצמה מים החוצה בפתיחה, והוא מראה כאילו הוא מלא לחלוטין ללא אפשרות הוספת מים, וזה אפילו שבלילה עשיתי נסיעה ארוכה ולא מילאתי אחריה מים. ולעומת זאת כשהאוטו מתחמם ואני מחכה רק 45 דקות, אז הוא כן נותן לי למלא קרוב לליטר מים.

2. בפירוק צינור הטרמוסתת התגלה שאין בכלל טרמוסתת, מישהו הוציא את זה באיזה שלב. (אצלי זה יד 3).

יש לכם מה לעזור בענין?

תודה רבה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בינתיים יוסיף עוד פרטים שאולי משמעותיים, עד שיבוא מישהו חכם ויתן לי את העצה המתאימה...

אז קודם כל שכחתי לציין שהרדיאטור עבר בדיקה במכון רדיאטורים ונמצא תקין לחלוטין.

גם 2 הוונטות נבדקו והן עובדות.

ראיתי שיש עצה למצב של חום מנוע שקיים רק בנסיעה איטית או ברמזור, ולא בנסיעה מהירה, לעשות מתג שיפעיל את הוונטות מיד שיש סימן לחום מנוע מטפס, וכך הרכב התקרר. מה יש לכם לומר על זה?

ושוב אם יהיה מישהו כאן שיוכל להתייחס לכל המכלול של ההודעות האחרונות, זה יעזור לי מאוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המתג הזה לא נדרש אם הונטות תקינות, כי הן יעבדו ממילא כאשר החום גבוה. אם המנוע מתחמם והונטות לא עובדות אז יש איתן בעיה, או עם מעגל ההפעלה שלהן.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז מה ההסבר שההתחממות תמיד היא רק בעצירות ובנסיעה איטית?

אני מצרף סרטון של אחד שמספר על כך שהיתה לו תקלת חום מנוע רק בעצירות ובנסיעה איטית ועקב חיישן טמפרטורה בעייתי הוונטות היו נדלקות בשלב מאוחר, והוא שם מתג שפתר לו את זה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שהולכים לראש מנוע יש לבצע לא מעט בדיקות:

תקינות מאוורר,בדיקה האם קיים טרמוסטט והאם הוא תקין,לבדגוק משאבת מים כי כנפיים אכולות שלה יכולות בקלות להוביל להתחממות,חיישן טמפ' מנוע,לוודא שרדיאטור אינו סתום ורק לאחר שכל האפשרויות האחרות נשללות בדיקת לחץ/לחץ הפוך יכולות לאושש/להפריך בעיית פריצת אטם ראש.

 

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שציינתי טרמוסטט לא קיים, מאוורר ורדיאטור תקינים.

לגבי משאבת מים, המוסך (שקשה לי לסמוך עליו אחרי העבודה הדפוקה שעשה לי ברכב, וחוסר המקצועיות שהפגין לצערי) אמר לי שאין טעם לבדוק אם בבדיקת לחץ התגלה שיש בריחת קומפרסיה.

חיישן טמפרטורה למיטב ידיעתי לא נבדק.

השאלה היא שוב מה הסיבה להתחממות רק כשרכב בעצירה או בנסיעה איטית (וגם זה רק אחרי נסיעה של 40 ק"מ בערך).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טרמוסטט לא קיים- לא תקין .

לגבי משאבת המים - לא ברור מצבה.

צריך גם לבדוק האם המאווררים נפתחים בזמן-כשל במאוורר גורם להתחממות מהירה פתאומית (לא בהכרח בעמידה,אצלי זה קרה בנסיעה בינעירונית).

רכב לא מתחמם סתם ואטם ראש מנוע לא נפרץ סתם-רוב הסיכויים שהיתה התחממות יתר שגרמה לפריצה/עיוות בראש המנוע ואם לא תימצא סיבתה-גם אם עכשיו תחליף למנוע מחדש הרכב יתחמם שוב.

 

עריכה אחרונה על ידי colauti 9

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 688 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...