Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Ford Mondeo Titanium 240 PS 2011


Razor1991
שימו לב! השרשור הזה בן 3174 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שוב אני פותח אשכול לגבי רכישת רכב.

לצערי הרצון לרכב ספורטיבי משפחתי יורד מהראדר בינתיים (אבל הכל לטובה).

אני מעוניין לקבל חוות דעת ולהתייעץ איתכם לגבי פורד מונדאו גירסת הטיטניום עם 240 כ"ס שנתון 2011/2012.

 

- הרכב ישמש כרכב משפחתי מן הסתם והרצון שיהיה כוח זמין ונ

היגה מהנה עם תגובות טובות של מנוע והגה.

 

- ביד שניה הן נמכרות בין 70-85 אלף. האם יש לרכב זה בעיות סחירות בארץ?( ירידת ערך די גדולה לפי מה שאני שם להב לפחות).

 

-רציתי לדעת מה אמינותו של הגיר? האם יש בעיות ידועות, ואם (אני יודע שזה קצת הזוי אבל בכל זאת) יש פוטנציאל שיפורים כלשהו לרכב הזה?

 

- אני כן בעד להחליף לו בולמים (בעתיד הקרוב - מספר חודשים) ולשים צמיגים עם אחיזה טובה בכביש - מיד לאחר הרכישה. מישהו מכיר בולמים שיכולים להתאים? בנתיים ראיתי שרק הKW V3 מתאימים.

 

תודה מראש!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הסגמנט הזה (משפחתיות גדולות - "מנהלים") נמצא בירידה כבר מספר שנים, עקב הפופולאריות העולה של הג'יפונים למינהם. המונדאו סופגת ירידת ערך גדולה עוד יותר בגלל היצע הליסינג ומוצא לא יפני (בדומה לפוקוס). למרות שלליסינג הגיעו בעיקר מרמת גימור טרנד, גם המחירון של הטיטניום שהגיע בעיקר לפרטיים עדיין נמשך למטה. לגבי סחירות בפועל, אכן יש בעיה (כשחיפשתי את שלי ראיתי הרבה אקזמפלרים שיושבים חודשים ומחכים לקונה), אולם לרמת הגימור הגבוהה כנראה שיותר קל.

 

תיבת ההילוכים מגלה אמינות טובה, לאור זאת שהמצמדים טבולים בשמן ומערכת הבקרה היינה הידראולית (בניגוד למצמדים היבשים והמכטרוניק בפוקוס ובפיאסטה), ובזכות עמידות למומנט גבוה בהרבה מהמנוע (ראיתי פעם נתון של 45 קג"מ לתיבה, בעוד הטיטניום מוציאה 36 קג"מ).

 

שיפורים במונדאו זה ממש לא שאלה הזויה. למונדאו ניהוג מצויין, ולמרות המשקל והאורך אפשר להנות איתה מאוד. בתור מנוע טורבו, ניתן לשפר עם תוכנה בלבד, ואם תרצה עוד אז כנראה שיש קיטים שמוסיפים יותר. המנוע יחסית נפוץ בדגמי פורד השונים, גם באירופה וגם בארה"ב. היה שרשור בפורום שיפורים שהועלה הנושא, ו-E&A טענו שהם יכולים להעלות הספק. שווה בדיקה: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?570895-E-amp-A-Autosport-%D7%9E%D7%A9%D7%93%D7%A8%D7%92%D7%AA-%D7%90%D7%AA-%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%93-%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%93%D7%90%D7%95-240HP-%D7%95%D7%90%D7%A9%D7%9E%D7%97-%D7%9C%D7%93%D7%A2%D7%AA-%D7%9E%D7%94%D7%91%D7%A2%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%A4%D7%A8%D7%98%D7%99%D7%9D&highlight=%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%93%D7%90%D7%95

 

לגבי בולמים אני לא יכול לעזור. שווה לבדוק בפורום talkford הבריטי, שם הרכב פופאלרי מאוד (אומנם בעיקר עם מנועי דיזל, אבל גם ה-2 ליטר טורבו בנזין מככב שם): http://www.talkford.com/community/forum/471-petrol-engines-mk4-mondeo/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה לך על המידע.

אני נכנסתי לפורום talkford שהפנתה אותי אליו ומצאתי משהו מאוד מטריד למען האמת: יש בעיות ידועות במנוע אקובוסט 2.0 עם 240כ"ס שהפיסטון הרביעי פשוט נשבר תוך כדי נסיעה. אתה מכיר דבר כזה?

http://www.talkford.com/community/topic/231020-20ecoboost-240hp-engine-failure/

בדף השני מישהו מUS ששם הדגם מנוע הזה משווק יותר, ציין שיש המון מקרים כאלה בUS.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי יש את גרסת ה-203 כ"ס, כך שאני לא מכיר לעומק את הגרסה החזקה יותר. מקריאה בלינק שקישרת נראה שזה קורה רק אם מעלים את הספק המנוע עם תוכנה, אולי בגלל זה לא נתקלתי במשהו כזה. אם בכוונתך לשפר את ההספק, כדאי יהיה להתעמק בסוגיה.

 

להבנתי תיבת ההילוכים אמורה להיות זהה בין הספקי המנוע השונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברשותי פורד מונדיאו טיטניום 240 כ"ס כבר מעט יותר מ-4 שנים. במקרה שלי הרכב בעל 75,000 ק"מ ומראה אמינות טובה מאוד. באופן יחסי המנוע חזק מאוד ולא מצאתי לנכון לשפר אותו. סה"כ הרכב גדול, מרווח ונעים מאוד לנהיגה. במידה ויש שאלות נוספות, אשמח לענות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגיסי יש כזו בליסינג, במקרה נסעתי איתו השבוע אז שמעתי את דעתו.

הרכב אצלו עוד מעט 3 שנים ו105000 ק"מ בהם הוחלפו פעמיים טורבו, מנוע, ציר אחורי וטופלה בעיה של קפיצות ורעידות בגיר פעמיים (הוא לא יודע אם החליפו ומה החליפו בגיר). מעבר לזה שני מקרים של נזילת מים לתוך האוטו, פעם ברצפת הנוסע ופעם דרך החלון האחורי.

בשלב זה הפסקנו כי הגענו ליעדינו.

לא יודע אם זה אפייני או אם הוא נפל על לימון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי יש את גרסת ה-203 כ"ס, כך שאני לא מכיר לעומק את הגרסה החזקה יותר. מקריאה בלינק שקישרת נראה שזה קורה רק אם מעלים את הספק המנוע עם תוכנה, אולי בגלל זה לא נתקלתי במשהו כזה. אם בכוונתך לשפר את ההספק, כדאי יהיה להתעמק בסוגיה.

 

להבנתי תיבת ההילוכים אמורה להיות זהה בין הספקי המנוע השונים.

גם אני מהמתלבטים והפוסט הזה הוא בדיוק מה שאני מחפש כבר הרבה זמן...EA או לא EA..אף אחד לא יכול לתת לך אחריות על שום חלק שניזוק ברכב.

בTALKFORD הוא נותן במפורש שתי תמונות של המנוע ללא שיפורים והבוכנה השבורה לעומת המנוע המשופר (260כ"ס) והשבר הגדול יותר של הבוכנה.

מה שמביא אותי לחשוב על זה שיש כאן באג במנועים כמו שכתב ידידי למעלה עם קומפרסיה ספציפית במקום ספציפי וזה אינו קשור לשיפור בשום צורה.

כמו כן מדובר על מנוע בסלובקיה וישנן שמועות בארהב - לדעתי לא אותם מנועים כמו שיש לנו בארץ אבל נצטרך להמתין ולקבל עוד עדויות מאנשים שהחליפו מנועים בטיטניום והאם מדובר על מיפוי כושל (שבמקרה של שיפור ע"י תוכנת ניהול עשוי להשתפר) או בעיית תכנון פיזית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגיסי יש כזו בליסינג, במקרה נסעתי איתו השבוע אז שמעתי את דעתו.

הרכב אצלו עוד מעט 3 שנים ו105000 ק"מ בהם הוחלפו פעמיים טורבו, מנוע, ציר אחורי וטופלה בעיה של קפיצות ורעידות בגיר פעמיים (הוא לא יודע אם החליפו ומה החליפו בגיר). מעבר לזה שני מקרים של נזילת מים לתוך האוטו, פעם ברצפת הנוסע ופעם דרך החלון האחורי.

בשלב זה הפסקנו כי הגענו ליעדינו.

לא יודע אם זה אפייני או אם הוא נפל על לימון.

דברים כאלה ממש מפחידים אותי. ככל שאני חוקר כל רכב פוטנציאלי עבורי אני מגלה שאין אחד שאין לו מחלה שתוציא הרבה כסף מהכיס שלי.

תודה רבה

הבעיה במנוע של המונדאו היא קומפרסיה נמוכה באחד הצילינדרים שמצריכה החלפה של הבלוק כולו.

גם בגירסאות בארץ?

גם אני מהמתלבטים והפוסט הזה הוא בדיוק מה שאני מחפש כבר הרבה זמן...EA או לא EA..אף אחד לא יכול לתת לך אחריות על שום חלק שניזוק ברכב.

בTALKFORD הוא נותן במפורש שתי תמונות של המנוע ללא שיפורים והבוכנה השבורה לעומת המנוע המשופר (260כ"ס) והשבר הגדול יותר של הבוכנה.

מה שמביא אותי לחשוב על זה שיש כאן באג במנועים כמו שכתב ידידי למעלה עם קומפרסיה ספציפית במקום ספציפי וזה אינו קשור לשיפור בשום צורה.

כמו כן מדובר על מנוע בסלובקיה וישנן שמועות בארהב - לדעתי לא אותם מנועים כמו שיש לנו בארץ אבל נצטרך להמתין ולקבל עוד עדויות מאנשים שהחליפו מנועים בטיטניום והאם מדובר על מיפוי כושל (שבמקרה של שיפור ע"י תוכנת ניהול עשוי להשתפר) או בעיית תכנון פיזית.

אתה כבר בעלים של רכב כזה? אם כן - איך האחזקה שלו ועלויות שנתיות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בגירסות בארץ יש את בעית הקומפרסיה.

כמה עולה תיקון כזה? כי הרכב שאני מחפש הוא שנתון 11 זה אומר שהוא כבר מחוץ לאחריות יצרן.

 

זה קורה גם לרכבים שלא עברו שום שיפור?

מכיר פתרון לזה , אולי שינוי הגדרות במחשב, או שזה משהו בחלקים עצמם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצל גיסי זה קרה בלי שום שיפורים ושום התעללות באוטו.

התופעות אגב בכל שלושת הכשלים במנוע היו מבחינתו פשוט ירידה משמעותית בסחיבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם לגיסך טרנד או טיטניום? משום שזה ליסינג אני מניח שטרנד (עם 203 כ"ס), אבל בארה"ב מדובר על המנוע של הפוקוס ST עם 250 כ"ס וב-TalkFord הבריטי מדובר על הטיטניום עם 240 כ"ס.

 

להבנתי ההבדל היחיד בין המנועים הוא בתוכנה. מישהו מכיר אם יש עוד הבדלים מלבד התוכנה שיכולים להשפיע על אמינות המנוע?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3174 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...