Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סופרב החדשה | שרשור התרשמות מתגלגל


Cuore Sportivo
שימו לב! השרשור הזה בן 3113 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תודה על הביקורת. כתוב מעולה כרגיל.

נראית אחלה קרוזרית ועוד עם ערך מוסף. אחלה חבילה.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדברים פה על ההשהיה בזינוק ואני תוהה האם כולם פה ניצבים בפול פוזישיין למקצה האחרון שיקבע את גורל אליפות הF1

כמי שנוהג בTSI אז נכון שיש את השבריר שניה הזה של השהייה אבל מתארים את זה פה כאילו זה נמשך לנצח. אחריו מגיעה תאוצה מאוד חזקה וזמינות כוח נהדרת וזה מה שחשוב, לא?

מכונית קונים במזומן או שלא קונים בכלל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעלים כאן את היתרונות והחסרונות של הרכב, אז ברור לך שגם את זה יכתבו. בחי היום יום אכן זה לא מורגש בעליל, והעיקר כאן הן עקיפות ביניים זריזות ובלי מאמץ מיותר.

בהחלט רכב מרשים, שאשמח אם יעבור תחתיי עוד כמה שנים כרב למשפחה.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סופרב על סטרואידים.

 

Large%20Image%202_9.jpg?itok=AuO-1lPu

 

הפעם קיבלנו משהו קצת שונה. לא עברנו מפלאפל לאיזו שווארמה פרגית (צמחונית) אלא קיבלנו סטייק של ממש.

 

מתחת למכסה המנוע יושב אותו המנוע אשר משרת את גרסאות הקצה של דגמים כמו גולף, אאודי 3A ולאון. הגיר הינו DSG6 וההנעה היא כפולה - בעיקר קדמית כאשר הגלגלים האחוריים משתלבים לפי הצורך (לא בדקתי איזה אחוז מהכח עובר לאחוריים באופן קבוע, אך כאמור הדגש הוא על הקדמיים). במספרים מדובר על 2 ליטר טורבו בנזין בעל 35.7 קג"מ / 1,700-5,600 סל"ד ו-280 כ"ס / 5,600-6,500 סל"ד.

 

הגרסה הבכירה זמינה עם רמת האבזור הבכירה בלבד - LAURIN & KLEMENT. מחירה אינו נמוך, אך לא תמצאו מתחרה ראויה מבחינה זו בטווח מחיר דומה. רשימת אבזור ארוכה מאוד, אזכיר חלק ממנה:

- מושבי עור חשמליים, עם זכרונות, מחוממים ומקוררים מלפנים.

- בקרת אקלים מפוצלת ל-3 איזורים.

- גג שמש.

- מערכת שמע משודרגת הכוללת פונקציה אשר משדרת תדר נגדי כדי לבטל חלק מרעשי החוץ.

- חישוקי 19''.

- מערכות בטיחות כגון התראה על רכב בשטח מת ועוד.

- מתלים אדפטיביים.

 

שילוב המנוע והגיר עובד מצויין. בתחילת תנועה אמנם קיימת השהיה קלה, אך מיד לאחר מכן מקבלים תאוצה מרשימה מאוד וזו אינה מרפה, ע"פ מקורות זרים, גם במהירויות תלת ספרתיות המתחילות בספרה 2. תאוצות הביניים כמובן משאירות את כל המתחרות בסגמנט הרחק מאחור.

כמצופה מדף הנתונים, זמינות המומנט מתחילה בתחתית והמחט ממשיכה לעלות ברצון לכיוון הקו האדום. זה מלווה בגרגור נעים, גם אם סינטטי ובהתחשב בסוג הרכב זה יותר ממספק.

שמתי לב שפעולת המנוע, מבחינת הויברציות שהוא מייצר, נוכחת למדי ומורגשת יותר מאשר בגרסת ה-1.8. האם סקודה מנסה לרמוז לנו שמדובר כאן על הגרסה הכי חזקה? ייתכן.

באשר לגיר, פעולתו רהוטה ומדוייקת עם העברות הילוכים מהירות כבזק. התלונה העיקרית נוגעת להשהיה קלה בעת יציאה מהמקום (בקרת שיגור, אם קיימת, אז לא הצלחנו למצוא אחת).

 

הניהוג מפתיע לטובה. קודם כל, יש לזכור כי מדובר על משפחתית גדולה (מאוד) או רכב מנהלים כפי שאוהבים לכנות סגמנט זה בארצינו אשר אינה בעלת יומרות ספורטיביות מיוחדות. בנוסף, הגרסה הבכירה שמשקלה 1,615 ק"ג מוסיפה בין 110 ל-200 ק"ג לעומת הגרסאות הפשוטות יותר.

למרות נתוני פתיחה לא מעודדים במיוחד, ה"בהמה" מצליחה להתמודד טוב למדי גם עם כבישים טכניים.

ריסון המרכב טוב כאשר המתלים מצליחים להתמודד יפה עם שברים רוחביים – הסופרב לא מאבדת את הקו הנבחר במעבר על אלו. ההגה מדויק למדי, גם אם נעדר תחושה לחלוטין.

יחד עם זאת ולמרות שתלונה זו כנראה לא ממש רלוונטית עבור רוכשי הרכב, אציין כי ככל שמתקרבים למגבלות, בדגש על כבישים מהירים יותר, מתגלה עצבנות מסויימת אשר פוגעת בתחושת הבטחון.

 

מה לגבי נוחות? זו טובה. בגרסה זו של הסופרב קיימים מתלים אדפטיביים אשר מתאימים את עצמם למצב הנהיגה הנבחר (ספורט, נוחות וכו'). מצב נוחות הוא המומלץ למרבית המקרים. במצב זה, הסופרב מצליחה לבודד את הנוסעים מזוועות מע"צ והרשויות המקומיות בהצלחה. במצב ספורט המתלים הופכים להיות יחסית קשיחים ומצב זה פחות מומלץ על כבישים מצולקים – לא מפתיע במיוחד – אבל בלחיצת כפתור קטנה אפשר להחזיר את הנינוחות והשקט לתא הנוסעים.

 

מה עושים אם חפצה נפשכם בתגובות מנוע חדות יותר אך אינכם מעוניינים להרגיש את איכות הסלילה הנוראית מקרוב? שאלה טובה, ובכן גם על זה חשבו. פשוט בוחרים בכיול "Individual" – שם אפשר לבחור את התמהיל המועדף עליכם. לדוגמא, מנוע חד ומתלים רכים.

 

אם כך, גם בפרק התנהגות ונוחות זוכה הסופרב לציון גבוה.

 

מה לגבי הבלמים? בהשוואה לגרסאות הרגילות יותר כיולם בגרסה הבכירה נשכני יותר באופן מורגש. מצד שני, לא תמצאו כאן 4 בוכנות מלפנים וכלל לא בטוח שגודל הצלחות שונה. יחסית למשקל עצמי גבוה יותר והספק גבוה יותר זה קצת מוזר. בנסיעה רגילה, אפילו מעט נמרצת סביר להניח שאצל מרבית הרוכשים הבלמים יהיו טובים מספיק, אך אם תדרשו מהבלמים לעמוד בקצב של המנוע לאורך זמן מחאתם הריחנית תגיע לאפכם מהר מהצפוי – לא נורא, אך אפשר היה להשקיע קצת יותר.

 

הפאסאט חלשה ממנה ואינה מאובזרת באותה נדיבות, אאודי A4 בעלת מנוע ואבזור דומים תהיה יקרה ממנה בפער ניכר ומבחינת מרווח אין היא מאיימת על הסופרב. ב.מ.וו סדרה 3 אמנם מציעה חוויה שונה, בעיקר מבחינת ניהוג, אך נופלת מהסופרב מבחינות רבות: אבזור, מרווח ויחידות הנעה (בטווח המחירים הרלוונטי). וולוו S60 חלשה יותר, נחותה בפירוש מבחינת מרווח ונופלת מהסופרב גם בתחום האבזור. לקסוס IS300h חלשה, צפופה ומאובזת פחות מהסופרב.

כמה עולה כל הטוב הזה? 260,000 ש"ח. הרבה? לא ממש. מספיק להעיף מבט על האבזור העשיר, המנוע החזק, ההנעה הכפולה, המרווח הפנימי המרשים ביותר ועוד, בטח ביחס למתחרות שהוזכרו לעיל, כדי להבין שגם הגרסה הבכירה והיקרה ביותר של הסופרב מציעה חבילה יחודית.

עריכה אחרונה על ידי Cuore Sportivo

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תענוג לקרוא.

 

ושאלה.

הזמנתי את ה2L , עם המנוע ה"חלש" יותר 220 כ"ס, וחבילת אבזור L&K

ואני קצת חושש מג'נט 19שמגיע איתה.

האם במצב "נוחות" החויה באוטו "סלונית" למדי, או שמא קפיצית ונשכנית..(B4 2007 עם ג'נט 17 וחתך 45 עשתה לי רע...)

supreb 2016 l&k 280 4*4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3113 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...