Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3947 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

לדוושת הבלם בממסרה רובוטית יש שני מצבי עבודה.

דוושת הבלם היא גם הקלץ'

בלחיצה בתנועה או לחיצה לא ארוכה במקום היא מפעילה בלמים, והממסרה עדיין מחוברת להילוך.

 

במצב עמידה לחיצה ארוכה ועמוקה מעל ל שתיים שלוש שניות - הפעולה לוחצת בלמים, ומנתקת את ההילוכים -

הממסרה משחררת ל N ניוטראל.

עם עזיבת הבלם לאט וברגישות,, מרגישים את חיבור ההילוך.

 

נ.ב - זו הבעיה העיקרית בנסיעה בתנועה איטית בפקק ארוך, לחיצת הבלם והשחרור מנתקת ומחברת את ההילוכים.

כמו חצי קלצ' לחוץ, וגורמת לשחיקת הקלצ' הרובוטי ולחימום הממסרה.

לכן צריך בחוכמה ללחוץ ולשחרר, ולהרגיש ניתוק ולא ללחוץ חלש ולזוז כל הזמן על חצי חיבור.

(גם בממסרה הרובוטית בעצירה ארוכה, אפשר להעביר ל N ניוטראל, ולשחרר את הרגל )

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

בבמוו בתיבה פלנטרית ההנחיה היא להעביר לניוטרל רק בעצירות ארוכות (כמה דקות).

בוקי ומה קורה אם אתה לוחץ קצת יותר חזק על הברקס? כלום, כי האוטו לא זז. איזה בלאי של שמן? התיבה לא זזה, כל העומס נופל על הממיר מומנט אבל מדובר על עומס נמוך ביותר לעומת עבודה רגילה.

הגיוני שיהיה חיסכון זעיר של דלק.

כן יהיה בלאי בשילוב חזרה לD כי המצמדים בגיר משתלבים.

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

פורסם

אתה מסכים שבדרייב בעמידה מנוע מנסה למשוך את הרכב קדימה?

אם תעזוב את הרגל מהבלם, הרכב יסע במהירות נמוכה, נכון?

 

המצב הזה לדעתי לא טבעי בעמידה, אתה מחזיק בכוח רכב שרוצה להתקדם.

 

שילוב מצמדים בגיר כך או כך מתבצע מאות אלפי פעמים בכל העברת הילוך. עוד שילוב אחד יותר או פחות לא נראה לי שמשנה משהו.

 

 

פורסם

ממיר המומנט פועל כמשאבה לכל דבר (גם בניוטרל הוא מסתובב). הוא יתחיל לדחוף את הרכב כי מועברת אליו אנרגיה והתיבה מוצמדת. כשאתה לוחץ על הבלם, אתה מונע את מעבר האנרגיה לגלגלים והיא בעצם הופכת לחום בממיר המומנט כי הוא לא יכול להעביר אותה לתיבה. (שים לב שכמות האנרגיה היא מזערית ביותר לעומת מה שנידרש כדי שהרכב יאיץ או ישמור על מהירות קבועה).

 

הדבר היחיד שאני יכול לחשוב עליו זה עליה קטנה בצריכת הדלק.

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

פורסם

זה ברור שאנרגיה הופכת לחום כיוון שהיא לא יכולה לצאת ממיר מומנט, ואני מסכים שכמות החום די קטנה בסל"ד סרק.

 

 

אבל שים לב מה פותח הישירשור שאל: באיזה מצב נגרם פחות בלאי?

 

אז לדעתי בניוטרל נגרם פחות בלאי.

 

בכל מקרה ההבדלים "אקדמיים" ולא משהו ממשי שיבוא לידי ביטוי גם אחרי הרבה שנים והרבה קילומטרים.

 

 

פורסם

אתה צודק אבל צריך גם לחשוב על משתנים אחרים כמו הבלאי שנגרם בשילובים ל D ואיפה הוא עומד ביחס לשאר. לדעתי זו הסיבה שההנחיה שאני מכיר היא לשלב ל N רק אחרי כמה דקות או בעצירה מתוכננת כמו לחכות למישהו מתחת לבית. כנראה שאם זה כמה שניות עד דקה זה לא משתלם מבחינת בלאי לנתק את התיבה.

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

פורסם

שום ספר לא ינחה אותך שיש להעביר לניוטרל ברמזורים, ספר רכב מסביר על תפעול הרכב, לא מלמד נהיגה.

הבעייה מתחילה אצל מורי הנהיגה שלא מכירים את זה ו/או לא מלמדים את התלמידים כיצד יש לתפעל רכב עם תיבת הילוכים אוטומטית.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
לדוושת הבלם בממסרה רובוטית יש שני מצבי עבודה.

דוושת הבלם היא גם הקלץ'

בלחיצה בתנועה או לחיצה לא ארוכה במקום היא מפעילה בלמים, והממסרה עדיין מחוברת להילוך.

 

במצב עמידה לחיצה ארוכה ועמוקה מעל ל שתיים שלוש שניות - הפעולה לוחצת בלמים, ומנתקת את ההילוכים -

הממסרה משחררת ל N ניוטראל.

עם עזיבת הבלם לאט וברגישות,, מרגישים את חיבור ההילוך.

 

נ.ב - זו הבעיה העיקרית בנסיעה בתנועה איטית בפקק ארוך, לחיצת הבלם והשחרור מנתקת ומחברת את ההילוכים.

כמו חצי קלצ' לחוץ, וגורמת לשחיקת הקלצ' הרובוטי ולחימום הממסרה.

לכן צריך בחוכמה ללחוץ ולשחרר, ולהרגיש ניתוק ולא ללחוץ חלש ולזוז כל הזמן על חצי חיבור.

(גם בממסרה הרובוטית בעצירה ארוכה, אפשר להעביר ל N ניוטראל, ולשחרר את הרגל )

 

אייל.

 

מעניין מאוד לדעת.

אגב אצלי בפיאט, התיבה רובוטית ושמתי לב שבזמן המתנה ארוך במיוחד - על הילוך 1 עם בלם יד משוך ורכב מונע, הרכב העביר אוטומטית ל N והתריע לי להעביר גם את הידית לניוטרל (במקרה המתנתי כ 5 דק' כך) , כנראה שלא לגרום לחימום יתר של הקלאץ' - האם הדבר נכון?

Opel Adam S 2017

×
×
  • תוכן חדש...