Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

העברת הגיר לניוטרל מונע בלאי?


klasa
שימו לב! השרשור הזה בן 3178 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לדוושת הבלם בממסרה רובוטית יש שני מצבי עבודה.

דוושת הבלם היא גם הקלץ'

בלחיצה בתנועה או לחיצה לא ארוכה במקום היא מפעילה בלמים, והממסרה עדיין מחוברת להילוך.

 

במצב עמידה לחיצה ארוכה ועמוקה מעל ל שתיים שלוש שניות - הפעולה לוחצת בלמים, ומנתקת את ההילוכים -

הממסרה משחררת ל N ניוטראל.

עם עזיבת הבלם לאט וברגישות,, מרגישים את חיבור ההילוך.

 

נ.ב - זו הבעיה העיקרית בנסיעה בתנועה איטית בפקק ארוך, לחיצת הבלם והשחרור מנתקת ומחברת את ההילוכים.

כמו חצי קלצ' לחוץ, וגורמת לשחיקת הקלצ' הרובוטי ולחימום הממסרה.

לכן צריך בחוכמה ללחוץ ולשחרר, ולהרגיש ניתוק ולא ללחוץ חלש ולזוז כל הזמן על חצי חיבור.

(גם בממסרה הרובוטית בעצירה ארוכה, אפשר להעביר ל N ניוטראל, ולשחרר את הרגל )

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בבמוו בתיבה פלנטרית ההנחיה היא להעביר לניוטרל רק בעצירות ארוכות (כמה דקות).

בוקי ומה קורה אם אתה לוחץ קצת יותר חזק על הברקס? כלום, כי האוטו לא זז. איזה בלאי של שמן? התיבה לא זזה, כל העומס נופל על הממיר מומנט אבל מדובר על עומס נמוך ביותר לעומת עבודה רגילה.

הגיוני שיהיה חיסכון זעיר של דלק.

כן יהיה בלאי בשילוב חזרה לD כי המצמדים בגיר משתלבים.

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מסכים שבדרייב בעמידה מנוע מנסה למשוך את הרכב קדימה?

אם תעזוב את הרגל מהבלם, הרכב יסע במהירות נמוכה, נכון?

 

המצב הזה לדעתי לא טבעי בעמידה, אתה מחזיק בכוח רכב שרוצה להתקדם.

 

שילוב מצמדים בגיר כך או כך מתבצע מאות אלפי פעמים בכל העברת הילוך. עוד שילוב אחד יותר או פחות לא נראה לי שמשנה משהו.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממיר המומנט פועל כמשאבה לכל דבר (גם בניוטרל הוא מסתובב). הוא יתחיל לדחוף את הרכב כי מועברת אליו אנרגיה והתיבה מוצמדת. כשאתה לוחץ על הבלם, אתה מונע את מעבר האנרגיה לגלגלים והיא בעצם הופכת לחום בממיר המומנט כי הוא לא יכול להעביר אותה לתיבה. (שים לב שכמות האנרגיה היא מזערית ביותר לעומת מה שנידרש כדי שהרכב יאיץ או ישמור על מהירות קבועה).

 

הדבר היחיד שאני יכול לחשוב עליו זה עליה קטנה בצריכת הדלק.

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה ברור שאנרגיה הופכת לחום כיוון שהיא לא יכולה לצאת ממיר מומנט, ואני מסכים שכמות החום די קטנה בסל"ד סרק.

 

 

אבל שים לב מה פותח הישירשור שאל: באיזה מצב נגרם פחות בלאי?

 

אז לדעתי בניוטרל נגרם פחות בלאי.

 

בכל מקרה ההבדלים "אקדמיים" ולא משהו ממשי שיבוא לידי ביטוי גם אחרי הרבה שנים והרבה קילומטרים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק אבל צריך גם לחשוב על משתנים אחרים כמו הבלאי שנגרם בשילובים ל D ואיפה הוא עומד ביחס לשאר. לדעתי זו הסיבה שההנחיה שאני מכיר היא לשלב ל N רק אחרי כמה דקות או בעצירה מתוכננת כמו לחכות למישהו מתחת לבית. כנראה שאם זה כמה שניות עד דקה זה לא משתלם מבחינת בלאי לנתק את התיבה.

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שום ספר לא ינחה אותך שיש להעביר לניוטרל ברמזורים, ספר רכב מסביר על תפעול הרכב, לא מלמד נהיגה.

הבעייה מתחילה אצל מורי הנהיגה שלא מכירים את זה ו/או לא מלמדים את התלמידים כיצד יש לתפעל רכב עם תיבת הילוכים אוטומטית.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדוושת הבלם בממסרה רובוטית יש שני מצבי עבודה.

דוושת הבלם היא גם הקלץ'

בלחיצה בתנועה או לחיצה לא ארוכה במקום היא מפעילה בלמים, והממסרה עדיין מחוברת להילוך.

 

במצב עמידה לחיצה ארוכה ועמוקה מעל ל שתיים שלוש שניות - הפעולה לוחצת בלמים, ומנתקת את ההילוכים -

הממסרה משחררת ל N ניוטראל.

עם עזיבת הבלם לאט וברגישות,, מרגישים את חיבור ההילוך.

 

נ.ב - זו הבעיה העיקרית בנסיעה בתנועה איטית בפקק ארוך, לחיצת הבלם והשחרור מנתקת ומחברת את ההילוכים.

כמו חצי קלצ' לחוץ, וגורמת לשחיקת הקלצ' הרובוטי ולחימום הממסרה.

לכן צריך בחוכמה ללחוץ ולשחרר, ולהרגיש ניתוק ולא ללחוץ חלש ולזוז כל הזמן על חצי חיבור.

(גם בממסרה הרובוטית בעצירה ארוכה, אפשר להעביר ל N ניוטראל, ולשחרר את הרגל )

 

אייל.

 

מעניין מאוד לדעת.

אגב אצלי בפיאט, התיבה רובוטית ושמתי לב שבזמן המתנה ארוך במיוחד - על הילוך 1 עם בלם יד משוך ורכב מונע, הרכב העביר אוטומטית ל N והתריע לי להעביר גם את הידית לניוטרל (במקרה המתנתי כ 5 דק' כך) , כנראה שלא לגרום לחימום יתר של הקלאץ' - האם הדבר נכון?

Opel Adam S 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3178 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...