Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

PROJECT MATCHBOX - פרוייקט מיקרו מערכת בסיטרואן איירקרוס C5 2020


lanosforce

פוסטים מומלצים

בוקר טוב לכולם, 

 

את הפרוייקט הזה אנהל באופן מצומצם יותר ותמציתי. 

 

מדוע לפרוייקט קוראים MATCHBOX

 

תגלו בהמשך אבל הרמז בשורת הנושא. 

 

השיקולים הכלליים למערכת - 

 

1. יחידת הראש המקורית של הרכב חייבת להשאר פעילה ולכן תונחת לתוך הDSP - המערכת בC5 שולטת באופן בלעדי במזגן ובהגדרות מערכות הבטיחות של הרכב כולל הגדרות תאורה וכך הלאה.

אנדרואיד אוטו - זה נוח, זה מדהים - לא בטוח שבכל רגע נתון ונסיעה ארצה להיות על MODE של נגן חיצוני. 

 

2. הטלפון שלי יהיה הנגן אודיו העיקרי כאשר בכדי לתמוך בWIRELESS HIGH RES - וגם בגלל שהDRC MP שלי כבר כשל פעמיים ואני לא רוצה להסתמך עליו - נרכש AUDISON B CON - איך זה קשור לDRC? יוסבר בהמשך כאשר אתייחס לכל רכיב במערכת. 

 

3. גם הDSP צריכים לתמוך בתקן רזולוציה גבוהה אלחוטית (בעזרת LDAC) ולכן גם הDSP וגם המגברים של הסט הקידמי הם בעלי טווח תדרים שמגיע לאזור ה40KHZ 

אפילו הסט הקדמי - תומך היי-רז (רמז עבה) 

 

4. המערכת צריכה להיות במינימום צריכת חשמל, מקסימום יעילות - ובלתי נראית לעין! 

 

5. אמנם תא המטען בגודל 580 ליטרים - והרצון הוא לבאס עמוק, חזק, מהיר, התקפי וטונאלי אבל יחד עם זאת שיתפוס כמה שפחות מקום.

 

בכדי להגיע לתנאי 4 - להתקנה בחרתי בחבר וותיק ויקר - אומן ואמן אמיתי, יוסי אלפיין הבעלים של סדנאת ECAUDIO

 

התקנה כביכול פשוטה - האמנם? 

 

 

 

יצאנו לדרך... שיהיה לי בהצלחה

  • אהבתי 5
  • מעניין 3

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 97
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 5 שעות, AUDIO KING כתב:

נשמע מעניין

העבודה של יוסי תמיד top notch

מדוע לפרוייקט קוראים MATCHBOX

הימור שלי:

 

 

מאצ.JPG

אתה לא טועה - אתה בכוון - כן אתה צודק לגבי המותג MATCH רק שלא מדובר בחבילת\קיט שדרוג שלהם אלא בסה"כ השתמשתי בשני מגברוני 2.1AMP שלהם שעליהם ארחיב מאוחר יותר. 

 

הרעיון כאן הוא לבנות משהו שעשיתי כבר בעבר אבל ביישום מוצלח בהרבה פחות (לומדים ככל שעושים) - הרעיון הוא לבנות מערכת שמורכבת כולה מפתרונות מזעור - לכן קופסאת גפרורים.

הרעיון הוא שלמעט הסאב וופר לא ממש ניתן יהיה להבין שמותקנת בכלל מערכת ברכב.

אבל זה מבלי להתפשר על טווח דינאמי לא של האות - ולא של ההגברה. 

 

ההגברה למידבאסים\וופרים ולסאב צריכה להיות בנויה על בסיס מגברים שהם חזקים מספיק לשלוט בהם ולהגביר אותם בצורה חזקה ונקיה דיה.

ומאידך מסלול האות צריך להיות עם טווח דינאמי שעומד לאורך כל המסלול ברזולוציה גבוהה משמע יכולת להגיע לקצבים של 24\96, לתמוך בLDAC ושגם המקלט BT וגם הDSP וגם המגברים וגם הרמקולים - כן כן הרמקולים יוכלו להגיע לתדרים עד אזור ה40KHZ  

 

אז אגיע לזה בהמשך אבל כרגע אחזור לנושא ההתקנה - צד נוסע 

 

image.thumb.jpeg.1086c61e182e7924bb3dc3a69137abda.jpeg

 

תמונה שמראה איפה המגברים נכנסו יותר בבירור למי שעדיין משפשף את העיניים ולא מאמין:

image.thumb.jpeg.606aedba6f0dc3daa0c2e8ae986596b4.jpeg

 

כן זה אמיתי - יוסי פירק את תעלות האוורור (קצף גמיש) משני צידי תעלת ההילוכים ותא החפצים המרכזים - בנה פלטה אנכית שאליה מצד אחד הוצמדו - 

 

שני מגברי Match 2.1amp 

ToroTech MR2 מונובלוק

 

ובצד השני - שני קרוסים עם רמז עבה לאיזה סט אקזוטי (ולא יקר במיוחד חייב לציין - יורחב עליו רבות לאחר מכן) בחרתי 

image.thumb.jpeg.f9632619f6d53a591c00eb62f425ab23.jpeg

 

והנה תעלת האוויר לאחר שהוחזרה למקומה מצד אחד בכדי שתבינו שגם אם תפרקו דופן צד של התעלה - אתם עדיין לא תבחינו בלא פחות משלושה מגברים ושני קרוסאוברים פסיביים:

 

image.thumb.jpeg.d0a5ac96ae1a2096896fe3a7775533b6.jpeg

 

ברגע שסוגרים את פאנלי הצד של התעלה - זהו - אי אפשר לדעת שיש שם את כל האלקטרוניקה הזו. 

 

ואז הדבר היחיד שרק אם תביטו מתחת למושב נוסע תוכלו לראות הם - הDSP והBCON שאליהם ארחיב כמובן אח"כ כאשר אגיע לסקירת הציוד:

 

image.thumb.jpeg.b8a845c767f0c5532f7fbc471a73265f.jpeg

 

וכן כן אפילו הסאב וופר הוא פתרון קופסאת גפרורים - אמנם הוא 12 אינטש אבל ביחס לסאב וופרים 12 אינטש התיבה שלו היא פשוט מצחיקה - כמובן גם על הסאב ארחיב הסברים מאוחר יותר.

 

image.thumb.jpeg.c9a5e829a141ae05650102c6372151df.jpeg

 

בהמשך אקבל מיוסי תמונות וסרטונים נוספים של ההתקנה - באמור למידבאסים בעיקר ולחיתוך פלטות שמהוות משטחי התקנה וצביעתן. 

 

סקירת ציוד יהיה הדבר הבא לאחר מכן ארחיב קצת על ההכנות שנעשו ואז אולי אצליח למצוא זמן להגיע לבידוד הדלתות ולכוונים - כאשר בכל שלב כזה אעדכן כאן את הידע והשיטות הנוכחיות שלי בתיאוריה ובפרקטיקה. 

  • אהבתי 4
  • מעניין 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מבין בזה כלום וחצי ממה שכתבת נשמע לי או קללות או יידיש (או קללות ביידיש)

אבל מאוד נהנה לעקוב ולראות את ההשקעה והירידה לפרטים, ואת הבקיאות והידע הנרחב

יום אחד אחליט ללמוד את הנושא. עד אז - כל הכבוד!

  • אהבתי 1
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ציטוט

תהיה התקנת מערכת סטריאו אבל לא משהו מטורף - פרוייקט קטן וחביב שיתועד בפורום אודיו על אש מאוד קטנה. 

כל פעם אותו סיפור איתך, רק שדרוג "בקטנה". 😜

 

מה החשיבות הגדולה מבחינתך, שהמערכת תתמוך באופן מלא בתקן Hi-Res Audio? בהתחשב במצב השמיעה שלך והגיל המתקדם? 😝

נגיד מילא בטווח הדיגיטלי, אבל ספציפית למה בטווח האנלוגי (מגבר ורמקולים עד 40kHz)?

אוזני זהב וכזה? ;) 

  • אהבתי 1
  • מצחיק 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגיל אצלך, מרתק.

שאלה - בפרוייקט כזה שנושא ההרכבה הסמוייה/מזעור הם מטרה בפני עצמה - האם אתה בוחר את היחידות ואז נותן ליוסי לשבור את הראש, או משתף אותו לפני הרכישה ובודק התכנות?

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, Tom_22 כתב:

כל פעם אותו סיפור איתך, רק שדרוג "בקטנה". 😜

 

מה החשיבות הגדולה מבחינתך, שהמערכת תתמוך באופן מלא בתקן Hi-Res Audio? בהתחשב במצב השמיעה שלך והגיל המתקדם? 😝

נגיד מילא בטווח הדיגיטלי, אבל ספציפית למה בטווח האנלוגי (מגבר ורמקולים עד 40kHz)?

אוזני זהב וכזה? ;) 

 

קניתי לפני חצי שנה בערך אזניות ANC (ביטול רעשים) טובות של ANKER - הדגם הוא SOUNDCORE LIFE Q35 

והן תומכות רזולוציה גבוהה אלחוטית. 

מחיר מצחיק ביחס למובילות בשוק והביקורות שלהן הוא שהן פשוט נושפות להן - נושפות להן חזק, בעורף. יש כאלה שאפילו העדיפו אותן - אמרתי ננסה.

 

וברגע שהפעלתי מהטלפון את הLDAC והתחלתי לראות בהן סרטים, לשמוע מוזיקה - מעבר לביטול הרעשים שמתי לב שיש הבדלים גדולים מאוד באופן שבו דברים בסאונד מודגשים - פעימות לב למשל ממש מייצרות לחץ בתוך הראש, כל מיני דברים שקשורים לרעשי מתחות, נוזלים - מחודדים ומקבלים הדגשה כל כך טובה - שזה לא העניין של התדרים שאנחנו כבר לא שומעים בגיל שלנו - ואין על זה וויכוח בכלל! לא אוזן זהב ולא וודו - זה באיך שהם מעבירים את מה שאתה כן שומע שהוא טוב יותר. 

 

וזה לא הקצב דגימה - שכן, הפילטר המטמתי החד יותר מייצר שיפור (לפעמים גורע - יש על זה מלא דיעות) 

 

ותחום התדר לעד 40KHZ - ברור לי שלא אני, לא אתה וגם לא הכלב השכן שזה הרגע נולד כנראה יגיבו לכזה קצה עליון - אבל זה משנה את הטווח הדינאמי של האות עצמה וזה מאפשר להגביר את מה שאנחנו כן שומעים - עם יותר פירוט - ויכול להיות שזה בדיוק מה שגורם להדגשים ולהבלטות של כל אותם דברים שכתבתי שאני מרגיש באזניות - זה מורגש לא רע גם ברכב אבל אגיע לזה. 

 

 

לפני 17 דקות, מיץ פטל כתב:

כרגיל אצלך, מרתק.

שאלה - בפרוייקט כזה שנושא ההרכבה הסמוייה/מזעור הם מטרה בפני עצמה - האם אתה בוחר את היחידות ואז נותן ליוסי לשבור את הראש, או משתף אותו לפני הרכישה ובודק התכנות?

 

אתה לא יכול לנחות על פבריקטור ככה סתם, שלוווום הבאתי לך בליל של דרעאק - בוא תעשה לי מזה סלט בינוני כלשהוא. נופ, זה לא עובד ככה. 

שבועיים לפני - הייתי גם בכמה ימי חופשה, לקחתי איתי את כל הרכיבים ששקלתי להתקין, ובאתי אל יוסי עם הרכב החדש ונתתי לו לעבור זריז על צורת הרכב בכדי שהוא יוכל לישון על זה קצת בלילה ולחשוב איך בכלל לגשת לרכב. 

זה נועד בכדי לאפשר לו לתת לי הצעת מחיר שתהיה הגיונית עבורו ואני כמובן צריך להסכים לזה מלחתכילה - אנחנו מדברים כאן על ימי עבודה, לא שעות - וזה לתפוס מקום בסדנא שיכולה להיות תפוסה לפעמים חודשים קדימה. 

 

השנה היה לי קצת מזל כנראה ותפסתי בול על יומיים פנויים. 

 

כשהרכב נכנס לסדנא אז כבר עברנו עליו ייסודי ביחד - חשפנו מספר פאנלים והחלטנו על מיקומים אפשריים - בהתחלה חשבנו בכנפיים של תא המטען - הפירוק שם כל כך לא נעים וגם אין מספיק מקום וזה מסרבל מאוד ירדנו. 

חשבנו על אחד מגב המושבים האחוריים ואז עברנו לדבר על מתחת למושבים - ואח"כ יוסי מפרק פאנל מהתעלה - מסיר לרגע קרן אוויר מהמיזוג והופס. 

 

הDSP הותקן מתחת למושב כי אני צריך אליו גישה חופשית - לא יכול כל שני וחמישי לפרק ממנו פאנל - לגבי המגברים - פתחנו גיין על "קצת מוגזם" לבין "מוגזם" ופשוט מנחיתים את האות בDSP - זה סוג של תיאום מתחים מהכוון ההפוך. 

 

 

נחזור להתקנה ואח"כ אגיע לסיקור רכיבים והכנות שלהם 

 

הפלטה של המגברים רגע לפני שעברה כיפופים והתאמות - רק אחרי צביעה

 

image.thumb.jpeg.5515c14e341e5e43f80691c5a19ffdc5.jpeg

 

הפלטה של הDSP 

 

image.thumb.jpeg.b42ea637802a51680763589720666ce1.jpeg

 

עוד תמונה שמראה מיקום למגברים - הכנו שם מראש מספיק מקום להחליף בעתיד למונובלוק חזק יותר - בתכנון PICO1 של מוסקוני או EVO800.1 של SOUNDIGITAL - נכון לעכשיו - מיותר

image.thumb.jpeg.912013a0dbf81b640963d8d10ef9f09d.jpeg

 

מימין לטורו טק אם תביטו למטה תבחינו בשני חורים (זה ייעודי להתקנה של PICO1) 

 

עכשיו נעבור להתקנה של המידבאסים - וכן כאן כבר אפשר להבין לגמרי באיזה סט מדובר 

 

 

 

כן זה SONY XS-162ES סדרת הדגל שלהם שנועדה להחיות אגדה בשם סוני XES משנות ה90 - עוד ארחיב רבות על הסט הזה. 

 

והנה איך הוכנו לסט הזה הטבעות - גם האטמים (גאסקטים) וגם טבעות העגינה:

 

 

 

כן - חיתוך בלייזר - דיוק של אלפית המילימטר בכדי להכין גאסקט מספוג רך. 

 

והמוצר המוגמר - חיתוך של טבעות קשיחות לצורך עגינת הרמקול לתושבת המקורית של הרכב: 

 

 

 

 

אנסה לתת כאן עוד מבט לאיך נראית הפלטה של הDSP 

 

 

 

 

לגבי ההתקנה של הטוויטרים - שהם סופר סקסיים ויפהיפהים - 

 

אתה זה אני לא אעלה בשלב הנוכחי - למה? כי כרגע ביקשתי מיוסי רק להתקין אותם ככה שיהיה אפשר להשתמש בהם, הם הותאמו לגרילים של הטוויטרים בצורה ראשונית בלבד - זה כמובן, לגמרי לבקשתי - אבל זה לא 

משהו שיעשה צדק עם היכולות של יוסי וזה ימתין כרגע עד שאוכל לבנות אותם או בעצמי או לחזור אל יוסי והשאיפה - היא מיד אחרי החורף לחזור אל יוסי כי איך שהוא יבנה אותם, אני לא אהיה מסוגל בשום פנים ואופן - כאן כבר זה הטאץ' של האמן ולא היכולת והידע של האומן שיעשו את ההבדל האמיתי. 

 

  • אהבתי 5

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, lanosforce כתב:

כן זה SONY XS-162ES סדרת הדגל שלהם שנועדה להחיות אגדה בשם סוני XES משנות ה90 - עוד ארחיב רבות על הסט הזה. 

 

תתחדש נראה סט מעניין הזמנת מחו"ל אני מתאר לעצמי,יש לסוני גם מגברים מסדרת ES.

hu- samsung galaxy s23 ultra+audison b-con dsp-helix mini mk2 front-hertz mlk165.3 legend active front amp-arc audio xdi600.4 

 sub-gladen zero 10 pro(sealed box) sub amp-mosconi gladen pro 1/10 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, lanosforce כתב:

ותחום התדר לעד 40KHZ - ברור לי שלא אני, לא אתה וגם לא הכלב השכן שזה הרגע נולד כנראה יגיבו לכזה קצה עליון - אבל זה משנה את הטווח הדינאמי של האות עצמה וזה מאפשר להגביר את מה שאנחנו כן שומעים - עם יותר פירוט - ויכול להיות שזה בדיוק מה שגורם להדגשים ולהבלטות של כל אותם דברים שכתבתי שאני מרגיש באזניות - זה מורגש לא רע גם ברכב אבל אגיע לזה.

למה אתה מלכלך, כלבים אמורים לשמוע עד אזור ה-45kHz. אבל זה מסביר למה אני יותר נוטה לכיוון חתולים, הם שומעים עד 65-75kHz 😅

 

וכן, מכיר קצת את הרעיון התאורטי לפחות לגבי תחום התדר העליון, אבל אני לא בטוח מה הקשר לתחום התחתון כפי שאתה מתאר (מאחר ש-By definition התקן מתייחס רק לעליון).

שוב, בדגש על התחום האנלוגי. אני יכול להבין פלוס-מינוס איפה יש יתרונות לזה במרחב הדיגיטלי ואני בטוח שהרבה מזה (הרוב למעשה) תלוי מן הסתם באיכות ההקלטה ובמקרה של שידור אלחוטי, שימוש במקדד איכותי (LDAC, AptX וכיוצב').

לא התעמקתי מספיק לחפש עוד מידע בנושא, אבל תוהה באמת עד כמה זה מורגש כשהכל זהה למעט רמקולים ו/או מגבר בלי חותמת Hi-Res Audio.

 

לפני שעתיים, gango1982 כתב:

יש לסוני גם מגברים מסדרת ES

הם לא היחידים אגב עם ההייפ של Hi-Res. לקנווד, פיוניר ואלפיין יש בוודאות גם מגוון ציוד בתקן. גם לעוד חברות (אפשר לחפש פה), לפחות באופן רשמי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Tom_22 כתב:

וכן, מכיר קצת את הרעיון התאורטי לפחות לגבי תחום התדר העליון, אבל אני לא בטוח מה הקשר לתחום התחתון כפי שאתה מתאר (מאחר ש-By definition התקן מתייחס רק לעליון).

 

הקטע הזה של טווח תדר שמגיע עד 40KHZ והעובדה הברורה שזה הדבר הכי ברור לעין כשמתעניינים בנושא רזולוציה גבוהה - ברור, זה מטעה או מטה את כוון המחשבה לכך שזהו השיפור המושג.

וזה אולי נכון כעובדה אבל זה לא העניין - לא שם קבור הכלב. 

 

הרי אנחנו לא שומעים כלום כבני אדם מעבר ל20 קילו ובטח ובטח שכבר אחרי גיל 8 מתחילה דגרדציה ובני אדם בוגרים במקרה הטוב ישמעו בצורה ברורה שמע - כשחלקו מתנגן גם ב18 קילו וגם זה בחלום וורוד כשאתה כבר מגיע לגילאי 40. 

 

אז למה? איפה השיפור? מה העניין בזה? 

 

השיפור מושג לא מעצם כך שאתה מגיע לטווח של 40 קילוהרץ - אלא מאיך שזה משנה את היכולת שלך (של מפענחי הקידוד והממירים שלו ממידע לאות) לראות תמונה הרבה הרבה יותר רחבה. 

אם נניח במסילת מתח של 5V אתה נע בטווח דינאמי של עד 15DB - כשאתה עובר לרוחב פס כפול של 40KHZ - ההבדלים והמעברים הם עם הרבה יותר רחבים. 

 

הרי למה כולם רבים על קצב הדגימה? למה לעבור מ48/16 ל16/96 או 20/96 או 24/96 (שזו כבר ההרחבה האחרונה שסוני פיתחו לSPDIF)  - למה לעבור מכל אלו ל36/192?  או 30 או 32-192 

בשביל הסינון היותר גדול שמשפיע על ההמרה.

 

אודיסון למשל עשו משהו מעניין בפן הזה והם וויתרו לגמרי על כניסת הקואקס SPDIF ובזה - בDSP ספינת הדגל שלהם - הם תכלס נישלו את עצמם מהיוקרה של 192 למה שיעשו כזה דבר נכון? הם בטח משוגעים - זה גם מה שאני חשבתי. 

 

ואז אני רואה את השני סמלונים האלה של HI RES וגם WIRELESS HI RESS - וגם בכלל אין מה לדבר על הFIR MODE (יורחב אח"כ) 

 

והם בפירוש בפירוש בפירוש מציינים 24/96 יכולת מעשית להגיע לקצבים האלה? הם פשוט וויתרו על קצב הדגימה לטובת המרה - בכדי לתמוך ברוחב פס  יותר גדול. 

 

ובכל פעם שאני שם את האזניות שהזכרתי מקודם על הראש בחיי אני נגנב מאיך שהדברים נשמעים - לראות סרט אימה, זה בליגה אחרת. 

 

ויש היום גם את כל עולם הDSD אבל זה עדיין לא בשל בשביל להכנס לDSP לרכב - זה כרגע פרוטוקול "ישיר" שלא שורד ריבוי המרות. יש למיטב ידיעתי DSP בודדים בעולם לרכב - שתומכים בDAC משולב DSD לכל יציאה - מפלצות מהסוג שמיועדות לשיווק ביפן בלבד נכון לעכשיו. 

 

לפני שעתיים, Tom_22 כתב:

הם לא היחידים אגב עם ההייפ של Hi-Res. לקנווד, פיוניר ואלפיין יש בוודאות גם מגוון ציוד בתקן. גם לעוד חברות (אפשר לחפש פה), לפחות באופן רשמי.

 

האמת שכל AMT או פלאנאר בגרוש וחצי מגיעים בקלות לתחומי תדר שמגדירים היי רזולושן - אבל זה קשה מאוד להשגה בטוויטרים סופט דום 

הורנים, סופר טוויטרים וכך הלאה מגיעים לשם עוד מימי קדם. 

 

לפני 5 שעות, gango1982 כתב:

תתחדש נראה סט מעניין הזמנת מחו"ל אני מתאר לעצמי,יש לסוני גם מגברים מסדרת ES.

 

וכן ואתחיל כבר כאן את הסקירה של הציוד - ואתחיל מהSONY. 

המגברים שלהם פשוט יקרים מידי, גדולים מידי למה שרציתי. 

 

 

 

סקירת רכיבים - רמקולים סט קידמי SONY XS162ES 

 

בשנות ה80-90 סוני היו אגדת אודיו לרכב כאשר הסט מסדרת הXES עד היום אחת האגדות הבולטות בתחום. 

הסט הקידמי היה מורכב משני וופרים ממברנת קרטון - ממה שאני זוכר 7 אינטש. ומזוג ריבונים (פלאנארים) שהשלימו אותם היטב לתחום תדר בלתי שמיע בעליל. 

ביחד איתם הגיעו זוג סאב וופרים עם אותה ממברנת קרטון במידה 12 אינטש. 

 

זכיתי להחזיק בידיים שלי את הסט אפרופו - בבעלות של חבר יקר בשם סמיון קוסטיק (סאונדסטורם). 

 

כשסוני חזרו לשוק בשנים האחרונות עם סדרת הES הם ניסו להחיות מחדש את האגדה - לאמר את האמת בגודל התחרות שיש היום בשוק הזה לא נראה לי כמה זה באמת הצליח להם מעבר ליחידת ראש, היה לי ממש קשה להשיג את הסט ונאלצתי להזמין אותו מאיביי דרך מוכרן איטלקי. 

 

מחיר הסט לאחר כל המיסים - 1500 שקלים (2500 לסט שלושה חלקים אבל תכלס כמעט ואי אפשר למצוא אותו) שזה ממש לא יקר לסט סדרת דגל/היי-אנד.

אני מתאר לעצמי שהסיבה למחיר היא שמדובר בענק מדיה, סוני, יש להם את כל התשתיות ואת כל המשאבים הדרושים זמינים כולל מחקר ופיתוח ומכוני מחקר - פשוט זמינים להם בכל עת. קל להם יחסית לייצר מוצר כזה מכל אספקט של ייצור ושיווק. אני די בטוח שאם יצרן בוטיק היה מנסה לייצר משהו כזה, לפתח מאפס - היה צריך לשלם תג מחיר גבוה פי כמה. 

 

אבל את המידע המלא על הסט תוכלו לקרוא - כאן

 

כאשר הדגשים לגבי המידבאסים הם - 

סראונד מחורץ שנועד לשמור על כוח מבני ותנועה ישרה ונקיה של הממברנה. 

ממברנה קלה מצופה ב"מייקה" (תערובת מתכות ייעודית לייצרן - משהו שקיים אצל יצרנים רבים רק ייחודי לכל אחד מהם) 

פייז פלאג לפיזור התדרים הגבוהים בצורה מיטבית. 

 

והאוורור ומבנה הבאסקט (שהוא לא מתכת) שנועדו לאפשר מעבר אוויר חלק שגם כן מטרתו למנוע עיוותים. 

 

כאשר הטוויטר - המיוחד בו - 

זה אמנם טוויטר סופט דום אבל יש עליו ציפוי שמקנה לו מאפיינים של טוויטרים הארד דום מתכתיים.

הסליל הוא ברוחב הטוויטר (רואים את זה בסרטוט בקישור שהעליתי) 

ויש מנחה קול מסביב לטוויטר שמגדיל את השטח האפקטיבי שלו ל1.5 אינטש. 

 

לגבי ההכנות של הסט הזה להתקנה - זה כבר בתגובה הבאה. 

1.jpg

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה עדין נראה לי מגיב יותר לענין הדיגטלי/עיבוד האות שבדבר.

אני מכוון יותר לענין ההשקעה ברמקולים ספציפים שתומכים בזה (והגברה עם מסוגלות תואמת).

כל מה שזכור לי שקראתי אי מתישהו זה שיש משהו בהרמוניות שעולות מעבר לתחום השמיע, שבכל זאת נקלטות במוח ותורמות לתוצאה הסופית כפי שאתה מתאר.

 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטוויטרים - לפחות מהניסיון שלי (וגם חברים נוספים העידו על זה כשניסו ולא רק הם זה ידע שהועבר ע"י חברה מאוד מקצועית בתחום בשם ADAM AUDIO) 

 

מה שממש עושה את ההבדל זה המהירות של הרכיב - אם אתה מדבר על רכיבים כמו RIBBON או AMT או PLANAR 

הם מהירים לא פי כמה אלא זה נמדד בפן אקספוננציאלי מרכיבים דום - כאשר האיטיים ביותר הם רכיבי סופט דום. 

 

אם תאזין לטוויטר AMT הדבר הראשון שאתה תשים לב הוא שהוא לא מתאמץ ולא מאמץ אותך לשמוע אותו - ורוב האנשים שחושבים שהם לא מתאמצים לשמוע - אחרי שנחשפים לזה, מבינים שיש הבדל - והוא מורגש היטב.

רכיבי אוויר בד"כ מגיעים לתחום בין 30-40 בלי שום בעיה - אתה לא שומע שם כלום - אבל המהירות של הרכיב עושה הבדל עצום.

 

טוויטרים שהם הארד דום ממתכות כמו טיטניום, בריליום, בריליום נחושת - הם הרבה יותר צלולים (אבל לא בהכרח עולים מאוד גבוה), יש להם נטיה להדגיש תדרים בקצה העליון שאנחנו כן שומעים (15-16) וזה מה שגורם לנו לחשוב שהם עולים ממש גבוה - לא, הם פשוט מנגנים שם חזק יותר. 

 

אבל זה כמו כל דבר עניין של טעם - יש הרבה שלא מתחברים לרכיבי אוויר כי הם צרי ניגון וגם האופי שלהם לרוב קר.

יש כאלה שלא אוהבים סופט דום כי הם אמנם חמים מאוד ונעימים מאוד אבל הם "חנוקים" או עמומים בגבוהים (הם תכלס מידריינג'ים יותר ממה שהם טוויטרים)  ויש כאלה שאוהבים בדיוק את זה. 

 

לגבי הסוני - אעבור קצת על ההכנות שלו

 

אז הרמתי סטאפ בדיקה בבית -

 

image.thumb.jpeg.2ac992b94b559a7df5c49ff8ac0c5700.jpeg

 

ומדדתי איך הקרוס הפסיבי שלו חותך אותו לעומת איך יראה חיתוך אקטיבי מDSP 

 

image.thumb.jpeg.3793e220c8c55bec0a62cce722371da9.jpeg

 

הקו הירוק - זה הטוויטר עצמו לאחר חיתוך מקרוס פסיבי. 

הקו האדום - זה בעצם תצוגה, זה לא משהו שבאמת מתנגן - פשוט הכנסתי לתכנה חינמית מדהימה! של JL AUDIO בשם TUN הגדרה של חיתוך בSLOPE 6 בתדר 5K 

וכמו שרואים DSP שמנחית לפי נוסחה מטמתית (באטרסוורט') של קרוס - עושה את זה הרבה יותר מתון. 

 

עכשיו לנושא הזה - של לעשות הדמיה של חיתוך - קוראים לזה CROSSOVER PREDICTABILITY 

התוכנה המקצועית הכי בולטת בתחום לזה היא CROSSLITE אבל יש המון תוכנות (ויש המון מידע בKתה 3ינור כלומר יו-טיוב) 

אני פשוט השתמשתי בTUN בכדי לייצר צפי.

 

והנה מה שיצא אחרי שהכנסתי קצת הגדרות EQ להדמייה - 

 

image.thumb.jpeg.d92f5492e6838e56f47624e96e716549.jpeg

 

כמו שניתן לראות זה כמעט אחד לאחד ואני מאמין לגמרי שאם הייתי מעתיק את ההגדרות האלו לDSP האמיתי שלי - הייתי מקבל בדיוק את זה או ממש אבל ממש קרוב לשם. 

 

ואחרי זה גם חיברתי את המידבאס - 

 

image.thumb.jpeg.d27067135eb9326560ba712056994b7a.jpeg

 

עשיתי לו מדידה - אבל לא הייתי מאוד רציני שם 

 

image.thumb.jpeg.abc72633aedb77e4ea11576a152ee9e0.jpeg

 

ובסוף יצרתי לי TARGET מאוד רציני עם צפי למה שאני רוצה לקבל ברכב - 

 

image.thumb.jpeg.a91ab100e93b518d69c5d6a38378000e.jpeg

 

מה קרה בפועל? 

 

החלטתי בסוף להשתמש בקרוס הפסיבי ודי - למה? 

כי אני חותך גם ככה ב5K - בעיות פאזה הן מינוריות שם. 

גם ככה כל ערוץ אצלי עובר אלגוריתם של FIR אז המכשיר מראש מטפל בליישר את הפאזה במובן של ההשפעה הישירה שלו עליה (את מה שקורה בתוך הרכב אפשר לתקן אח"כ רק ע"י מדידה) 

 

איך הסט הזה נשמע? רושם מוקדם (מאוד) 

 

בגלל שPSA בין הDS לC5 הזו סה"כ המיקומים שלי נשארו מאוד מאוד דומים - השתמשתי בהשהייה בין מידבאס לטוויטר בכל צד - גם בC5 

את ההשהייה של הסאב לקחתי לפי מה שמדדתי בDS - פחות או יותר אותם מרחקים 18 מילישניות וזה גם אותו הDSP ונתתי 1.15 שניות לצד שמאל בכדי לייצר מרכז. 

 

וכל זה על עיוור כן? אין לי מושג איך זה באמת ישמע ברכב. 

 

האמת - סוג של קלעתי בול (אבל ברור לחלוטין - אני הולך להתחיל מאפס בתקופה הקרובה וכל צעד כזה יתועד) 

 

אז למעט זה שהאיזון טיפה לצד הבהיר (הנחתות ואיקיו שכרגע - אין איקיו בכלל) 

 

הסט תכלס מרשים - 

 

האם יש צורך ב3 WAY? - לא, אין לי שום בור תדרים בסט הזה לא מלמטה (חתוך כרגע על 80 בסלופ 24 ואחרי זה מהקרוס) ולא במיד - למען האמת המיד מאוד מאוד עשיר בסט הזה - הטוויטר נכנס כבר איפשהו מ1.5 קילוהרץ והמידבאס מנגן נקי להדהים עד תדרים מאוד גבוהים.

 

מה האופי של הסט? 

 

הוא ניטראלי בין חם לקר - הקצה העליון שלו יחסית קר, המיד מאוד נוכח אבל ניטראלי לחלוטין וטבעי מאוד. 

 

והנמוכים הדוקים, מהירים - עם מספיק נוכחות - אבל זה בהחלט מידבאס שהוא גם מידריינג' טוב מאוד - האם הוא טוב גם כוופר? אוכל לענות על זה ברצינות אחרי בידוד הדלתות - עושה רושם שלפחות 80 וכנראה 70 אין שום בעיה. 

 

 

אם הטעם הוא יותר לכוון של רמקולים TIER1 

כמו למשל סקאן ספיק, מיקרו-פרסיז'ן או RS AUDIO, אם לכוון קווארטוריגו למשל וגם DYNAUDIO - שהם כולם רמקולים עם ביצועי קצה מבחינת עוצמה וגם מבחינת LOW END - 

לא - זה לא הכוון של הסוני. 

 

לאוהבי החמים והרגועים - כמו מוראל, SEAS, מבוססי VIFA למינם 

אפשר לעבוד איתו אבל גם לא הייתי הולך לשם.

 

הוא יותר לכוון של HAT, פוקאל. 

 

למה? בעיקר כי הטוויטרים שלו למרות שהם סופט דום - הם מטופלים בציפוי שמקנה להם התנהגות מסויימת של הארד דום וזה ניכר - יש להם את הטיפת "אוויר" הזו שלא מאפיינת כיפות רכות. 

 

 

אני לא אומר בשום צורה כאן שהסט הזה הוא עילוי או שהוא עדיף על סט כזה או אחר - אני מציג אותו כפי שהוא. 

 

בהמשך אכתוב על ההגברה ואת הDSP והSOURCE אשאיר לסוף. 

 

 

בכדי לסיים את נושא הרמקולים - 

 

סאב וופר - JL AUDIO CS112TG-TW3 PowerWedge

 

הוודג' - זה השם של התיבה אבל בשביל העירקים בינינו זה בשביל האקמול (כאב ראש). 

 

image.thumb.jpeg.6d89ca9cfde9a15f2579b5c07b015930.jpeg

 

לקח לי שנים ארוכות! באמת - באזור העשור! למצוא מחליף ראוי לאודיסון תסיס באסו שלי. 

 

לתקופה היה אולטימו SC122 שהיה מושלם - אבל גודל התיבות שלו - לא קביל. 

 

הJL הזה - הוא גם 12 אינטש. 

הוא גם בתיבה פשוט מגוחכת מבחינת כמה מקום היא חוסכת. 

והוא גם חזק בצורה מעוררת התפעלות.

אבל במקביל הוא מדוייק בצורה שומטת לסתות ועל הדרך גם טונאלי מאוד. 

 

עדיין הבאסו הוא הסאב הכי טכני שהיה לי EVER ועד היום הסאב הכי  טכני ששמעתי - EVER ואני חורק בשניים אם פשוט לתת לו לשכב לי במחסן או להפרד. 

 

כנראה ישכב במחסן וכשיגיע הרגע שהJL הזה ירצח אותי וארצה להרגע ממנו אחזיר את הבאסו. 

 

באמת כל סדרת הTW על שלל הפטנטים שלה - מוצרים מדהימים! (ביעניי! בעיני אנשים תבינו שזו דיעה אישית ואני גם בן אדם) 

 

ה10 אינטש - פטיש חסר רחמים וליטוף - הסיבה שלא הלכתי עליו היא שאני כבר מעדיף את הבאסו שקצת קצת עוד ירחם עליי. 

ה13.5 שהוא כבר TW5 - פשוט מוגזם היה לי.

ה12 נפל לי בול! איפה שרציתי ובמה שחיפשתי מסאב. 

 

ואז מוראל היו חייבים... חייבים! להוציא לאולטימו גרסאת POWER SLIM - וואו!!!! - אולי בעתיד אם ממש ישעמם לי. 

 

אה וכמעט שכחתי - מי שכן מעניין אותו התוכנה שהזכרתי כאן - TUN - תהנו: 

 

 

  • אהבתי 2
  • מעניין 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגברה - מיקרו הגברה יותר נכון 

 

image.thumb.jpeg.2133430c597dfa620d6be88972a345ee.jpeg

 

העכבר שאתם רואים זה לקנה מידה - כן צריך עכבר היום במקום חתול או אבטיח. 

וזה עכבר מחשב בגודל בינוני-קטן בכדי עוד יותר להבהיר עד כמה כל אחד מהמגברונים הללו - קטן. 

 

בגדול המונובלוק היה אמור להיות TARAMPS MD1200.1 - אבל יש בו מאוורר רועש וגם הוא יחסית לא כזה קטן, מה גם ש1.2 קילו-וואט ב2 אוהם זה פשוט אובר קיל. 

 

בתמונה למעלה יש שלושה מגברי 2 ערוצים ומגבר מונובלוק - כן, 7 ערוצי הגברה על בסיס 4 ספקי כוח - זה פסיכי. 

 

הסאונדיגיטל EVO4 הוא דגם 400.2 ב4 אוהם והוא היה אמור להגביר מידבאסים כי התכנון המקורי היה 3WAY אקטיבי - ננטש הרעיון. (מגבר שנמכר באמאזון במחיר מבצע מפגר 79 דולרים - לא יכלתי לסרב).

ובסופו של דבר באמת המונובלוק הנבחר הוא ה TORO שאתם רואים למעלה - הדגם הוא MR2 (עלה פחות מ500 שקלים חדש דרך EBAY). 

 

מונובלוק TORO TECH MR2 

 

זה האח הקטן של הMR3 

הMR2 הפיצי הזה - לא פראייר בכלל בכלל. 

בפועל - מתחת למכסה - זה כנראה MASSIVE AUDIO

 

ב2 אוהם הוא מספק 320 וואט - וחייב לציין, עושה את זה עם שליטה מעוררת התפעלות. הסאב האחרון שהוא הגביר בכדי לסבר את הדברים - לא פחות ממוראל אולטימו SC 122 

סאב 12 אינטש עם סליל יחיד 2 אוהם - בתיבה פורטד 45 ליטר

והוא עשה עבודה פנטסטית. 

 

מהמעט שקלטתי לאחר הפעלת המערכת - הJL מקבל עליו את מה שהוא צריך. 

 

במידה ויהיה חלש יתכן ובעתיד אשדרג אותו לMOSCONI PICO1 או לSOUNDIGITAL EVO800.1 

 

ועכשיו לאחת מגולות הכותרת של הציוד - חלק מהסיבה לשם של הפרוייקט 

 

AudioTech Fischer - MATCH 2.1AMP 

 

הנה הקישור לאתר היצרן - כאן

 

והנה תמונה מהמודל הטכני שנעשה לסט ולמגברון הזה: 

 

image.thumb.jpeg.1fa28528a90311010588aaf72fb053c6.jpeg

 

כן זה באמת אמיתי - המברגים הם מברגים קטנים - ליד המגברון הם נראים ענקיים - הם לא, תביטו בספק כוח  של המחשב (ספק של מחשב ביתי) - אתם מבינים שניתן לדחוס שם בערך 5-6 מגברונים כאלה (לתוך הגוף של ספק הכוח. 

 

כמה כוח יש לו? - 

2 ערוצים, כל אחד 170 וואט ב4 אוהם! 

או ערוץ מונו (צריך להתקין בתוכו ג'אמפר) בודד של 350 וואט - אבל ב2 אוהם - כן, קצת מוזר, מונו שלא מוצהר לו הספק ב4 אוהם. 

 

ואני מתאר לעצמי שהמחשבה שעוברת למי שקורה את זה בראש - אין סיכוי שה170 וואט האלה שווים משהו - בוודאי שלא על מידבאסים או וופרים. 

ואני גם מתאר לעצמי שחלק בכלל יחשבו שאין סיכוי שהדבר הזה מוציא 170 וואט. 

 

כל מה שיש לי לאמר זה - טעות

באתר היצרן הם קוראים להם LITTLE MONSTERS - בצדק

 

האם מדובר במגבר זול ופשוט? 

 

יחסית המחיר שלו "יקר" - כ1600 שקלים בארץ לחדש. 

 

ולגבי האם כאשר תפתחו את המגבר הזה תגלו מגבר פשוט עם אלקטרוניקה זולה (בדומה למגברים ברזילאים למשל) - ניתן לתמונה לדבר:

 

image.thumb.jpeg.d58dcd44eefa26e9c5005c790fe6cdd3.jpeg

 

זה מוצר של אודיוטק-פישר פאר אקסלנס - המגברון הזה פשוט יפיוף! מבפנים. 

אם ראיתם פעם קרביים של מגברי סדרת C של הליקס וגם מגברי BRAX - אודיוטק פישר ממש לא עשו כאן עוול - להפך - תכלס לשים שם לד ולהחליף את המכסה שלו בשקוף כמה מגברונים כאלה הם "הצגה" לעין.

 

איך הוא "נשמע"? 

 

ואני בכוונה כותב את זה במרכאות. 

 

לפי אתר היצרן - המגברון הזה מתאפיין בקלאס Ultra-HD של אודיוטק 

את השימוש בקלאס הזה ניתן למצוא באינטגרטורים מבית הליקס כמו ה P SIX ULTIMATE ומגברי סדרת הPOWER של הליקס. 

 

והרעיון שלהם - לפחות הטענה - זה שהמגבר הזה נשמע כמו מגבר קלאס AB טוב. 

 

עכשיו - אני הבן אדם האחרון שה"ממבו ג'מבו" הזה מדבר אליו - אני לא "שומע" מגברים אני שומע מערכת שלמה - איך התקינו וכוונה אותה. 

אבל לפחות לטהרנים שטוענים להבדלי שמע ברורים בין מגברים (לרוב ה"טהרנים" בארץ הם גם או בעלי אינטרסים או לוביסטיים שלהם וזו עוד סיבה לכך שאני לוקח כל אמירה בערבון מוגבל ביותר) - הוא אמור להשמע טוב או לפחות "סביר". 

 

והדעות ששמעתי עד היום זה שזה קלאס D - אין נפח לסאונד, יבש, חסר חיים וכך הלאה. 

 

אומר כמה דברים מהנסיון האישי שיש לי איתם עד עכשיו - שמעתי אחד כזה מגביר ברכב מידבאסים מאוד לא פשוטים (וופרים בפועל) - כוח, לא היה חסר שם! 

שליטה והדיקות וניקיון - היו ללא דופי. 

 

אמנם הבעלים של אותה מערכת ורכב לאחר מכן החליף את המגברון הזה במגבר קסטום קלאס AB (דואל מונו) - וטען שהתווסף לצליל של אותם וופרים "הדף" ורכות - אבל זה ענין של טעם. כל הקטע בקלאסים היעילים האלה - הוא השליטה שלהם, ההידוק של תזוזת הרמקול. - אבל אין על מה להתווכח כאן. 

 

מחבר אחר - שקנה מגברון כזה - חוות הדעת שלו היתה מאוד מאוד חיובית - אמר בפירוש שהם חזקים, נשמעים טוב מאוד אבל הוא בעצמו מייבא מותג על שנקרא AUDIO WAVE וכאן כבר אנחנו מדברים גם על מגרש משחקים שמתחיל ב5 ספרות למגברון בודד - לטענתו יש הבדלים בסאונד אבל באמת כבר הפערים כאן הם עצומים, אסטרונומיים - וזו דעתו. 

 

מה דעתי? 

 

רכשתי שניים כאלו, אחד מאותו חבר (יד2) ואחד מתצוגה של היבואן גם כן מיד 2 - לקוח החזיר ציוד בעקבות שדרוג למערכת מבוססת מגברים גדולים (רצה כנראה תא מטען שיהיה SHOW) ואני פשוט חטפתי בלי לחשוב פעמיים. 

 

קודם כל הגודל שלהם זה פשוט מגוחך - לא יכול שלא לאהוב את זה. 

אח"כ אני יודע טוב מאוד איזה יופי של מוצר מסתתר שם אם אני מסיר את הפלאח - העליתי תמונה I TELL YOU NO LIE. 

 

מבחינת כוח - מהמעט ששמעתי - זו ממש לא הבעיה שלהם. 

מבחינת סאונד - מה ששמעתי עד עכשיו זה ניקיון מופתי! ולאחר כוונים - לפחות מהרושם הראשון שלי - הם לא מהווים שום מכשול, להפך, הם עושים את מה שמגבר אמור לעשות - ובעיני המערכת נשמעת טוב כבר עכשיו.

 

אבל למה באמת בחרתי בהם? 

 

בגלל הנתונים הבאים - THD - שזה אחוזי עיוות - נמוך מ0.02 אחוז. 

תחום תדר! - 10 הרץ עד 40 קילו-הרץ - כן! הם לחלוטין תומכים בHI RESS (וזה נגזרת מהקלאס HD). 

וSNR - רצפת רעש 108DB שזה נדיר למגברים - בטח שכאלו. 

יתרון נוסף שלהם - הם עמידים באופן טבעי לרכבים עם מערכות סטארט סטופ.

 

ואם אתם לא סומכים עליי - שזה יותר מבסדר גמור - הנה סיקור מלא שלהם של לא פחות מאשר מגזין CAR HI FI - כאן

 

 

בסופו של דבר בחרתי בהם בגלל שזו היתה דרך טובה מאוד וקלה מאוד להרכיב מסלול אות שכולו תומך HI RESS - ועדיין להפריד בין ספקי כוח לכל זוג רמקולים. 

 

  • אהבתי 4

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שאתה צריך ״להתנצל״. מגברים כאלה זה לאנשים בוגרים שעברו איזו דרך בחיים ולא תמיד מתאים ברכב המשפחתי לבנות התקנות שהתאימו לגיל צעיר יותר שלא היה צורך בבגאז וגם הקטע הכלכלי פחות השפיע. התוצאה לעומת הגודל משחקת תפקיד לא חשוב פחות. לגמרי אפשר להבין את זה. יותר מזה בעצמי חשבתי שמגבר הבא יהיה בודד שכולל גם dsp מובנה.כי אשכרה נמאס לחשוב איפה לתקוע 3 מגברים ועוד dsp בנפרד וזה עוד לפני הסאב. אחרי זה תסביר לאישה למה אי אפשר לעשות קניות עם האוטו ושתקח מוניות🤣🤣

מה גם שהם נשמעים פשוט מצויין

  • אהבתי 1

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הארה קטנה לגבי הMATCH - כן יש להם הצהרה ב4 אוהם בגישור. 

מה שאני לא זוכר זה אם יש להם הצהרה ל2 אוהם ללא גישור - החישובים שלי הלכו לאיבוד שם קצת כי בדכ ההספק ב2 אוהם לערוץ בודד הוא כפול מאשר ב4 אוהם - נניח 170 וואט - הייתי מצפה באמת לאזור ה300 וואט לפחות ב2 אוהם לערוץ. 

אבל לא - הם מוציאים בגישור - ב2 אוהם 350 וואט 

וגישור בדכ הוא סכימה של הספק הערוצים ב2 אוהם לבודד. 

 

הם עושים שם משהו מאוד שונה בסכימה של המגברים האלה - זה בטוח. 

 

המשך סקירת ציוד - "יחידת ראש" או במילים אחרות כל מקור הסיגנל ועיבוד האות

 

זה מתחיל בטלפון שלי שהוא כרגע סמסונג A70 - כן אני יודע, טלפון ישן וסדרת ביניים, אני לא מאלה שקונים ספינות דגל כשזה מגיע לסמאטרפונים. 

אבל הוא תומך LDAC רק שההגדרות המתקדמות של HD AUDIO לא ניתנות לשליטה בו. 

 

אבל כבר כאן מתחיל מסלול הHI RES שלי. 

 

אפליקציית נגן - אני יודע שיש אפליקציות שהן לחלוטין בתחום ההיי אנד ואחת מהן בזמנו השתמשתי ויש לי אותה עד היום (רכשתי) - UAPP או במילים אחרות USB AUDIO PLAYER PRO וכן יש לי על זה סיקור מלא שלי. 

או קובוז. 

 

לא, אני גם לא משתמש בספוטיפיי או TIDAL אני משתמש בDEEZER HIFI של האחים וורנר. 

 

משם אני משדר בBT עם LDAC מופעל למוצר של אודיסון בשם B-CON - אני קורא לו בייקון כמובן (קוטלי חזיר) 

 

AUDISON B-CON 

 

ולמה בחרתי בו? בגלל האופציה של האבסולוט ווליום - שימו לב כאן מה קורה:

 

 

 

אז למה האבסולוט ווליום היה לי חשוב? 

 

כי השלט ווליום של הBIT HD שלי מה שגם מוכר בשם VIRTUOSO - הDRC MP שלהם נהרס לי פעמיים - בפעם השניה היה בניסיון שידרוג שלו - אבל דאז בDS היחידת ראש של הJOYING גילתה את בקרת הווליום שלה כרגישה מספיק אז פשוט הסתדרתי בלעדיו. 

 

באיירקרוס - אני לא משתמש ביחידת הראש המרכזית לניגון מוזיקה אלא בטלפון שלי ובקרת הווליום של הטלפון לא מתאפיינת ב36 דרגות רגישות כמו בJOYING ולכן רציתי את הBCON הזה. 

 

וכמובן - הסיבה השניה - הBCON תומך בפרוטוקול HI RES AUDIO WIRELESS 

 

האם האבסולוט ווליום עובד? 

 

לא. אחרי מעבר על כל ההוראות מה שאני מצליח להבין זה שכשהחיבור הוא לביט HD ולא למעבד מסדרת הפורזה - הBCON בעצם שולט על הDRC MP והוא צריך להיות מחובר - אז יטופל בזמן הקרוב ואשלים את השלט ווליום הזה ואצניע אותו איפשהו. 

 

והאופציה השניה היא שצריך לשנות משהו בהגדרות של הHD AUDIO בטלפון ואני לא יכול - ולזה אצטרך מכשיר סדרת דגל - סדרת S של גלאקסי (אבדוק עם חבר בעבודה בהמשך על הרכב שלי במידה וההשבה של הDRC לא תפתור את זה). 

 

 

משם הסיגנל עובר לאופטי ונכנס לתוך הBIT HD 

 

AUDISON VIRTUOSO

 

נתחיל מכאן:

 

 

אז למה הביט וירטואסו? 

 

כי כבר היה לי אותו זמין - מוצר ספינת דגל בכל זאת. זה בכל זאת מוצר של 1700 דולר לפני מיסים ומשלוח מחו"ל - תבינו לבד כמה הוא עולה בארץ. 

וכן - תומך HI RES 

 

המחשבה היתה לזכות את כל הציוד שיש לי או למכור ולקנות מוצר מסדרת הפורזה שלהם אבל יש לביט HD הזה עוד יתרון אחד שהוא עצום בפן של הכוונים - MODE FIR

 

הוא מטפל בכל מה שקשור ליישור פאזות והופך את מלאכת הכוונים להרבה יותר פשוטה, זריזה וקלה וסוג של התאהבתי בזה. 

 

וכמובן - הייתי בטוח שפתרתי לחלוטין את נושא שליטת הווליום (מתברר שלא) - אבל גם לזה כבר מצאתי פיתרון שאגיע אליו בתגובה הבאה כאשר אתחיל את הליך הכוונים. 

לפני 7 דקות, 98civic כתב:

אני לא חושב שאתה צריך ״להתנצל״. מגברים כאלה זה לאנשים בוגרים שעברו איזו דרך בחיים ולא תמיד מתאים ברכב המשפחתי לבנות התקנות שהתאימו לגיל צעיר יותר שלא היה צורך בבגאז וגם הקטע הכלכלי פחות השפיע. התוצאה לעומת הגודל משחקת תפקיד לא חשוב פחות. לגמרי אפשר להבין את זה. יותר מזה בעצמי חשבתי שמגבר הבא יהיה בודד שכולל גם dsp מובנה.כי אשכרה נמאס לחשוב איפה לתקוע 3 מגברים ועוד dsp בנפרד וזה עוד לפני הסאב. אחרי זה תסביר לאישה למה אי אפשר לעשות קניות עם האוטו ושתקח מוניות🤣🤣

מה גם שהם נשמעים פשוט מצויין

 

אני ממש לא מתנצל. אני מודיע. 

 

לגבי אינטגרטורים - הבעיה העיקרית איתם היא שההספקים שלהם מאוד מטעים - נניח אתה רואה שכל ערוץ הוא 80 וואט או 120 וואט או אפילו 150 וואט. 

 

אבל כל אותם ערוצים יוצאים מאותם ספק כוח.

ואותו ספק כוח לרוב - הדאמפינג שלו מיוחס לתדר 1 קילו הרץ 

 

ואין להם ממש שליטה בתדרי באס - אז אם תנסה לחבר להם מידבאס/וופר לא נצילים ותחתוך נמוך - תגלה שאין להם שם שליטה או בכלל הם בקושי יזיזו אותם. 

 

אז רצוי כשאתה הולך על מגבר כזה - אם אתה רוצה שהוא יהיה מגבר בודד באמת... 

 

זה לבחור כזה שהוא בתצורה של חמישה ערוצים (או לפחות ערוץ ייעודי לסאב וופר).

ואם אתה לא מתכוון להגביר וופרים על בסיס של יציאות למגבר חיצוני (תצורת שתי קופסאות) אז אל תגשר! כן - המעבר 200 וואט צפונה מאוד מפתה אבל הדאמפינג פקטור שגם ככה היה לא משהו מלחתכילה - יורד בחצי נוסף. 

 

לכל יצרן יש את הגישה והפתרונות שלו - באודיסון נותנים לך "גישור" או יציאות למגברים חיצוניים - מציע או לא לגשר או לצאת למגברון חיצוני עם ספק כוח נפרד. 

בהליקס - ספק הכוח הוא עם הקצאה דינאמית - נניח שישה ערוצים של 120 - אין בהליקס גישורים באינטגרטורים - אבל הם מסוגלים לשנות את קונפיגורציית ההספק בין הערוצים בלי שתדע (ידע שניתן לי מבפנים ניתן לאמר). 

מוסקוני - מראש מקציבים לך יציאות חיצוניות לצורך כך אבל יש להם ליין שלם של מגברי PICO וATOMO 

JL? - יש להם פתרון מטורף - סדרת VXI 

 

וכך הלאה וכך הלאה. 

  • מעניין 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...