Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

PROJECT MATCHBOX - פרוייקט מיקרו מערכת בסיטרואן איירקרוס C5 2020


lanosforce

פוסטים מומלצים

מגבר בודד למידים וטויטרים ועוד אחד לוופרים וגג סאב. הגודל מאד מאד מפתה שכן גם צריכת חשמל נמוכה

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 106
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 4 שעות, lanosforce כתב:

מה שאני לא זוכר זה אם יש להם הצהרה ל2 אוהם ללא גישור

אין.

לפני 4 שעות, lanosforce כתב:

אחרי מעבר על כל ההוראות מה שאני מצליח להבין זה שכשהחיבור הוא לביט HD ולא למעבד מסדרת הפורזה - הBCON בעצם שולט על הDRC MP והוא צריך להיות מחובר - אז יטופל בזמן הקרוב ואשלים את השלט ווליום הזה ואצניע אותו איפשהו.

אני לא ממש הבנתי את זה מתוך עיון בהוראות, לפחות זה לא משתמע באופן חד משמעי. בחלק מהתמונות זה רק נראה ששינוי ווליום דרך ה-DRC שווה ערך לזה דרך הטלפון.

אם הסוויץ' של האבסולוט ווליום דלוק (לא נראה בתמונות שלך) והמכשירים מחוברים עם כבל SDC (שנראה בתמונות שלך) והכבל האופטי מחובר לכניסה 2, זה אמור תאורטית לעבוד.

 

באופן מוזר, בהוראות של הוירטואוזו, תחת החלק שמתייחס לזה הם לכאורה מחברים ל-ADC, שלא נראה שקיים אצלך בכלל.

אולי זה קשור לזה שראיתי שהוירטואוזו צריך להיות לכאורה מרוויזיה 3 ומעלה (בשביל ענין הווליום). גם בהקשר של שימוש ב-SDC. לא לגמרי ברור.

 

בנוסף, טריוויאלי אולי, אבל האם כל ה-FW/SW של המכשירים מעודכנים?

בלוג השינויים של ה-SW של הוירטואוזו רשום תחת עדכון 3.0 (אחרון הוא 3.1, ואין קשר לריוויזיה שהזכרתי לעיל):

ציטוט

(Audison Data Control) ex SDC (Serial Data Control) serial port activation:

    a) Management of inputs and absolute volume with B-CON interface.
    b) Interfacing with W-CON device, for programming, bit One HD VIrtuoso interfacing.

 

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Tom_22 כתב:

אני לא ממש הבנתי את זה מתוך עיון בהוראות, לפחות זה לא משתמע באופן חד משמעי. בחלק מהתמונות זה רק נראה ששינוי ווליום דרך ה-DRC שווה ערך לזה דרך הטלפון.

אם הסוויץ' של האבסולוט ווליום דלוק (לא נראה בתמונות שלך) והמכשירים מחוברים עם כבל SDC (שנראה בתמונות שלך) והכבל האופטי מחובר לכניסה 2, זה אמור תאורטית לעבוד.

 

באופן מוזר, בהוראות של הוירטואוזו, תחת החלק שמתייחס לזה הם לכאורה מחברים ל-ADC, שלא נראה שקיים אצלך בכלל.

אולי זה קשור לזה שראיתי שהוירטואוזו צריך להיות לכאורה מרוויזיה 3 ומעלה (בשביל ענין הווליום). גם בהקשר של שימוש ב-SDC. לא לגמרי ברור.

 

הHD שלי הוא אכן רוויזיה 3 והוא מעודכן - מה שאולי לא מעודכן זה הBCON עצמו. 

הBCON מגיע עם שני כבלי ADC (השקע בבBCON הוא ADC) 

ADC ל ADC

וADC לSDC 

 

בביט HD השקע הוא SDC - הפונקציה כן "עובדת" אבל אין לה שום רגישות זה או הכל או כלום - נכון לעכשיו. 

 

מה שלא ניסיתי זה לחבר לכניסה אופטית 2 - אבל אני צריך לבדוק אם הטריגר הוא אפשרי רק לOPTIC1 

יש שם מלא מוקשים הגדרתיים. 

 

כולל אני מנסה לברר איך אני גורם לכניסה מאסטר להשתמש בסטאפ A אבל כשאני קופץ לאופטי הוא יעבור לסטאפ B - חושב שראיתי שם איזה משהו לגבי זה - צריך לשחק עם זה בכליי אופליין. 

 

לאט לאט - הצלחתי להגיע לאיזון טוב מאוד של רגישות הווליום מהטלפון - דרך כוון ההנחתה בסטאפ. 

 

עכשיו מתחיל לדבר על כוונים - ונתחיל ב

 

בדיקות שפיות וRTA ראשוני

בדיקות שפיות

 

אז קודם כל ברור שאני לא שפוי. 

למה הכוונה בבדיקות שפיות? 

 

בדיקות שפיות זה לבדוק את הבייסיק - 

כל הרמקולים עובדים? 

כל רמקול הוא מה שהוא אמור להיות בהגדרה שלו בDSP? 

 

למשל טוויטר ימין אצלי ניגן מטוויטר שמאל וההפך. 

הפכתי RCA בין יציאות 1 ו 2 בDSP והנושא הזה טופל. 

 

כל הרמקולים עובדים. 

 

בדקתי את סף הווליום העליון - לראות שאין שום דבר שמחרחר או מראה על סימני מצוקה ברורים. 

 

ומעבר לזה בדקתי מה החיתוך התחתון המינימלי שאני יכול לתת למידבאסים וכרגע אני נמצא על 70. 

מצאתי שהסאב היה לא בסלופ שרציתי.

ובבדיקת קטביות גיליתי שמשום מה המידבאסים בקטביות הפוכה - אבל לזה אגיע בחלק הבא (שכבר בוצע היום, הכתיבה תמיד מגיעה באיחור למציאות). 

 

RTA ראשוני 

 

מה זה RTA? בעצם? 

Real time (spectrum) analyzer

 

RTA זה פתרון בזמן אמת שמבוסס על מחשב, תוכנה ומיקרופון בד"כ ולפעמים זה מבוסס על אפליקציה בטלפון או טאבלט ומיקרופון ולפעמים זה מכשיר ידני קומפלט שמכיל בתוכו תוכנת RTA וגם מיקרופון. 

 

קריאות RTA אני אוהב לקחת עם תוכנה חינמית בשם REW 

ROOEM EQ WIZARD 

 

הנה קריאת הRTA שלקחתי לאחר תיקון אחד קטן: 

image.thumb.jpeg.8fdb9fd207a15b8c5c553f16ae81d8fe.jpeg

 

זו תוכנה שגם אפשר לקחת בה קריאות על בסיס SWEEP ולאחר שהיא מריצה את הסוויפ ותוך כדי מקליטה אותו יכולה לתת גם מידע שקשור לפאזה, קטביות, תזמון (טיימינג) במובן של תגובת אימפולס, גרופ דיליי ועוד ועוד... אממה - זה לא נוח כי למעט מידע שהוא בזמן אמת - שבמקרה הזה בתוכנה זו הוא RTA בלבד - זה לא נוח ויש היום אמצעים נוחים יותר שמאפשרים את כל זה בזמן אמת ובתגובה הבאה אגיע לכך. 

 

בגדול קודם נכנסתי לחלון הSPL ומדדתי את המערכת לעוצמה ממוצעת של 78 דציבל תוך כדי שאני מנגן רעש וורוד מהטלפון (רעש וורוד הוא רעש שמאוזן לשמיעה אנושית עם סלופ יורד מ20 הרץ עד 20 קילו הרץ) 

ובעצם מה שהRTA מודד זה את "היענות הכוח" של המערכת - מה הכוונה? 

הRTA מודד בעזרת מיקרופון - איך הרכב (שזה חדר ההאזנה במקרה שלנו) מגיב למה שהמערכת מנגנת - במקרה הזה אתם רואים את כל הרמקולים כולל הסאב מנגנים ביחד רעש וורוד. 

 

איך הוא מציג את זה? 

 

גרף של ציר X שהוא תחום התדר - 20 הרץ עד 20 קילו הרץ 

ציר Y שהוא האמפליטודה (עוצמת שמע) 

 

את הגרף "שיטחתי" לתצוגה של שליש אוקטבה - שיתאים 1:1 לאקולייזרים שהם גם שליש אוקטבה. 

 

מה שרואים שם זה סה"כ סט שיורד בסלופ טוב מאוד - וזה לאחר שהורדתי באקולייזר בעזרת "מדף תחתון" את כל התדרים מתחת ל5K ב3 דציבל כי בטבעי - הסט הזה פשוט מאוזן שטוח לינארית לאורך כל תחום המיד והתחום הגבוה - וזה בהיר לי מידי ומסנוור. 

 

העקומה בכולל עונה מאוד לטעם שלי מהרגע הראשון - אבל כמובן זו רק קריאה ראשונה לדעת היכן אני מאוזן. 

 

למשל מהקריאה הזו - חסר לי קצת כוח כ3-4 דציבל מהמידבאסים באזור בין 80-100 - הוא נמוך מהפיק שלו באזור ה250 והמפגש עם הסאב איפשהו ב70 הרץ (בקריאה הזו הסט חתוך ב80 ולכן הורדתי אותו היום ל70 - אבל את שאר השינויים טרם עשיתי כי את האיקולציה הגסה אני משאיר לסוף ורצוי - לאחר בידוד הדלתות כי זה עוד ישנה את היענות הכוח לטובת המידבאסים בייחוד בתחום התחתון שלהם). 

 

אני רואה שיש לי בור תדרים מסויים באזור ה2K הרץ וגם באזור ה200 אבל כרגע זה רק "מידע" 

 

סוג של - לקבל מושג מה קורה לי ברכב הזה. 

 

המיקרופון שאיתו אני משתמש לתוכנות הTUN ותוכנת הREW הוא של חברת MINIDSP מדגם UMIK-1 

 

בתגובה הבאה אגיע לנושא הטיימינג והקטביות וגם פאזה - אבל זה יהיה פוסט טיפה ארוך. 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, lanosforce כתב:

מה שאולי לא מעודכן זה הBCON עצמו

לא ראיתי בלוג שלו משהו רלוונטי. אבל לך דע.

 

לפני 3 שעות, lanosforce כתב:

מה שלא ניסיתי זה לחבר לכניסה אופטית 2 - אבל אני צריך לבדוק אם הטריגר הוא אפשרי רק לOPTIC1 

אולי בכל זאת הנ"ל. לפי העמוד הזה של החוברת הפעלה:

image.thumb.png.ade190eea81f96a1a0b630c4a572855e.png

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן עושה רושם שצריך לחבר לכניסה2.

יתכן ומתקרבים לפתרון תם, תודה!

  • רעיון טוב! 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוף, לאחר בדיקה - כשאני מחבר דרך OPTIC2 זה מתנהג בדיוק באותה צורה - אבל לא קופץ אוטומטית לOPTIC2 

וגם האבסולוט ווליום עובד בלי שום רגישות עדיין. 

 

מהמשפט שרשום שם - NOT ONLY WITH THE DRC MP - אני באמת מבין שהוא חייב להיות מחובר. הBCON אולי יכול לשלוט בווליום - אבל הוא שולט על הDRC ולא על הBIT עצמו. 

וזה לא משנה אם זה מאופטיק1 או 2 - כי בשני המקרים היה זיהוי. 

 

בקיצור אני אצטרך להשמיש את הDRC לפני שאוכל לנסות את הפונקציה - לבינתיים אני מסתדר טוב. 

 

 

נעבור לנושא שיהיה העיקרי לפרוייקט הזה - אין לי בתקופה הזו את היכולת לשבת לכתוב מדריך לכוונים מתקדמים ברמה שהייתי רוצה לכתוב אז כרגע אתן כאן חלק מהמידע העיקרי - שדרכו, חובבים בתחום יוכלו להבין לפחות איך זה עובד ומה לחפש בכדי ללמוד. 

 

כווני סאונד מתקדמים 

 

כאמור - לכוונים בסיסיים לצורך בדיקת RTA - אני משתמש בתכנת REW. 

ולכניסה לTARGET וגם בכדי לתכנן PLOT של קרוסאובר (צפי מראש) אני משתמש בTUN. 

אפשר להשתמש בREW גם כן בכדי להכנס לטארגט. 

 

אבל כשאני רוצה לכוון - טיימינג, לבדוק קטביות, לתאם פאזות 

 

אני משתמש בכלים עדכניים שמשמשים היום אנשי סאונד מקצועיים. 

 

הבעיה בבדיקת קטביות, טיימינג ופאזות בזמן אמת הוא - שהן כולן נגזרות של "זמן". 

 

מה הרעיון? 

 

לכל רכיב דיגיטלי (ממוחשב נקרא לזה ככה) יש איזשהו DELAY - עיקוב בזמן משלו - הזמן הבסיסי שלוקח לו לבצע את הפעולות ואז להוציא את הסאונד. 

לאחר מכן לכל רכיב מכאני (רמקול) יש גם את הזמן שלוקח לו, להתחיל לנוע. 

ובסופו של דבר יש את הזמן שנדרש לגלי הקול לחצות את המרחק ולהגיע אל האזניים ומשם למוח - או לסירוגין למיקרופון ומשם חזרה למחשב שמבצע את המדידה. 

 

וכל ROUND TRIP כזה הוא שונה. 

 

איפה הבעיתיות כאן?

 

כאשר אנו מודדים למשל RTA - רעש וורוד או לבן לא משנה - והמחשב רק מקליט את מה שהמערכת משדרת.

אין לו שום ידיעה - כמה זמן לקח לעצמו להתחיל לשדר את האות ועד שהיא חזרה אליו. 

או כמה זמן לקח לנגן שאנחנו משתמשים בו לעבור דרך הDSP והמגברים - דרך הרמקולים ואז לתוך המיקרופון ולהגיע אל המחשב. 

 

היות וקטביות יכולה להשתנות בגלל חיתוך (סלופים בקפיצות של 12 הופכים קטביות באזור נקודת החיתוך - זה היפוך פאזה בפועל לא קטביות) המחשב לא יודע מתי הוא התחיל לנגן וכמה זמן לקח לקול לחזור אליו אז אין לו מידע גם על מצב האות - אם היא בחלק החיובי של הגל הוא החלק השלילי שלו (חיובי = קטביות ישרה).

 

היות ופאזה היא נגזרת של כמות מחזורי הגל שלוקח לצליל מסויים בזמן נתון להגיע חזרה אל המיקרופון המודד אותו - המחשב (תוכנה) שבמצע את המדידה - חייב לדעת כמה זמן עבר מאז שהוא התחיל לנגן ועד שמה שהוא התחיל לנגן - חזר אליו. 

 

וכך גם טיימינג (תגובת אימפולס) אם המחשב לא יודע כמה זמן עבר מאז שהוא התחיל לנגן לקח למה שהוא מנגן לחזור אליו...

 

אי אפשר לקבוע קטביות, פאזה, תזמון. 

 

מה צריך לקרות בכדי שהמחשב כן יוכל לעמוד את הזמנים? 

 

הוא צריך להיות מודע לשני פערי זמן - 

1. כמה זמן לקח לו לייצר את האות ולהחזיר אותה לתוך עצמו - זה נקרא מדידת לולאה - דהיינו LOOPBACK. 

2. כמה זמן לקח מאז שהוא ייצר את האות - לחזור אליו חזרה דרך המיקרופון. 

 

ההפרש בין השניים האלו - הם הפרשי הפאזה, מצב הקטביות החשמלית - וכמובן הזמן (טיימינג שלקח לכל זה להתרחש). 

 

סעיף 1 - הלולאה - נקרא - אות רפרנס. 

 

אז איך מגיעים למצב שהמחשב יודע למדוד את עצמו במקביל בכדי לקבל רפרנס למסע הלוך חזור של שאר הציוד? 

 

לשם כך צריך את הרכיבים הבאים:

 

image.thumb.jpeg.cf8c306b5a2ebb100e7228bca6657184.jpeg

 

1. תכנת מדידה שיודעת לפקד על כרטיס קול בעל שני ערוצים.

2. כרטיס קול עם שני ערוצים שלכל אחד מהם כניסה ויציאה. 

3. מיקרופון עם כבל XLR (כניסה מאוזנת ונקיה מרעשים). 

4. כבל אינסטרומנט (מונוג'ק משני הצדדים) בכדי לייצר לולאה. 

5. מתאמים לפי הצורך - במקרה שלי מתאם מונוג'ק לRCA נקבה, מפצל Y מזכר RCA לשתי נקבות. 

 

התוכנה שאנשי סאונד לרוב משתמשים בה היא תוכנה בשם SMAART - הרישיון שלה מאוד יקר ולכן מצאתי תוכנה חינמית מעניינת ופשוטה מאוד שנקראת OSM 

OPEN SOUND METER

 

כרטיס הקול שאני רכשתי בסופו של דבר הוא כרטיס בסיסי של BEHRINGER מסדרת U-PHORIA דגם UMC202HD

והמיקרופון שאני משתמש בו הוא BEHRINGER ECM8000 

 

ציוד בסיסי ביותר אבל זה פשוט עובד פנטסטי - איך מחברים? 

 

הנה סרטון מדהים שהועלה ע"י אמן סאונד מקצועי בשם מייקל קרטיס -

 

 

בפוסט הבא שלי כבר אדגים איך בדקתי קטביות וטיימינג - ולמה אני לא מתאם פאזות בציוד שלי. 

 

אבל ארצה להעלות כאן עוד כמה סרטונים של חברות שהשקיעו בשנים האחרונות הון עתק בלפתח ציוד מדידה מתקדם מסוגים אלו - הבולטת ביניהם לדעתי הינו מוצר הMAX של JL AUDIO אשר מתבסס על מערך רמקולים (מדידת ממוצעים במכה אחת) ומבוסס על יכולות מלאות של תכנת SMAART עלבסיס תכנת הTUN שלהם - שהיא גם התוכנה ששולטת במעבדי האות שלהם בו זמנית ולכן כל מה שקורה - קורה בזמן אמת. 

 

 

 

עוד שחקן מדהים בתעשיה - הינם MOSCONI - 

 

מוסקוני מאפשרים היום, ישירות ממוצרי הDSP שלהם, בעזרת מיקרופון USB פשוט כמו UMIK-1 (שגם אותו יש לי לצורך עבודה עם TUN או REW) והם מאפשרים בעצם ישירות מהDSP - לבצע 

RTA ואיזונים הספקים

טיימינג

תיאום פאזות

איקולציה אוטומטית

 

 

כמובן - ממליץ לצפות בכל 5 הפרקים - וכן, הוא דובר גרמנית צריך לקרוא בסבלנות את התרגום לאנגלית אבל זה שווה את זה - החומר והמידע שניתן שם על תורת כוונים, מתודות - הוא פשוט מרתק וזהב טהור בעיני.

 

שחקן מדהים ונוסף הינם HELIX - אמנם כאן מדובר בעיקר על שיטות כוונים אוטומטיות ועל התממשקות לREW בכדי להגדיר פילטרים לEQ (מוסקוני לאחרונה גם הוסיפו יכולת זו). 

 

ובסופו של דבר גם ארצה להתייחס לחברה מדהימה בשם AUDIOCONTROL שהוציא גם כן כלי מקצועי וחזק בשם DM-RTA

 

 

 

בפוסט הבא אעלה את התיעוד מהרכב הנוכחי. 

  • מעניין 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רגע לפני שאני נכנס לכווני טיימינג וקטביות שעשיתי - קצת הסבר על איך אני מחבר את כל הציוד -

 

יש לי לפטופ שעליו אני מריץ את התכנה ששולטת בDSP שלי וגם מריצה את הOSM. 

הלפטופ מתחבר בכבל USB לכרטיס קול דו ערוצי - תכנת הOSM היא זאת שעושה את המדידות דרך כרטיס הקול - ולכן שני דברים צריכים לקרות - 

 

1. כרטיס הקול צריך להוציא רעש וורוד מיציאה מספר 1 שלו לתוך הDSP (המערכת) ולמדוד מכניסה מספר 1 שלו דרך מיקרופון (ברנגר ECM8000 ) את הכניסה של מה שהוא מוציא. 

2. בכדי שהמחשב (תוכנת OSM) ידעו את הפרש הזמנים - כרטיס הקול צריך להיות מסוגל למדוד את עצמו ולשם כך ערוץ 2 נמצא בלולאה - בעצם מהיציאה של ערוץ 2 אני מכניס את הרעש הוורוד בעזרת כבל - לתוך כניסה 2 של כרטיס הקול עצמו. 

 

ככה התוכנה יודעת כמה זמן עבר מהאות שהיא מריצה בלופ ישר לתוך הכרטיס - לעומת הזמן שלקח לצאת לתוך המערכת מערוץ 1 ואז לחזור חזרה דרך המיקרופון של ערוץ 1 

 

זה הצד האחורי של הכרטיס (היציאות) 

 

image.thumb.jpeg.e986a4cfa0cb7917369265bb14f232a1.jpeg

 

וזה הצד הקידמי - 

 

image.thumb.jpeg.fa44b1d596fe93b65de84fe42c3ccf2a.jpeg

 

OUTPUT2 נכנס בעזרת כבל מונו-מונו קצר לתוך INPUT2

OUTPUT1 בעזרת מתאם מונו לRCA נכנס לכניסת הAUX של הDSP שלי (מפצל Y וכבל RCA).

ולתוך INPUT1 נכנס מיקרופון עם כבל XLR. 

כמובן המחשב מתחבר לצד של היציאות - לכניסת USB. 

 

לגבי המדידות שעשיתי - כך נראית מדידה של רמקול בודד - במקרה זה - ממה שאני זוכר - זהו טוויטר ימין 

 

image.thumb.jpeg.157ca0b8ae569fe4888f679837e579bb.jpeg

 

המסך מחולק לשלוש תצוגות במצב זה - בחרתי 

בעליונה - RTA

באמצעית פאזה

 

וכן הפאזה נראית יחסית מאוד לינארית כי הDSP שלי משתמש בקרוסים שהם פילטר FIR - והוא מתקן ומיישר בעצמו את הפאזה לאורך כל הGROUP DELAY (קבוצות תדרים בעיקובי זמן שונים) ולכן הפאזה לא נראית 

כמו מה שרוב אנשי הסאונד רגילים לראות (פילטר IIR) 

 

אם תביטו בפינה ימנית תחתונה - תוכלו לראות עיקוב זמנים של למעלה מ28 מילישניות - זה בסדר - לDSP לוקח בערך 28 מילישניות להוציא את האות - וזאת הסיבה בדיוק בגללה צריך ערוץ רפרנס - כי משם התוכנה משווה את הפרשי הזמנים. 

 

למשל הנה הפרשי הטיימינג בין טוויטר ימין לבין טוויטר שמאל: 

 

image.thumb.jpeg.4ed97164a2e3183225f5a2f2a405ebfd.jpeg

 

בירוק ממה שזכור לי זה טוויטר ימין ובערך 1.74 מילישניות ממנו מגיע בזמן טוויטר שמאל - למה? כי הוא קרוב יותר אז הוא מגיע מוקדם יותר. 

 

לאחר השוואת הזמנים בינם - 

 

image.thumb.jpeg.5bd59096ce0c39e094321a2b2a1c9653.jpeg

 

עכשיו אתם רואים שהם בול! אחד על אחד מתואמים בזמנים - לאחר מכן אם כל מה שהייתי רוצה זה להציג אותם על האפס - פשוט הייתי צריך ללחוץ על כפתור שיגדיר את סטיית הזמן שלהם בתור הבסיס. 

 

מה עוד רואים מהתמונות האלו - את הקטביות 

 

היות והפיק הראשון הכי גבוה מתחיל כאשר הוא נמצא כלפי מעלה (בחלק השלישי של התוכנה - איפה שאני מביט על טיימינג (גרף תגובת אימפולס) - הקטביות ישרה. אם זה היה הפוך והוא היה יורד כלפי מטה - קטביות הפוכה. 

 

לגבי הבלאגאן שאתם רואים בפאזה - 

 

אין מה להתייחס - באדום זה תמונה מוקפאת בעוד שהירוק כל הזמן משתנה בגלל אופן עבודת פילטר הFIR - הפאזה משתנת לפי אות הכניסה והחישוב ליישר אותה. 

אם הייתי עובד עם קרוסים במצב IIR (מה שרוב הDSPים בשוק עושים) הפאזה היתה יציבה והייתי יכול לתאם אותה - במקרה של FIR, הDSP עושה את זה בשבילי ואין לי איך לתקן את ההשפעות על הפאזה במובן האקוסטי - ההשפעות של תא הנוסעים והרמקולים והנקודה בה נמצא המיקרופון. 

 

אפילו את הסאב וופר הצלחתי לתזמן - והוא הגיע באיחור של 20 מילישניות ממידבאס ימין (נקודת האפס שלי לתזמון) 

 

לא הספקתי לצערי לצלם את זה אז מעלה ציור להמחשה איך זה פחות או יותר היה נראה: 

 

image.thumb.jpeg.64f8a12db84c012bbb8744633fdd2580.jpeg

 

והטווח שלי באותו רגע מדידה לא היה בין -5 לבין +5 

הוא היה בין -70 ל+70 וככה הצלחתי לראות את האימפולס של הסאב וופר - הגרף של הסאב היה בדומה לציור - כאשר הפיק הגדול ביותר - על הצד החיובי (קטביות ישרה) של הגרף. 

 

 

מה נשאר? 

 

סיימתי שריפת יתרה של ימי חופשה אז היה לי זמן השבוע לשבת ולכתוב את כל זה - מה שנשאר זה לנסות להכנס לטארגט קצת יותר "חלק" ולראות אם אני אוהב או לא. 

 

ואחרי זה לעשות בידוד בדלתות בעצמי וכנראה לבנות עד הסוף את הטוויטרים למשולשים בדלתות ואז גם אעלה תמונות שלהם. 

 

אחרי שזה יקרה - סוף פרוייקט. 

  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבודה יפה. בלי כל המכשור לא ניתן לכוון מערכת אחרת .

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניתן לכוון מערכת גם לפי האזניים בלבד ומספר טרקים של בדיקה - מה גם שעם כל המכשור והמדידות שהראיתי כאן - את המירכוז של הסטאפ (טיימינג) הסופי לכל צד שמאל עשיתי כמובן - לפי שמיעה.

 

אני לא שומע לינארית כמו המכשור הזה - אני שומע לוגריתמית ואני גם כבר מתקרב לגילאי 50 וסובל מטינטון. 

 

  • רעיון טוב! 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפרופו מדריך על OSM למי שכן מתעניין בזה: 

 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עזוב אדי, זה לא מקום לוויכוח אבל לא ניתן לכוון מערכת 3 חלקים ועוד סאב ללא מכשור. אולי בפאזה וטיימינג אבל ממש לא הענות תדרים. אתה לא יכול לדעת על פי שמיעה איפה הפיק נמצא או להפך איפה הבור. יכול רק לנחש אבל ממש לא לדייק אלא אם יש לך אוזן של כלב שמחובר ספקטרום אנלייזר

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@lanosforce צ'מע...

אני לא סובל מקשב וריכוז ובאמת שהתחלתי לקרוא הכל באדיקות; בדקתי את כל הגרפים שלך, ראיתי שאין טעויות וגם ראיתי שסה"כ בין התיכנון לתוצאה (הלא מוגמרת) אין הבדל גדול, וזה אומר שלימדתי אותך מצויין ואני רגוע.

....אבל באיזשהו שלב כבר הלכתי לאיבוד בקטע של מי מחובר למי, מי נותן למי, למה ה DRAC לא מתחבר ל DRAM ולמה השלט לא עובד (כי אין פרוקוטול B-JACHRI שיחבר בינהם) ובגלל זה הווליום לא עובד ובגלל שאין שם 36 דרגות רגישות - חייבים לבנות קונסטרוקציה דרך מתאם X-GEH ישירות לתקשורת של המתאם BT HI RES אבל בגלל שהדגם של ה SONY לא מדבר עם ה JBL אתה חייב להכניס את המתאם של אודיסון שיעשה לך את ההמרה. רק מציין עובדה בשביל שלא תשבור את הראש למה אין תקשורת בין ה SONY ל JBL.


בקיצור, הלכתי לקחת אופטלגין נוזלי להרגיע את הכאב ראש :-P 

  • מצחיק 5
  • לא הבנתי... 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק אתה אמיתי? אתה אחראי ראשי!

קח אחריות לדבר הזה שקוראים לו אדי

 

בטוויטר יש הגבלה ל-150 תווים אתה חושב זה סתם? אדי היה בחופשת לידה...

(אל תשאל אותי למה ככה זה אצלהם)

ומשם הכל היסטוריה.

 

 

עריכה אחרונה על ידי kalmangar
  • מצחיק 2

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, kalmangar כתב:

איציק אתה אמיתי? אתה אחראי ראשי!

קח אחריות לדבר הזה שקוראים לו אדי

 

תאמין לי שהוא עושה עבודה טובה - פשוט מצברי אוטובוס לטיפול הלם חשמלי זה לא זול אפילו ל @איציק נ.

 

לפני 13 שעות, איציק נ. כתב:

...אבל באיזשהו שלב כבר הלכתי לאיבוד בקטע של מי מחובר למי, מי נותן למי, למה ה DRAC לא מתחבר ל DRAM ולמה השלט לא עובד (כי אין פרוקוטול B-JACHRI שיחבר בינהם) ובגלל זה הווליום לא עובד ובגלל שאין שם 36 דרגות רגישות - חייבים לבנות קונסטרוקציה דרך מתאם X-GEH ישירות לתקשורת של המתאם BT HI RES אבל בגלל שהדגם של ה SONY לא מדבר עם ה JBL אתה חייב להכניס את המתאם של אודיסון שיעשה לך את ההמרה. רק מציין עובדה בשביל שלא תשבור את הראש למה אין תקשורת בין ה SONY ל JBL.

 

פשוט מאוד - תיקח את הג'חרי ותהפוך לו את הג'חנג - תחבר את האודיסון למוסקוני ותברח, רחוק ומהר - כי שני היבואנים (ערן ודרור) מוציאים עליך חיסול בגלל שחיתנת בין המוצרים שלהם ואף אחד בעולם לא העז לחשוב שזה אפשרי (אמיתי הייתי כנראה הראשון שחיבר ממיר אופטי של מוסקוני לBIT של אודיסון - בעולם). 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 17.12.2023 בשעה 10:59, lanosforce כתב:

אפרופו מדריך על OSM למי שכן מתעניין בזה: 

 

 

יש לך גם מדריך על BBC?

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...