Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7842 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

איל,

לא אמרתי שהספק גבוה לא יגרום לך לשמוע טוב יותר.

לא אמרתי שמגברים אינם יכולים להרעיש.

לא אמרתי שאני מתכוון להשוות מגברים עם הענות תדרים שאינה שטוחה.(לא מעיד על איכות צליל)

 

אני מתפלא מאוד שאתה מגיב ככה על המבחן של RC, הרי זה מובן לכל הדיעות.

שהסיבה שהוא בעצם מסרס את המגברים, היא כמובן וכמובן לא בגלל ששמה קבור הכלב.

הסיבה הא פשוטה וידועה לכולם, ישנם שינויים שאפשריים לשמיעה, אך אינם מעידים על איכות הגברה.

אנשים טוענים שיש להגברה צליל ייחודי,

"חם יותר, דומיננטי, קר, עמום, חי, מת, דינאמי"

 

RC לקח את כל המשתנים שעלולים לגרום לך לשמוע שינוי, שכמובן וכמובן אינו מעיד על איכות וטיב הצליל..

וביטל אותם.

 

השאלה הנשאלת היא, לא אם אפשר להבדיל בין מגבר שנרכש בשקית, למגבר אחר, באותם תנאים.

השאלה הנשאלת היא, האם האיכות צליל באמת טובה יותר ?

 

כאן בעצם ניכנס לתמונה ה DAMPING FACTOR לדוגמא, שהוכח מעבר לכל ספק הגיוני, שלא ניתן לשמוע אותו, ולא ניתן להגיד על מגבר כזה או אחר כיותר איכותי - בגלל שה DAMPING FACTOR = 200000.

 

אני חוזר שוב, הוא משווה את התנאים, לא בגלל שזה משפיע על טיב הסאונד, אלה בגלל שזה משנה אותו.

ואף אחד לא אמר ששינוי = מעיד על טיבו, דובר על ההגברה כיחידה עם המון אלמנטים שניתנים למדידה, אך ללא אלמנטים שניתנים לשמיעה.

 

איל, עם כל הכבוד, אם אני אקח את המגבר גנסיס היוקרתי שלך, ואניח אותו בתוך קופסא סגורה.

ולצידו אני אניח מגבר קאליפורניה בום היוקרתי, ואניח אותו בקופסא סגורה.

 

אכוון את הקאליפורניה בום ל +1DB, ופתאום יש לנו מגבר עם איכות צליל הרבה יותר גבוה משלך.

הלא כך ?

 

ואני חוזר על עוד נושא,

אף פעם לא טענתי שאי אפשר לשפר את השמיעה שלנו על ידי הגברה בריאה יותר, אך לא זאת השאלה.

השאלה היתה האם להגברות יש צליל ייחודי משלהן, והתשובה מובנת לכל הדיעות.

וכפי שהחתימה שלך היתה נהוגה:

"וואט הוא וואט, גם אם הוא בא ממגבר של 1000, וגם אם הוא בא ממגבר של 10000."

:)

 

 

דרך אגב איל, אני רוצה להזכיר לכל חברי הפורום החדשים, שאינם היו נוכחים במבחן שערכתי עם ה MPEG LAYER.

טענו המון דברים לגבי הפורמט של ה MP3 ואמרו שהוא לא טוב ולא נאמן למקור ואינו איכותי, וכו וכו.

ערכתי מבחן לחברי הפורום, שבא להעיד שכולם שומעים עם העיניים, ולא עם האוזניים.

וזה היה שחור על גבי לבן ...

אז אם אני אניח מגבר של גנסיס, ולידו מגבר של קאליפורניה בום, אוטומטית פסיכולוגית נחשוב ששומעים טוב יותר.

למרות שבפועל.... אין שחר לדבר.

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=46060&page=3

פה יש את התוצאות של מבחן העיניים הגדול מכולם.

לבוא ולטעון שהאוזניים שלכם שומעים משהו מעבר לשינוי הפסיכולוגי שהמוח משדר לכם, זה באמת לא רלוונטי ....

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

  • תגובות 143
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

יש לי כולכך הרבה דברים לרשום ואין לי זמן לרשום אז אני יקצר

 

נועם, אייל וכול מי חושב שאנחנו מדברים על מגברים זבל למגברי היי אנד טועה

שאנחנו משווים מגבר כמו רוקפורד למגבר כמו זטק זה ממש לא מרצדס מול פיאט

 

 

אם למישהו יש מגבר טוב והוא מתלונן על הסאונד, הסיכוי שהוא יחליף למגבר טוב אחר בעל אותו הספק ויקבל שינוי בסאונד, הוא קטן.

 

אייל אמרת הכול...זה בדיוק מה שאנחנו מנסים להסביר

זה שוואט זה וואט כבר כולם יודעים ( ומי שלא יש לו בעיה חמורה )

אבל כמו שאמרת למי שיש מגבר טוב ( רוקפורד דוגמא ) לא יעזור לו אם הוא יחליף למגבר טוב אחר ( זטק )

 

לא מדובר פה על זטק מול קליפורניה בום תקלטו את זה כבר !

לדעתי אין משהו במגבר של זטק ששווה פי 3 ממגבר של JBL שנותן יותר עוצמה...

 

אתם אומרים שיש ?

אתם צריכים להוכיח לנו מה יותר טוב בזטק מאשר ברוקפורד...לא אנחנו צריכים להוכיח לכם..

פורסם

להיפך מתן, אם המגבר של JBL אכן עוצמתי יותר, סביר להניח שהוא ישמע טוב יותר.

אבל איכות סאונד משלו ? :|

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

פורסם

עופר, אתה חושב שאין טעם לערוך מבחן כזה??

אנשים מוציאים לך אלפי דולרים על מגברי שפורפרות... כשאנחנו למעשה יכולים לקחת מגבר טרנזיזסטורים ולהוסיף לו נגד בטור על כבל הרמקול ולא תשמע הבדל ביניהם!

אתה מבין את זה?? אתה מבין למה RC יצא עם אתגר שכזה? הוא יוצא כנגד אנשי מכירות שמנפחים לך specs של מגברים... מדברים על שמיעת אחוזי עיוות של כמה ספרות מתחת לנקודה... damping factor... וכו'.

 

ולמה אנשים תמיד אומרים ש-RC "מסרס" את המגבר...

הוא לא מסרס שום דבר... הוא מציב דרישות הגיוניות מאוד לפי דעתי... וכל בן אדם עם היגיון פשוט אמור להבין את זה.

If I have seen further than other men it is because I have stood on the shoulders of giants.

פורסם

אתה צריך להבין שכשאני כביכול מעלה טענות נגד, זה לא כי אני חושב אחרת, אלא כי אני חושב שאולי ככה נוכל לקדם את הדיון.

יש בעייתיות בסירוס הזה, זה כמו שתיקח WRX ותשווה אותו לSTI מסורסת, האם זו השוואה הוגנת? אפשר להתווכח על כך.

העובדה היא שבשביל לערוך את המבחן הנ"ל אתה מסרס את המגבר הטוב יותר ומביא אותו לרמה (הנמוכה) של מגבר זול יותר. לו היית יכול בדרך כלשהי להביא את המגבר הזול יותר לרמה של היקר מבלי לשנות את היקר בכלל, אז אני חושב שפחות אנשים היו מתווכחים עם המבחן (למרות שאתה בעצם גם משפר את הזול יותר אם למשל אין לו הענות שטוחה).

אז כפי שאמרתי, נעשה כאן צמצום פערים. אתה מנסה להביא את המגברים לנקודה שבה יהיה קשה להבדיל בינהם. ברוב המקרים הנקודה הזו תהיה כזו שסירסת את המגבר היקר ושיפרת את המגבר הזול, זו עובדה.

 

לכן המבחן הזה בעייתי. אנשים תמיד יוכלו לטעון את הטענות (המוצדקות) שטענתי עכשיו ולכן לא סתם הויכוח סביב המבחן הזה נמשך בפורום של RC עצמו שנים על גבי שנים. את רוב האנשים לא מעניין שוואט הוא וואט, מעניין אותם מגבר אל מול מגבר.

 

המבחן הזה נועד להוכיח שאין שום "קסם" במגברים. שכל דבר שאנו שומעים הוא בעל הסבר מדעי ברור וכמובן מדיד. אם למשל למגבר מסויים יש יש גבוהים "רכים" אז אפשר למדוד ולראות שההענות שלו יורדת בתדרים הגבוהים. אם יש לו צליל "חם" אז אולי יש לי עיוותים בהרמוניה השניה וכן הלאה.

דווקא כאן בפורום יש יחסית מעט מאוד אנשים שמייחסים תיאורים אודיופילים כאלו ואחרים למגברים, הרוב שטענו להבדלים לא דיברו על צליל כזה או אחר אלא דיברו בכלליות על "יותר טוב". מכיוון שבאמת המגבר יותר טוב אתה תתקשה לערוך איתם את המבחן ולשכנע אתם שהוא פחות טוב בגלל הסיבות שציינתי למעלה.

אתה צריך לדעתי לבודד את אלו שכן מייחסים למגברים שוניים מאפייני סאונד ותיאורים אודיופילים שונים ואיתם לערוך את ההשוואה. אלו האנשים שRC מחפש כשהוא עורך את המבחנים שלו ובגלל אנשים אלו הוא התחיל בהכל (לפי מיטב הבנתי לפחות).

פורסם

איל, האנשים טענו משהו אחר ממך.

הם טענו שלמגבר יש סאונד משלו.

 

הם לא טענו שקיים שוני, הם טענו שלכל מגבר יש סאונד ייחודי משלו.

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

פורסם

האנשים שטוענים כך לא מבינים את מהות האתגר של RC, אלו הם לא טענות אלא תירוצים.

RC לא מסרס את המגבר הטוב, להפך.. RC נגד לערוך שינויים במגבר.. הוא לא נוגע בו בכלל.

כמו שאמרתי, ברוב הבדיקות הוא משווה את העוצמות לרמה של 0.001dB ואז נגמר הסיפור לבן אדם שנבדק.

זה לא נקרא סירוס, כיבוי של קרוס לא נקרא סירוס... הרי אם נשמע הבדל אז ההבדל הוא שקרוס אחד היה דלוק ובמגבר השני כבוי...

כיבוי של קרוס זה ביטול משתנה שיכול לגרום לך לשמוע שינוי, וככה אנשים אמורים להבין את זה.. מי שלא מבין את זה יש לו בעייה.

אנשים טוענים שהסיגנל שעובר דרך מגברים "אקזוטיים" יוצא חם יותר ושאר התיאורים..

אז RC, מבודד את כל המשתנים שיכולים לגרום לשינוי ומביא להם לשמוע את ההגברות ה"אקזוטיות" שלהם.

If I have seen further than other men it is because I have stood on the shoulders of giants.

פורסם

טוב, אני אחזור שוב על מה שאמרתי.

אני לא טוען שלמגבר יש סאונד משלו. אני טוען שיש הבדלים בין מגברים זולים ליקרים יותר, שהם לאו דווקא קשורים לסאונד כביכול שהמגבר מוציא. אני אומר שוב שההבדלים באים לידי ביטוי בהרבה דברים אחרים ומה לעשות שהמגברים לא סתם יקרים, כמו שמכוניות מסוימות לא סתם יותר יקרות מאחרות ובגדים אחרים לא סתם יותר יקרים. יש המון אספקטים שונים שצריך להסתכל עליהם (לפחות לדעתי), ציינתי אותם מקודם ועשה טוב יותר עופר שהוסיף עליהם עוד.

הימים הקשים חלפו :-)

פורסם

AVIRAM,

""מיקמיק מצחיקחיק, אף פעם לא הגבתי לדברים שלך, כי פשוט אתה על כל דבר קטן כאן מתווכח כמו ילד קטן ורושם לפעמים שטויות שלא שוות התייחסות כי מה לעשות כמו שכתב כאן נועם לפניי, אתה אחד שאי אפשר לשכנע אותו לגבי שום דבר. אתה תמיד תחפש להראות את הידע ה"נרחב" שלך בתחום ולנסות להוכיח לכולם שאתה תמיד צודק""

 

אם לא היית משקיע כל כך הרבה אנרגיה בלנסות להגיב דברים לא חיוביים עלי, והיית משקיע טיפה אנרגיה בשביל להבין ולשמוע את הטיעונים שלי, אולי לא היה צורך בהסבר חוזר.

 

להבא תקח זאת לשומת ליבך, וחס וחלילה להעליב את יכולת ההבנה שלי, כאשר יש לך בעיה חמורה בניסוח דברייך.

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

פורסם

אם מגבר מסויים מוציא 150W ואתה צריך להגביל אותו ל50W כדי שיתאים להספק המגבר הזול יותר אז מדובר בסירוס.

 

מתן, האם לדעתך יש מגבר שנותן תמורה בעבור פי 3 כסף? אם לדעתך הזטק לא שווה את זה אולי יש מגברים אחרים שכן.

שי, אם זה מה שהם טענו אז אין בעיה והם מתאימים למבחן.

פורסם

זאתי בדיוק הטענה :)

לא איכפת להם מה מוציא עוצמה גבוהה יותר.

איכפת להם שהסאונד שהוא יוציא, יהיה איכותי.

 

ולכן המבחן הזה קולע, שום שהמבחן לא בא להתמודד מול הספקים שונים, הוא בא להתמודד מול איכות הצליל של המגברים.

 

ולכן כולם מוזמנים לתרד שלי, אפילו רק בשביל הספורט ... (אם יש מגבר איכותי במיוחד, וסט אפ איכותי, זה רק יוסיף לרמת הדיוק של ההשוואה...)

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

פורסם

ציטוט:

האיכות חומרים\רכיבים שלהם איכותית יותר והכי חשוב איך שהם נראים\נשמעים\עובדים הוכיח מספיק פעמים שהם לא סתם עולים הרבה.

שיכול להיות שמשמיעה פעם אחת לא תבחין בהבדלים, אבל אני, שעברתי מספיק מגברים ברכב שלי, עם כל מיני רכיבים שונים ומשונים, יכול להגיד לך בוודאות שיש הבדל ת-ה-ו-מ-י בין מגבר למגבר. מבחינת הרבה דברים שלא תמיד תבחין בהם בשמיעה אחת

 

כפי שאתה רואה, השתמשת המון במונחים של, "שמע" ,ולכן השתמע מכך שאתה חושב שיש להגברה שמע משלה.

אם זה לא המצב, טוב שתיקנת את הניסוח הקודם שלך, כי כפי שאתה רואה .. הוא ניסוח שגוי.

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

פורסם
טוב, אני אחזור שוב על מה שאמרתי.

אני לא טוען שלמגבר יש סאונד משלו. אני טוען שיש הבדלים בין מגברים זולים ליקרים יותר, שהם לאו דווקא קשורים לסאונד כביכול שהמגבר מוציא. אני אומר שוב שההבדלים באים לידי ביטוי בהרבה דברים אחרים ומה לעשות שהמגברים לא סתם יקרים, כמו שמכוניות מסוימות לא סתם יותר יקרות מאחרות ובגדים אחרים לא סתם יותר יקרים. יש המון אספקטים שונים שצריך להסתכל עליהם (לפחות לדעתי), ציינתי אותם מקודם ועשה טוב יותר עופר שהוסיף עליהם עוד.

שטויות

אנחנו לא מדברים על בגדים של מעצב מול בגדים של שוק....

 

אנחנו מדברים על מוצרים שהם באותה הרמה בערך...

ופעם המליון כול מי שיודע לזיין את השכל סבבה לו

אבל פעם אחת תסבירו לי מה יש או במה יותר טוב מגבר של זטק מול מגבר של רוקפורד ?

 

( פעם המליון אני לא משווה בין זטק לקיפורניה בום....לא שזה שונה אבל חפיף..)


×
×
  • תוכן חדש...