Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מעשה בשתי בידוריות או 500 VS פג'ו 107


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3987 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
בהשכרה קיבלתי 107 ו-500 ואפילו יונדאי i10 ברמת גימור Supreme. אין ספק ה-500 3-4 רמות מעל 107. אבל ה-500 בפני עצמה רכב בינוני לחלוטין. העיצוב יפיפה ונראה רענן גם אחרי שמונה שנים, אבל המנוע חלש, האבזור בסיסי והמחיר מופרז ביחס לתמורה. עם כל הכבוד לפיאט ב-80 אלף שקל אפשר לקנות יונדאי i10 ברמת גימור Supreme שמתעלה על ה-500 למעט העיצוב. (לטעמי)

 

אז אתה קונה? :)

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

  • תגובות 55
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

האמת סתם הצחיק אותי הדאבל פוסט.

 

ה-I10 עושה רושם של רכב מצוין, אבל היא לא באמת מתחרה של ה-500, אלא של הפנדה (כאשר כאן הבעיה של פיאט היא האבזור החסר והגיר הידני של הפנדה). ה-500 לא ממוצבת מולה ולכן לא תחרותית מולה. היא גם עם שתי דלתות פחות ותאמין לי - זה מפריע.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
ליאב, ה-E אומר ECONOMY כמובן. ההעברות הילוכים מוקדמות (מידי). האוטו מרגיש מאוד "עייף" לטובת חסכון בדלק.

 

:mm_yeah:

אני על מצב חיסכון כשהכפתור ספורט לא לחוץ, וזה רק בתחילת נסיעה כדי שהרכב יתחמם מספיק לעבור למצב הרגיל אחרת אני מקבל צפירות ברמזורים \=

אגב הצריכת דלק אצלי לרוב על ספורט, ולרוב בעיר (3 קמ נסיעה מהעבודה לדירה) עם קצת נסיעות לדימונה מדי שבועיים שלושה - 1-16 ממוצע בערך, המצב חיסכון / E טוב רק לעיר - בכבישים מהירים חובה להפעיל מצב רגיל.

 

מישהו יכול להסביר את הסיבה מדוע רעש המנוע מתחדד ועולה במצב E / ספורט / CITY? מה זה מפעיל בדיוק?

Opel Adam S 2017

פורסם (נערך)

האמת שב500 עם המנוע 1.2 כבר נסעתי, עם אלפים בודדים על השעון, גם על הc1, האחות התאומה של ה107, אבל היא הייתה מהשכרה עם 40+ אלף קמ. שתיהן כמובן רובוטיות.

בעיניי ה500 הייתה מספר רמות מעל הסיטרואן, אבל אני חושבת שההשוואה לא הוגנת, היא גם עולה עשרות אחוזים יותר, ככה שברור שמצפים למשמעותית יותר תמורה מהפיאט (הרי הכל זה עיניין של עלות מול תועלת, בין אם תועלת רגשית שאי אפשר לכמת, לתועלת פיזית שאפשר למדוד במספרים ריאליים).

באדם ישבתי, כרגע אין לי זמן לבצע נסיעת מבחן. בשרשור המבחן שבוצע מטעם הפורום כבר רשתי שבעיניי היא נאה יותר מה500, אבל אני לא ממש אופטימית לגבי ההבדלים בנסיעה בין השתיים.

בכל אופן, זהו סגמנט שאני אישית לא ממש מתחברת אליו וה500 (בדיוק כמו x אחותה הגדולה) נראית לי מצועצעת מידי, אבל אם הייתי צריכה לבחור רכב בסגמנט המדובר לא הייתי מקבלת החלטה סופית לפני נסיעה ביונדאי i10 החדשה, על פיקנטו כנראה שהייתי מדלגת.

עריכה אחרונה על ידי Murzilka

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

פורסם

ה 500 עם מנוע 1.2 נמצאת בקטגוריה משל עצמה מבחינת המחיר שהיא מתומחרת (גם האופל אדם), אני לא מוצא סיבה מעבר לעודף כסף בשביל לרכוש אותה, אם בן אדם מוכן להשקיע עוד כ 15-20 אל"ש בשביל המראה והעיצוב הייחודי על הכביש - שיבושם לו למה לא, אין כל פסול בזה.

את שלי קניתי יד שניה, לא מוצא סיבה לרכוש חדשה כזו (מלבד ריח ה"חדש") שמאבדת מהערך בשניות שעולה לכביש.

במחירים שלה כחדשה יש אופציות הרבה יותר נוחות כספית שנותנות תמורה טובה מאוד ולפעמים יותר.

Opel Adam S 2017

פורסם

פג'ו 107 ידנית 1 ליטר – סיקור רכב

טוב, אז נמשיך מאיפה שהתחלתי - ממתין לרכב הבא שלי שיתפנה להעברת בעלות, לבינתיים שוכר רכב אצל HERTZ קיבלתי פיאט 500, נהניתי מאוד, כביש 5, שלושה שבועות באמצע הכביש הרכב רועד ונדלקת נורת גיר – מגיע לראש העין על הילוך שלישי ובערב מחליפים לי את הרכב לפג'ו 107 ידנית.

מלחתכילה האמת רציתי רכב ידני והכי חסכוני שיש ועכשיו זה בדיוק מה שקיבלתי.

 

נתחיל ברכב הזה לדעתי מהנתון שהכי מעניין את הקונים – צריכת דלק

שמעו, זה מרגיש כאילו שתא הדלק לא רוצה להגמר! פשוט לא ייאמן.

אמנם אני כרגע רק במחצית המיכל הראשון אבל כמו שזה מרגיש היא עושה לפחות את ה1:17 וזה עוד בנסיעות עם לא מעט פקקים ורגל ממש לא קלה על דוושת הגז תוך כדי משיכת הילוכים.

 

עיצוב חוץ - קטגוריית המיני כולה מתאפיינית בהרבה מאוד שיק, עיצוב חיצוני וגם פנימי עם הרגשה צעירה, יש בהן משהו מרענן מאוד, הפיג'ו הזו לא שונה.

מדובר בפיג'ו 107 דור ראשון לאחר מתיחת הפנים עם פנסי הDRL בטמבון הקדמי.

היא נראית קצת כמו הדבורה מאיה – גוף צהוב עם פלסטיקה שחורה.

יש אשר יאמרו כי זהו הרכב המושלם להכנס איתו לקהל של אוהדי ביתר (איציק.נ תודה לך שכנצ'יק)

אני פשוט טוען כי מדובר בבלונדינית!

הרכב קטן, חמוד – מראה שובב משהו – לא יכול שלא לאהוב את המראה החיצוני, באמת – מדברת אליי.

 

הרכב הוא זול וגם נועד להיות כזה, ממש לא מפריע לי כאן היעד של חישוקי מגנזיום למשל – אם כי אם הייתי קונה אותה כפרטית הייתי משקיע בזה קצת – זה מוסיף המון למראה הרכב.

הדלת השחורה מאחור והפנסים האחוריים מאוד יפים לה – אין הרבה מה לאמר מעבר לכך בעצם.

 

עיצוב פנים - גם כאן – בדומה לכל הקטגוריה, עיצוב הפנים פשוט מדליק, פשוט ככל שיהיה – יש בה משהו, קסם שאי אפשר להכחיש.

היו לי קורולות, נסעתי ברכבים יקרים מאוד בחיי אמנם לא הייתי הבעלים אבל בהחלט נהגתי ברבים מהם ולתקופה לא קצרה לעיתים – איכשהו כולם הצליחו תוך זמן קצר מאוד לשעמם אותי. בקטגוריית המיני זה פשוט לא קורה – הן לא משעממות לפחות את זה ניתן לזקוף לזכותן.

לוח המחוונים נראה כמו איזה מיקי-מאוס תלוש אוזן – ממש בא לי לגשת לפירוקיה, לקנות עוד שעון טורים ולהדביק בצד השני – רק בשביל השעשוע.

הרדיו פשוט אבל התאורה של לוח המחוונים מדליקה, כל התפעול פשוט וקל ולא מעמיס על הנהג.

אין תא כפפות אבל סה"כ (האמת שיש תא כפפות אבל הוא נמצא מאחורה ויש כאלה שטועים לחשוב כי מדובר בתא מטען) יש שם חלל מצד ימין אשר ניתן לאכסן בו את כל מה שצריך.

יש מספיק תאי אכסון גם ככה בדש בורד – מתחת למערכת סטריאו וגם מצד שמאל איפה שנמצא מכשיר הניתוק של כרית האוויר למושב הנוסע.

ידית ההילוכים נראית כמו משהו שלא היה מבייש סצנה של סרט פורנוגרפי ועשויה מפלסטיק שלא נעים לאחוז למשך הרבה זמן – לו הייתי רוכש רכב כזה הייתי משקיע עוד קצת בלרפד את ידית ההילוכים וגלגל ההגה בעור נעים יותר למגע.

אבזור – איזה בדיוק? תמשיכו הלאה. וגם הנדסת אנוש.

 

סתם סתם, אמנם זה הרכב הכי פשוט שיש אבל אומר כאן כמה דברים.

מערכת הסטריאו בסיסית ככל שתהיה סה"כ מספקת את הסחורה ומבדרת בדרכים - הסאונד, לא משהו שבכלל שווה להתייחס אליו, על הפנים אבל ניתן לשמוע רדיו, גם במהירויות גבוהות סה"כ יש ארבעה רמקולים – שניים בדלתות הקדמיות ושניים בפינות הדש-בורד.

המזגן מקרר נהדר והפתח המרכזי שלא ניתן לכוון לא משנה דבר – אתם יכולים לכוון את הפתחים בצדדים ב360 מעלות ולקבל את המזגן לפרצוף וחזק!

והרעש של המזגן – תאמינו לי, לא יטריד אתכם ברכב הזה גם ככה.

יש ניתוק כאמור לכרית האוויר של מושב הנוסע.

יש חלונות חשמליים – בכדי להגיע לימני צריך לשלוח את היד לדלת ימין – לא שזו בעיה גדולה.

אין מראות חשמליים – לא שזו בעיה גדולה בנוסף לכך.

אין כיבוי אורות אוטומטי עם כיבוי המנוע – חבל שלא השקיעו כאן – בסה"כ ממסר, יכלו לחסוך קצת כסף על חשבון משהו אחר לדעתי כמו למשל מחזיקי כוסות קפה שאני פשוט לא מבין למה צריך שניים ברכב כל כך קטן שגם ככה עם כאלו בולמי זעזועים (יותר נכון מגברי זעזועים) מה הטעם בזה בכלל?

אבל זה רק הופך את הרכב הזה בעיני לפשוט יותר לשימוש, קל יותר לשימוש ופחות דברים שיכולים גם להתקלקל.

כמה פשוט – ככה טוב!

מרוב שהרכב פשוט הנדסת האנוש שלו גאונית בעיניי – הכל נמצא בהיגש יד ובנתיב ישיר ליד בלי שום דבר שמפריע בדרך.

חווית הנסיעה והשימוש

נוחות – הרכב לא נוח לנסיעות ארוכות זה בטוח, מצד שני הוא גם לא כזה רע כמו שעושים אותו.

המטלים נכון – הם מתרסקים על באמפרים או בליטות קטנות וזה מאוד לא נעים אבל כל עוד נוסעים על אספלט חלק, הרכב סה"כ נוח גם לנסיעות של 20 קילומטר כמו למשל הנסיעה שלי לעבודה.

המושבים הפתיעו אותי, הם נוחים ומתאימים בצורה שלהם לגב שלי ומצאתי בהם תנוחת ישיבה נוחה מאוד מהר.

היעדר משענת יד כמובן פוגע בכך אך ברכב ידני בו ידית ההיולכים נמצאת מתחת לאזור בו משענת יד היתה חוסמת והיא היתה יעילה אך ורק לנסיעות ארוכות בכבישים פתוחים – במקרה של פקק, לא יעיל.

רעש מנוע ורעשי רוח ודרך – זוועה!

פשוט אין דרך אחרת לאמר זאת, אין אפשרות לעדן כאן.

הרכב לא מבודד – נטו!

הרכב לא מתוכנן לבלום רעשים בעזרת המתכת שלו והאוויר חודר לתוך כל מיני חריצים בתוך המרכב.

אין בידוד כלשהו בבתי הגלגלים לא מבפנים ולא מבחוץ.

שומעים פשוט הכל – צמיגים, רוח, רעש חוץ, רעש פנים .

רעש המנוע דווקא הופך את חווית הנהיגה למאוד כיפי אבל זה כבר ידוע כאחת ההפתעות היפות במנועי שלושה צילינדרים – אז כאן – רעש המנוע דווקא מפיג את השעמום מהנסיעה ולשם שינוי – רצוי!

אבל שער הרעשים גורמים לכם להרגיש בזמן נסיעה כאילו שמישהו הסיר מעליכם את הגג ואתם נוסעים ברכב עם גג נפתח.

תיבת הילוכים

תיבת ההילוכים הינה תיבת הילוכים ידנית חמישה הילוכים סטנדרטית לחלוטין.

נקודת החיכוך של הקלאץ' טיפה גבוהה לטעמי – בסקודה סיטיגו למשל נקודת החיתוך נמוכה יותר בהרבה וזה הופך את תפעול הרגל השמאלית לנוח מאוד. ב107 לקח לי מספר ימים עד אשר התרגלתי סופית לנקודת החיכוך – סה"כ תקין ונוח לשימוש.

ידית ההילוכים לא זזה חלק ברכב הזה ונכנסת בקליקים אבל אני די בטוח שכאן זה קשור ישירות לבלאי של ידית ההילוכים והדיסקיות שלה.

גם לאחר שנסעתי בכרתים ארבעה ימים על טויוטה AYGO מדור זה אני יכול לאמר בוודאות כי ההילוכים לא אמורים לזוז כך.

השימוש בגיר הזה ברוב המקרים מראה כי ניתן לדלג מהילוך ראשון ישר לשלילי וממנו ישר לחמישי אך בזחילת פקקים או תחילת תנועה הילוך שני הוא מאוד נעים ברכב הזה ובעליות מתונות הילוך רביעי גם כן מרגיש מאוד בנוח.

בטיחות

עד כמה שזכור לי הדור הזה של הרכב זכה סה"כ לשלושה כוכבי בטיחות – לשיקולכם.

בטיחות אקטיבית – הרכב נוטה לחוסר יציבות במהירויות נמוכות בפניות ומרגיש כאילו ומאבד אחיזה – טיפ קטן, תקפידו על צמיגים איכותיים ואוחזים עם מרחק בלימה טוב ביבש ובוודאי ובוודאי שעל רטוב – לא אהבתי וזה גורם מאוד מכריע עבורי אם אני אי פעם אתכוון לנהוג ברכב שכזה לאורך זמן ובוודאי שלא אתן לילדי לנהוג ברכב שמתנהג כך.

 

מבחינת נוסעים מאחור – לא מוכן בשום פנים ואופן להושיב חיי אדם במושב האחורי של הרכב הזה – נקודה.

תא מטען – איזה תא מטען? תא כפפות אחורי!

הצלחתי להכניס שם קניות בערך של 400 שקלים ובזה זה נגמר – חבילת נייר טואלט לבד לקחה שליש מהמקום.

אבל!

אם אתם מקפלים את המושבים האחוריים יש לכם הרבה מאוד מקום ומה גם שאפשר להכניס דברים למושב האחורי בקלות בגלל שהרכב הינו 5 דלתות.

 

לסיכום

הרכב הזה מתאים לנהג בודד או זוג בעיניי – בעיקר סטודנטים צעירים או כאלו שפשוט רוצים רכב זול ופשוט שיעביר אותם מנקודה אחת לשניה.

מתאפיין בעיצוב צעיר ושובב ויפה לעין.

רכב שיחזיר אהבה רבה בעלויות הדלק, ביטוחים, רישוי, טיפולים הן במובן הבלאי, תחזוקה שוטפת ותקלות.

אבל נהיגה פרועה איתו עלולה די בקלות להגמר לא טוב – אחיזת כביש לא מזהירה במיוחד, לא נותן תחושה של בטחון. כפי שכבר ציינתי וזה נכון כמעט לכל הקטגוריה – אני ילדים לא הייתי מושיב בחלקו האחורי של הרכב הזה.

יחד עם זאת – זה רכב שמצפים ממנו להיות "עגלה" – הוא לא מרגיש כך, בטח ובטח שלא עם הגיר הידני והודות לכך שהגיר ידני ואפשר למשוך את הסל"ד בפועל, על הכביש – בנהיגה יומיומית אני הרגשתי זריז יותר מרוב הרכבים על הכביש. הגודל הקטן של מרכב הרכב מקנה לו יכולת תמרון נהדרת כל עוד לא מדובר בפניות חדות שם אני מראש אומר לכם תורידו מהירות! כיכרות למשל – לא כיף גדול אבל במבט הכולל על הרכב הזה בחבילה הכוללת.

כיף! מוי כיף!

ממליץ לנהגים מנוסים שמחפשים רכב פשוט או נהגים רגועים מטבעם. כשאני מציין נהג מנוסה הכוונה היא לנהג שהוא לא חדש\טרי על הכביש ולא כרכב ראשון עם מדובר על מישהו שמחפש "להתגרזן" – זה יהיה מתכון לאסון מבחינתי.

הרכב הזה חי על הקצה גם בנהיגה מנהלתית ולכן לנהגים לא מנוסים ולנהגים לא רגועים – אמליץ להתרחק ממנו.

 

כמובן הכל מנקודת המבט שלי – תמונות.

photo 5.jpg

photo-6.jpg

photo 1.jpg

photo 2.jpg

photo 3.jpg

photo 4.jpg

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

איך שהזכרת את מיקי מאוס, לא יכולתי להתאפק:

 

 

mini-countryman-interior-automatic-xh02b0ew.jpg

 

עם דבר אחד היה לי קצת קשה להסכים:

קטגוריית המיני כולה מתאפיינית בהרבה מאוד שיק, עיצוב חיצוני וגם פנימי עם הרגשה צעירה

קצת קשה לי לחבר את המילים שיק ועיצוב ל:אלטו, I10 הקודמת, השלישייה מבית VAG.

האמת, גם אינטריור של השלישייה הצרפתית-יפנית, לדעתי, לא זכאי למחמאות.

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

פורסם

אחלה סקירה וכתיבה נהדרת.

כל הבידוריות האלה, סובלות (לדעתי לפחות) מדאשבורדים מזעזעים (שלפעמים מתאימים יותר לצעצועי ילדים. מישהו אמר מיקי מאוס ? צדק !)

נכון, אלו רכבים עם דימוי שצריך להיות "צעיר" (לפי כוונת המשורר) ואולי חדשני אבל לא צעצועי יתר על המידה.

alfa 156 2.5.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

נו, צעצועי ילדים זה לא עיצוב צעיר?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

זה עיצוב אינפנטילי משהו ו"בלתי מתוכנן" (אם משכחה או תכנון מוזר, עם כל מיני שעונים שצצים משום מקום- סטייל "בית קטן בערבה", עם פתחי מיזוג שנראים כמו מיקי מאוס, ביום טוב שלו {טוב שלא כמו אוזני חמור}).

למי שזה מתאים - אחלה.

למי שלא - לא.

alfa 156 2.5.


×
×
  • תוכן חדש...