Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4036 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום רב,

לאחרונה אני מחפש ג'יפ וקורצת לי האפשרות של סנטה פה דיזל, הבנתי שהוא מרגיש חזק יותר מהבנזין וגם חסכוני יותר, אז למה לא?

באמת רציתי לדעת למה לא?

איזה חסרונות יש למנועי דיזל?

מחלות ידועות של הסנטה פה דיזל?

מהו מרווח הטיפולים ברכב כזה?

תודה רבה.

פורסם

יש לי סנטה פה 2011 דיזל כבר שנה + .עם 115K על השעון .

הרכב יחסית חסכוני , 1:11 משולב (40% עירוני 60% בין עירוני )

בעיר הוא צורך 1:8 - 1:9 (תלוי במזגן וכמה אתה עומד בפקקים) .

בנסיעה שעיקרה בין עירוני 1:14 זה לא מילה גסה ...

לא נסעתי על דגם הבנזין אבל הדיזל מרגיש ממש חזק ( ויש לי להשוות לאון 1.8TSI ידנית :-P)

בהתנהלות עדינה של לחיצות קלות על דוושת התאוצה הוא מרגיש עצלן (מעלה הילוכים מהר ) .

לחיצה בריאה על הדוושה והוא מזנק קדימה , לפעמים בצורה ממש מבהילה .

אם ביציאה מהמקום לוחצים חזק , הרכב משלב אוטומטי ל 4X4 , בשילוב עם ה 44קג"מ שלו הרכב טס קדימה ! בהתחלה ממש נבהלתי , אחר כך לומדים להתנהג בעדינות ...

מרווח הטיפולים 30K , אצלי אני משתדל כל 15K .

שמתי לב שלפעמים מפלס השמן עולה , ממה שהבנתי מערכת EGR מעבירה אדי סולר לשמן (בעיקר בנסיעות עירוניות) , לכן כשראיתי שהמפלס עלה , החלפתי שמן + פילטר שמן , רק כדי להיות רגוע .

מצבר הוחלף אחרי 4 שנים בעלות של 700 ש"ח .

במהלך ישור קו לאחר הקנייה החלפתי משאבת מיים (היתה באחריות) שעלותה ~800 ש"ח .

בהיסטוריה של הרכב היה סיפור של החלון גג , במסגרת האחריות הוחלפו לבעלים הקודמים מסילות + גומייות , גם מפסק הגג התקלקל והוחלף לחדש .

 

החלפת רפידות ברקסים עשיתי לבד - 300~ ש"ח לסט קידמי + אחורי .

סך הכל אמין כמו שיונדאי יודעים לעשות

 

 

האמת, שבאמת אני לא מבין למה לרכוש את דגם הבנזין .

לגבי חסרונות של דיזל , אז באופן כללי המנוע טיפה יותר רועש , יש מסנן חלקיקים שצריך לשמור שלא יסתם (הוא יקר מאוד מאוד ) , פעם בשבוע נסיעה בין עירונית של 20 -30 דקות תפתור את הבעיה .

פורסם

אם אראה רכב שטופל כל 30k לעבור לרכב הבא?

לחפש רכב שטופל כל 15k אתה אומר?

בבנזין כמדומני מטפלים כל 10k?

  • ספונסר פורום
פורסם
אם אראה רכב שטופל כל 30k לעבור לרכב הבא?

לחפש רכב שטופל כל 15k אתה אומר?

בבנזין כמדומני מטפלים כל 10k?

סנטה פה בנזין עושה טיפול כל שנה או 15 אלף קילומטרים.

פורסם

טיפול כל 30K של בסנטה פה דיזל זה סביר לחלוטין !

זה ההנחיות של היבואן , רק בתנאים קשים (מפורט בספר הרכב מהם תנאים קשים) צריך לעבור לטיפול כל 15K .

פורסם

הבנתי.

שאלה נוספת - מה מחיר למסנן חלקיקים?

והאם הוא חלק עם בלאי או שזה חלק שלא מצריך החלפה כל עוד אין תקלה?

פורסם

מסנן חלקיקים קיים בכל מנוע דיזל מודרני (נדמה לי מ 2008 )

את המסנן הזה לא מחליפים (חלק ממערכת הפליטה).

בנסיעות עירוניות או קצרות הוא עלול להסתם , ברגע שמחשב המנוע מזהה שהוא סתום , המחשב מפעיל תהליך ניקוי שכולל חימום המסנן לטמפ 600 מעלות .

התהליך מתבצע בנסיעה במהירות מעל 60 קמ"ש ולמשך 20-30 דקות , במהלך התהליך המחשב דואג שיוזרק יותר סולר למנוע שיוצר יותר חום .

למעשה התהליך "שקוף " מבחינת המשתמש .

במקרה של נזק למסנן זה יכול להגיע ל 10K ש"ח , אבל הבנתי שזה מאוד מאוד נדיר .

×
×
  • תוכן חדש...