Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4131 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

היי כולם,

רציתי לבדוק איתכם לגבי דילמה שהייתה לי בזמן האחרון. אני יודע שיש נושאים דומים, אבל רציתי לקבל עיצה לגבי המקרה הספציפי שלי.

 

לפני 4 חודשים, בגלל שהמצבר הקודם שלי שהיה בן 3.5 שנים התחיל להניע באיטיות וכבדות החלפתי אותו למצבר שנפ 55A חדש. לפני בערך חודש, עשיתי נסיעה של 140 ק"מ בחזרה לביתי בצהריים. בינתיים לא נגעתי ברכב. למחרת בצהרי היום התנעתי את הרכב כדי להזיז אותו 10 מטרים (ענייני חנייה) בהצלחה, ואז עזבתי אותו - ושעתיים לאחר מכן רציתי לקחת את הרכב וליסוע איתו, אך הוא לא התניע. הרעש ששמעתי היה כאילו הרכב מתאמץ להתניע בכבדות אך אין לו מספיק חשמל. ניסיתי בערך 8 פעמים להתניע, כל פעם בערך 2-5 שניות, אבל הוא לא הצליח להתניע (למרות שהיה רעש של ניסיון התנעה איטית ומתאמצת) גם כשהוא הצליח להגיע לנקודת ההתנעה הוא נכבה שוב. לא שכחתי אורות דולקים ולא כלום.

 

חיברתי כבלים, והרכב הצליח להתניע. נסעתי למרכז שירות של שנפ, הם בדקו לי את המצבר ואמרו לי שהוא תקין לגמרי ויש בעיה אחרת. מאז, לפעמים הרכב מתניע חלק, ולפעמים הוא קצת כבד, עד שהיום (חודש לאחר המקרה הקודם) קרה לי בדיוק אותו דבר. נסעתי איתו אתמול בערב פעם אחרונה, והיום בצהריים הוא שוב לא התניע כאילו במצבר אין מספיק חשמל. במהלך החודש הזה (בין לבין שתי הפעמים שלא התניע) עשיתי נסיעות ארוכות בערך 4 פעמים ללא כל בעיה (בערך 160 ק"מ כל פעם)

 

התנעתי עם כבלים והלכתי למרכז השירות, בדקו לי את המצבר ואמרו לי שהוא תקין לגמרי וזה יכול להיות הסטרטר. התעקשתי מאוד ולבסוף החליפו לי למצבר חדש (שמתניע חלק, ככה זה נראה בינתיים) אבל הטכנאי התעקש שהבעיה לא הייתה במצבר כי הוא נראה להם תקין, והוא עוד יותר התעקש שהבעיה היא כנראה בסטרטר ולא במצבר והתנהג כאילו הוא עושה לי טובה שהוא מחליף לי את המצבר.

 

רציתי לשאול, האם נראה לכם שהטכנאי שירות ניסה לעבר אותי ולהאשים את הסטרטר סתם כדי שלא יצטרך להחליף לי מצבר, או שבאמת זה נשמע כמו בעיה בסטרטר? כמה שכיח זה בעיה בסטרטר לעומת בעיה במצבר? אולי זה בעיה לא בזה ולא בזה?

 

וגם רציתי לשאול, כמה פעמים, כשהרכב לא מצליח להמתניע, אפשר לסובב את הסוויץ' ולנסות להתניע אותו לפני ש"מציפים" את המנוע בצורה מסוכנת? וכמה זמן בכל התנעה אפשר להחזיק את המפתח מסובב בלי להסתכן בהצפה גם? (ז"א כמה פעמים אני יכול לנסות להתניע, וכמה זמן להחזיק את המפתח מסובב בסוויץ' בכל ניסיון?)

 

תודה רבה על העזרה!

עריכה אחרונה על ידי שגיא-סאן
פורסם

אם הרכב התניע עם כבלים כמו שצריך הבעיה חד משמעית במצבר. העיקר שהחליפו לך ותמשיך לעקוב גם אחר המצבר הזה. שנפ דיי ידועים לשמצה למען האמת עם השנים. סטרטר בריא לא צריך יותר מ 2-3 שניות להניע.

פורסם
היי כולם,

רציתי לבדוק איתכם לגבי דילמה שהייתה לי בזמן האחרון. אני יודע שיש נושאים דומים, אבל רציתי לקבל עיצה לגבי המקרה הספציפי שלי.

 

לפני 4 חודשים, בגלל שהמצבר הקודם שלי שהיה בן 3.5 שנים התחיל להניע באיטיות וכבדות החלפתי אותו למצבר שנפ 55A חדש. לפני בערך חודש, עשיתי נסיעה של 140 ק"מ בחזרה לביתי בצהריים. בינתיים לא נגעתי ברכב. למחרת בצהרי היום התנעתי את הרכב כדי להזיז אותו 10 מטרים (ענייני חנייה) בהצלחה, ואז עזבתי אותו - ושעתיים לאחר מכן רציתי לקחת את הרכב וליסוע איתו, אך הוא לא התניע. הרעש ששמעתי היה כאילו הרכב מתאמץ להתניע בכבדות אך אין לו מספיק חשמל. ניסיתי בערך 8 פעמים להתניע, כל פעם בערך 2-5 שניות, אבל הוא לא הצליח להתניע (למרות שהיה רעש של ניסיון התנעה איטית ומתאמצת) גם כשהוא הצליח להגיע לנקודת ההתנעה הוא נכבה שוב. לא שכחתי אורות דולקים ולא כלום.

 

חיברתי כבלים, והרכב הצליח להתניע. נסעתי למרכז שירות של שנפ, הם בדקו לי את המצבר ואמרו לי שהוא תקין לגמרי ויש בעיה אחרת. מאז, לפעמים הרכב מתניע חלק, ולפעמים הוא קצת כבד, עד שהיום (חודש לאחר המקרה הקודם) קרה לי בדיוק אותו דבר. נסעתי איתו אתמול בערב פעם אחרונה, והיום בצהריים הוא שוב לא התניע כאילו במצבר אין מספיק חשמל. במהלך החודש הזה (בין לבין שתי הפעמים שלא התניע) עשיתי נסיעות ארוכות בערך 4 פעמים ללא כל בעיה (בערך 160 ק"מ כל פעם)

 

התנעתי עם כבלים והלכתי למרכז השירות, בדקו לי את המצבר ואמרו לי שהוא תקין לגמרי וזה יכול להיות הסטרטר. התעקשתי מאוד ולבסוף החליפו לי למצבר חדש (שמתניע חלק, ככה זה נראה בינתיים) אבל הטכנאי התעקש שהבעיה לא הייתה במצבר כי הוא נראה להם תקין, והוא עוד יותר התעקש שהבעיה היא כנראה בסטרטר ולא במצבר והתנהג כאילו הוא עושה לי טובה שהוא מחליף לי את המצבר.

 

רציתי לשאול, האם נראה לכם שהטכנאי שירות ניסה לעבר אותי ולהאשים את הסטרטר סתם כדי שלא יצטרך להחליף לי מצבר, או שבאמת זה נשמע כמו בעיה בסטרטר? כמה שכיח זה בעיה בסטרטר לעומת בעיה במצבר? אולי זה בעיה לא בזה ולא בזה?

 

וגם רציתי לשאול, כמה פעמים, כשהרכב לא מצליח להמתניע, אפשר לסובב את הסוויץ' ולנסות להתניע אותו לפני ש"מציפים" את המנוע בצורה מסוכנת? וכמה זמן בכל התנעה אפשר להחזיק את המפתח מסובב בלי להסתכן בהצפה גם? (ז"א כמה פעמים אני יכול לנסות להתניע, וכמה זמן להחזיק את המפתח מסובב בסוויץ' בכל ניסיון?)

 

תודה רבה על העזרה!

נו עכשיו שהחליפו מצבר האם עדיין עושה לך בעיות התנעה מידי פעם?

פורסם

האם כאשר התנעת את הרכב עם כבלים, חיברת את ה (+) ל (+) ואת המינוס (מהמצבר החזק) למינוס של המצבר הישן, או שחיברת את המינוס מהמצבר החזק *לגוף המנוע* של הרכב הלא מניע ?

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
האם כאשר התנעת את הרכב עם כבלים, חיברת את ה (+) ל (+) ואת המינוס (מהמצבר החזק) למינוס של המצבר הישן, או שחיברת את המינוס מהמצבר החזק *לגוף המנוע* של הרכב הלא מניע ?

 

איציק

 

אפשר הסבר על מה זה משפיע?

פורסם
מה שבטוח הוא שאם המצבר היה תקין אז אף אחד לא היה מחליף לך אותו בחינם.

לא מחייב, הוא לחץ עליהם ויש אחריות אז החליפו..

פורסם
אפשר הסבר על מה זה משפיע?

 

ב 206 היו מקרים (פה ושם, לא משהו סיסטמתי) שהכבל מינוס (-) בין המצבר לגוף המנוע היה נקרע.

מן הסתם זה גורם לחוסר התנעה (או במקרים נדירים יותר - כאשר הכבל היה על ערש דווי, ההתנעה יכולה להיות קשה)

 

במצב שבו מניעים את הרכב עם המינוס (מהמצבר החזק) מחובר לגוף המנוע של הרכב החלש, זה היה פותר את הבעיה.

 

באופן כללי תמיד טוב לחבר את המינוס (ברכב החלש) לגוף המנוע כי ככה עוקפים (בלא מעט מקרים) מפלי מתח רציניים שיש בחיבורים של הכבל מינוס בין המצבר וגוף המנוע\גיר ברכבים וותיקים\ישנים - ולעיתים ההנעה כל כך גבולית שכל אמפר חשוב.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
נו עכשיו שהחליפו מצבר האם עדיין עושה לך בעיות התנעה מידי פעם?

 

היום אחרי שנסעתי הוא היה בסדר, אני אצטרך לחכות כמה ימים ולבדוק... גם המצבר הקודם לא עשה בעיות אחרי שהתנעתי אותו עם כבלים לפני חודש לכמה ימים ואז הוא התחיל לעשות פוזות בהתנעה שוב.

 

האם כאשר התנעת את הרכב עם כבלים, חיברת את ה (+) ל (+) ואת המינוס (מהמצבר החזק) למינוס של המצבר הישן, או שחיברת את המינוס מהמצבר החזק *לגוף המנוע* של הרכב הלא מניע ?

 

איציק

 

חיברתי לפלוס ולמינוס של המצבר הישן ולא לגוף המנוע.

 

מה שבטוח הוא שאם המצבר היה תקין אז אף אחד לא היה מחליף לך אותו בחינם.

 

הטכנאי שירות לא רצה להחליף לי את המצבר. הייתי צריך ממש לעמוד שם ולהתעקש אחרי הבדיקה ולהגיד לו שאני לא זז עד שהוא מחליף כי לא בא לי כל חודש לבקש טובות מאנשים אקראיים לעזור לי להתניע עם כבלים. כל הזמן הוא התעקש שהסטרטר לא בסדר ולא המצבר. הזכרתי לו שלפני חודש הגעתי בגלל אותו מקרה בדיוק והם גם אז אמרו לי שהמצבר בסדר גמור ותקין. אגב, אז הם אמרו שזה יכול להיות שהקודן לא בסדר - ובזמנו אמרתי להם שלא נשמע לי הגיוני שהקודן לא בסדר וההתנעה תישמע כאילו במצבר אין חשמל.

 

גם אחרי שהטכנאי שירות החליף לי את המצבר למצבר החדש היום הוא המשיך להתנהג כאילו הוא עושה לי טובה ענקית ולהגיד שהמצבר הקודם בסדר גמור.

פורסם

אגב, הטכנאי במוקד השירות של שנפ גם אמר לי ש"אם מתניעים עם כבלים, גם הסטרטר מקבל זרם חשמלי נוסף ולכן זה לא אומר שמשהו לא בסדר במצבר וכנראה מאוד שזה הסטרטר!"

 

האמת יש אמת בדבריו? (כאמור, בשתי הפעמים חיברתי כבלים למצבר ולא ישירות למנוע)

פורסם

יש מקרים שהסטארטר לא תקין ב100 אחוז ולוקח לו כמה פעמים בכדי להניע את הרכב, בעת הנעה הסטארטר הוא צרכן הזרם הכי גדול, ולכן יתכן שאחרי כמה פעמים שהוא לא מצליח להניע אתה מגיע למצב שהמצבר נחלש.

נבדקה הטעינה? זליגת זרם?

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595

פורסם
יש מקרים שהסטארטר לא תקין ב100 אחוז ולוקח לו כמה פעמים בכדי להניע את הרכב, בעת הנעה הסטארטר הוא צרכן הזרם הכי גדול, ולכן יתכן שאחרי כמה פעמים שהוא לא מצליח להניע אתה מגיע למצב שהמצבר נחלש.

נבדקה הטעינה? זליגת זרם?

 

למיטב ידיעתי הטכנאי שירות לא בדק את הטעינה ואת זליגת הזרם.

 

אבל חשוב לי להגיד שכשלא הצלחתי להתניע, מההתחלה ההתנעה נשמעה מאוד מאוד חלשה, ולמרות שניסיתי להתניע 8-9 פעמים זה לא נשמע כאילו זה נחלש עוד יותר. מההתחלה נראה כאילו לא היה חשמל להתניע בכלל וההתנעה הייתה חנוקה.

פורסם

אם לסטרטר אין כוח ממצבר אחד ויש לו כוח ממצבר אחר זה כבר צריך לתת לך את תמונת המצב המלאה. אם היית. מיתקשר לאיש שירות של הסטרטר שלך לצורך הדוגמא הוא היה מאשים את המצבר אז אל תיקח את הדברים של אנשי שירות כברזל.

פורסם

קשה לענות על השאלה שלך מכיוון שלא עשו (או שעשו ואתה לא מפרט) שום בדיקות כמו בדיקת מצבר בעומס, בדיקת טעינה, בדיקת זליגה.

 

 

סיכוי לא גבוה, אבל יכול להיות שזה סטרטר, באוטו שלי לפני מס' חודשים הייתה תקלה דומה - במנוע חם - עד כחצי שעה- שעה אחרי נסיעה ארוכה הייתה בדיוק את התופעה שאתה מתאר. סטרטר מסובב לאט ולא תמיד מצליח להניע. בחיבור כבלים פעם כן הניע ופעם לא. בהתחלה גם חשדתי במצבר אבל לאחר כמה ימים כבר היה ברור שזה סטרטר, ואכן לאחר החלפת סטרטר הכל עובד תקין.

 

 

לפי מה שתארת לא נראה לי שזה המצב אצלך, אבל אולי בכל זאת.

 

אגב, האם בניסיונות התנעה שלא הצליחו הייתה דעיכת אורות בלוח שעונים או לא?

 

בכל מקרה, כעת יש מצבר חדש, סע ותעקוב. אם התקלה חוזרת אז ברור שזה לא מצבר.

 

 

×
×
  • תוכן חדש...