Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

BMW M235i רכב ספורט.


Cuore Sportivo
שימו לב! השרשור הזה בן 3378 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 135
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני חושב שהבעיה העיקרית בלרכוש רכב נהיגת מבחן הוא שאתה יד שניה ושמי שיבוא לקנות ממך יצטרך לחשוב פעמיים בגלל העובדה ש"הבעלים הראשונים" היו רכב מבחן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Mjko, אתה צודק שזה רכב הדגמה קיצוני, אבל אל תשכח שרוב נהגי מדינת ישראל מתלהבים בעיקר מתאוצות בקו ישר. קצת גז, 2 פניות, והם מבינים שהרכב הזה גדול עליהם בכמה מידות מבחינת היכולות שלו.

הרבה מאוד אנשים נוהגים ברכב הזה וקונים אותו פשוט בגלל שהוא "הכי". הכי חזק, הכי יקר (מתוך ליין הדגמים של סדרה 2), הכי קרבי. בפועל, הם לא מדגדגים את היכולות של הרכב ודי עושים לו חיים קלים.

מבטיח לך, שגם אתה, אם תלך לבצע נסיעת מבחן, לא ממש תדגדג לרכב. בגלל זה, כמו שאמרתי, רוב הנהגים ממש לא "קורעים לו את הצורה".

 

אל תשכח גם שהיצרן מודע לאיזה רכב הוא מייצר, ומודע לעובדה שרכב כזה יבלה את נסיעותיו בנהיגה אגרסיבית. תוסיף על כך שהשוק הישראלי הוא קטן עד לא קיים מבחינת היצרן (BMW מכרו ב2014 מעל 1.8 מיליון יחידות ברחבי הגלובוס, קצת פחות מ2000 מהם בישראל) כך שבארה"ב ובאירופה הרכבים האלה עולים גם על מסלול ושם נוהגים ברכב האלה הרבה יותר אגרסיבי מנהג בישראל שבא לעשות נסיעת מבחן.

היצרן לוקח את זה בחשבון. כל יצרן. לא רק BMW.

 

בקיצור, אני לא הייתי נרתע מכל שהרכב היה רכב נסיעות מבחן. יותר נכון, לא הייתי נרתע ברמה שאתה מתאר. כן הייתי לוקח בחשבון את העובדה שהיד הראשונה הייתה היבואן והרכב שימש כרכב הדגמה, כן הייתי מצפה שתהיה לזה השפעה על המחיר של הרכב, אבל גם צריך לזכור שלרכבים של BMW יש גם שוק נפלא בתור משומשים. צריך לקחת את הכל בפרופורציה ולחשוב על כלל המכלולים ולא רק על נתון אחד ספציפי.

אני מסכים עם הקביעה של קינגאיקרה (WTF?) שזה יהווה מכשול גדול יותר דווקא במכירה של הרכב מהיד השנייה ליד השלישית. היד השנייה מקבל את כל מה שכתבתי ויכול לראות את זה כשהוא קונה את הרכב, בעוד שהיד השלישית לא תראה את כל זה ומבחינתו זה יכול להיות שקרים.

 

בוא נעזוב את זה בזה, כי מטרת השרשור אינה הרכב הספציפי שעומד כרגע למכירה, אלא הדגם באופן כללי.

עריכה אחרונה על ידי GhostBuster

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהיגה אגרסיבית מאיצה בלאי.

חלקו לא יהיה מוחשי בשלב זה אך יגבה את מחירו בהמשך.

חיי מכלולים רבים מושפעים מאופי נהיגה ואורך חייהם בהחלט מושפע מכך. אי אפשר להגיד שהיצרן הצליח להגיע להישג כך שקיימת אדישות מוחלטת למאמץ.

 

לכן, זה בולשיט להאמין שאפשר להגיע ל 100% בכל רכיב.

עריכה אחרונה על ידי shayy

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה גם קצת בולשיט ביחס למחלקת הטרייד בת"א. כשחפשתי רכב דגמתי אותם הרבה ורוב הרכבים לא עברו שום תיקון/שיפוץ. רובם נמכרו as is.

BMW 120i*Ford Focus III 2000cc

MINI 998cc*MINI 998 cc*Ford Focus I 1600cc

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קריאת ההודעות האחרונות השאירה אותי עם רגשות מעורבים ומחשבות סותרות.

 

מצד אחד - נכון שמדובר ברכב חזק מאוד עם מערכות היקפיות תומכות חזקות מספיק, ולכן תאוצות חזקות, קיק דאון אגרסיבי, בלימות חזקות או סיבובים חדים לא אמורים לשנות מהותית את אורך חיי הרכיב, כי רכיבי ההנעה והשלדה בנויים כדי להתמודד בהצלחה עם הכוח שהמנוע הזה מייצר.

כמו כן רוב הרכיבים שנשחקו ברי החלפה בקלות והכוונה לבלמים וצמיגים.

 

מצד שני - אי אפשר להתעלם מהעובדה שרכב כזה קיבל הרצה מעפנה ביותר אם בכלל - ואני מאלה שמייחסים חשיבות קיצונית להרצה טובה, תוסיפו לכך את העניין שנהגים לא מיומנים פגשו פה ושם באגרסיביות בור, שסלון הרכב לא נשמר בקפדנות ואת העובדה הפשוטה שמה לעשות - עומס על רכיב מקרב במשהו את סופו.

 

לא הייתי נוגע ברכב כזה - אבל זו רק דעתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוסיפו לכך את העניין שנהגים לא מיומנים פגשו פה ושם באגרסיביות בור, שסלון הרכב לא נשמר בקפדנות ואת העובדה הפשוטה שמה לעשות - עומס על רכיב מקרב במשהו את סופו.

 

לא הייתי נוגע ברכב כזה - אבל זו רק דעתי.

+1

הייתי משקיע עוד 50K להוציא את הרכב חדש. ואם היו לי רק 300K הייתי מחפש חלופה אחרת. את רכב ההדגמה לא הייתי קונה במחיר כזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה הגדולה, ופה ההבדל בין רוכשים רבים, האם בכלל מכוניות יד שניה מעניינות אותך.

אני מניח שזה שורש הסלידה. במקרה הזה, פשוט אין ספק שהיא ננהגה בלי רחמים.

 

אגב, גם אני, לא מסוגל לחשוב על רכישה כזו. ברור לי שזה סוג של דפקט לוותר על הזדמנויות.

כאן אגב, המחיר ממש אינו הזדמנותי.

עריכה אחרונה על ידי shayy

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שי, אתה לגמרי צודק ומכוניות יד שנייה לא באות אצלי בחשבון, כסוג של דפקט ולא ממקום רציונלי.

 

יחד עם זאת, בוודאי שתסכים איתי שלהרצה טובה יש משמעות רבה לגבי מכלולי הרכב ובריאותם - והרכב הזה סביר להניח שלא קיבל הרצה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

100%. זה דבר שאני תמיד דאגתי לו בחרדת קודש.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תן לי לנהוג 20 דקות על הרכב שלך,אני יראה לך מה זה לקרוע לו את הצורה..

 

איך תקרע אותו? תנהג מהר? תנהג אגרסיבי?

נו אז?

 

אני טוען אחרת,

רכב קרוע זה לא פונקציה של איך הוא ננהג, זה פונקציה של איך הוא תוחזק.

 

כל הרכבים שהיו בבעלותי היו ספורטיביים במידה זו או אחרת, בכולם ניצלתי היטב את מעטפת הביצועים שלהם ומתחתי אותם אל הקצה לא פעם, את כולם מכרתי במצב לא פחות ממצויין.

מהנדסי הרכב השונים מתכננים את הרכבים כך שתיהיה סינרגיה בין המכלולים, גיר שתומך בביצועי הרכב פלוס שולי בטחון, רכיבי מתלים שתואמים את ייעוד הרכב וכן הלאה.

כל עוד תטפל ברכב בצורה שתואמת את אופן השימוש, קרי טיפולים תכופים וחלפים ברמה גבוהה ברכב שננהג חזק- הוא לא יהיה שחוט ולא יהיה קרוע.

 

אני נוטה לשער, יותר נכון נוטה לקוות שמי שלקח את הבימר המדוברת לנסיעות מבחן לא ניסה לבדוק את עבודת המתלים על ידי עליה על המדרכה במהירות 60 קמ"ש או כניסה מכוונת לכל שיבוש כביש מזדמן אלא נהג ברכב נהיגה נורמטיבית, גם אם מהירה\אגרסיבית.

 

אני מעדיף רכב שננהג חזק וטופל ברמה גבוהה ובתדירות הולמת (כלומר, לא על פי הספר) מאשר רכב מאדם מבוגר שנהג בו בצורה רגועה וחסך ככל הניתן בטיפולים.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עידן, אתה כמובן צודק - מכוניות שמכרתי תמיד היו עם מנוע במצב משובח למרות שננהגו לא פעם עם דוושה עד הרצפה וסל"ד קרוב למנתק.

 

אבל לכך ישנם מספר תנאים מצטברים:

הרצה טובה.

חימום מתון של הרכב ורק כשהוא חם לתת בראש.

טיפולים שוטפים במועד בלי חיסכון.

 

הרכב שלך עומד בתנאים האלה, שלי גם -והרכב שישמש להדגמה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, אין לדעת מה טיב ההרצה שהרכב עבר אם בכלל אך יחד עם זאת אני מסתכל גם על העניין הזה מזוית קצת שונה- מצד אחד אם הייתי רוכש רכב חדש "מהניילונים" אין ספק שכדי ללכת על ה-SAFE SIDE הייתי מבצע הרצה.

מצד שני, אם הייתי רוכש רכש משומש או הדגמה אני מודה שפחות היה קריטי עבורי עניין ההרצה מהסיבה שכיום כשאיכות וגימור המכלולים הנעים במנוע גבוה מאי פעם כנראה שיש פחות חשיבות להרצה.

אפרופו הרצה, רוב היצרנים מדברים על כ-1000-2000 קילומטר כאשר גם פה הם כמובן שומרים לעצמם מרווח בטיחות כלשהו.

 

רק כדי להדגים את כוונתי, בתום שיפוץ הגיר שלי התבקשתי לבצע הרצה לאורך 2000 קילומטר ובכל מקרה לא פחות מ-1500 קילומטר.

בפועל, כבר לאחר כמה מאות קילומטרים בודדים כאשר פתחתי את הגיר שוב להחלפת שמן התבשרתי שאפשר לנסוע כרגיל כי הכל יושב במקום ו"מחובר" כמו שצריך.

 

בקיצור, לדעתי הרצה זה משהו שאם אפשר לבצע זה אחלה אבל לא צריך להתייחס לזה בחרדת קודש ברכב מודרני של יצרן מוביל.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3378 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...