Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4185 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

עזוב רגע צמיגים.

 

אם נקח קטר רכבת שיש לו גלגלי ברזל העומדים על מסילת ברזל, צורה שלהם משופעת עקב שינוי משקל מעט מאוד.

 

קטר א' שוקל 50 טון, קטר ב' שוקל 100 טון. לשניהם 8 גלגלים.

מי מהם יכול לגרור רכבת יותר ארוכה (וכבודה)?

 

 

  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

על פניו הקטר הכבד יותר, מאחר שהחיכוך של מתכת במתכת שונה מהחיכוך של גומי באספלט ואינו מושפע לרעה מעומס אנכי.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

אתה יודע שיש הבדל עצום בין דינמיקה של צמיג של מיאוצי דראג לעומת מיאוצי מסלול?

אתה יודע שהסיבה שמעלים לחץ במירוצי מסלול היא כדי שהצמיג לא ימרח?

אתה יודע שהסיבה שברכבי ספורט סופרים כל גרם כי זה בשביל להזיז משקל כבד יותר צריך כח (האצה ובלימה) גבוה יותר והכוח הצנטריפטלי שאיתו צריך להתמודד גדול יותר?

אתה יודע שבמירוצי אופנועים, בהם אין חשיבות לדופן צמיג נמרחת רוכבים עם לחצים נמוכים מאד (פחות מ20 PSI אפילו)?

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם (נערך)

שתי האמירות הראשונות שלך נכונות אך לא מקדמות את נושא הדיון לשום כיוון.

 

האמירה השלישית שלך היא הבסיס לטיעון שלי: רכב שהעמיסו עליו שלוש טונות אוחז יותר בבלימה, בהאצה ובפניה אבל בכל פעם שאתה בולם, מאיץ או פונה אתה צריך לבלום, להאיץ או להפנות עוד שלוש טונות. ההשפעה הזו גדולה יותר מההשפעה של שיפור האחיזה, כי שיפור האחיזה לא ליניארי לעומס.

 

זו גם הסיבה שמסתמכים בכבדות על אווירודינמיקה במכוניות מירוץ (וגם ברכבי דראג) - האחיזה גדלה, אמנם עדיין לא באופן ליניארי לעומס, אבל הרכב לא צריך להתמודד עם העומס הנוסף הזה בהאצה, בהאטה ובהאצה צדית.

 

לגבי אופנועים: קודם כל צריך להבדיל בין סוגים שונים של מירוצי אופנועים וגם להתייחס למשקל הכלי ולתצורת המתלה, אבל גם צריך להבין שבמירוצים ישנה חשיבות מרכזית לאחיזה צדית (אגב ההבדלים הדינמיים בהשוואה למירוצי דראג). במכונית אחיזה צדית נוצרת על ידי זוית החלקה בצמיגים, והזוית הנדרשת תהיה קטנה יותר ככל שהעומס על הצמיג יהיה קטן יותר - כמו שאמרתי, קשיחות הפניה תלויה בעומס.

 

באופנוע יש זווית החלקה, אבל ברוב המקרים (לא כולל מהירות אטית או כלי עם סירה) חלק מכובד מהאחיזה הצדית נוצרת משפיעת הגלגלים (Camber Thrust) שמקורה בהטית הכלי וזו הסיבה שבמצבים אלו מתבצע היגוי לכיוון ההפוך בכניסה לפניה וביציאה ממנה. צורת הצמיגים באופנועים מותאמת לכך וזה משפיע על התאמת לחץ האוויר וגם על מרכיבים נוספים כמו השימוש בכוח המנוע בעיקול.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

שמע חן, אתה יודע (או מגגל תוך כדי) המון דברים, אתה רק לא מצליח ליישם אותן לקונטקסט.

כתבת פה המון מלל עם מעט בשר של תכלס.

 

בקשר לאמירה שלך על רכב שהוסיפו לו 3 טונות:

במשפטים פשוטים - כאשר תקח משאית, או טנדר עם מנועים חזקים במיוחד (מה שנקרא OVERPOWERED), ותעשה מירוץ דראג בין שני דגמים זהים כאשר אחד מהם מועמס קלות (במשאית ה'קלות' הזה יכול להיות גם טונה), תראה שבתחילת המירוץ, יהיה יתרון דווקא לרכב המועמס, שכן הוא יצליח להוריד את כל הכח שלו לכביש בזמן שהשני יפרפר - באותה שיטה בדיוק עובדת אותה אווירודינמיקה שדיברת עליה מקודם ברכבי מירוץ - האוויר לוחץ את הרכב אל הכביש כדי שיאחוז אותו חזק יותר, זה בדיוק אותו הדבר כמו להניח משקולת בעלת משקל שמשתנה ביחס למהירות ולבטל אותה בשיקיינים איטיים והאצות מסיבובים אך להפעיל אותה בעקומות ארוכות.

כל זה כמובן בתנאי שאנחנו מדברים על קורבט למשל ולא על סוזוקי אלטו, ועל דודג' ראם ולא על סובארו טנדר, שכן כדי שיהיה חוסר באחיזה צריך עודף של כח.

 

אותו כנ"ל ללחץ אוויר נמוך, קח כל רכב הנעה אחורית, תוריד לו לחץ אוויר (עד לגבול מסויים) ותראה שזמני הזינוק שלו משתפרים, יותר גומי נוגע בכביש ולכן הרכב מייצר יותר אחיזה.

 

יש גם קורולציה מסויימת בין הדברים שכן חלק מהתמורות של הוספת משקל לרכב זה גם הרחבת שטח המגע עקב "הימרחות" הצמיג, וזה למה כאשר מוסיפים משקל לרכב יום יומי או מכונית מירוץ שצריכה גם לפנות (לא מיאוץ) מוסיפים לחץ אוויר ע"מ לשמור על תכונותיו של הצמיג.

 

אבל שמע, בוא לא נטחן מים - אם אתה נעול בדעתך ואין לי סיכוי לשכנע אותך - אני מוותר, נראה לי שלשאר הקוראים די ברורים הצדדים שלנו וזה מתחיל לשעמם.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

שלייקס צודק, וכול הכבדו על מציאת הכוח להסביר.

חן, צא לכביש(סליחה זה פורום שומר חוק, צא לאזור סגור) תבדוק זמני האצות 0-60 קמש, פעם אחת עם לחץ תקין, פעם הבא עם 15/20 אחוז פחות, דווח לנו.

ואם למישהו יש DRIFT BOX, מוכן לנדב את הרכב שלי.

don't drive faster than your guardian angel can fly

ההונדה סיויק מטוס.

הונדה סיויק שנת 97 אוטומטית,, מאוד מהירה
פורסם
לא אמורה.

 

אמנם כשתגדיל את המשקל תגדיל את הכוח הנורמלי שפועל על שטח המגע של הצמיג (ולכן את אחיזתו) אך ההגדלה הזו תאורטית בלבד משום שברגע שתאיץ הרכב יצטרך להתמודד עם המשקל המוגדל.

 

 

הפעם אני לא מסכים איתך.

 

הסברים תאורטיים כבר נתנו, אוסיף רק דוגמא מהשטח - כשגוררים משקל כבד מאוד - כגון טורבינות של חברת חשמל וכו' על גבי נגרר oversize, כן שמים את אותה קוביית בטון על הגורר.

 

גרירות כאלה מתבצעות על ידי חברות תובלה מקצועיות (בדרך כלל חב' תעבורה), מה שגורם לי להניח שיש צורך אמיתי במשקולת הנ"ל.

 

 

פורסם
חיכוך סטטי=מסה*שטח מגע*מקדם חיכוך.

 

מסה=משקל*כח משיכה

שטח מגע=חלק הצמיג הנוגע באספלט

מקדם חיכוך=תרכובת האספלט ותרכובת הצמיג, מקדם החיכוך עולה ככל שהצמיג מתחמם, עד לנקודה כלשהיא בה הצמיג מתחיל ליתוך(מגיע לטמפ' התכה של הגומי).

 

+1

 

יש עוד גורמים שמשפיעים על האחיזה, אבל הם בטלים בשישים מול זה ^.

 

בנוסף, יש מצב שלטנדר יש בקרת משיכה פועלת ולמשאית אין? באזור 1:10 והלאה נראה כי בכל פעם שהגלגלים שלו מתחילים להחליק הבקרה מתערבת (ומחזירה את הגלגל לחיכוך סטטי ולא דינאמי). יתכן שזה סתם נהג מוכשר? זה אפשרי בכלל לשלוט על הרכב בצורה כזאת?

פורסם (נערך)
קטר א' שוקל 50 טון, קטר ב' שוקל 100 טון. לשניהם 8 גלגלים.

מי מהם יכול לגרור רכבת יותר ארוכה (וכבודה)?

 

ברכבת למשקל יש יתרון מובהק ביכולת לשמר אחיזה על המסילה. לא פעם מערכי קרונועים (IC-3) מצאו עצמם מפרפרים על המסילה בחורף בנסיון לזנק מהתחנות בדרך למלחה בשל הגשמים והשיפוע, ועצם היותם מערכים קלים יחסית.

מעבר לעניין המשקל, גם לחלוקת העברת הכח יש חשיבות וברכבות משא יעשו לרוב שימוש בקטרים עם תצורה של 12 חוגונים ולא 8, שלרוב ישמשו רכבות נוסעים.

עריכה אחרונה על ידי ALÞћÃ
פורסם

כן, אני יודע את זה.

 

אני גם יודע שבעבר קטרים היו מצויידים במיכלי חול, והייתה לנהג הקטר אפשרות להוריד חול על הפססים במקרה של פרפור.

 

מעניין איך מתמודדים אם זה היום.

 

 

פורסם (נערך)

בלי קשר לאחיזה הטנדרים האלה פשוט בנויים בצורה כל כך מאסיבית ועם המון כח,

וזה שלעצמו דבר מטורף ומדהים. (אכן שמו לו משקל עצום שתהייה אחיזה על הסרן האחורי) אבל זה לא מוריד מכח הגרירה העצום שיש לכלים האלה.

לא חושב שיש טנדר יפני שמסוגל להתקרב ליכולות הגרירה העצומות הללו.

 

תוספת כמה סרטונים נחמדים:

עריכה אחרונה על ידי kobi_g

קובי

:-)

פורסם

^

 

לגרור משקל כבד זה לא מדע טילים. כל רכב שבנוי לזה יעשה את העבודה, ללא קשר לארץ המוצא.

פורסם (נערך)

זה עדין קצת פחות משקל (כ-132.5 טון) מה-747 שגררו בפיפת' גיר (טענו ל-155 טון אם זכור לי נכון) :-P

 

מסתבר אגב שהצליחו לגרור גם 747 במשקל 190 טון, אבל לא לעיני המצלמות:

http://www.automotoportal.com/article/volkswagen-touareg-successfully-tows-a-boeing-747

 

ולינק לענייני המשקל של המעבורת:

http://www.slashgear.com/stock-toyota-tundra-to-tow-space-shuttle-endeavor-on-the-last-leg-of-its-final-journey-13247419/

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
פורסם
^

 

לגרור משקל כבד זה לא מדע טילים. כל רכב שבנוי לזה יעשה את העבודה, ללא קשר לארץ המוצא.

זה לא בדיוק נכון,

טנדר רגיל לא מסוגל למשא כזה ויש סיכויים שהשילדה תתפרק :)

הטונדרה הוא טנדר "אמרקאי" לכל דבר בניגוד לטנדרים האחרים שמשווקים בעולם, מיוצר בארה"ב ומנסה להתחרות בדודג פורד ושברולט

קובי

:-)


×
×
  • תוכן חדש...