Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4185 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בקטע סרט עם צאק נוריס הוא מחבר את הסופר צרגר למנוע יש שם קלאז לחיבור ולגבי הטנדר הניחוש שלי שיש לו שם נעילת דפרנצילים רוחבית נוסף לאורכית וזה מה שהוא נעל שם בדקה 1:40

  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

 

העלאת משקל הרכב מקטינה (מעט) את אחיזתו בדרך

 

שאלה מאוד פשוטה ואני אשמח אם תוכל לענת עליה בצירוף הסברים:

 

בתחרות שרואים בסרטון הנ"ל, אם אני מניח על הצלחת של משאית קוביית בטון 5 טון, זה יעזור לה לנצח או יפריע?

 

 

פורסם

יעזור, אבל מאחר וזה יפגע ביכולת של הטנדר לגרור אותה. הטענה של יערי היא שהמשקל משפיע על אחיזת המשאית בדרך, לא על יכולת המשיכה (Traction) שלה, בין אם היא מושכת את עצמה ובין אם מישהו אחר (מנסה) למשוך אותה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
יעזור, אבל מאחר וזה יפגע ביכולת של הטנדר לגרור אותה

 

רק זה?

כלומר אתה אומר שהוספת משקל לא תקטין פירפור צמיגים ולא תאפשר להוריד את הכוח של המנוע לכביש בצורה יעילה יותר?

 

 

פורסם (נערך)

לא אמורה.

 

אמנם כשתגדיל את המשקל תגדיל את הכוח הנורמלי שפועל על שטח המגע של הצמיג (ולכן את אחיזתו) אך ההגדלה הזו תאורטית בלבד משום שברגע שתאיץ הרכב יצטרך להתמודד עם המשקל המוגדל.

 

ההשפעה החיובית וההשפעה השלילית אמורות להתקזז במדויק, אבל בפועל בגלל שצמיגים עשויים מגומי גמיש ולא מחומר קשיח, חלק מהכוח הנורמלי מתבזבז על דחיסת הגומי ולכן בפועל תהיה פחות אחיזה.

 

בנוסף, בהשוואה בין רכב ריק לעמוס (בשונה משוואה לרכב כבד יותר) מרכז הכובד יהיה גבוה יותר, ועוד לא התייחסנו להשפעת ההעמסה על המתלים וגאומטרית ההיגוי.

 

הגדלת לחץ האוויר (ולא הפחתתו!) תקטין את "רגישות" הצמיג למשקל ואחריה ייתכן שתהיה הגדלה באחיזה. הגדלה באחיזה תיתכן גם בדרך קופצנית שבה רכב כבד יותר (מבחינת מסה לא מוקפצת ולא מסתובבת) ישמור על מגע אחיד יותר על פני הדרך.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

חן, אני מתנצל, אבל ההבנה של בפיסיקה ובאחיזה של צמיגים שואפת לנכשל.

חיכוך סטטי=מסה*שטח מגע*מקדם חיכוך.

 

מסה=משקל*כח משיכה

שטח מגע=חלק הצמיג הנוגע באספלט

מקדם חיכוך=תרכובת האספלט ותרכובת הצמיג, מקדם החיכוך עולה ככל שהצמיג מתחמם, עד לנקודה כלשהיא בה הצמיג מתחיל ליתוך(מגיע לטמפ' התכה של הגומי).

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

ומקדם החיכוך קטן (עניין של אחוזים בודדים) ככל שהמשקל גובר.

 

גם קשיחות הפניה קטנה תחת עומס.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

חן, אתה ממציא פיסיקה חדשה?

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

ממש לא. חפש בגוגל Tyre Load Sensitivity. ההסבר פשוט: המשקל הנוסף לוחץ את הגומי לתוך האספלט, אך האפקט מבוזבז בחלקו על דחיסת הגומי עצמו.

 

זו גם הסיבה שצמיגים רחבים אוחזים יותר (כשיבש) מצמיגים צרים, ואחת מהסיבות שרכבים המיועדים לביצועים גבוהים (ובראשם מכוניות מירוץ מקצועיות) הם קלים ככל הניתן.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

איך ההסבר פועל במקרה של פיפת' גיר שגררו שם 747 עם טוארג והוסיפו משקל (חלק רלוונטי החל מ-2:15 בערך):

[video=youtube;WmM-635RR6o]

פורסם

כיוון שאין משקל בגלגלים האחוריים של המשאית היא מפרפרת ולא מעבירה כח לכביש.

הפרפור גורם לחימום בצמיג שמשמעותית מקטין את החיכוך וגורם לאיבוד אחיזה.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

פורסם

שמע, אתה מעוות דברים יותר טוב מבצלם, ניוטון כבר מתהפך בפעם השלישית ובקצב שאתה מנפיץ הוא תיכף יעשה סיבוב שלם, הסרטון הזה הוא בדיוק הדוגמא למה משקל נוסף משפר אחיזה אם עוד לא הבנת, הסיבה שהכפילו את לחץ האוויר היא כדי שהצמיג לא יקרוס תחת המשקל שהוסיפו לרכב, אין קשר לאחיזה.

תהיה בריא, אני ויתרתי עלייך, אני לא הולך לנסות ללמד אותך מה שלא למדת בביהס, אתה מוזמן לחפש הרצאות של מריו ליביו ביוטיוב וללמוד איך העולם מסתובב.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם (נערך)

ניוטון אולי מתהפך בקברו, אבל מיליקן קצת פחות מתרגש.

 

רגישות הצמיג לעומס (חפש וקרא על אודותיה לפני שאתה קוטל) היא הבסיס להבנת הדינמיקה של מכונית כביש לכל מי שמבין שהנושא מורכב קצת יותר מהגדרת האחיזה כמכפלת הכוח הנייטרלי במקדם החיכוך.

 

עריכה: ייתכן שברכב שתוכנן מלכתחילה לשאת מטען כבד (כמו משאית שתוכננה לשאת נגרר) נוצר בעזרת Preload במתלים והתאמת גאומטרית ההיגוי מצב שבו, תחת עומס מסוים, השינוי בגודל הסוליה ובצורתה יביאו לשיפור מסוים באחיזה.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]


×
×
  • תוכן חדש...