Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4331 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כתיבה מעניינת,

אגב,מה הוא השעון עם הECO בצד אחד והPOWER בצד שני? הוא מראה בעצם כמה הדוושה לחוצה?

כנל לגבי השעון השני מה זה בעצם "מד טעינה"? הריי כבר יש שעון "דלק" ושעון של כמה קילומטרים נשארו.

Seat Ibiza 3d 2010 כרגע...

ובעתיד...אלפא אלפא אלפא ואלפא!

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

צביקה,

כמה זמן צריך להטעין?

כמה הצריכה של ההטענה? 600W 1000W

האם צריך מעגל חשמל ביתי נפרד?

איך נראה הכבל טעינה?

BMW E36 M40 year of 1992

Autobianchi A112 year of 1979

פורסם
הטעינה של רכב כזה היא מ-שקע רגיל ? האם ימכר לשוק הפרטי ?

צביקה,

כמה זמן צריך להטעין?

כמה הצריכה של ההטענה? 600W 1000W

האם צריך מעגל חשמל ביתי נפרד?

איך נראה הכבל טעינה?

 

אני אנסה לעשות קצת סדר -

כעיקרון על פי החוק במדינת ישראל הטעינה של כל רכב חשמלי חייבת להתבצע דרך עמדת הטענה מנוהלת. בטר פלייס ז"ל סיפקה עמדות טעינה כאלו, אבל גם אחרי שהיא פשטה את הרגל עדיין יש חברות שמספקות שירות כזה. עלות התקנה של עמדה כזאת היא בסביבות ה-5000 ש"ח חד פעמי והיא מתחברת לקו החשמל הביתי הפרטי. מוסיפים לך עוד מאמ"ת בלוח השעונים שמתחבר לעמדה. כמובן שאם אתה גר בקומה 17 והרכב חונה בקומה מינוס 3 אז עלות ההתקנה תהיה גבוהה יותר מאשר מישהו שגר בבית פרטי והחניה מטר מהארון חשמל.

 

אבל...

את רוב הרכבים החשמליים אפשר להטעין גם דרך שקע חשמל ביתי רגיל בפרוטוקל שנקרא mode2. כאמור זה לא חוקי במדינת ישראל וליבואן הרכב אסור לספק לך כזה כבל. כמובן שאם תשיג בדרך לא דרך כבל מתאים ותחבר, זה יעבוד. זה גם מה ש-car2go עשו ברכב שלהם, וזה לא הרכב הראשון שראיתי שמוטען ככה. לא מזמן נסעתי באיזו קיבוץ וראיתי רנו פלואנס ZE של בטר פלייס ז"ל שמוטענת באותה השיטה. כנראה שזאת גזירה מטופשת שהציבור כבר הבין שאין סיכוי שהמדינה באמת תצליח לאכוף.

הכבל הזה נראה ככה:

mitsubishi-i-mievZ.jpg

 

רק שבארץ השקע הימני הוא "שקע כוח כחול", חד פאזי 16 אמפר.

 

לפי מה שאני רואה הסוללה ברכב היא של 16 קוט"ש. מחיר קוט"ש חשמל הוא 65 אגורות כך שעלות טעינה מלאה של הרכב היא בערך 10 ש"ח.

 

הרכב נמכר בשוק הפרטי באירופה אבל לא נמכר בארץ באופן סדיר. עלו לכביש רק כמה רכבים בודדים, לדעתי בעיקר כרכבי ניסוי של היבואנים (יש רכב זהה של פיג'ו ועוד אחד זהה של סיטרואן).

 

כתיבה מעניינת,

אגב,מה הוא השעון עם הECO בצד אחד והPOWER בצד שני? הוא מראה בעצם כמה הדוושה לחוצה?

כנל לגבי השעון השני מה זה בעצם "מד טעינה"? הריי כבר יש שעון "דלק" ושעון של כמה קילומטרים נשארו.

 

השעון השמאלי הוא מד הדלק, או למעשה מד הסוללה.

השעון הימני מראה כמה קילומטרים נותרו לך לנסיעה והוא גם שעון trip ואודומטר (הדבר הזה שסופר את הקילומטראז' הכללי של הרכב) כמו ברכב רגיל. יש כפתור קטן באמצע לוח השעונים שמחליף בין המצבים אבל פחדתי ללחוץ עליו. זאת אומרת, היה לי הרבה הרבה הרבה יותר חשוב לראות כמה קילומטרים נשארו לי מאשר כמה קילומטרים עבר הרכב.

 

באמצע יש שעון מהירות דיגיטלי ומסביב השעון עם ה-ECO. בשעון הזה אתה יכול לראות כמה הנהיגה שלך חסכונית. כשהמחט בטווח הירוק זה סימן שאתה נוהג בצורה חסכונית. כשהמחט במצב הכחול זה אומר שהסוללה נטענת בעזרת בלימת המנוע. למשל אם אתה מזהה רמזור אדום רחוק לפניך, אתה יכול להוריד את הרגל מהגז ואז הרכב מתחיל לבלום את עצמו כשהבלימה הופכת לחשמל ומוסיפה לך עוד טיפה חשמל לסוללה. בידית הילוכים יש גם מצב B שמחזק עוד יותר את בלימת המנוע, למשל אם היית אמיץ במיוחד והחלט לנסוע מירושלים לתל אביב.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

ביום שתקבל איזו הודעת זימה בפייסבוק ותרצה לקפוץ לראשון לבדוק במה דברים עסקינן - תחשוב פעמיים כי וואלה חזרת מהעבודה ב-18:30 ועכשיו רק 20:30, אולי הסוללה עוד לא טעונה ואז איך תעשה "ויברח"?

 

אין צל של ספק שמדובר בטווח נסיעה שעבור רוב האנשים שבאופן לגיטימי חווים גם ספונטניות בחיים - מדובר בטווח נסיעה "קצת" מגביל, על אחת כמה וכמה אם בא לך פתאום לתת "קטנה" בראשון ולעשות "ויברח".

 

בעייתי - כן.

לא מושלם - זה ברור.

יש לזה קהל יעד ? - מאמין שכן, אבל בישראל הוא בגודל זערורי לדעתי.

האם יש מקום לרכב כזה בישראל ? - לדעתי כן, בעיקר בגלל עניינים כמו תחרות, היצע, מגוון וכד'.

מפתיע לטובה ? - כן. מפתיע לראות שעל הכביש יש הרבה מאוד מכוניות חשמליות של יצרנים יפאניים (דגמים כמו פריוס, אינסייט וכד') מאשר אירופאיים (עזבו מי עשה מה, ומה קדם למה - בשורה התחתונה על הכביש יש מכוניות, והכמויות מדברות כמו גם ההיצע). נראה שהיפאנים מאמינים יותר בחשמליות מאשר דיזליות (אולי אני טועה, אבל ככה זה נראה...).

 

בעניין מיצובישי והיפאנים בכלל: נראה שהיפאנים עדיין ממשיכים במסורת של להשקיע הון תועפות בפיתוח ועיצוב דגמים יקרים וחזקים, מאשר במכוניות הקטנות והזולות יותר. אולי התרגלתי למשהו "אחר" במשך השנים, אבל ה iMiev וגם הספייסטאר (והאטראז' - בעעע) פשוט, לדעתי, לא ברמה של המתחרות מאותה הקטגוריה. למעט עיצוב חמוד של הספייסטאר, המכוניות במקרה הטוב יקרות ביחס לתמורה - או שהן פשוט נראות רע (או שהמילה "זול" פשוט זועקת מהם). במקרים אחרים, כמו זה למשל, החסרונות מאוד מאוד בולטים והם ברמת דיל ברייקר בצורה מאוד בולטת. חבל.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

הבעיה היא לא הטווח כשאתה קונה את הרכב, אלא אחרי שנה-שנתיים של שימוש וריבוי הטענות. כולנו מכירים את הסוללה של האייפון כשהייתה חדשה - ואחרי שנה שנתיים.

השאלה האמיתית היא האם היצרנים הצליחו להתגבר על הבעיה הזו?

פורסם

יצא לי להתקל בלא מעט כאלה בנורווגיה, וגם בתאומה הסיטרואנית. זו מדינה בה יש הטבות מס משמעותיות לרכבים כאלה ובשטח עירוני לא צריך יותר מזה. ואם כבר מכונית חשמלית, אז שתהיה גם יפה וגם פרקטית, ובשביל זה הנורווגים קונים טסלה. בקור שהיא יקרה משמעותית, אבל היא גם הרבה יותר "מכונית" מהגו קארט החמודה הזאת. בארץ מדובר על יותר מדי כסף ביחס לתמורה.

פורסם

חוות דעת נהדרת ! אהבתי מאוד כל הכבוד לך !

 

רכב חמוד , לדעתי לא פרקטי ממש , אם אתה וחברה לבד אז אולי (כמובן שאם זה נסיעות לא הכי ארוכות) , לדעתי כיום יש רכבים משתלמים יותר , אבל כמו שאמרת בעתיד כנראה אלו יהיו הרכבים.

פורסם

הרכב מוגבל לנהג + 3 נוסעים.

 

לגבי המחיר - הרכב מעולם לא שווק בישראל באופן תדיר אז אין מחיר רשמי. אני כן יכול להגיד שלפני איזה שנה, אולי שנה וחצי, שאלתי מישהו בלובינסקי (שכאמור מייבאת את אותו הרכב, עם סמל של פיג׳ו) למה הם לא מוכרים אותו בארץ. הוא ענה לי:

״כמה אנשים לדעתך ישלמו מעל 100 אלף ₪ לרכב עירוני קטן עם טווח נסיעה של 80 קילומטר ובלי סוללה מתחלפת?״

כשעניתי לו שכנראה לא הרבה, הוא השיב: ״אז עכשיו אתה יודע למה אנחנו לא מייבאים אותו״.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

צביקה - כתוב יפה מאוד ונהניתי לקרוא.

 

השכלת להעביר היטב את תחושת הלחץ והמחנק שיוצר טווח הנסיעה המצומצם של הרכב.

אכן, זה אולי פסיכולוגי אבל ידיעת טווח הנסיעה המצומצם, כמו גם זמן טעינת המצברים הממושך - גורמים לתחושת חוסר נעימות קשה, שלא לומר לחץ.

 

למזוכיסטים בלבד.

  • אחראי פורום
פורסם

נכון, זה כמו לנסוע עם מיכל דלק כמעט ריק - אבל כל החיים :lol:

 

דווקא רכב כזה היה יכול להיות תפור עליי, אבל מחיר הכניסה והטווח חייבים להיות טובים משמעותית כדי לפצות על הסרבול והמוגבלויות.

מה שאומר שיש עוד כמה שנים טובות עד שזה יתפתח (קודם טכנולוגית מספיק טוב כדי שיתפוס והתחרות שתוריד מעט מחירים).

בקיצור, עשור בקלות.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם

כרכב שני לאישה לסבב עירוני של עבודה בית ספר והנסיעות הארוכות או הלא מתוכננות ברכב ליסינג.זה אחלה פיתרון.רק שיהיה תימחור שפוי.

opel astra,כבר מרגישים יותר טוב

פורסם

סקירה מעניינת. מזכיר לי קצת את הפרק בטופ גיר שג'רמי ניסה להגיע מלונדון לגלאזגו (או משהו כזה) על מיכל דלק אחד של יגואר (או משהו דומה) דיזל. לצפות בזה היה חוויה מלחיצה ברמה של "127 שעות".

 

אז תכל'ס לנסוע ב-MIEV זה כמו לנסוע ברכב רגיל שבו נורית הדלק דולקת קבוע ואתה יודע שנשארו לך פחות מ-7 ליטר... אני לא בטוח שכלכלית זה אכן יוצא חסכוני, אם מביאים בחשבון את עלות הטיפולים הרפואיים והנפשיים, השבתה מעבודה עקב התקף לב, וההשפעה של אובדן כל שערות ראשך והזדקנות מואצת על קידומך לתפקידי ניהול.

 

 

עריכה: חזרתי במשהו על דברי איתי. טוב ככה זה כל העקרבים חושבים אותו דבר :)

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)


×
×
  • תוכן חדש...