Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מטס ראווה של חיל האוויר הישראלי מטעם צבא ההגנה לישראל ותצוגת מטוסים: סרטון ותמונות


stio
שימו לב! השרשור הזה בן 3705 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני לצערי רק ראיתי 2 ממריאים,שאני התגייסתי בדיוק סגרו את הטייסת האחורה,אז לא יצא לי לעבוד עליהם :-(

עריכה אחרונה על ידי Mleder

Vw Polo GTI

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בתור ילד קטן פשוט הוקסמתי מהפאנטומים, בגלל השירות הצבאי של אחי והעבודה של אבא שלי באותם שנים יצא לי לבלות הרבה בקוקפיטים של פאנטומים ו-F15 (לא רק אבל בעיקר), כשהיינו מקבלים הזמנות למפגנים ותצוגות אש ביום חיל האויר הייתי תמיד מחכה לראות את הפאנטומים באויר ובמיוחד בצלילה אל המטרות, הם היו כל כך מרשימים\עוצמתיים\מפחידים, בטח לעומת מטוסי ה-F16 שנראו לעומתם כמטוסי צעצוע (קטני מימדים).

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תום, אתה בטוח שאפשר להגיד את כל זה? :?

 

לא גיליתי את אמריקה, והמידע נמצא פתוח ברשת.

לא מדובר במערכת מתוחכמת במיוחד או מסווגת, בסה"כ סוג של מצלמה. ואגב, היא מותקנת בגרסאות שונות גם על מטוסים אחרים.

רוצה לקרוא עוד? :wink:: http://www.ausairpower.net/TE-EO-Systems.html

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אביב,

 

טייסות הקורנסים (פאנטומים) נסגרו כבר, את מקומם של הפאנטומים תפסו הרעמים (F15I) כך שאין פה איזה מידע מסווג כזה או אחר ובכל מקרה לא מדובר במערכת סודית מראש.

את הקורנסים החליפו הסופות, F-16I

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אנחנו כבר מדברים על ח"א, אז הנה שאלה שעניינה אותי, כי סוציולוגית טייסי ח"א זו קבוצה שממש מרתקת אותי. האם באופן מובהק ח"א שולח את הטובים יותר לטייסות מסויימות, או האם מנסים לשמור על חלוקה שווה כלשהי בין הכשרון? למשל, מישהו שמגיע לקוברה במקום האפאצ'י, או בז במקום רעם, או ברק במקום סופה (או סופה במקום רעם?) וכו' וכו'. כאילו, מבחוץ לכולם יש כנפי טיסה, אבל בטוח מישהו שם ממורמר, לא? כמאמר הידוע "יש דרג, ויש זרג". עכשיו, מבחוץ כולם שומרים על הפאסון, אבל בטוח מישהו מרגיש טוב יותר ואחרים מרגישים טובים פחות? אני בכוונה לא כולל כאן טייסי תובלה, שכבודם במקומם מונח.

 

התדיינו נא.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את הקורנסים החליפו הסופות, F-16I

 

לא מדוייק,

 

טייסות הפאנטומים נסגרו לטובת טייסות הרעם שנפתחו, זה גם הצריך עבודות תשתית בדת״קים שרבים מהם עברו הסבה לאמריקאים.

מה שכן, מבחינת ייעוד נטו אכן הסופות הינם המקבילה של הפאנטומים כמטוסים לגיחות הפצצה ביחד עם יתר טייסות ה-F16 בעוד טייסות ה-F15 מיועדות בהגדרה בעיקר ליירוט.

הסיבה שבכל אופן מתייחסים לרעמים כמחליפי הקורנסים היא שיש להם טווח טיסה גדול משמעותית מיתר דגמי ה-F15 וכבר כשנחתו המטוסים הראשונים דובר צה״ל עשה מטעמים מיכולת המטוסים לבצע תקיפות באירן ללא צורך בתדלוק אוירי בדרך אל היעד.

תוסיף לכך יכולת נשיאה גבוהה מזו של הסופות ותגיע בעצמך למסקנה שממשיכי הדרך האמיתיים של הקורנסים הם הרעמים.

 

ולמרות הייעוד של ה-F15 כמטוס יירוט הנה נקודה מעניינת:

כל היירוטים שהתרחשו ב-15 שנים האחרונות היו באמצעות מטוסי F16 ומסוקי אפאצ׳י.

 

לגבי עניין השיבוצים לטייסות השונות אני לא בטוח אבל אני נוטה להאמין שהחלוקה שווה כי בסופו של דבר מערכי ההפצצה-יירוט-מסק״רים-חילוץ עובדים בסינרגיה ונידרשים ליכולת מקצועית סופר גבוהה.

מדרג שכן מוכר הוא שהטובים ביותר מגיעים למגמות הקרב השונות (מטוסים ומסוקים), הפחות טובים למגמת נווטים והבאים במדרג אל מערך התובלה.

אבל למען הסר ספק, הפחות טובים שלנו כנראה הרבה יותר טובים מהטובים של צבאות זרים רבים.

 

אגב, עוד דבר מעניין בחיל האויר הישראלי, בניגוד לצבאות זרים- אין מטוס קבוע לטייס, היום אתה ממריא עם מטוס מס׳ 277, מחר 301 ובהמשך מטוס אחר, פועל יוצא שחיל האויר מאמן את הטייסים לסמוך על המכונה ולא על מטוס ספציפי.

עריכה אחרונה על ידי edan82

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אנחנו כבר מדברים על ח"א, אז הנה שאלה שעניינה אותי, כי סוציולוגית טייסי ח"א זו קבוצה שממש מרתקת אותי. האם באופן מובהק ח"א שולח את הטובים יותר לטייסות מסויימות, או האם מנסים לשמור על חלוקה שווה כלשהי בין הכשרון? למשל, מישהו שמגיע לקוברה במקום האפאצ'י, או בז במקום רעם, או ברק במקום סופה (או סופה במקום רעם?) וכו' וכו'. כאילו, מבחוץ לכולם יש כנפי טיסה, אבל בטוח מישהו שם ממורמר, לא? כמאמר הידוע "יש דרג, ויש זרג". עכשיו, מבחוץ כולם שומרים על הפאסון, אבל בטוח מישהו מרגיש טוב יותר ואחרים מרגישים טובים פחות? אני בכוונה לא כולל כאן טייסי תובלה, שכבודם במקומם מונח.

התדיינו נא.

 

אני מניח שזה מתאים ליכולות. למשל, מי שהתברך בקואורדינציה עילית, סביר שיבחר להטיס מסוקים. לדעתי, כמו כל דבר בצבא, זו לא שאלה של טוב או לא, אלא של התאמה. יש מי שמתאים יותר ויש מי שפחות. מה הפרמטרים אינני יודע.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עידן ושי, שניכם צודקים.

 

יחד עם זאת יש יותר טייסות של פנטומים לשעבר שעברו הסבה ל-F-16I מאשר ל-F-15I.

 

ה-F-15 הראשונים נבנו למטרה של עליונות אוויריות בעוד ה-F-16 למטרות רב תכליתיות.

 

אגב, עידן, לגבי ענין המדרג שציינת - לדעתי אתה טועה, ולא רק זאת אלא שהצגת את המיסקונספציה הרווחת בנוגע לאיכות הטייס ושייוכו למטוס כזה או אחר.

למיטב ידיעתי מתבצעות הערכות שוטפות, לגבי אופי האדם המדובר והיכולות שלו באופן כללי והתאמתם לכלי ולתפקיד אליו הוא מיועד. אין פה ענין של יותר טוב או פחות טוב. אלא התאמה פונקציונאלית.

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מדוייק,

 

טייסות הפאנטומים נסגרו לטובת טייסות הרעם שנפתחו, זה גם הצריך עבודות תשתית בדת״קים שרבים מהם עברו הסבה לאמריקאים.

מה שכן, מבחינת ייעוד נטו אכן הסופות הינם המקבילה של הפאנטומים כמטוסים לגיחות הפצצה ביחד עם יתר טייסות ה-F16 בעוד טייסות ה-F15 מיועדות בהגדרה בעיקר ליירוט.

הסיבה שבכל אופן מתייחסים לרעמים כמחליפי הקורנסים היא שיש להם טווח טיסה גדול משמעותית מיתר דגמי ה-F15 וכבר כשנחתו המטוסים הראשונים דובר צה״ל עשה מטעמים מיכולת המטוסים לבצע תקיפות באירן ללא צורך בתדלוק אוירי בדרך אל היעד.

תוסיף לכך יכולת נשיאה גבוהה מזו של הסופות ותגיע בעצמך למסקנה שממשיכי הדרך האמיתיים של הקורנסים

אין לי כוונה להמשיך מכאן להתנצחות, אבל אם אני לא מדייק:

כמה טייסות קורנס נסגרו וכמה טייסות רעם נפתחו? אם הרעם הוא מחליף הקורנס המספר צריך להיות דומה, לא?

מתי נפתח מערך הרעם ( לא אציין מספר טייסות כי אז אפתור לך את החידה הקודמת), ומתי נסגר מערך הקורנס? שוב, אם מדובר במחליף אז צריכה להיות התאמה בתאריכים.

לא צריך מספרים מדויקים, גם סדר גודל מספיק כדי להוכיח את הטענה שלך.

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, עידן, לגבי ענין המדרג שציינת - לדעתי אתה טועה, ולא רק זאת אלא שהצגת את המיסקונספציה הרווחת בנוגע לאיכות הטייס ושייוכו למטוס כזה או אחר.

למיטב ידיעתי מתבצעות הערכות שוטפות, לגבי אופי האדם המדובר והיכולות שלו באופן כללי והתאמתם לכלי ולתפקיד אליו הוא מיועד. אין פה ענין של יותר טוב או פחות טוב. אלא התאמה פונקציונאלית.

 

אני התייחסתי לשלב האימון עוד במהלך קורס הטיס, כמובן שבהמשך יש מעקב שוטף ובהחלט יכולים להיות שינויי תפקידים של אנשי צוות אויר.

 

אין לי כוונה להמשיך מכאן להתנצחות, אבל אם אני לא מדייק:

כמה טייסות קורנס נסגרו וכמה טייסות רעם נפתחו? אם הרעם הוא מחליף הקורנס המספר צריך להיות דומה, לא?

מתי נפתח מערך הרעם ( לא אציין מספר טייסות כי אז אפתור לך את החידה הקודמת), ומתי נסגר מערך הקורנס? שוב, אם מדובר במחליף אז צריכה להיות התאמה בתאריכים.

לא צריך מספרים מדויקים, גם סדר גודל מספיק כדי להוכיח את הטענה שלך.

 

לא ברור לי למה אתה חושב שמישהו מתנצח איתך, זה פורום ומותר לקיים דיון, אבל לשם ההתנצחות- אתה צודק.

 

שבת שלום.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים שזה פורום ומטרתו לקיים דיון, אבל אותי זה מעצבן שמעירים לי שאני לא מדייק, בזמן שאני מדייק לחלוטין והמעיר טועה...

 

אבל לא רציתי להגיע להתנצחות ושמח שלא הגענו לשם.

 

ובהחלט שבת שלום.

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על התמונות.

היסעור זה פשוט קניון מעופף. מסוק עצום.

F-15 בעיניי מטוס הקרב הכי יפה יחד עם הF-22.

 

גם מטוס ההרקולס פשוט ענק. עצום!

 

[ATTACH=CONFIG]380487[/ATTACH]

היה יום חם. גם אני השארתי חריץ בחלון האוטו כדי שיתאוורר :lol:

 

הרבה מטוסים היו ככה... אבל אחרי שהתחיל לרדת גשם הם חשבו על זה שוב :)

 

בזבוז כספי משלם המיסים, את הכסף הזה היו צריכים להעביר למערך המילואים שיתאמן ויהיה כשיר למלחמה הבאה, עלויות אסטרונומיות, בכסף של היום הזה וההובלות, והדלקים, והדרג של לפני ואחרי, יש כאן אימון לכמה חטיבות כולל שע"מ לרק"מ קל וכבד.

 

אח"כ בוגי בא ובכה לממשלה שה2.75 מיליארד לא מספיקים לו, בושה.

 

לא מסכים.

יש הרבה דברים בזבזניים שאפשר לקצץ בהם, אבל יום אחד בשנה שמאפשרים לציבור להיכנס לבסיסי חיל האוויר ולצפות מקרוב מאוד במטס המסורתי, זה ממש לא בזבוז. להפך, זה אומר שהצבא מודה לאזרחים על שירות המילואים שלהם (למשל) ונותן להם לצפות מקרוב בפעילות שלו, במיוחד אם לא מדובר בדברים סודיים.

 

כל הכבוד לצה"ל ולחיל האוויר על התצוגה המרשימה, עכשיו אני יודע אילו כלים בדיוק טסים לי כל יום מחדש מעל הבית ולא נותנים לישון...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...