Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4441 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

אם הפנדה שרתה אותך נאמנה לדעתי כדאי לחזור אליה.

הפנדה החדשה מרגישה הרבה יותר בוגרת, הרבה יותר אוטו והיא הרבה יותר נעימה מהפנדה היוצאת.

היא אמנם לא מאובזרת כמו הפונטו איבו אבל היא לפחות לא מרגישה חסכנית וקמצנית כמו הפנדה הקודמת,

בעיר היא זריזה ומחוץ לעיר היא אמנם לא מלכת הכביש אבל גם לא כזאת עגלה. מכונית מצוינת.

 

גם את הסיאט מיי אני מכיר היטב (סיטיגו) והיא סך הכל לא רעה. נכון היא ממש לא ''וואגית טיפוסית'' שאנחנו מכירים מפאת האבזור שמזכיר יותר פיג'ו 107 מאשר מכונית מבית היוצר של פולקסוואגן אבל היא כבר הרבה יותר נעימה מלא מעט מתחרות בקטגוריה.

לגבי המזגן שלה- אין לי מושג מי אמר שהמזגן שלה מקפיא כי הוא ממש לא כזה הודות לפתחי איוורור חסרים במרכז לוח המחוונים,

זה הדבר שהכי הורס לה בפאן של איכות המיזוג, תוסיף לזה את העובדה שהמיזוג הוא אמנם לא כל כך גרוע אבל הוא ממש לא מצוין ולא מקפיא, וקיבלת מזגן שהוא בסדר מינוס.

עוד סיבה להתרחק מהסיאט מיי/ סקודה סיטיגו הוא הגיר- הוא לא DSG אלא רובוטית סטנדרטית בעלת מצמד בודד.

אני פשוט לא סומך על הגירים האלה, נתקלתי בהרבה מכוניות מהרבה יצרנים עם בעיות בגיר הרובוטי (בין אן מצמד אחד או כפול)

ואם יש לי את האופציה אז אני פשוט מעדיף להתרחק.

 

פותח השרשור- אם אהבת את הפנדה תחזור אליה.

יש המון מכוניות בשוק אבל כשאתה אחד שמעוניין ברכב קטן בעל תקציב לא גבוה ועם צורך בחיסכון באחזקה, דלק ובשאר עלויות

וכבר יש לך אופציה אחת עם ניסיון טוב אז עדיף פחות לבצע שינויים ולא לקחת ריזיקה.

במילים אחרות ופשוטות יותר- לך על הפנדה.

עריכה אחרונה על ידי shlomi6280

שלומי.

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אי אפשר בלי מזגן. נקודה.

 

רכב שהמזגן שלו מקרר כלפי השמשה, ביוני-יולי-אוגוסט-ספטמבר - זה רכב שאין לו מזגן דה פקטו.

 

יש אנשים שמסוגלים להסתובב בלי מיזוג בתוך הרכב, בשבילם כנראה הרכבים האלה כמו 107 וסיאט מי מתאימים כמו כפפה ליד.

 

אני אישית נחרד רק מהאפשרות של לנסוע ברכב כזה כרכב יומיומי.

 

קישקוש.

לא פעם ראשונה שאני שומע את הקישקוש הזה.

לא פעם ראשונה שאתה רושם את זה. כבר שאלתי אותך האם קנית רכב כזה (בלי פתחי איוורור מתכווננים במרכז הקונסולה), או האם חיית עימו תקופה. כנראה שלא קנית או חיית איתו.

אחרי שנתיים עם 107 בלחות של ת"א ובנסיעות מדי פעם גם לב"ש, אני אומר שוב שאין (כמעט) שום משמעות לעובדה שהפתח במרכז הקונסולה לא מתכוונן.

ואני טיפוס רגיש לחום ושונא להזיע.

רק כדי לדייק: הפתח המרכזי שנראה כאילו מכוון למעלה, דווקא מכוון "אחורה" למרכז חלל תא הנוסעים ובכלל לא למעלה כלפי השמשה.

 

הפורום מיועד לעזור לאחרים על סמך נסיון, אז מי שאין לא נסיון- שלא יקשקש.

אותו דבר לגבי "הפח החשןף"(אוי אוי אוי) מתי אתה בעצמך קיבלת כווייה מפח חשוף ברכב כזה?

 

המזגן מקרר היטב וזה לא סותר את העובדה שהרכב ספרטני מבחינת האיבזור (אני מדבר על 107).

לפותח השרשור:

אם אמרת קטן ידני וחסכוני- אמרת 107. אם אמרת חזק... ובכן... לא. הרכב לא חזק. הוא זריז בעיר ונוסע סבבה גם מחוץ לעיר . מה שיפה זה, שגם אם תדחוק בו הוא עדייין ישאר חסכוני (אני מנחש שאתה כן מאלו שעוקפים ואין להם סבלנות לנסע על 80-90).

אבל זה לא רכב חזק ואני משער שגם לא שאר הקטנות הללו. שים קח עוד נוסע כבד או שניים, או עוד ציוד לטיול וכבר תראה שקשה לו בעליות לירושליים/ חיפה.

במקרה של אזורים הררים או מישהו שרוצה קצת יותר "סחיבה" אני מצטרף לממליצי הפנדה שעשיתי עליה נסיעת מבחן (הישנה). בכל מקרה לעלות קצת בנפח המנוע.

פורסם

למה אני צריך לקבל כוויה מפח חשוף, כדי לדעת שפח חשוף מתחמם מאוד בקיץ?

 

הנה מה שכתבו על הרכב בביקורת עליו, לפני 5 שנים:

". מה שפחות מוצלח הוא מיזוג האוויר, שאמור להיות "מותאם למדינות חמות". המזגן מתקשה להתמודד עם תנאי יולי-אוגוסט שלנו, ורק כעבור זמן הוא מורגש במלוא עוצמתו.".

 

http://www.nrg.co.il/online/16/ART1/912/659.html

 

 

אז זה לא רק אני, מסתבר.

 

אני בטוח שהמזגן מקרר מעולה, רק מה, הוא לא מתכוונן אל הנהג וזה חיסרון גדול. לא רואה שום סיבה לקרר את החלק האחורי של האוטו בצורה קבועה כש-99% מהזמן אני נוסע לבד. אם אני ארצה לקרר את החלק האחורי, אני אכוונן לשם את פתחי האיוורור שיש אותם בכל אוטו נורמלי.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

כנראה שיש אנשים רגישים לחום יותר ופחות. החלונות כמובן כהים מעט כמו בכל רכב נורמלי ומסננים חלק מהקרינה וזה מונע מהפח החשוף להיות קטלני כמו שאתה מתאר. אולי אם הרכב יעמוד 12 שעות ברצף בשמש יש סיכוי לקבל ממנו כוויה, אבל כאחד שקיבל כוויה קלה כילד מדיפון פלסטיק של דייהו סופר רייסר, גם זה לא מעניין אותי.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)

למה עזבתם את הפאביה או את שאר הסופר מיני?

 

מזגן- לנסיעות ארוכות אני מכוון את הפתחים לשמשה והתקרה והחלונות. (בפאביה וברכבים עם מזגן חזק אני גם שם חצי על הרגליים.)

לנסיעות קצרות אני מכוון את הפתחים אליי.

 

פתחים לא מתכווננים זה חיסרון, גם כזה לא תמיד משפיע (תלוי בנהג), זה עדיין חיסרון.

עריכה אחרונה על ידי nir100
פורסם

רכב שעומד שעות בשיא החום ובחשיפה מלאה לשמש וללחות גבוהה, זקוק למספר דקות בכדי להוריד את הטמפרטורה הפנימית לנסבלת ולאחר מכן גם קרירה, אין בענין הזה ניסים. אפשרות כיוונון הפתחים ישירות לפנים או לחלקי גוף אחרים, מאוד עוזרת להקלת עומס החום באותן דקות.

פורסם

היי איתמר, כייף לשמוע ממך!

יוצא לי הרבה לחשוב על יעל, ועל הבייבי פנדה, מקווה שהיא נהנת ממנה :)

מסור להן דש חם ממני.

 

קניתי את הפיקנטו עם קילומטרז' של 18 אלף, ואני נסעתי עוד 1.5 אלף.

רכב נוח, בהחלט, מרגיש יותר אוטו מהפנדה, אבל משהו לא אותו דבר, משהו חסר, הרכב לא נוסע... צריכת הדלק פחות טובה משמעותית (1.12 במקום 1.16 בפנדה) פרסמתי אותה השבוע, וקיבלתי טלפונים חיוביים מאוד.

כל שנותר לי, הוא לחפש לי פנדה חדשה שמורה ובמחיר הוגן.

סוס מנצח לא מחליפים.. - כמעט :)

 

ליאור ליאור ליאור :wink:

מאוד מסקרן מה שאתה אומר, שהפיקנטו פחות חסכונית מהפנדה. האם סיימת את ההרצה? כמה קילומטרים כבר צברת איתה?

אני יודע כמה היית מרוצה מהפנדה (וגם יעלי מבסוטה, חוץ מהביקור הלא מתוכנן במוסך לאחר שסליל הצתה נפח נשמתו), ואם זה היה המצב - למה לא לרכוש פנדה חדשה יותר?

ביד2 מופיעה כרגע פנדה 2013, ידנית, יד ראשונה פרטית, 25,000 ק"מ ב 50,000 ש"ח. אם הכל אכן כשר עם האוטו הזה זו נשמעת כמו אחלה אופציה עבורך.

 

רכבים עם מנוע 1,400 כבר משתייכים לקטגוריית הסופר מיני, שלמרות העלייה בנפח המנוע גם יש עלייה במשקל הרכב ולכן אין שיפור עצום בביצועים בין רכב מיני עם מנוע קטן יותר לסופר מיני עם מנוע 1,400.

אופצייה נוספת שיכולה לבוא בחשבון היא סוזוקי ספלאש, אבל אני לא בטוח אם קיימת בגרסה ידנית. גם ניסאן אקו מייקרה תהיה יותר ביצועיסטית ולא תבקר בתכיפות יתרה בתחנת הדלק. יחד עם זאת קח בחשבון שלא קל להתחרות בצריכת הדלק של הפנדה, זה ללא ספק אחד מיתרונותיה הבולטים.

 

איתמר


×
×
  • תוכן חדש...