Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

(מבקש עזרה) - רשלנות מוסך וחוצפה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4532 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום רב,

 

לפני כמה ימים אבא שלי הפקיד את האוטו שלו (407) במוסך שבו הוא מטפל באופן קבוע כבר כמה שנים, לצורך החלפת טיימינג.

במהלך הפעולה נשבר ראש של בורג, (בתמונה מוקף באדום), וכתוצאה מזה התחילו לקדוח את הבורג על מנת להוציא אותו.

במהלך הקידוח וההוצאה של הבורג (שלקחה משום מה, מספר ימים, שבהם הוא הפסיד עבודה והרבה עצבים)

יצא מצב שהחריטה נפגעה במקום שבו היה הבורג, וחלק ממנה פשוט נשחק.

מה שאומר לדוגמא שהבורג היה מתברג לאורך 4 ס"מ, עכשיו מחזיקים אותו רק 3.

 

אחרי שהחזירו לו היום את הרכב, אמרו לו בפירוש למכור את האוטו כמה שיותר מהר..

 

:|

 

מה הסיכונים בנסיעה כזאת? ומה אפשר לעשות עם המוסך ?

 

מקווה לעזרתכם כי אף פעם לא ניתקלנו במצב כזה..

 

מצורפת תמונה.

 

carsforum.jpg

🤔

פורסם

לא יודע לגבי פוטנציאל הנזק שדבר כזה יכול לגרום אבל לדעתי דבר ראשון שאתה ואבא שלך צריכים לעשות זה לגשת למוסך אחר ולהעריך כמה נזק הם גרמו ואיך כדאי לתקן, אחרי זה להתנהל מול המוסך...

פורסם

מה זאת אומרת אמרו לו למכור את הרכב כמה שיותר מהר?

שיוציאו את הראש מהתחת,הם גרמו לנזק אז שיתמודדו עם זה.

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

פורסם

שהמוסכניק שלך יחליף לך את גל הארכובה בנוסף לפיצוי כספי על הפסד ימי עבודה ושלא יבלבל לך את המוח על מכירה.

כי אם אתה מוכר את הרכב ככה אתה יותר גרוע מהמוסכניק שלך...

מוסך חלם!

פורסם (נערך)

אתה בטוח, שהם אמרו לו למכור את האוטו עקב הפגיעה בהברגת הפולי, ולא משהו אחר?

"היציאה" הזאת של המוסך ממש חצופה, מה זה "למכור את האוטו כמה שיותר מהר" שמישהו אחר יידפק?

כדאי אולי, לסגור את הבורג עם לוקטייט תבריגים, לדעתי זה יכול לעזור.

עריכה אחרונה על ידי teyal
פורסם

אתה בטוח שהם אמרו לכם למכור את הרכב בגלל הדבר הספציפי הזה ולא בגלל מצבו הכללי?

 

אם זה באמת כמו שאתה מתאר את זה, זו חוצפה שעוד לא שמעתי עליה בשום מקום אחר.

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

פורסם (נערך)
שלום רב,

 

לפני כמה ימים אבא שלי הפקיד את האוטו שלו (407) במוסך שבו הוא מטפל באופן קבוע כבר כמה שנים, לצורך החלפת טיימינג.

במהלך הפעולה נשבר ראש של בורג, (בתמונה מוקף באדום), וכתוצאה מזה התחילו לקדוח את הבורג על מנת להוציא אותו.

במהלך הקידוח וההוצאה של הבורג (שלקחה משום מה, מספר ימים, שבהם הוא הפסיד עבודה והרבה עצבים)

יצא מצב שהחריטה נפגעה במקום שבו היה הבורג, וחלק ממנה פשוט נשחק. - אתה כנראה מתכוון לתבריג (הברזה) בגל הארכובה.

מה שאומר לדוגמא שהבורג היה מתברג לאורך 4 ס"מ, עכשיו מחזיקים אותו רק 3.

 

אחרי שהחזירו לו היום את הרכב, אמרו לו בפירוש למכור את האוטו כמה שיותר מהר..

 

:|

 

 

 

מה הסיכונים בנסיעה כזאת? ומה אפשר לעשות עם המוסך ?

 

מקווה לעזרתכם כי אף פעם לא ניתקלנו במצב כזה..

 

מצורפת תמונה.

 

[ATTACH=CONFIG]368440[/ATTACH]

 

מהתמונה שצירפת ניתן לראות שהפולי יושב על הגל כאשר המומנט המועבר על-ידי הפולי לרצועה למעשה נופל על השגם של הפולי לכן אין שום משמעות קריטית

אם אורך התבריג הוא 4 ס"מ או 3 ס"מ.

מבחינה טכנית 75 או 90 אחוז מהמאמץ הנוצר בבורג הוא ב-3-4 הכריכות הראשונות לכן אני לא רואה שום בעיה להמשיך לנסוע עם הרכב כרגיל.

 

גם מבחינה יצורית ותיכנונית תמיד מבצעים תבריג ארוך יותר בכמה מילימטרים מהמתוכנן ולפעמים פשוט בגלל שיש בורג סטנדרטי באורך תיקני מבצעים הברזה בעומק מתאים לבורג הקיים במלאי או נפוץ גם ברכבים אחרים.

 

אתה יכול היות רגוע.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם

תודה על התגובות,

 

במוסך אמרו " להפטר מהאוטו "...

 

עכשיו יש נקישות לא מובנות מהרכב, שלא היו לפני.

עכשיו אומרים אחרי שיחה בטלפון שהם אחראים למנוע וכו' ושיביא את הרכב שוב לבדיקה...

עוד ימי עבודה ועוד עצבים...

 

כנראה שצריך ללכת למוסך אחר לבדוק את הנושא אבל זה שוב לפרק הכל בשביל הבדיקה, ועוד קנס כספי לא קטן.

הכי אבסורדי שגבו מחיר מלא על הטיימינג והטיפול שנעשה... 2.000 ש"ח.

🤔

פורסם

סליחה, מה זאת אומרת "למכור את האוטו כמה שיותר מהר" ממתי מוסך אומר כזה דבר? בנוסף אם תמכור את האוטו במצב הזה ללא גילוי נאות (אם לא תרצו לתקן כמובן) אתם עוד יותר גרועים מבעלי המוסך עצמו (מסכן מי שירכוש את הרכב).

 

שילמתם ממיטב כספכם על טיפול טיימינג, שייקחו אחריות ויחליפו מה שצריך (חלפים איכותיים לא תחתית המדרגה) ויביאו את האוטו למצב תקין.

 

נ.ב רק אני שם לב שבתקופה האחרונה נפתחים יותר מדיי נושאי תלונה עם מוסכים? (עוד מעט נצטרך פורום נפרד לזה)

 

הכי חשוב, תחזור לעדכן. בהצלחה!

פורסם

1. אחרי "טיפול" כזה לא מוציאים את הרכב מהמוסך.

2. בטוח שלא משלמים מחיר מלא על כלום.

3. דורשים החזר כספי (לפחות חלקי) ותיקון מלא של התקלה, ומודיעים שאם זה לא יקרה תוגש תלונה באיגוד המוסכים.

 

http://www.iga.org.il/drivers/public_claims.asp

 

לא להיות פראיירים!!

 

תמשיך לעדכן.

פורסם

לפותח השירשור:

מצאתי קצת אינפורמציה בחיפוש עם המילים: Broken Crankshaft Threads כלומר הברגה שבורה בגל הארכובה.

ומצאתי כמה מקרים:

בפורום קיה מקרה דומה של בורג שנשבר וחולץ ע"י המוסך שהרס את ההברגה שלו.

לאחר שקראתי את התגובות לא נראה לי שיהיה מנוס מהחלפת גל הארכובה:

http://www.kia-forums.com/2003-2010-sorento-forum/66489-crank-bolt-broke-stripped-crankshaft-need.html

במקרה הזה גם דומה רק שזה קרה במהלך העבודה של המנוע,

החברים בפורום מציעים לו להיזהר לא לטחון את ההברגה כי אז הוא יאלץ לקנות גל ארכובה חדש:

http://www.expeditionportal.com/forum/threads/91736-crank-pulley-broken

ושוב מהשאלה פה אתה מבין שאופציה היחידה היא החלפת גל הארכובה או לרתך (לא מומלץ אלא אם כן הרכב ישן) אותו מה שיביא לכך שלא תוכל להחליף את הטיימינג ואת משאבת המים (תלוי ברכב):

http://www.crvownersclub.com/forums/19-maintenance-service/20369-worth-fixing-crankshaft-pulley-bolt-broken-driveshaft.html

פה נעשה נסיון לתקן את ההברגה... אבל ככל הנראה בגלל שגל הארכובה עשוי מיציקה זה עלול להישבר:

http://www.jockeyjournal.com/forum/showthread.php?t=90245

 

מקווה שעזרתי ועכשיו תחכים קצת בהתנהלות מול המוסך שמשקר לך... לא ניתן לסדר את זה והמנוע לא יעבוד "עגול" עם קומבינות!

פורסם
לפותח השירשור:

מצאתי קצת אינפורמציה בחיפוש עם המילים: Broken Crankshaft Threads כלומר הברגה שבורה בגל הארכובה.

ומצאתי כמה מקרים:

בפורום קיה מקרה דומה של בורג שנשבר וחולץ ע"י המוסך שהרס את ההברגה שלו.

לאחר שקראתי את התגובות לא נראה לי שיהיה מנוס מהחלפת גל הארכובה:

http://www.kia-forums.com/2003-2010-sorento-forum/66489-crank-bolt-broke-stripped-crankshaft-need.html

במקרה הזה גם דומה רק שזה קרה במהלך העבודה של המנוע,

החברים בפורום מציעים לו להיזהר לא לטחון את ההברגה כי אז הוא יאלץ לקנות גל ארכובה חדש:

http://www.expeditionportal.com/forum/threads/91736-crank-pulley-broken

ושוב מהשאלה פה אתה מבין שאופציה היחידה היא החלפת גל הארכובה או לרתך (לא מומלץ אלא אם כן הרכב ישן) אותו מה שיביא לכך שלא תוכל להחליף את הטיימינג ואת משאבת המים (תלוי ברכב):

http://www.crvownersclub.com/forums/19-maintenance-service/20369-worth-fixing-crankshaft-pulley-bolt-broken-driveshaft.html

פה נעשה נסיון לתקן את ההברגה... אבל ככל הנראה בגלל שגל הארכובה עשוי מיציקה זה עלול להישבר:

http://www.jockeyjournal.com/forum/showthread.php?t=90245

 

מקווה שעזרתי ועכשיו תחכים קצת בהתנהלות מול המוסך שמשקר לך... לא ניתן לסדר את זה והמנוע לא יעבוד "עגול" עם קומבינות!

למה אתה חושב שדברים הכתובים בפורומים בחו"ל בשפה האנגלית הוא נכון ? באינטרנט אתה יכול למצוא קישקושים לכאן ולכאן.

אתה צריך לדעת לאבחין בין העיקר לטפל בחלק מקישורים מדובר בכלל על הברגה חיצונית.

 

גל ארכובה של רכב X לאו דווקא מתוכנן כמו ברכב Y ויש לרדת לפרטים טכניים ולהבין שיש מקרים שבהחלט ניתן לתקן את ההברגה. ישנם גלי ארכובה ללא שגם וודרוף אלא 2 פינים ויש כאלה שהם בלי שגמים אלא קונוס ובורג הידוק.

 

כול מקרה יש לבדוק לגופו.

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)

אתה לא סותר את מה שאני אמרתי:

לפי כל השירשורים שהם הסתכלתי ניתן להסכים שהמנוע לא עובד עגול כשגל הארכובה אינה מחובר כראוי עם לחץ סגירה מדויק כפי שתכנן היצרן?

יתרה מזאת אני סייגתי את דברי בהתאם למה שמצאתי - הפנתי את המקורות, והבעתי את דעתי.

אני לא מתיימר להבין בנושא - אלא רק לעזור!

לא אמרתי שבכל הרכבים יש גל ארכובה מאותו סוג וזה בדיוק מה שרשמתי בציטוטים מקרה דומה!

 

בנוסף אני יודע ל"ה"בחין בין עיקר לטפל, כי שציינתי: בכל השירשורים בין אם בהברגה חיצונית או פנימית (הרי הכל מחובר לאותו החלק - טיימינג) בכל פעם שנשחקה ההברגה נסיונות לתקן עלו בתוהו. (יש גם שירשור מהאתר שלנו).

בכל מקרה על בסיס המידע הזה הבנתי שכשההברגה בגל הארכובה נשחקת, גל הארכובה אינו ניתן לתיקון, יכול להיות שזה נכון או לא נכון כרגע לא מצאתי מקור שמעיד אחרת.

 

רק שתדע שמבחינתי אתה מייצג את כל מה שרע ורקוב בפורום (זה נהיה טרנד בפורום הזה), במקום להגיב לעניין אתה תוקף את האדם שמנסה לעזור, איך אנשים יענו אחד לשני אם כל מה שהצד השני רוצה זה לצאת צודק? (ועוד בלי עיגון, בשיטת "תאמין לי אל תאמין" לאף אחד).

 

להבא: אם אתה חושב אחרת זה בסדר, אבל להגיד לי "

למה אתה חושב שדברים הכתובים בפורומים בחו"ל בשפה האנגלית הוא נכון", "להבחין בין עיקר לטפל", "וללמד אותי שלרכבים שונים יש סוגים שונים של גל ארכובה" - זה פשוט מיותר זו לא מטרת השירשור, זאת הדרך שלך לספק את הגחמות שלך על חשבוני.



 

אני לא מטעה בפירסום שלי אני רק מפנה למקורות שבהם עיינתי ואם יש לך הארה בנושא אשמח לשמוע עם הפניה לשירשור כך שגם אני אחכים ולא אטעה בעתיד.

 

אני לא בה לחנך אותך אבל אם תקרא את מה שכתבת תבין שזה נראה כמו "אתה לא צודק" "כל מקרה לגופו" - לא הוספת מקורות, ולא הצגת את עצמך כבעל רקע טכני? אז למה שאני אתייחס אליך ברצינות...?

 

 

שא ברכה!

 

עריכה:

עוד מקור: פה פותח השירשור הצליח להסיר את הבורג השבור מבלי לטחון את ההברגה וטענתו הרכב הזה עוד 10,000 מייל מאז ונמכר:

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147-156-and-gt/296327-broken-cam-bolt-removal.html

עריכה אחרונה על ידי Balakai
פורסם

[quote=Balakai;4238677

לא אמרתי שבכל הרכבים יש גל ארכובה וזה אותו מקרה רשמתי בפירוש מקרה דומה!

רק שתדע שמבחינתי אתה מייצג את כל מה שרע ורקוב בפורום (זה נהיה טרנד בפורום הזה),

 

ילד, דווקא כן יש בכל הרכבים גל ארכובה, (למעט רכבים בעלי מנוע וואנקל זצ"ל).

המשתמש מרק10 ,(אינני מכיר אישית) עוזר רבות לאנשים בפורום הטכני.

ייתכן יותר מכל משתמש אחר, לכן במידה ותגובתך הארסית כלפיו לא תמחק ע"י המנהלים.

אתה צריך להתנצל.

גם בעיניי, אתה מייצג כל מה שנהיה רקוב בפורום, (ילדים שכותבים שטויות ומטעים אחרים).

אבל אני מספיק מנומס, לא לכתוב לך את זה נכון?

פורסם (נערך)

תודה רבה שהפנת אותי לטעות.

תיקנתי.

 

ותודה שהוכחת את טענתי בנוגע להתדרדרותו של הפורום.

 

עריכה: אגב לא טענתי שמרק10 אינו בחור שעוזר לחברי הפורום אמרתי שהוא מייצג מגמה מסויימת שמתרחשת פה.

עריכה אחרונה על ידי Balakai
×
×
  • תוכן חדש...