Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

(מבקש עזרה) - רשלנות מוסך וחוצפה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4534 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

קודם כל זה נכון אתם צריכים ללכת בהתחלה למוסך אחר ולבדוק מה העלות הנזק שיצא כאן , ומצד שני יש ביכולתכם לתבוע את אותו המוסך על הנזק שנגרם ועל עוגמת הנפש.

פורסם
שהמוסכניק שלך יחליף לך את גל הארכובה בנוסף לפיצוי כספי על הפסד ימי עבודה ושלא יבלבל לך את המוח על מכירה.

כי אם אתה מוכר את הרכב ככה אתה יותר גרוע מהמוסכניק שלך...

מוסך חלם!

 

אתה לא סותר את מה שאני אמרתי:

לפי כל השירשורים שהם הסתכלתי ניתן להסכים שהמנוע לא עובד עגול כשגל הארכובה אינה מחובר כראוי עם לחץ סגירה מדויק כפי שתכנן היצרן?

יתרה מזאת אני סייגתי את דברי בהתאם למה שמצאתי - הפנתי את המקורות, והבעתי את דעתי.

אני לא מתיימר להבין בנושא - אלא רק לעזור!

לא אמרתי שבכל הרכבים יש גל ארכובה מאותו סוג וזה בדיוק מה שרשמתי בציטוטים מקרה דומה!

 

בנוסף אני יודע ל"ה"בחין בין עיקר לטפל, כי שציינתי: בכל השירשורים בין אם בהברגה חיצונית או פנימית (הרי הכל מחובר לאותו החלק - טיימינג) בכל פעם שנשחקה ההברגה נסיונות לתקן עלו בתוהו. (יש גם שירשור מהאתר שלנו).

בכל מקרה על בסיס המידע הזה הבנתי שכשההברגה בגל הארכובה נשחקת, גל הארכובה אינו ניתן לתיקון, יכול להיות שזה נכון או לא נכון כרגע לא מצאתי מקור שמעיד אחרת.

 

רק שתדע שמבחינתי אתה מייצג את כל מה שרע ורקוב בפורום (זה נהיה טרנד בפורום הזה), במקום להגיב לעניין אתה תוקף את האדם שמנסה לעזור, איך אנשים יענו אחד לשני אם כל מה שהצד השני רוצה זה לצאת צודק? (ועוד בלי עיגון, בשיטת "תאמין לי אל תאמין" לאף אחד).

 

להבא: אם אתה חושב אחרת זה בסדר, אבל להגיד לי "

למה אתה חושב שדברים הכתובים בפורומים בחו"ל בשפה האנגלית הוא נכון", "להבחין בין עיקר לטפל", "וללמד אותי שלרכבים שונים יש סוגים שונים של גל ארכובה" - זה פשוט מיותר זו לא מטרת השירשור, זאת הדרך שלך לספק את הגחמות שלך על חשבוני.



 

אני לא מטעה בפירסום שלי אני רק מפנה למקורות שבהם עיינתי ואם יש לך הארה בנושא אשמח לשמוע עם הפניה לשירשור כך שגם אני אחכים ולא אטעה בעתיד.

 

אני לא בה לחנך אותך אבל אם תקרא את מה שכתבת תבין שזה נראה כמו "אתה לא צודק" "כל מקרה לגופו" - לא הוספת מקורות, ולא הצגת את עצמך כבעל רקע טכני? אז למה שאני אתייחס אליך ברצינות...?

אני לא צריך לחפש או להוסיף מקורות מכיוון שאני המקור. אחרי 30 שנים בתחום ההנדסה והתכנון המכני אין לי צורך לחפש מקורות לדברים באנליים כמו תיקון הברגה או לגלגל באינטרנט ולקרוא מה ההבדל בין יצקת ברזל או פלדה מסוגסגת.

 

 

 

 

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147-156-and-gt/296327-broken-cam-bolt-removal.html

 

בהודעה הראשונה שלך אתה כבר החלטת שאין מנוס ויש צורך להחליף את גל הארכובה ובהמשך הוספת קישורים למקרים שבהם התיקון של ההברגה כשל והסקת מסקנות על סמך מה שקראת באינטרנט. אם היית מתאמץ עוד קצת היית מוצא מקרים הפוכים אך החלטת להוסיף קישורים רק למקרים שמצדיקים את דברייך.

 

באותה מידה אתה יכול להמשיך לבצע חיפוש בעזרת מנוע החיפוש של גוגל ולמצוא שפע של מיקרים שבהם התיקון כן צלח. תנסה לחפש בגוגל "stripped crank bolt" ותסנן את ההודעות שבהם התיקון כן הצליח.

 

עכשיו לעיקר:

 

1. אין שום בעיה לבצע הברזה מחדש בגל ארכובה עשוי מיצקת ברזל בשביל זה יש בעלי מקצוע עם כלים וידע מתאים.

2. לא כול גלי הארכובה עשויים מיצקת וחלקם מיוצרים מפלדה מחושלת.

3. ניתן לבצע הברזה מחדש בעזרת מברז מתאים ולהכניס הליקוייל.

איזה כייף לי :)

פורסם

א. בנוגע להודעתי הראשונה אתה צודק הייתי צריך לסייג את דברי ולכתוב תיקון / החלפה - זאת באמת הייתה כוונתי בנוסף בהודעה שמתי דגש פחות על החלפת החלק אלא יותר על העובדה כי המוסך דרש ממנו למכור את הרכב.

 

ב. בדיוק לזה התכוונתי!

עכשיו כשאני יודע שאתה מתחום ההנדסה דבריך מקבלים תוקף שונה.

כל עוד לא הצגת את עצמך ככזה איך אני יכול לקחת אותך ברצינות?

 

ג. בכל מקרה אמרת שאם הייתי מחפש עוד קצת הייתי מוצא מקרה של הצלחה.

ובכן חיפשתי ואיני מוצא דבר או חצי דבר לאחר שההברגה נטחנה.

לפי:

Stripped Crank Bolt

Broken Thread Car Crankshaft

 

 

אגב יש מקרים בהם הצליחו לחלץ את הבורג ללא נזק... אך במקרים שהסירו את הבורג וטחנו את ההברגה (Broken Thread) לא מצאתי מישהו שסידר את זה... ואם הייתי מוצא הייתי מפרסם את זה... איזה אינטרס יש לי לא לפרסם את זה?!?

פורסם

1. היום, עד כמה שאני מכיר לפחות, ברוב הרכבים גל הארכובה הוא מפלדה "מסוגסגת" (גם יציקה יכולה להיות מסוגסגת) ומיוצר בעיבוד שבבי. יוצא הרבה יותר מדוייק ועמיד ואפשר לעשות טיפולים מיוחדים שמשפרים את העמידות של החומר אפילו יותר.

 

2. יציקת ברזל או פלדה רצוי (מאוד) לא לרתך. במיוחד בגל ארכובה שאמור להיות בחוזק גבוה יחסית ובגלל עוד הרבה סיבות שלא רואה טעם לכתוב פה

 

3. אם ממש רוצים לסדר הברגה זה אפשרי אבל לך תמצא עכשו מי יעשה את זה. וזה לא ע"י הברזה מחדש- אם כבר, רצוי לשים תותב over size ולעשות בו את ההברזה לגודל התבריג המקורי. התותב כנראה יצתרך להיות בייצור מיוחד וחוץ ממפעלים שמשפצים ציוד באופן קבוע לא מכיר מי יכול לעשות כזה (ואל תבנה שבמפעלים האלה יתעסקו עם ייצור מיוחד של חתיכת ברזל בשביל לקוח פרטי). בקיצור לסיכום הסעיף הזה- אתה לא רוצה להכנס להתעסקות הזו, ואתה לא רוצה לתת לחאפר שדפק את ההברגה ועוד גבה ממך כסף לעשות את זה בשבילך.

 

4. שיחליף לך גל ארכובה תקין ממנוע עם קלומטראג' דומה (מפרוק. רק שים לב שהמנוע לא עבר חימום ייתר.) ודחוף. גל ארכובה שמסתובב לא כמו שצריך יכול לאכול לך את כל המנוע. (ולמהנדסים פה שתוהים למה- רעידות בגל ארכובה מועברות לזרועות שמקושרות לבוכנות (שכחתי את השם שלהם... תקוע לי בראש טלטלים משום מה, אבל זה לא זה)- וזה יכול לשבור אותם, בנוסף זה יכול להעביר מאמצים בזויות שונות לבוכנות עצמן שיגרמו לשחיקה של הצלינדרים וכו'). זה כנראה הסיבה שיש רעשים ולמה ה"מוסכניק" אמר להפטר מהאוטו.

 

5. די סביר להניח שזה לא הדבר היחיד שנדפק בטיפול הזה. רצוי לבדוק.

 

6. לתבוע לו את הצורה. יש ירידה משמעותית בערך הרכב (עד כמה שאפשר בפיג'ו), אובדן ימי עבודה, עוגמת נפש ובטח עוד כמה סעיפים. במקרים כאלה אין לי בעיה גם לפגוע לו בפרנסה- שלפי העדויות האלה הוא מרוויח ברמאות.

 

7. מהנדס מתכות 7 שנים.

Golf 1.6 2002-> Lancer 1.6 2007-> Swift 1.2 2013

פורסם

I.g

שים לב שההברגה שהלכה ועברה טיפול הינה הברגה קונצנטרית, שרק במקרה קיצוני של חוסר מירכוז תגרום לחוסר איזון של הציר, כמעט בלתי סביר.

 

מטרת הבורג היא לתפוס את הפולי (למנוע ממנו לצאת), וכמו שמרק אמר רוב העומס של הברגה נופל על שלושת הכריכות הראשונות, שזה הרבה פחות משלושה ס"מ.

 

מה שכן, זה הכל תלוי במי ואיך סידרו את ההברגה, הברזה לא מקצועית לא מחזיקה מעמד.

 

בשןרה התחתונה המוסך לא בסדר, , הם חושבים שצריך למכור את הרכב, שימצאו לך ציר חדש.

SCANSPEAK

פורסם (נערך)

עם מקדחה וידיים שמאליות מאוד קל להרוס קונצנטריות.

ולך תדע מה המצב של הכריכות הראשונות (או בכלל). לפי דעתי ההברגה שם הלכה לגמרי והבורג יושב בלחץ בלבד בלי תמיכה של כריכות (או לפחות לא של כריכות שיכולות לקחת עומס).

 

רק מההצעה של המוסך למכור את הרכב אפשר להבין את עומק בור הח&$ שהם יצרו. משום מה לא חושב שהם לקחו את הציר לחרט שיודע לשחזר קונצנטריות.

עריכה אחרונה על ידי I.G

Golf 1.6 2002-> Lancer 1.6 2007-> Swift 1.2 2013

פורסם

אם זה מוסך מורשה אז אתה יכול להתלונן אצל היבואן כי אם אתה מוכר אחד מהשנים - או שאתה לא מגלה על הבעיה לקונה ואז זאת רמייה ואפילו הסתרת מידע בניגוד לחוק ואם אתה מספר לו אתה תפסיד כסף. איזה מוסך זה?

×
×
  • תוכן חדש...