Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4584 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אז אחרי כל הקשיים -דירה יש.

כעת אני מעוניין להשכיר אותה לתקופה של שנתיים-שלוש לפחות (אולי יותר)

האם אני צריך עו"ד בשביל הניסוח?

סעיפים חריגים שכדאי שיהיו\להזהר מהם?

אילו שהם קומבינות בשוק שכדאי לדעת שקיימות?

אשמח לכל מידע בנושא.

תודה רבה ושבת שלום

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

פורסם

כל מה שנדרש זה ללכת לסטימצקי ולקנות חוזה סטנדרטי של השכרת דירה, או לחפור קצת ברשת ולמצוא אותו בחינם. בעו"ד אפשר להיוועץ אם בעלי נכס רוצים להכניס סעיפים מיוחדים, אחרת הכל אמור להיות תקין.

 

ממה להיזהר? בעיקר מסכומי ערבון גבוהים מדי ומבעלי בית שמוקים. בנוסף כדאי לבצע חיפוש בפורום ולעבור על שרשורים דומים שהיו פה בעבר.

 

בהצלחה.

פורסם

תודה, אגב- אני המשכיר לא השוכר.

מה לגבי הערבויות? אני צריך לדרוש ערבות בנקאית מהשוכרים\צ'ק בטחון? (באיזה סכום?)

הדירה משופצת. איך אני דואג שתשאר במצב הנוכחי גם בעתיד בלי שיקדחו לי בכל פינה או יעשו שינויים אחרים?

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

פורסם

ערבות בנקאית זה כאב ראש קטן מצד השוכר,

אבל מגן עליך יותר מצ'ק.

לגבי קידוחים - תכתוב בחוזה שהדירה צריכה לחזור למצב המקורי

או שהיא צריכה לחזור אליך מסוידת בצבע מסוים.

יש כאלה שאוסרים מראש כל שינוי בדירה ומחייבים קבלת אישור עבור כל מסמר בקיר,

אבל זה טרטור בשבילך ובשביל השוכר, יותר קל לחתום על התחייבות להחזרה למצב קודם

או להתחייבות על תיקון פגמים וצביעה.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

מה לגבי הערבויות? אני צריך לדרוש ערבות בנקאית מהשוכרים\צ'ק בטחון? (באיזה סכום?)

הדירה משופצת. איך אני דואג שתשאר במצב הנוכחי גם בעתיד בלי שיקדחו לי בכל פינה או יעשו שינויים אחרים?

בדרך כלל מבקשים מהשוכר לחתום על שטר חוב בגובה כמה עשרות אלפי שקלים, עליו חתומים גם ערבים. זאת הדרך הכי נפוצה, אבל גם הכי קשה מבחינתך במקרה של תקלה. להפעיל את שטר החוב הזה זה סיפור לא קל שעלול להיגמר גם בבית משפט השלום עם כל המשתמע מהסחבת הזאת.

באחת הדירה ששכרתי בעבר בעל הדירה ביקש חודש שכירות מראש במקום ערבות בנקאית, גם זאת אופציה שכדאי לשקול.

 

בתכלס, הכי חשוב מבחינתך זה לבדוק את השוכרים כמה שאתה יכול ולנסות למצוא שוכר שיהיה הגון ונורמלי. כי אם בטעות תיפול על שוכר שרוצה לרעתך כל החוקים בעולם לא יעזרו לך ואתה תצא בנזק.

 

אני ממליץ לך לצלם ביחד עם השוכר הנכנס את הנכס ביום קבלת המפתח ולציין בחוזה שהמושכר צריך לחזור לבעליו במצב זהה (למעט בלאי משימוש שגרתי). אם הבן אדם רוצה לעשות חורים בכל הבית - שיהיה לו לבריאות, רק שידע שהוא זה שצריך לסתום אחר כך את הכל ולצבוע.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

סליחה. לא הבנתי.

הערבות הבנקאית צריכה להיות בגובה של כמה עשרות אלפי שקלים?

כמה עשרות בדיוק?

מה זה שטר חוב? מי ייתן ערבות כזאת לשכירת דירה? אתה בטוח במה שאתה אומר?

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

פורסם

אני ממליץ לך לפחות בפעם הראשונה ללכת לעורך דין שינסח לך חוזה שיגן עליך, אתה משקיע סכום ענק של כסף ברכוש

ונותן את הרכוש הזה למשמורת למשהו שאתה לא מכיר, הוא יכול לגרום לך להרבה צרות.

 

בנוסף עורך דין מיומן בתחום גם אולי יכול להגיד לך להיזהר מטיפוס מסוים. ישנה עלות קטנה , אבל לדעתי היא שווה

 

לאחר מכן תוכל להמשיך עם אותו חוזה גם לשוכרים הבאים.

 

בנוסף אני לא ממליץ לך לחתום על תקופה ארוכה מראש, אם השוכר בעייתי וחוזרים לו השקים, למה אתה צריך להתקע איתו הרבה זמן

לעומת זאת אם השוכר טוב, אתה תמיד יכול להאריך לו את החוזה , ואז פשוט חותמים על נספח שהחוזה המקורי ממשיך בתוקף

 

בקשר לשוכרים מומלץ לבדוק יכולת כספית, תלושי שכר וכד' ולא רק להסתפק בהיכן אתה עובד , או אם אתה רוצה להחמיר יש חברות שמבצעות בדיקת אשראי על אנשים ונותנת לך תמונת מצב

 

 

בהצלחה

מציאת שוכר טוב דורשת מעט מזל (כמו כל דבר בחיים)

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם

אני צריך מראש חוזה כללי משום שרק היום פירסמתי את הדירה.

אין לי מושג עדיין מי יהיה השוכר.

איזה עורך דין בדיוק עוסק בדברים האלו? (תחום)

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

פורסם

עור דין המתמחה בנדל"נ - אותו עורך דין שגם ידאג לך בעת רכישת\מכירת דירה. אם יש לך דירה מן הסתם רכשת אותה בסיועו של עורך דין - אם היית מרוצה משירותיו תוכל לשוב אליו.

ציין באיזה אישרו בארץ נמצאת הדירה, סביר שחבריהפורוןם מכירים עורכי דין שיוכלו לסייע לך.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

בקשר לערבות בנקאית, יש לה תאריך סיום, מישהו יודע לאיזה תאריך נהוג לכתוב אותה?

אני חתמתי חוזה לשנה ושמתי לב שהתאריך הוא בדיוק שנגמר החוזה, זה אומר שלבעל הדירה אין שום ערבון אם אני לא עוזב את הדירה, או משאיר נזקים. בעל הדירה גם לא שם לב לתאריך.

זה לא יצא במכוון, פשוט בבנק שמו את התאריך של סיום החוזה.

ודרך אגב, אצלי בעל הדירה אפילו צקים לא לקח, אני מפקיד לו כל חודש בהעברה בנקאית (כמו שעון).

--------------------------

Škoda Fabia IV TSI&DSG

פורסם

בדירה שאני שוכר בעלת הדירה דורשת ערבות בנקאית ע"ס של 20 אלף ש"ח.

תוקף הערבות הוא 15 חודשים( 3 חודשים תמיד מעבר לתוקף החוזה, נותן לה את הזמן לגלות פגמים כביכול).

בבנק דרשו עבור הערבות הזו 1000 ש"ח , אבל עם קצת מיקוח הצלחתי לרדת ל500 ש"ח.

את החוזה הראשוני ערכנו אצל העורך דין שלה ( אחרי שהעברתי את החוזה גם לעורך דין שלי שיאשר לי שהחוזה הוגן) ומאז כל שנה אנחנו פשוט חותמים על חידוש.

כמו כן היא מחייבת אותי לבטח את הדירה.

פורסם

לחייב ביטוח דירה נשמע כמו רעיון טוב.

כמו כן, לא הייתי מרוצה מהעו"ד שעזר לי בעסקה כך שאם יש למישהו המלצה לעו"ד נדל"ן באיזור זכרון-חדרה אני אשמח לשמוע.

 

**כמות הידע שיש בפורום הזה בכל נושא שנזרק לאויר היא לא פחות ממדהימה אגב.

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

פורסם

חלק מחוזה טוב אומר שבעל הנכס מבטח אותו ביטוח מבנה בלבד (במידה ואין משכנתא , אחרת צריך לבדוק אולי במסגרת ביטוח המשכנתא יש ביטוח מבנה ולא כדאי לבצע כפל ביטוח)

ואילו השוכר צריך לבטח את התכולה , כמו כן כתוב שבמקרה של נזק בדירה (למשל פיצוץ של צינור , שריפה עקב קצר חשמלי וכד' ) שנגרם המשכיר אחראי לדירה ולא לתכולה של הדירה שהנזק עבורה אחראי השוכר,

כמו כן במידה ושריפה נגרמת עקב רשלנות של המשכיר, יכול הביטוח לתבוע את השוכר על הנזק שנדרש לשלם , ובמידה ואין לו ביטוח מתאים הוא עלול להיות בבעיה

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם

בתור משכיר דירה, אני מבטח את הדירה. אם הייתי שוכר והמשכיר היה דורש ממני לבטח את הדירה לא הייתי מסכים.

אינני מבין איזה אינטרס יש לשוכר לבטח את הדירה, אם לדוגמא יש נזק של צנרת מים זה באחריות המשכיר, אם הדירה מבטחת כנגד רעידת אדמה וקורת שכזאת את הפיצוי יקבל המשכיר, וכך הלאה והלאה.

 

יפה מאוד שמישהו הסכים לתת ערבות בנקאית, אך לא תמצא הרבה שוכרים שיסכימו להביא ערבות שכזאת, עוד 1000 (500) ש"ח לא הולכים ברגל.

פורסם

כפי שאמרתי,

המשכיר מבטח את המבנה

השוכר מבטח את התכולה

 

כך שאם התכולה גורמת נזק למבנה (למשל שריפה ) יהיה מי שישלם את הנזק

ואם המבנה גורם נזק לתכולה (למשל פיצוץ צינור והצפה של הבית ) יש מי שאחראי על הנזקים.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

×
×
  • תוכן חדש...