Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4710 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ערב טוב,

יש אוטובוסים של מטרפולין שמעבירים הילוכים עם השהייה, ז"א לפני העברת הילוך זה נשמע כאילו הרכב נכנס למצב N לחצי השניה ורק אז מעביר הילוך.

לעומת זאת יש את אותם האוטובוסים שמעבירים הילוכים בצורה חלקה ומהירה.

 

מה ההבדל בגירים? מה היתרונות ומה החסרונות?

תודה. :)

פורסם

תלוי בדגם של האוטובוס...

אני רואה על הרבה אגד תיבה מסוג "ZF" חסכונית (ECONOMEY) או משהו כזה.

 

לדעתי התיבה באוטובוס היא רובוטית וכנראה אלה שמעבירים חלק הם בעלי 2 קלאצ'ים (ניחוש?) ואלה שלא עם קלאץ' 1.

בס"ד

זה אחד החלומות שלי מאזדה 6, כי הוא גם אמין, יפה ממש (על גבול הפוזה אם לא עבר אותו) וגם יש לו כוח לא חסר..
פורסם

גם אני חשבתי על זה שהייתי נוסע באוטובוס של מטרופלין לשרון.

ההחלפה בהחלט נראית כמו גיר רובוטי או גיר רציף. לעומת האוטובוסים של אגד ודן.

*pontiac tempest 1992 V6 3.1 liter

Pontiac - we are driving excitement

פורסם

הרוב עם גיר אוטומטי מסורתי, יש גם רובוטי. (פחות בעירוניים) באוטובוסים עם השהייה ככל הנירא רובוטי.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

מדובר בגיר של ZF, אני לא זוכר את שמו אבל הוא ממרר את החיים לנהגי האוטובוסים המשוריינים ביו"ש. האוטובוסים הללו כבדים הרבה יותר מאחרים, והגיר גורם להם להדרדר אחרונית בזמן האצה בעליה.

 

למי שנסע אי פעם בקו 949 עם אוטובוס מסוג Mars Defender של חברת מרכבים, היה יכול להבחין בדבר המפגר הזה.

 

עריכה: קו 949 מי-ם למעלה אפריים.

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

פורסם

למה בפרטי? אני יותר מאשמח לשמוע על הנושא.

אני די בטוח שיש רכבים עם גיר פלנטרי ויש כאלה עם גיר רובוטי (ZF Ecomat?), בזמן נסיעה בהחלט ניתן לשמוע את ההבדל באופן העברת ההילוכים.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

נזכרתי. הגיר נקרא iShift.

 

והתבלבלתי: הגיר לא של ZF אלא של וולבו. הדיפנדרים הממוגנים מיוצרים על שלדת B12B של וולבו.

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

פורסם

בחלק מהאוטובוסים הבין עירוניים של וולוו שמפעילה מטרופולין יש גיר רובוטי מדגם i shift.

התיבה של ZF היא דווקא האוטומטית הרגילה.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

אתן תשובה מתחום המשאיות שדי מקביל לאוטובוסים.

ההבדל הוא בין גיר אוטומטי רגיל פלנטרי,לגיר רובוטי מצמד יחיד,היתרונות של הרובוטי הם:צריכת דלק נמוכה יותר,עלויות אחזקה נמוכות משל גיר אוטומט רגיל,חסרונות,תאוצה איטית יותר בעיקר מעמידה,בדורות הראשונים החלפת ההילוכים לא תמיד מעודנת,גיר כפול מצמדים עושה כיום את צעדיו הראשונים בארץ במשאית חלוקה מסוג מיצובישי קאנטר,לא יצא לי להתנסות בנהיגה עליו.

מקווה שעזרתי במעט וכמו תמיד אשמח ללמוד עוד.

מניסיון אישי עם גיר חד מצמדי רובוטי במשאית מאן בעלת כ240000 קמ העסק עובד ללא תקלות,(טפו טפו טפו).

סעו בצד ימין!!

306XT,307XS,Mito155 HP בעבר

,Giulietta QV. היום

פורסם

עזבו שטויות. פעם עליתי על משאית עם מנוף שמסוגל להרים 250 טון. היא הייתה ידנית. הייתי בהלם. עדי אותו רגע הייתי בטוח שרוב המשאיות (כמו אוטובוסים) אוטומטיים. מסתבר שלא.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

כמו שנכתב כאן חלק מהאוטובוסים של וולוו באים עם תיבה אוטומטית פלנטרית של zf ואז העברת ההילוך היא חלקה וחלק באים עם האיישיפט של וולוו שהוא רובוטי חד מצמדי (12 הילוכים קדמיים ועד ארבעה הילוכים אחוריים) ואז יש השהיה בהעברת הכוח.

כבר מזמן עברתי מהרכבים הכבדים של וולוו רנו ליונדאי פרטיות אבל עודכנתי השבוע שמשאיות וולוו החדשות קיבלו עכשיו גיר רובוטי חדש דו מצמדי. אולי זה גם הגיע/יגיע לאוטובוסים.

הבעיה של האיישיפט באוטובוסים ממוגנים ובעירוניים היא לא בגלל קושי להתמודד עם המשקלים והמומנטים אלא בגלל ריבוי בהחלפות הילוכים עקב נסיעה עירונית או הררית עם משקל של מיגון. הגיר כשלעצמו יודע להתמודד עם מנועים ומשקלים חזקים בהרבה במשאיות הכבדות, אבל ריבוי העברות הילוכים שמוכתב במתארי הנסועה שתיארתי מקדים את מועד השיפוץ. בכלים שעובדים במתארי נסיעה נורמליים הגיר והמצמד עוברים בקלות את ה400K ק"מ ללא כל תיקון.

לגבי ההתדרדרות בזינוק בעלייה, לעניות דעתי לרוב או לכל האוטובוסים שמצוידים באיישיפט יש מערכת עזר לזינוק בעלייה. רק צריך להפעיל אותה. תכננתי ובניתי פעם מערכת כזו מאפס לרכב שהגיע ללא המערכת מהיצרן, כולל בניית מעגל אלקטרוני מרכיבים אלקטרוניים בדידים, שסתומים פניאומטיים, טיימרים וכו'. סוג של אתגר שובר שגרה.

פורסם
כמו שנכתב כאן חלק מהאוטובוסים של וולוו באים עם תיבה אוטומטית פלנטרית של zf ואז העברת ההילוך היא חלקה וחלק באים עם האיישיפט של וולוו שהוא רובוטי חד מצמדי (12 הילוכים קדמיים ועד ארבעה הילוכים אחוריים) ואז יש השהיה בהעברת הכוח.

כבר מזמן עברתי מהרכבים הכבדים של וולוו רנו ליונדאי פרטיות אבל עודכנתי השבוע שמשאיות וולוו החדשות קיבלו עכשיו גיר רובוטי חדש דו מצמדי. אולי זה גם הגיע/יגיע לאוטובוסים.

הבעיה של האיישיפט באוטובוסים ממוגנים ובעירוניים היא לא בגלל קושי להתמודד עם המשקלים והמומנטים אלא בגלל ריבוי בהחלפות הילוכים עקב נסיעה עירונית או הררית עם משקל של מיגון. הגיר כשלעצמו יודע להתמודד עם מנועים ומשקלים חזקים בהרבה במשאיות הכבדות, אבל ריבוי העברות הילוכים שמוכתב במתארי הנסועה שתיארתי מקדים את מועד השיפוץ. בכלים שעובדים במתארי נסיעה נורמליים הגיר והמצמד עוברים בקלות את ה400K ק"מ ללא כל תיקון.

לגבי ההתדרדרות בזינוק בעלייה, לעניות דעתי לרוב או לכל האוטובוסים שמצוידים באיישיפט יש מערכת עזר לזינוק בעלייה. רק צריך להפעיל אותה. תכננתי ובניתי פעם מערכת כזו מאפס לרכב שהגיע ללא המערכת מהיצרן, כולל בניית מעגל אלקטרוני מרכיבים אלקטרוניים בדידים, שסתומים פניאומטיים, טיימרים וכו'. סוג של אתגר שובר שגרה.

 

מרשים ביותר, תכננת את המערכת לרכב פרטי או כבד? איך מתבצע אופן הפעולה של המערכת?

×
×
  • תוכן חדש...