Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4711 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מדובר במשאית הכי כבדה בליין של היצרן. מנוע 16 ליטר. מסיבה כלשהי הביאו אותה לישראל עם בלמי תוף, שזה מכתיב מערכת ABS ללא ESP, שזה אומר שהמחשב לא יכול להפעיל את הבלמים, שזה אומר שאין התכנות ליצרן להציע מערכת עזר לזינוק בעלייה ללא הוספת רכיבים מייקרים, אז הוא לא הציע.

כשהלקוח גילה שעם האיישיפט הרובוטי החד-מצמדי הרכב מתדרדר לו בזינוק בעלייה, לא דבר נעים כשאתה עם 120 טון כולל, הוא חזר בטענות אל היבואן ומכאן העסק התגלגל אליי.

 

המערכת שבניתי מחקה את פעולת המערכת המקורית במשאיות שמצוידות בESP.

נכנס אליה הנתון של דוושת הגז שכשלוחצים עליה מעבר לרמה מסוימת המערכת מתנתקת.

יש טיימר שמנתק את המערכת לאחר שתי שניות כדי שנהגים דפוקים לא יפעילו את המערכת וילכו לשתות קפה בלי להפעיל בלם חניה.

נכנס סיגנל של מהירות שדואג לכך שהמערכת תיכנס לפעולה רק בעצירה.

יש כניסה של מתג הפעלה של המערכת ע"י הנהג.

בזמן פעולה המערכת מפעילה שסתום שסוגר את צנרת האוויר לבלמים ובעצם משמר את לחץ הבלימה שהיה טרם הפעלת המערכת. כשהמערכת יוצאת מפעולה קו הבלמים חוזר למצב נורמלי.

איך זה עובד בפועל?

אם כפתור ההפעלה במצב ON והמשאית בעמידה לחץ הבלימה נשמר. ברגע שהנהג עובר סף לחיצה מסוים על דוושת הגז, הבלמים משתחררים והרכב מזנק.

 

בנסיעת מבחן שלי וגם מדיווחים של הנהג המערכת עבדה בצורה מושלמת. שקופה ממש למשתמש.

אני יודע שמאוחר יותר לאחר שכבר לא עבדתי שם החברים במוסך העתיקו את המערכת הנ"ל לעוד 2-3 משאיות, ע"פ התוכניות שהשארתי להם.

 

זה על קצה המזלג, בלי להיכנס למפרט מדויק של המעגל האלקטרוני ומע' שסתומי האוויר.

פורסם

וואו נשמע כמו חתיכת פרוייקט מטורף! כל הכבוד! :)

 

דרך אגב לגבי הגירים של האוטובוסים, במקום העבודה הקודם שלי, מפעל שמחזיק צי של אוטובוסים בינעירוניים פרטי של וולבו, רוב האוטובוסים היו עם הגיר האוטומט רגיל והייתה סדרה אחת של 5-6 אוטובוסים שהיו עם הגיר הרובוטי והחלפות ההילוכים בהם היו באמת מורגשות יחסית לרגילים, שאלתי פעם את אחד הנהגים לגבי צריכה והוא אמר לי שהרגילים צורכים בערך 1/2.5 KML בעוד הרובוטיים עושים 1/3.5 בערך.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

פורסם

שאלה לחנן:

ציינת שבמשאית שעבורה תיכננת את מערכת מניעת ההידרדרות יש בלמי תוף ולכן היצרן לא צייד אותה במערכת ESP. מה הקשר בין שני הדברים?

הרי יש גם מכוניות שבהן יש בלמי תוף ו-ESP.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

תודה למפרגנים.

 

לגבי שיווק באופן פרטי, האמת היא שאפילו לא עלה בדעתי. ציינתי קודם מהי כמות המשאיות שעברה את זה עד היום, אז ניתן להבין מכך שלא מדובר בשוק גדול. רוב המשאיות מגיעות עם בלמי דיסק ואין להן את הבעיה הזו. גם במקרים הנ"ל מי ששילם על העבודה הזו היה היבואן ואני לא בטוח כמה צרכנים יסכימו לשלם על מערכת כזו את הסכום שהיבואן שילם (קצת פחות מ10000 ש"ח אם זכרוני אינו מטעני). אגב, זו בהחלט לא היתה המערכת היחידה שפיתחתי במסגרת העבודה הזו. היו מערכות רבות נוספות שפותחו ע"פ דרישה כמו למשל ביטול דוושת גז אם הנהג מתחיל נסיעה שלא בהילוך ראשון או רוורס, משאית עם מעלית של פינוי זבל ממטוסים שמכבה מנוע אם הנהג מנסה להתחיל נסיעה כשהמעלית לא מורדת עד הסוף, הגבלת מהירות נסיעה ל30 קמ"ש ומניעת שילוב רוורס כשפועל עומד על המדרגה מאחורה במשאית זבל, מתג עם חמישה מצבים לקביעת 4 רמות סל"ד שונות למשאיות בטון ועוד.

 

יחד עם זאת, עם כל הכבוד למערכות הנ"ל עסקתי בעבר בפיתוח מערכות "קצת" יותר מורכבות מהמערכות הנ"ל כמו מערכת בקרת אש וייצוב דינמי לתותח של טנק, מערכת עקיבת וידאו לטיל טורפדו וכו'. אלו פרויקטים בסגנון אחר לגמרי, לא בהכרח מעניינים ומאתגרים יותר, עם דד-ליינים של שנים ולא של יומיים עם נהג היפר-אקטיבי שיושב על הכתף... הפרויקטים הקצרים מעניינים הרבה יותר לטעמי למרות שהם הרבה פחות מורכבים.

 

למה במשאיות עם בלמי תוף אין ESP? אין לי תשובה מוסמכת. אולי בגלל המספר הנמוך של משאיות עם בלמי תוף לא היה שווה לBOSCH לפתח מערכת כנ"ל בשבילן? אולי יש בעיה טכנית שמונעת מבלם תוף פניאומטי לתפקד באופן יעיל עם ESP? אני גם לא בטוח שמדובר בכלל גורף לכל הדגמים ולכל היצרנים. בדגמים שאני טיפלתי בהם זה היה הכלל.

×
×
  • תוכן חדש...