Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4928 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני מעוניין לשכור דירה בתחום השטח של קריות, נשר יקנעם, טבעון, אפק וכל מה שבאמצע ואולי גם קצת מסביב.

מאוד חשוב לי זיהום האוויר ולכן טבעון יורד מהפרק.

העניין הוא שאני יודע על טבעון מדיבורים ולא ע"פ נתונים שראיתי.

אני מחפש מקור מידע שמרכז את רמת זיהום האויר עכשיו ובעבר של כל הערים/ישובים באיזור.

 

יש כזה דבר?

יש המלצות למקום ללא זיהום?

פורסם

מקום ללא זיהום. זה כנראה מקום שלא נמצא באיזור אותו ציינת. בתי זיקוק ומפעלים נוספים הנמצאים במפרץ חיפה הם בין המזהמים הכבדים ביותר באיזור אם לא בכל המדינה בכלל.

פורסם

באופן כללי יש בשנים האחרונות שיפור באיכות האויר באיזור.

ככל הנראה האזורים הנקיים ביותר הן השכונות המערביות של חיפה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

תודה על הלינק והתגובות.

המידע שבלינק דווקא מצד אחד מרגיע ומצד שני מלחיץ בגלל כל החלקיקי (2.5/10) מיקרומטר שתמיד יוצאים מהתחום המותר בישובים שראיתי.

להגיד לכם שהגעתי למסקנה כלשהיא זה שקר.

אני מבולבל:loco:

פורסם
תודה על הלינק והתגובות.

המידע שבלינק דווקא מצד אחד מרגיע ומצד שני מלחיץ בגלל כל החלקיקי (2.5/10) מיקרומטר שתמיד יוצאים מהתחום המותר בישובים שראיתי.

להגיד לכם שהגעתי למסקנה כלשהיא זה שקר.

אני מבולבל:loco:

אני חושב שבדו"ח שהגיש מבקר המדינה לפני כמה ימים יש התיחסות לנושא הזה.

הנה מצאתי:

 

"תקציר

איגוד ערים אזור מפרץ חיפה - הגנת הסביבה (להלן - איגוד הערים או האיגוד) הוקם בשנת 1983, והוא משרת אוכלוסייה של כ-600,000 תושבים של תשע רשויות מקומיות החברות בו: העיריות חיפה, נשר, קריית אתא, קריית ביאליק, קריית ים וקריית מוצקין והמועצות המקומיות קריית טבעון ורכסים והמועצה האזורית זבולון.

האיגוד עוסק במגוון היבטים של איכות הסביבה, מקומיים ואזוריים, ובכלל זה זיהום אוויר, ניטור ופיקוח בנושא חומרים מסוכנים, מניעת רעש או הפחתתו, תכנון סביבתי, פיקוח תעשייתי, הפחתת קרינה אלקטרומגנטית וחינוך סביבתי. באיגוד מועסקים 13 עובדים מקצועיים ומינהליים וכן שני יועצים חיצוניים (רואה חשבון המשמש כגזבר ויועץ משפטי).

במפרץ חיפה שוכנים מפעלים רבים בשטח קטן יחסית, ויחד הם מייצרים זיהום סביבתי רב. המפעלים מייצרים, מעבדים ומאחסנים חומרים מסוכנים, ובהם חומרים נפיצים, דליקים, רעילים, רדיואקטיביים ואחרים (להלן - חומ"ס). בגלל פעילותם של המפעלים, האזור סובל מבעיות של ריכוז מזהמים, לרבות חומ"ס באוויר, במים, בקרקע ובים, וכן מבעיות קרינה בלתי מייננת, ממטרדי רעש ומההשפעות של עומסי תחבורה. לזיהום זה עשויה להיות השפעה מזיקה על בריאותם של תושבי האזור ושל כל תושבי צפון הארץ. דליפה, התפוצצות או דלקה במפעלים המסוכנים עלולה לפגוע בעובדי המפעל ובאוכלוסייה שבסביבתו בשטח ניכר."

 

וזה הקישור לדו"ח המלא: http://www.mevaker.gov.il/serve/showHtml.asp?bookid=631&id=96&frompage=437&contentid=12900&parentcid=12900&bctype=2&startpage=10&direction=1&sw=1440&hw=830&cn=איגוד ערים אזור מפרץ חיפה - הגנת הסביבה

 

בטח זה יסדר קצת את הבלבול :|

פורסם
אני חושב שבדו"ח שהגיש מבקר המדינה לפני כמה ימים יש התיחסות לנושא הזה.

הנה מצאתי:

 

"תקציר

איגוד ערים אזור מפרץ חיפה - הגנת הסביבה (להלן - איגוד הערים או האיגוד) הוקם בשנת 1983, והוא משרת אוכלוסייה של כ-600,000 תושבים של תשע רשויות מקומיות החברות בו: העיריות חיפה, נשר, קריית אתא, קריית ביאליק, קריית ים וקריית מוצקין והמועצות המקומיות קריית טבעון ורכסים והמועצה האזורית זבולון.

האיגוד עוסק במגוון היבטים של איכות הסביבה, מקומיים ואזוריים, ובכלל זה זיהום אוויר, ניטור ופיקוח בנושא חומרים מסוכנים, מניעת רעש או הפחתתו, תכנון סביבתי, פיקוח תעשייתי, הפחתת קרינה אלקטרומגנטית וחינוך סביבתי. באיגוד מועסקים 13 עובדים מקצועיים ומינהליים וכן שני יועצים חיצוניים (רואה חשבון המשמש כגזבר ויועץ משפטי).

במפרץ חיפה שוכנים מפעלים רבים בשטח קטן יחסית, ויחד הם מייצרים זיהום סביבתי רב. המפעלים מייצרים, מעבדים ומאחסנים חומרים מסוכנים, ובהם חומרים נפיצים, דליקים, רעילים, רדיואקטיביים ואחרים (להלן - חומ"ס). בגלל פעילותם של המפעלים, האזור סובל מבעיות של ריכוז מזהמים, לרבות חומ"ס באוויר, במים, בקרקע ובים, וכן מבעיות קרינה בלתי מייננת, ממטרדי רעש ומההשפעות של עומסי תחבורה. לזיהום זה עשויה להיות השפעה מזיקה על בריאותם של תושבי האזור ושל כל תושבי צפון הארץ. דליפה, התפוצצות או דלקה במפעלים המסוכנים עלולה לפגוע בעובדי המפעל ובאוכלוסייה שבסביבתו בשטח ניכר."

 

וזה הקישור לדו"ח המלא: http://www.mevaker.gov.il/serve/showHtml.asp?bookid=631&id=96&frompage=437&contentid=12900&parentcid=12900&bctype=2&startpage=10&direction=1&sw=1440&hw=830&cn=איגוד ערים אזור מפרץ חיפה - הגנת הסביבה

 

בטח זה יסדר קצת את הבלבול :|

 

המסקנה מתוך הדו"ח שאף אחד לא עושה את העבודה שלו כמו שצריך.

אין שם מספרים או משהו שעוזר להבין מה המצב הסביבתי נכון להיום.

תודה

פורסם

אני בדיוק לומד קורס על זיהום אוויר בטכניון ואנחנו משתמשים בנתונים מהאתר של איגוד ערים חיפה:

http://www.envihaifa.net/Default.rtl.aspx

 

יש שם ניטור של זיהום האוויר בזמן אמת במספר תחנות.

אני יכול לומר בבטחון, שלפחות לגבי חיפה יש הקפדה מאד גדולה על תקני זיהום האוויר והניטור הנ"ל הוא חלק מכך.

 

מקווה שזה עוזר.

יום אחד גם לי תהיה אוסטין אלגרו 1.3 שנת 78,

עם תא נוסעים אפוף עשן ומאורר שחותך אצבעות... :roflmao:

ורדה הוריאנט *כבר לא* מחכה לחלקים מברזיל... (הגיעו בשלום)

×
×
  • תוכן חדש...