Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Ford Mustang VS Volvo 960


jlavi2002
שימו לב! השרשור הזה בן 4183 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הבעיה היא שהם עדיין אי שם בשנות החמישים בערך, ושאר העולם התקדם רבות מאז - והיחס בין נפח מנוע להספק מראה את התופעה היטב.

אין בעיה לאמריקאים לייצר מנועים עתירי הספק, שלדות טובות או טכנולוגיות מתקדמות. הבעיה היא לא במהנדסים, אלא בניהול עקום, תכנון שמכוון על ידי רואי חשבון ואנשי שיווק ורמת הרכבה לא מדהימה.

ליצרניות האמריקאיות היו כבר בתחילת שנות ה-90 מנועים עתירי הספק - לדוגמא מנוע ה-northstar של GM ובקצה השני מספר מנועי 16V קטנים. אבל משום מה הם עדיין המשיכו למכור מנועי ענק עם שסתומים עיליים כי "ככה הלקוחות רוצים" (צרכן הרכב בארה"ב נחשב לשמרן) ועל מנת למקסם את הרווח על כל מכונית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין בעיה לאמריקאים לייצר מנועים עתירי הספק, שלדות טובות או טכנולוגיות מתקדמות.

בהחלט יש להם בעיה, כפי שנראה מיד:

 

ליצרניות האמריקאיות היו כבר בתחילת שנות ה-90 מנועים עתירי הספק - לדוגמא מנוע ה-northstar של GM

דוגמה מצויינת. ראשית, זה לא מנוע "עתיר הספק" בכלל - הוא מוציא בערך 65 כ"ס לליטר. לשם השוואה, מנוע 4G92 של מיצובישי, מאותה תקופה, הוציא הספק של 90 כ"ס לליטר. בגרסה הבינונית. לגרסה החזקה הספק של 107 כ"ס לליטר.

 

ושנית, ומי תכנן את המנוע האמריקני המוצלח הזה? חברת לוטוס האנגלית.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה רק אני או שהבלמים הטובים ביותר מיוצרים באירופה? אה לא, זה באמת ככה!

 

אז הנעה קדמית לא ובלמי דיסק כן ולמה לבלבל אותך עם עובדות הסטוריות כשכל חייך קראת שמכוניות אמריקאיות הן דרעק ונאסקאר זה אוסף של היל-ביליס שנוסעים סחור סחור במעגלים...

לא מעט, למעשה כמות מפחידה למדי של מכוניות אמרקאיות הן דרעק, האמת אפילו גרוע מזה. זה כמובן לא אומר שבאירופה לא מייצרים, מעת לעת, זבל.

 

בכל אופן, במה בדיוק מתבטאת ההמצאה בהנאה קדמית ולמה זה טוב?

בלמי דיסק, כן זה בהחלט שיפור לעומת פתרונות אחרים. הראשונים ליישם זאת בהצלחה לא היו האמריקאים וכיום היצרן המוביל בעולם יושב באיטליה (שהיא כידוע חלק מארצות הברית. רגע...בעצם לא, איטליה זה באירופה).

 

 

 

ועכשיו ברצינות, כמה נקודות למחשבה, אם אתה מסוגל להכיל אותן; השאלה האמיתית היא האם אתה מסוגל להבין למה הן בעצם קוריוזים לא משמעותיים

- המכוניות הראשונות שיוצרו בפס יצור המוני, שהוזיל עלויות והאיץ את הקצב, היו פורד מודל T(אמריקאיות).

נכון.

- עד 1939, לכל המכוניות האמריקאיות היו בלמים הידראוליים, בעוד ביבשת הישנה לרוב עוד היו שטנגות... טוב אם אתה כבר מנסה להתחכם, אז לא נותר לי אלא להזכיר לך מי המציא את המכונית.

- מאמצע שנות השלושים, לאמריקאיות היו מרכבי פח, ללא שימוש בעץ כחלק מהקונסטרוקציה. באירופה המשיכו להעזר בעץ לתוך שנות החמישים. שוב ניואנסים אשר לא מלמדים אותנו שום דבר.

- לרוב המכוניות האמריקאיות מאמצע שנות השלושים היה מתלה קדמי נפרד. לאירופאיות? :oops:

אתה באמת מנסה לטעון שלאמריקאים יש מה להגיד לאירופאים בעניין המתלים? באמת הצלחת להוציא את זה מבלי להתפקע מצחוק בעצמך?

- קרייזלר איירפלו, מכונית אוירודינמית מתקדמת משנת 1934, בעלת מרכב אחוד, תכנון לבטיחות פאסיבית ומבנה מודרני של cab forward, הועתקה ע"י לא מעט יצרנים, לרבות פיז'ו ווולוו.

אוקיי אז מצאת איזה דוגמא מתחת לבלטות.

 

יכלתי גם להמשיך על מכונית הטורבו הראשונה מיצור סדרתי(שברולט קורבייר, 1962) ועל עוד חידושים רבים. אבל אני ממליץ לך להתעמק, ללמוד ולפתח דעה עצמאית לאור הידע שתרכוש. יכולת גם להוסיף שאותה מכונית טורבו ראשונה הייתה כשלון ומוחלט והרעיון נזנח לטובת חזרה למנועים עתירי נפח ודלי הספק. היישום המוצלח הראשון היה של פורשה.

 

והערה אחרונה לעניין תקנות זיהום האויר ומשבר האנרגיה. בארה"ב, הדבר הזה שיתק את תעשיית הרכב מ-73'. אירופה, בה יוצרו מכוניות קטנות וחסכוניות, כמעט ולא הושפעה ממשבר הדלק(למעט דגמי יוקרה כאלפא מונטריאל וסיטרואן SM, שהמשבר "גמר" אותם) - וכאשר הופיעו תקנות מגבילות לעניין זיהום האויר, הדבר קרה מאמצע שנות השמונים - ובצורה מאד הדרגתית(בהתחלה בגרמניה ובשוייץ ומשנות התשעים במדינות נוספות).

ומה הצלחת ללמוד מזה? אולי משהו כמו העובדה שמאז ומעולם התוצרת האירופאית הייתה יעילה יותר וזו אחת הסיבות למה המשבר הנ"ל פגע בהם פחות?

 

המכונית הומצאה באירופה. לכל הפחות אחרי מלחמת העולם השנייה, התוצרת האירופאית קובעת את הטון.

 

נ.ב. ברור שנאסקר זה בולשיט.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
שים לב שכל הנ"ל לפני 1950 בערך. ואכן, עד אז תעשית הרכב האמריקנית היתה המובילה בענף. הבעיה היא שהם עדיין אי שם בשנות החמישים בערך, ושאר העולם התקדם רבות מאז - והיחס בין נפח מנוע להספק מראה את התופעה היטב.

 

 

לא עם תיבה אוטומטית.

 

 

חלשים מאד. יש להם גישה שהיא ההיפך מהנדסה: "הדגם הקודם עבד עם חיזוק בעובי "1/4, אז זה יספיק גם לעכשיו. לא מספיק? טוב, אז שים 3/8 ויהיה בסדר". לכן הם מייצרים מכוניות פשוטות, כבדות וגסות. בעבר הן נחשבו לאמינות, אבל מאז האחרים התקדמו והאמריקנים לא, ולכן הם כבר לא נחשבים אמינים.

 

העובדה ששברולט מוכרת רכב שתוכנן ע"י דייהו מראה היטב, מי מוביל ומי מובל.

 

גם וולבו היו פעם מובילים עולמיים בתחום הבטיחות, אבל אין לזה שום קשר עם מה שהם מוכרים היום.

 

דני

 

מצטער על ההקפצה אבל הרגשתי צורך להגיב.

 

נראה שגם אתה תקוע קצת בעבר.. בתור מישהו שמאד עוקב אחרי התעשייה האמריקאית נוכחתי לראות את השינוי המהותי שעבר על התעשייה הזאת בשנים האחרונות. הביטויים שלך כבר ממש לא רלוונטים וכמו שציינו יכולות תמיד היו להם. מכוניות כבדות וגסות? זה כבר מזמן לא המצב. לגבי דייהו אתה צודק, אבל הנוכחות של הרכבים האלו בארץ הרבה יותר מורגשת מאשר באמריקה, שם הרוב השולט בכבישים הוא תוצרת ותכנון אמריקאי. אגב גם היצרניות הקוראניות עברו שיפור מהותי (ראה יונדאי\קאיה) ולא הייתי מציע לך לזלזל בתוצרת החדשה גם של דייהו (למרות שהדגמים החדשים הם כבר לא באמת דייהו, פשוט מיוצרים במפעל דייהו). המנועים האמריקאיים יישרו קו (למרות שמאד אהבתי את המנועים הפשוטים ועתירי המומנט), והרכבים שלהם פשוט מציעים תמורה מעולה לסכום. לצערי אפילו אפשר להגיד שהם איבדו קצת מהקסם האמריקאי מהעבר לטובת התקדמות השוק..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השינוי המהותי שעבר על התעשייה הזאת בשנים האחרונות... המנועים האמריקאיים יישרו קו

 

זה יפה מאד שהם כבר לא מפגרים, אבל בין "לישר קו" לבין מובילי שוק, מתקדמים בעולם וכולי יש מרחק רב.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4183 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...