Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תקלת ממיר קטליטי P0240


shlulu

פוסטים מומלצים

אהלן חברים,

-רכשתי I10 2015 בשעה טובה, עבר קומפיוטסט, הכל תקין באופן מדהים.

לאחר 5 ימים ממועד הקניה נדלקה נורת מנוע צהובה, הלכתי למכון של הבחור שממנו קניתי (מכון גדול ומוכר ברעננה), ושם התבשרתי שיש תקלת ממיר קטליטי P0240, וצריך להחליף את החלק.

-מבירור עם מוסכניקים אחרים, אמרו שניתן להשתמש בתוסף דלק BG K44 על רבע טנק דלק ולראות אם הבעיה ממשיכה והנורה עדיין דולקת (כרגע היא לא דולקת בגלל הכיול במוסך).

האם לדעתכם זה פתרון שיכול למנוע את ההחלפה  של החלק? בעקרון אם הסבירות היא אפסית שזה באמת יפתח את הסתימה בממיר וזה רק עניין של זמן אז אני אחליף כך או כך.

 

- המכון נתן הצעת מחיר של 2000 שקל ללא מע"מ על חלק אמריקאי חלופי ועבודה, איך המחיר לדעתכם? נותנים גם אחריות שנה+החלפת פלאגים במידה וצריך לאחר ההחלפה+יישור פרונט. קצת יקר אבל טיפול מלא וסגירת פינות ממה שהבנתי.

- כן אציין ששילמתי 350 שקל על עלות הבדיקה בלבד (תקוזז ממחיר הטיפול במידה ואמשיך איתם), כך שזה 'מתווסף' לעלות ההחלפה במוסכים אחרים. מה שנקרא אני כבר מושקע.

לכן, אשמח לקבל המלצות על מוסכים אמינים ולא יקרים לטיפולים שוטפים באזור השרון-מרכז.

 

תודה.

עריכה אחרונה על ידי shlulu
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

אהלן

חודש לאחר מכן ולא קפצה נורה פעם אחת. שמתי K44 (כזכור לי) תוסף דלק על רבע מיכל עד לסיום המיכל ואז תדלקתי מחדש.

מה שמוזר לי בסיפור, הוא שהמוסכניק טען שהנורה תחזור לאחר יומיים מהכיול, מה שלא קרה כבר חודש.

אני חושב שאולי בכלל לא הייתה תקלת ממיר והנפיצו תקלה. עלות הבדיקה הייתה 350 שקלים.

 

הבעיה היא, שעל בדיקה בכל מוסך חדש אני אצטרך לשלם את אותו הסכום לערך (רק כדי להתחבר למחשב ולבדוק, בלי שום עבודה מעבר), כך שאין לי אפילו אפשרות לדעת אם הממיר תקול או לא ללא בעצם לשלם בדיקה נוספת (על פארש, הרי שהרכב ללא נורת מנוע מאז).

 

מה הייתם מציעים לעשות בנושא?

בתאריך 19.4.2024 בשעה 10:08, netanel1014 כתב:

אם הרכב עבר טסט לא מסמן כנראה שהממיר לא כזה סתום ויש אפשרות לנקות אותו. שים תוסף דלק על רבע טנק. תסיים את הדלק ותראה אם זה עזר. 

עבר מכון בדיקה בצורה נקייה ופחות משבוע לאחר מכן התגלתה תקלת ממיר קטליטי? מה הסבירות?

יכול להיות שהמוכר העלים את התקלה עם תוסף דלק והמחשבים של קומפיוטסט לא קלטו?

 

המכון ש'גילה' לי את הבעיה זה גם אותו מכון שהמוכר טיפל בו (הלכתי ישירות כשהנורה דלקה כי אין לי מוסך קבוע והם מכירים את הרכב), אז אני כבר באמת לא יודע...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, shlulu כתב:

עבר מכון בדיקה בצורה נקייה ופחות משבוע לאחר מכן התגלתה תקלת ממיר קטליטי? מה הסבירות?

יכול להיות שהמוכר העלים את התקלה עם תוסף דלק והמחשבים של קומפיוטסט לא קלטו?

תקלה של יעילות ממיר קטליטי לוקח לה זמן להדלק, בתלות ברכב ובחומרת המצב של הממיר זה יכול להיות מספר נסיעות בודדות או קצת יותר מזה.

רוב הסיכויים שהמוכר פשוט איפס תקלות במחשב לפני ששלח את הרכב למכון בדיקה.

אני לא אתפלא בכלל אם במכוני הבדיקה בארץ רק בודקים אם יש תקלה רשומה במחשב וזהו. אם היו בודקים גם איזה מוניטורים המחשב הריץ ואלו עדיין לא, היו כניראה מגלים שהרכב עבר איפוס תקלות במחשב לפני הבדיקה. אבל סיכוי נמוך מאוד שהם מסתכלים על זה. לצערי רמת מכוני הבדיקה בארץ נמוכה מאוד, והתרומה שלהם היא בעיקר זיהוי תאונות עבר. אין להם שום יכולת לאבחן את המצב המכאני של הרכב.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Igalz כתב:

תקלה של יעילות ממיר קטליטי לוקח לה זמן להדלק, בתלות ברכב ובחומרת המצב של הממיר זה יכול להיות מספר נסיעות בודדות או קצת יותר מזה.

רוב הסיכויים שהמוכר פשוט איפס תקלות במחשב לפני ששלח את הרכב למכון בדיקה.

אני לא אתפלא בכלל אם במכוני הבדיקה בארץ רק בודקים אם יש תקלה רשומה במחשב וזהו. אם היו בודקים גם איזה מוניטורים המחשב הריץ ואלו עדיין לא, היו כניראה מגלים שהרכב עבר איפוס תקלות במחשב לפני הבדיקה. אבל סיכוי נמוך מאוד שהם מסתכלים על זה. לצערי רמת מכוני הבדיקה בארץ נמוכה מאוד, והתרומה שלהם היא בעיקר זיהוי תאונות עבר. אין להם שום יכולת לאבחן את המצב המכאני של הרכב.

מסכים וזה גם מה שחוויתי בבדיקה, שעוד איתי הוא יחסית השקיע ועשה מבחני מאמץ, אבל ברור לי שזו לא בדיקה איכותית שמשקיעים בה זמן. 

יש לי קייס לבקש החזר מקומפיוטסט? שהרי הם נותנים אחריות על הבדיקה. 

 

בנושא אחר, גם במידה ועדיין לא נדלקה נורה, האם אני למעשה 'שוחק' את הממיר בזה שאני ממשיך להשתמש בו? 

קרי, מגביר את הסיכון לזיהום אוויר/צריכת דלק מוגברת שזה גם החיסרון של ממיר קטליטי תקול לפי מה שהבנתי? 

או שבמידה ונאמין באופטימיות שתקלת הממיר התגלתה בפעם הראשונה לאחר קניית הרכב, ניתן לפתור את התקלה כל עוד השתמשתי בתוסף דלק והנורה עדיין לא דולקת? 

 

תודה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, shlulu כתב:

 

בנושא אחר, גם במידה ועדיין לא נדלקה נורה, האם אני למעשה 'שוחק' את הממיר בזה שאני ממשיך להשתמש בו? 

קרי, מגביר את הסיכון לזיהום אוויר/צריכת דלק מוגברת שזה גם החיסרון של ממיר קטליטי תקול לפי מה שהבנתי?

ממיר תקול לא גורם לצריכת דלק מוגברת. ממיר סתום כן. אבל ממיר תקול לא בבכרח סתום. 

כל עוד לא נדלקה נורה, תמשיך להשתמש בכיף. 

במאמר מוסגר אני אומר, כל עוד הרכב עובר טסט, תמשיך לאפס ולהשתמש בכיף.

  • רעיון טוב! 1

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, shlulu כתב:

הבעיה היא, שעל בדיקה בכל מוסך חדש אני אצטרך לשלם את אותו הסכום לערך (רק כדי להתחבר למחשב ולבדוק, בלי שום עבודה מעבר

תקנה בעלי אקספרס סורק תקלות ב60 שקל, גם יוציא לך קודים של תקלות וגם יאפס לך את הנורה בעת הצורך (אני מעדיף לאתר את הבעיה ולטפל).

אם אינני טועה, הגורם מספר אחד לסתימת ממיר זו שריפת שמן, כך שאם זאת הבעיה שלך (אני ממש לא טוען שזאת הבעיה), בלי לטפל בה, גם ממיר חלופי ימות באותו האופן.

אני כותב את זה כי לא מעט אנשים שהממיר שלהם "מת" כביכול, רצים להחליף ממיר בלי לבדוק מדוע הוא "מת", ורוב הסיכויים שגם החלופי לא יחזיק יותר מדי כך.

 

על רגל אחת,

אין למחשב רכב דרך לדעת מה מצב הממיר באמת, הוא מודד את היעילות שלו ע"י חיישן לפני הממיר וחיישן אחרי הממיר,

עפ"י התוצאות משני החיישנים (מה נכנס ומה יצא) הוא מחשב את היעילות של הממיר, כשזאת "נפגעת" ב25% או יותר (מתחת 75% יעילות) - נדלקת נורה של P0420

מספיק שחיישן אחד מזייף, התוצאות שגויות.

 

אם הנורה נדלקת שוב, חפש בגוגל את דגם הרכב שלך בצירוף קוד התקלה ותקרא קצת על צרות של אחרים, לרוב הפתרון שעבד לכולם כנראה יעבוד גם אצלך.

אני הייתי מתמקד בלאמת שהחיישנים שלי תקינים לחלוטין לפני שאבדוק את הממיר בכללי.

יש גם מקרים בהם החיישנים תקינים, הממיר תקין, אך עדיין עולה קוד P0420 (יעילות נמוכה), כיוון שבעיית החוסר היעילות נובעת ממקור אחר.

 

  • אהבתי 1

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף לדברים שכתבו קודמיי. 

הממיר גוסס אבל עדיין חי. 

אני מניח שעקב צריכת שמן של המנוע, הממיר הושפע מפליטה לא נקייה ולכן התבלה. 

כדאי מיידי פעם על הכביש המהיר לתת למנוע לעבוד בסל"ד גבוה תחת עומס ע"מ לנקות את מערכת הפליטה ממשקעי פיח שהתיישבו בתוך הממיר. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...