Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5004 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן חברים

 

הוצאתי ר.נ. צבאי לפני שבוע וחצי, והיום התחלתי "הכשרה מעשית": הרמת הרכב על ג'ק הידראולי לצורך בדיקת חופשים בגלגלים, פתיחת מכסה מנוע לצורך בדיקת שמן-מים ולקינוח ניפוח גלגלים.

 

במהלך היום (ולמשך היומיים הבאים) אני "אטפל" בלא מעט רכבים. ראיתי היום מס' דברים תמוהים, שארצה להתייעץ עמכם אם לבצעם שנית או לאו.

 

1. בדיקת מפלס ומילוי שמן כשהמנוע חם - אני יודע ששמן בודקים ומוסיפים אך ורק כשהמנוע קר, או שעבד פחות מ-10 דק' וכשהוא לא מונע;

2. בדיקת מפלס ומילוי מים ירוקים לרדיאטור - גם בודקים רק כשהרכב קר, ולא מונע;

3. ניפוןח אוויר בצמיגים חמים - בצמיגים חמים הלחץ גבוה יותר בכמה BAR. לכן אם הלחץ המומלץ הוא 29 (כשהצמיג קר) כשרוצים לנפח על צמיד חם, מוסיפים למידה עוד 5 BAR. האם אני צודק?

 

העניין די תמוה. בבדיקת השמן המפלס היה נמוך מהחצי, והבוחן הורה לי להוסיף 2 ק"ג של שמן למנוע. לאחר שעתיים חזר הרכב מנסיעה כשהמנוע "זורק" שמן - עף המדיד ומכל חור אפשרי נזרק שמן מנוע.

 

אנא, ייעצו לי כיצד לפעול בכדי שביומיים הקרובים לא אגרום נזקים לבעלי הרכבים.

 

תודה, וערב טוב.

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

פורסם

אתה צודק ברוב, למעט בזה שצריך להוסיף 5 BAR. אוי ואבוי! אם אתה תעשה את זה הצמיג יתפוצץ ויעיף לך את המוח לכל עבר!

במכוניות פרטיות הלחץ הוא בסביבות 2-2.5 BAR. בטח התכוונת ל-psi, אל תתבלבל! אבל גם לא מוסיפים 5 psi, קודם כל כי גם זה המון, וזה גם תלוי בטמפרטורה של הצמיג. לכן הכי טוב למלא כמובן על צמיג קר.

 

הבוחן שאמר לך להוסיף 2 ק"ג שמן הוא פשוט אידיוט, כי בד"כ ההפרש בין מינימום למקסימום במדיד הוא קילו, לכן לא היה צריך להוסיף יותר מ-0.5 קילו.

פורסם

כנראה שהבוחן היה ח\ל (חייב לעבור) בקורס בוחני שדה של חיל החימוש.ולמיטב ידיעתי (מהעבר ברחוק אמנם) שזה בדיוק מה שלא מלמדים לעשות בשום קורס בחיל.

 

בא נגיד זאת בשפה עדינה, בסדנא של חיל האוויר זה לא היה קורה.

פורסם
כנראה שהבוחן היה ח\ל (חייב לעבור) בקורס בוחני שדה של חיל החימוש.ולמיטב ידיעתי (מהעבר ברחוק אמנם) שזה בדיוק מה שלא מלמדים לעשות בשום קורס בחיל.

 

בא נגיד זאת בשפה עדינה, בסדנא של חיל האוויר זה לא היה קורה.

מעבר לזה - גם בגף רכב בח"א, למיטב זכרוני, לא היו חפים מפאקים (להבדיל מעבודה על מטוסים, ששם אין ולא יהיו "פשרות").

אני חושב שכן כדאי לפנות לקצין הרכב להתייעצות, אבל בצורה שלא תפגע במי מהעובדים איתך.

יפה וטוב שאתה מגדיל ראש.

alfa 156 2.5.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

הבוחן שנותן לכם לעבוד ככה הוא על הפרצוף:? הנזק שיגרם לא יהיה מכיסו אז מה אכפת לו?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

ממש אכפת להם בצבא. מקסימום הלך המנוע - שולחים להחלפה. כאילו זה יוצא מהכיס של הבוחן. המציאות הזאת צורמת במיוחד כאשר אתה מגיע מהאזרחות למילואים.

 

אתה מצידך תעשה עבודתך על הצד הטוב ביותר. אבל תחשוב טוב-טוב לפני שאתה פונה לקצין הרכב וגם אם אתה עושה כן, עשה זאת באופן זהיר ובלי להזכיר שמות. תיגש להתייעץ איתו באופן מאוד כללי כשוליה שפונה ללמוד "מהסמכות העליונה", בלי שום קשר לבוחן.

יש אנשים מהירי חימה ונוטרי טינה ואתה לא רוצה ליפול על אחד כזה בהיותך עדיין צעיר, קטן ומושתן.

פורסם
ממש אכפת להם בצבא. מקסימום הלך המנוע - שולחים להחלפה. כאילו זה יוצא מהכיס של הבוחן. המציאות הזאת צורמת במיוחד כאשר אתה מגיע מהאזרחות למילואים.

 

אתה מצידך תעשה עבודתך על הצד הטוב ביותר. אבל תחשוב טוב-טוב לפני שאתה פונה לקצין הרכב וגם אם אתה עושה כן, עשה זאת באופן זהיר ובלי להזכיר שמות. תיגש להתייעץ איתו באופן מאוד כללי כשוליה שפונה ללמוד "מהסמכות העליונה", בלי שום קשר לבוחן.

יש אנשים מהירי חימה ונוטרי טינה ואתה לא רוצה ליפול על אחד כזה בהיותך עדיין צעיר, קטן ומושתן.

 

אוי כמה שאתה צודק, המערכות הכוחניות הללו שמוכנות להקריב הכל תמורת הכבוד האבוד שלהם, לכן כדאי לנהוג ממש בזהירות עם גישות חיוביות שעלולות להתפרש לא נכון, הדרך הנכונה לדעתי עם מערכות מסוג זה, זה להביא אותם למצב שהם יחשבו שזה היה הרעיון שלהם ושהם הגיעו לזה בעצמם.

פורסם

מבדיקה שעשיתי בצמיג חם (ממש- לאחר נסיעה ביום) הלחץ עולה ב-4 עד 5 psi לעומת הלחץ כשהצמיג קר. הבדיקה נעשתה בכמה סוגי רכבים ובכולם התוצאות היו דומות.

פורסם

מה קשור קצין רכב? קצין הרכב(לוגיסטיקה) ממש לא מפקדו של בוחן רכב(חימוש) ובוודאי שמבין פחות מבוחן רכב.

מה הדרגה של הבוחן רכב? האם הוא צעיר(סמ"ר-רס"ל) או בקבע מובהק?

צריך לפנות למנהל עבודה או לקצין חימוש הממונה על הבוחן רכב.

עד מתי ספטמבר 08.:(

פורסם

ראשית אציין כי מחר נגמרת ההשתלמות שלי. שנית אינני חימושניק. שלישית לא ככ אכפת לי מהבוחן, והוא צעיר. חמישית אני משתחרר בעוד תשעה חודשים ופיניטו לקומדיה. אכפת לי דבר אחד - שמי שיכניס אליו את הרכב לטיפול לא ייתקע באמצע הדרך או שיעשה חס ושלום תאונה.

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

פורסם

נראלי שאתה לא יודע עוד לאן הגעת:shock:

 

הגעת ל"צבא":twisted:

 

קודם כל, זה לא המכוניות בבית שלך, לא מהכסף שלך או של הורים שלך, אתה לא באמת צריך לעשות הכל לפי הספר.

 

דבר שני, מזה ר.נ?

 

דבר שלישי, עזוב אותך חם\קר, לך בהיגיון! (מקסימום יהרס משהו, לא קרה כלום, כולם יודעים שנהגים בצבא מתגרזנים עם הרכבים).

בדיקת שמן, אם אתה יכול, תחכה כמה דקות שהכל יתייצב במיכל שמן, תבדוק, ותוסיף לפי מה שאתה חושב, אבל רק תיזהר שלא יהיה יותר מידי.

נוזל קירור, אני מוכן להתערב שחצי מהאנשים, כולל כאלה שאחראים עליך, הם לא יודעים שצריך למלא מים עד לסימן הMIN (המינימום).

יש רכבים שרגישים לזה.

הכי הצחיק אותי, שכשהוצאתי את הפאביה מהיבואן, 4KM היה רשום בקילומטרז', קיצור הלכתי להתקין כספת וקודן, ואיזה מישהו חכמולוג שם (אחד מהמתקינים) אומר לי "עבדו עליך, חסר לך נוזל קירור." (כמובן שבאותו רגע אמרתי לו שלפני שהוא מדבר שילך וילמד, ואחר כך הסברתי לו מה ההיגיון שעומד מאחורי הMIN).

 

צמיגים, תנפח כמה שרשום בהוראות יצרן, רשום 29, לך ראש בקיר ושים 29.

הבדל של 1 PSI הוא בקושי מורגש, ולא יקרה כלום.

לא חום ולא קור, אתה לא מהנדס במעבדה, לא צריך לעניין.

 

אני מבין את השאלות והטעיות שלך, ככה זה שמקבלים קורס\תפקיד, כמו בכל דבר, תמיד יוצאים נלהבים אחרי דבר חדש.

עם הזמן יבוא לך הניסיון.

ואני לא רוצה להרוס לך, עם כל הכבוד לצבא, רכבים זה כמו זיון בשביל חייל אחרי ריתוק, כל כמה זמן עולה נהג אחר ומחפש לפרק עצבים על הרכב, ככה שעם הזמן אתה תראה שלא שווה להשקיע, הכל הולך לטימיון, בסוף יבוא הנהג לאותו רכב ויחזיר אותו גמור.

 

 

בהצלחה שיהיה לך.

פורסם

נוזל קירור, אני מוכן להתערב שחצי מהאנשים, כולל כאלה שאחראים עליך, הם לא יודעים שצריך למלא מים עד לסימן הMIN (המינימום).

יש רכבים שרגישים לזה.

הכי הצחיק אותי, שכשהוצאתי את הפאביה מהיבואן, 4KM היה רשום בקילומטרז', קיצור הלכתי להתקין כספת וקודן, ואיזה מישהו חכמולוג שם (אחד מהמתקינים) אומר לי "עבדו עליך, חסר לך נוזל קירור." (כמובן שבאותו רגע אמרתי לו שלפני שהוא מדבר שילך וילמד, ואחר כך הסברתי לו מה ההיגיון שעומד מאחורי הMIN).

 

 

יש לך חוש הומור מוזר (אם זה מה שהכי הצחיק אותך),

אבל אולי אתה מוכן להסביר גם לי מה ההגיון שעומד מאחורי ה-MIN?

כלומר, אם זה מה שמסמן עד היכן למלא מים (כלומר את מפלס הנוזל המקסימלי), אז למה קראו לזה MIN ולא MAX?

×
×
  • תוכן חדש...