Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5007 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לפני כמה חודשים הגעתי עם רכב לבחינה בגף רכב בח"א וכבשדקתי שמן אמרתי לבוחן יש עודף שמן, הוא ענה "זה בסדר אל תדאג שמן אף פעם לא מזיק רק אם חסר שמן זה בעיה"

לא הפסקתי לחשוב על זה כי זה טמטם לי את המוח עד שיום אחד אחרי כמעט חודש החליפו תפקידים בגף והחליפו בוחן, ובמקרה הגעתי עם אותו רכב והבוחן פסל אותו על נזילות שמן מנוע מהמדיד והיה איזה מחזיר שמן שנפרץ. אז כמובן סיפרתי לו על הבוחן הקודם והוא לא הופתע ואמר שזה לא מפתיע שהחליפו אותו.

כך זה בצבא, אני לא מופתע מהסיפור של פותח השרשור ומאוד כואב לי לשמוע את זה, ולצערי אין מה לעשות.

פורסם
יש לך חוש הומור מוזר (אם זה מה שהכי הצחיק אותך),

אבל אולי אתה מוכן להסביר גם לי מה ההגיון שעומד מאחורי ה-MIN?

כלומר, אם זה מה שמסמן עד היכן למלא מים (כלומר את מפלס הנוזל המקסימלי), אז למה קראו לזה MIN ולא MAX?

 

לא עד המקסימום.

 

יש לך ברוב המיכלים שתי סימונים, MIN וMAX, מינימאלי ומקסימאלי.

 

נוזל קירור ממלאים עד לMIN, למה? כי המערכת פועלת עם לחץ, אתה לא תתן ללחץ הזה מקום, אז הוא יחפש מקום בכוח ויפרוץ לך איזה צינור במקרה הטוב.

 

זה הייתה בדיעבד הבעיה ב406 שהייתה לי, אני עשיתי גם את הטעות שמלאתי כמעט עד לMAX, וכל שבוע היה קופץ לי צינור, עד שיום אחד שאבתי עד שהגעתי לכמות המינימאלית וזה פתר את הבעיה.

פורסם
לא עד המקסימום.

 

יש לך ברוב המיכלים שתי סימונים, MIN וMAX, מינימאלי ומקסימאלי.

 

נוזל קירור ממלאים עד לMIN, למה? כי המערכת פועלת עם לחץ, אתה לא תתן ללחץ הזה מקום, אז הוא יחפש מקום בכוח ויפרוץ לך איזה צינור במקרה הטוב.

 

זה הייתה בדיעבד הבעיה ב406 שהייתה לי, אני עשיתי גם את הטעות שמלאתי כמעט עד לMAX, וכל שבוע היה קופץ לי צינור, עד שיום אחד שאבתי עד שהגעתי לכמות המינימאלית וזה פתר את הבעיה.

 

עודף לחץ אם יש יוצא מהפקק ולא מהצינורות .

הוראות יצרן ברוב המכוניות קובעות שגובה המים במנוע קר צריך להיות בין המינימום למקסימום .

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

עד כמה שאני יודע הנוזל מתפשט כשהוא חם ולכן יש תחום מותר בין min לmax.

אין לחץ במערכת הקירור ברכב, יש סיקרולציה של המים ע"י משאבת המים. לחץ משתחרר ע"י הפקק של הרדיאטור או המיכל עיבוי.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לא עד המקסימום.

 

יש לך ברוב המיכלים שתי סימונים, MIN וMAX, מינימאלי ומקסימאלי.

 

נוזל קירור ממלאים עד לMIN, למה? כי המערכת פועלת עם לחץ, אתה לא תתן ללחץ הזה מקום, אז הוא יחפש מקום בכוח ויפרוץ לך איזה צינור במקרה הטוב.

 

זה הייתה בדיעבד הבעיה ב406 שהייתה לי, אני עשיתי גם את הטעות שמלאתי כמעט עד לMAX, וכל שבוע היה קופץ לי צינור, עד שיום אחד שאבתי עד שהגעתי לכמות המינימאלית וזה פתר את הבעיה.

 

ראשית, הלחץ לא צריך מקום. מה שצריך מקום זה הנוזל, שמתפשט כשהוא מתחמם - כלומר תופס יותר נפח.

 

שנית, מעל סימן ה-MAX גם נשאר מקום, נכון?

חשבת אולי שיצרן הרכב נתן דעתו לכך, וקבע את סימן ה-MAX כך שהמקום שמעליו יספיק להתפשטות הנוזל, או שאתה חושב שהמיקום של סימן ה-MAX הוא סתם אקראי (ככה יצא)?

 

שלישית, בפקק של המיכל יש שסתום פורק לחץ. הוא אמור להיפתח ולפרוק את עודפי הנוזל לפני המקרה הטוב שהוא יפרוץ איזה צינור.

 

ולבסוף, אם נוזל קירור ממלאים עד ל-MIN, מהו התפקיד או המשמעות של סימן ה-MAX? בשביל מה הוא בכלל קיים?

פורסם
עד כמה שאני יודע הנוזל מתפשט כשהוא חם ולכן יש תחום מותר בין min לmax.

אין לחץ במערכת הקירור ברכב, יש סיקרולציה של המים ע"י משאבת המים. לחץ משתחרר ע"י הפקק של הרדיאטור או המיכל עיבוי.

 

בוודאי שיש לחץ. גבוה מהלחץ האטמוספרי.

אתה בעצמך כותב שהנוזל מתפשט כשהוא חם. זאת אומרת שנפח האוויר שהיה בהתחלה במערכת (מעל הנוזל) חייב לקטון. אז איך הלחץ לא יגדל?

לא זו בלבד שיש לחץ, המערכת מתבססת (גם) על הלחץ הזה כדי שנוזל הקירור יוכל להגיע לטמפ' גבוהות מ-100 מעלות בלי לרתוח.

הלחץ משתחרר מהפקק רק כשהוא מגיע (אם הוא מגיע) ללחץ הפתיחה של הפקק, אבל זה מנגנון בטחון. זה לא אמור לקרות בפעולה נורמלית.

פורסם

כמה חפירות,

כפי שהוסבר, שלא כמו עם שמן מנוע, אין בעיה עם עודף נוזל קירור, העודפים נפלטים בהדרגה דרך פקק הרדיאטור, עד לרמה

המתאימה, אני חיברתי צינור סיליקון קטן לפיה הקטנה ליד הפקק שמזרימה את העודפים הישר לכביש במקום להרטיב חגורות

ומכלולי רכב נוספים.

×
×
  • תוכן חדש...