Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גיר ידני בירושלים - מה דעתכם?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5051 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

שאלה חברים: האם מורה נהיגה אמור לענות לי על כל השאלות של שימוש בגיר ידני? השאלות הן תמיד בנקודות קיצון שבנהיגה. למשל, בירידה, האם להישאר כמה שניות או יותר עם קלאץ' לחוץ? מתי לא להחליף הילוך מגבוה לנמוך? כדי שלא תהיה בלימה חזקה של הרכב וכו'? אם למשל אני בעליה וההילוך הנוכחי לא מספיק חזק, אז בעלייה להחליף להילוך נמוך, ועוד...

 

אגב, אני אשמח לרכבים מומלצים. אני לא רוצה עגלה, אלא רכב בעל שנתון סביר (06-08) ועם קילומטרז' נמוך (עד 80). מאוד מחבב את הפולו אבל חושש ממחיר הטיפולים והאחזקה. גם הפיג'ו 1600 מצאה חן בעיני אבל כל מי ששאלתי אותו, גם שני חברים בעלי מוסכים, אמרו להתרחק מפיג'ו (אין עשן בלי אש?).

נוהג בפיג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2007.

פורסם

הייתי נוהג בשני רכבים ידניים שונים בעבר בירושלים וזה עם המצמד הקל יותר ללחיצה היה בהחלט הרבה יותר נוח לשימוש. כרגע אני עם פונטו עם גיר רובוטי (לצערי ללא HILL HOLD, מודל 2007), וזה תענוג. אפשר להעביר אותו למצב ידני ואז זה מרגיש כמו גיר ידני לכל דבר! אבל רוב הזמן אני במצב אוטומט. אם אתה קצת עייף מהרגיל אחרי עבודה או קצת לא מרגיש טוב, גיר ידני בירושלים הופך לסיוט. בקיצור אני ממליץ שתארגן לעצמך נסיעת מבחן על פונטו רובוטית 2008 ומעלה (עם HILL HOLD) ותראה בעצמך, כי הגיר הזה יכול גם לעצבן קצת, אבל בעיקר בהתחלה, אחרי שמתרגלים עליו, הוא מצויין. מנוע 1.4 בהחלט מספיק כאן, מושך מצויין מעל 3K סל"ד.

פורסם
הרוב המוחץ של האנשים בסביבתי מפציר בי לקנות רכב האוטומט, בעיקר כי הם טוענים

שבטופוגרפיה הירושלמית והפקקים הרבים, זה יהיה סיוט מבחינתי. מה אתם אומרים, ללכת עם הלב או על פרקטיקה?

 

לך עם הלב ועם הפרקטיקה!

 

מי שאומר לך שרכב ידני הוא סיוט בפקקים, פשוט לא יודע איך להתמודד עם פקק. כל יום אני רואה את זה וכל פעם אני אומר מחדש: רכב בפקק הוא לא נדנדה! אין שום סיבה להאיץ וכל פעם לעצור מחדש. במקום זה, עדיף להתחיל להאט מראש לקראת הפקק ולנסוע דרכו במהירות אטית אך קבועה ככל הניתן.

 

מה הרווחנו?

1. "הבעייתיות" של נסיעה ברכב ידני בפקק לא באה לידי ביטוי כי לא צריך לעבוד הרבה עם הקלאץ'.

2. לא שורפים את הקלאץ'.

3. חוסכים המון דלק.

4. חוסכים סיכון לפגיעה מאחורה (!)

5. עוזרים לעצמנו ולתנועה כולה להשתחרר מהפקק מהר יותר!

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
לך עם הלב ועם הפרקטיקה!

 

מי שאומר לך שרכב ידני הוא סיוט בפקקים, פשוט לא יודע איך להתמודד עם פקק. כל יום אני רואה את זה וכל פעם אני אומר מחדש: רכב בפקק הוא לא נדנדה! אין שום סיבה להאיץ וכל פעם לעצור מחדש. במקום זה, עדיף להתחיל להאט מראש לקראת הפקק ולנסוע דרכו במהירות אטית אך קבועה ככל הניתן.

 

מה הרווחנו?

1. "הבעייתיות" של נסיעה ברכב ידני בפקק לא באה לידי ביטוי כי לא צריך לעבוד הרבה עם הקלאץ'.

2. לא שורפים את הקלאץ'.

3. חוסכים המון דלק.

4. חוסכים סיכון לפגיעה מאחורה (!)

5. עוזרים לעצמנו ולתנועה כולה להשתחרר מהפקק מהר יותר!

 

מסכים ומחזק!

אם כולם לא היו נוהגים ככה החיים היו הרבה יותר יפים.

פורסם

אבל זה היופי שבדבר - אפילו לא צריך שכולם ינהגו ככה. זה מפתיע, אבל באמת לא צריך הרבה נהגים בשביל להזרים את התנועה. מספיקים רק שלושה-ארבעה נהגים ש"יזחלו" דרך הפקק ויובילו אחריהם טורים של רכבים כדי שהתנועה תזרום! ואם זה לא מספיק, אז כמעט תמיד יהיו עוד כמה נהגים שיראו את זה וילמדו מזה ויתחילו ליישם בעצמם.

 

ככה יוצרים שינוי. לא צריך לתת לתרבות הנהיגה של שאר האנשים למנוע מאיתנו לנהוג נכון!

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

מישהו יכול לתת דעתו על האמינות של איביזה, ביצועים (איזה דגם מומלץ?), צריכת דלק ויוקר טיפולים?

 

ולמה כבר כל מי שאני שואל אותו, כולל שני מוסכניקים, אמרו לי להתרחק מרכבי פיג'ו רבתי? אני מניח שיש דברים בגו אם כל כך הרבה אנשים מתנגדים לחברה הזאת. מה דעתכם?

 

***לייעוץ ברכישת רכב, נא לפתוח שרשור בפורום הייעודי***

נוהג בפיג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2007.

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5051 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...