Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5056 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שאלה: בקניית רכב האם צריך להתאים נפח המנוע למרחק הנסיעה?

אני נוסעת לעבודה 6 ימים בשבוע (3 ימים - 30 ק"מ ביום ו- 3 ימים 80 ק"מ ביום) ואם מחשיבים נסיעות בסוף השבוע אז אפשר להגיע בקלות ל- 400 ק"מ בשבוע.

האם נפח מנוע של 1000 אוטומט הוא מחוץ לחשבון במקרה שלי ואני צריכה להתמקד ברכבים עם נפח מנוע מסוים (כמו 1400) ומעלה כשאני מחפשת רכב?

כמובן רק אוטומט.

פורסם

מבחינה מכנית רכב בכל נפח יתמודד עם כל קילומטרז', ברכבים עם מנוע קטן יהיה פחות נעים בנסיעות בין עירוניות (אחרי הגולף שלך בכלל). 400ק"מ בשבוע זה לא הרבה. בשרשור אחר שפתחת לא רק אני הצעתי לך פיקנטו ועכשיו כאשר הוספת למשוואה קילומטרז' יחסית סביר לא אמורה להיות בעייה מיוחדת. כמובן ממליץ לגשת לסוכנות ולעשות נסיעת מבחן ואני מניח שאחרי הגולף תרגישי שאת נוסעת על שרפרף עם גלגלי קורקינט, אבל אחרי כמה ימי נסיעות זה יעבור לך ותתרגלי (או לא - תלוי ממך).

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

את נפח המנוע צריך קודם כל להתאים לגודל האוטו, לדוגע מנוע 1000 יכול להיות מצויין לקיה פיקנטו אבל קצת פחות נעים לנהיגה על האמר H1

 

דבר שני אם כבר להתאים את המנוע לדרך חשוב יותר להתאים לתנאי הנסיעה ולא למרחק, בנסיעה עירונית מנוע קטן עם גיר ידני יתן צריכת דלק נמוכה יותר בעיקר בגלל שרוב הנסיעה מתבצעת במהירות נמוכה וכוללת זמן רב של עמידה ברמזורים ופקקים, בנסיעה בדרכים בין עירוניות מנוע גדול יותר יתן נסיעה שקטה יותר ויעבוד בסל"ד נמוך יותר כך שהוא עשוי להיות אפילו יותר חסכוני ממנוע קטן,

 

כנ"ל לגבי דרך שיש בה עליות רבות מנוע גדול יתאמץ פחות ויצרוך פחות דלק.

 

כמובן שיש אפשרויות נוספות כמו מנוע קטן עם מגדש טורבו, מנוע דיזל, היברידי. חשמלי וכו' כל אחד עם היתרונות והחסרונות שלו.

פורסם

 

דבר שני אם כבר להתאים את המנוע לדרך חשוב יותר להתאים לתנאי הנסיעה ולא למרחק, בנסיעה עירונית מנוע קטן עם גיר ידני יתן צריכת דלק נמוכה יותר בעיקר בגלל שרוב הנסיעה מתבצעת במהירות נמוכה וכוללת זמן רב של עמידה ברמזורים ופקקים, בנסיעה בדרכים בין עירוניות מנוע גדול יותר יתן נסיעה שקטה יותר ויעבוד בסל"ד נמוך יותר כך שהוא עשוי להיות אפילו יותר חסכוני ממנוע קטן,

 

כנ"ל לגבי דרך שיש בה עליות רבות מנוע גדול יתאמץ פחות ויצרוך פחות ...

.

 

בכלל לא בטוח שזה נכון, בכל אופן אי-אפשר להכליל. אחרי נסיעות רבות על 107 גם בחיפה וגם בכביש 6, האוטו כמעט לא צורך דלק בשום מצב. הכי גרוע שהיה לי זה 1:17, שזה ממש לא רע. לא יודע לגבי פיקנטו, שם יכול להיות המצב שונה.

בהשוואה לפביה, שיש לה מנוע ״גדול״ ועוד דיזל, שאמור להתאמץ פחות, לכאורה, הצריכה של 107 לא פחות טובה מפביה. כמובן פביה יותר כבדה במשקל, זה ברור.

פורסם
בכלל לא בטוח שזה נכון, בכל אופן אי-אפשר להכליל. אחרי נסיעות רבות על 107 גם בחיפה וגם בכביש 6, האוטו כמעט לא צורך דלק בשום מצב. הכי גרוע שהיה לי זה 1:17, שזה ממש לא רע. לא יודע לגבי פיקנטו, שם יכול להיות המצב שונה.

בהשוואה לפביה, שיש לה מנוע ״גדול״ ועוד דיזל, שאמור להתאמץ פחות, לכאורה, הצריכה של 107 לא פחות טובה מפביה. כמובן פביה יותר כבדה במשקל, זה ברור.

 

O.K אולי לא הייתי מספיק ברור , מה שאני התכוונתי זה אם תרכיב מנוע זהה בנפח שונה באותו רכב.

כמובן שיש משמעות למשקל הרכב והפביה כבדה מה 107 ביותר מ 300 קילו שזה הפרש מטורף, ה 107 צורכת מעט דלק מכיוון שהמשקל שלה מצחיק (בערך 800 קילו) בנוסף למנוע חסכוני ומתקדם,

 

לגבי הפאביה כמו שכתבתי בשורה האחרונה של התגובה מנוע דיזל זה כבר סיפור אחר, והוא לא מתאמץ פחות אלא פשוט עובד על עיקרון פעולה שונה לחלוטין,

 

בכל מקרה אם תרכיב על ה 107 מנוע זהה בנפח 1400 במקום 1000 ותמדוד צריכת דלק בעליות של פרויד יש סיכוי טוב שהצריכה

אפילו תשתפר אבל ברחובות תל אביב למשל היא תהיה גבוה יותר.

פורסם

נפח מנוע הוא פרמטר מיושן שלא תמיד רלוונטי בעולם הרכב של היום.

לסקודה אוקטביה יש מרכב גדול, כבד והיא נוסעת עם מנוע בנפח 1,200 סמ"ק. נוסעת יפה מאוד, יש לציין. אז?

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

לא רק לנפח המנוע יש משמעות בכמות הנסועה שהצגת. 400 ק"מ זה קצת מעל הממוצע. נכון שכל מכונית יכולה להתמודד עם זה אלא שגם לנוחות יש כאן שיקול. מכוניות עירוניות קטנות דוגמת הפיקנטו מיועדות לנסיעות קצרות בתוך העיר. לנהוג 80 ק"מ רצופים עדיף לחשוב על רכב יותר מתאים מבחינת זריזות, נוחות ישיבה, אבזור וכו'. כמו שמישהו כאן כתב לך, את עלולה להרגיש שאת יושבת על קרש ואחרי 80 ק"מ זה יכול להעיק ואפילו לגרור גם כאבים בגב.

×
×
  • תוכן חדש...