Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5094 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן לכולם,

סתם מסקרנות,האם מפחיד אתכם רכב שבעל הרכב מטפל בו עצמאית?

 

אני אישית מטפל ברכב לבד,טיפולים תקופתיים,החלפות נוזל קרור,שמנים,מסננים... אני אישית נניח מעדיף לקנות מקורי ולעשות לבד.

 

האם זה יפחיד קונים עתידיים לדעתכם?

פורסם

בהחלט שכן. קונה רוצה לראות ספר טיפולים מסודר (או קבלות מסודרות). כיון שלא תוכל להציג קבלות אתה עלול לסבול מבריחת קונים פוטנציאליים. זה נסיוני אפילו במכירת רכבים בנילמעלה מ-10 שנים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

כשאני שומע "אני מטפל לבד או אצל חבר/אח/דוד/וכו'" זה מוריד המון נקודות. מצד שני, קניית רכב משומש היא שקלול של הרבה פרמטרים. אם מצב הרכב טוב מאקזמפלרים מקבילים, אז זה לא נורא כ"כ.

emotion of motion

פורסם

אני פשוט עושה עבודה יותר יסודית ממה שהמוסך יעשה, לפחות בטווח המחיר הנורמטיבי, מחליף הכל לפני הזמן, לצורך העניין שמן שאני "מוריד" מהרכב עדיין במצב מעולה.

 

ואני סקרן,האם יהיה מי שיעריך? או להפך? ואפילו יגידו "לא מאמין" :shock:

 

יש קבלות,אבל על חלקי חילוף עצמם... מסננים,שמנים,נוזלים... אבל לא קבלה על טיפול.

פורסם

אני אפילו לא מחזיק קבלות של כולם, אני רושם את הכל בקובץ Word באופן הכי מפורט שאפשר, מאז שקניתי את הרכב הכל מתועד, עלות חלקים, עלות על "עבודה" של טיפולים, חלקים שהוזמנו מחו"ל, תוספות קטנות הכל כולל הכל. מי שיאמין שייהנה, מי שלא, לא, שימשיך לחפש רכבים יוצאי ליסינג. :)

 

אני מאמין בלעשות כל מה שאתה יכול לבד, אני לא כזה בעל מקצוע מומחה אבל אני משתדל לעשות כל מה שאני יכול לבד. אני אישית אוען שאין לאף אחד מונופול על החכמה וכל אחד יכול לעשות... הכל, זה הכל ענין של זמן וכסף, תרצה, השמיים הם הגבול. מי שחושב שלטפל ברכב זה מסובך אז כנראה יש לו בעיה והוא יכול להמשיך לאכול לוקשים של מורשים ולשלם כפול שיבושם לו. :)

 

סתם לדוגמא? כמה לדעתכם עולה טיפול 10K בשברולט אימפלה כמו שלי? כולל שמן סינטטי מלא Motorcraft 5W 30, פילטר שמן מקורי Ac Delco ופילטר אויר מקורי? כמה? כי אני משלם לחבר שעושה לי את כל הטיפולים 320 ש"ח. 220 ש"ח חלקים ועוד 100 ש"ח עבודה, במוסך אם הייתי מצחיל מ 500 זה היה טוב. לצורך הענין הרכב אמור לעשות טיפול כל 15K ואני עושה כל 10K שזה יותר טוב ממורשה, פילטר אויר לפי הספר מחליפים כל 50K, אני מחליף כל 10K בגלל סופות החול פה בדרום... עוד דוגמאות למה טיפול עצמאי טוב יותר מטיפול במורשה?

 

לטפל ברכב, לתקן צינור דולף בבית, להחליף ברז וכו'... על כל אלה אתה יכול לשלם לבעל מקצוע או לסדר לבד במחיר עלות חלקים וקצת זיעה. אז מה בדיוק ההבדל? וברוב המקרים עבודה עצמאית היא יותר עם תשומת לב, כי זה שלך.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

פורסם

באותו סרט כמו שלך בדיוק,שמן 5W30 של אג'יפ, החלפה כל 7500 :shock:, מסנן שמן מקורי,מצתים במקום ב160 החלפתי ב120.

 

אפילו קניתי פליישר איתות ב300 שקל מקורי :shock:...

 

אבל יכול מאוד להיות שזה קשור לזה שאני רווק שוב :wink: מה שאתה לא מבזבז פה אתה מבזבז שם 8)

פורסם

אני לא מתפשר על ספר טיפולים של מוסך מורשה עם עדיפות גדולה למוסך מורשה יבואן.

 

מהצד, אני מאוד מעריך אנשים שמטפלים באופן עצמי במכונית הפרטית שלהם ואפילו הייתי מייחל לעצמי גם קצת ידע חובבני, אבל בתור קונה, לא אחשיב זאת אפילו כאופציה.

פורסם

תלוי מי הקונה.

 

בזמנו חבר שלי קנה מחבר פורום מכובד שטיפל ברכב בעצמו ותיעד הכל באקסל.

 

לי זה הספיק לגמרי.

 

הרכב שירת את החבר שלי מס' שנים ללא שום בעיות.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

במידה ונשמרו הקבלות עבור החלקים - אעריך את הקניה אפילו יותר.

אדם שמטפל לבד ברכבו, לרוב "מחובר" יותר לרכבו, ויודע לשים לב לדקויות שרבים אחרים יתעלמו מהן.

 

 

גילוי נאות - את הטיפולים הבסיסיים אני לא מבצע במוסך.

פורסם

למרות שאני אישית מטפל לבד ומכיר כל בורג, לא הייתי קונה רכב שהבעלים היה אומר לי שהוא מטפל לבד.. פשוט כי אני לא סומך על אף מוכר ומעדיף לחפש את הרכב הבא עם תיעוד.. קבלות על חלקים גם אני יכול להביא כמה שתרצו. חלק מהמטפלים לבד עושים את זה מקמצנות או תפרנות ובטוחים שהם עושים עבודה טובה יותר ממכונאי מדופלם, ואני לא מתכוון למכונאי זול שעושה עבודה חרא וכמו שהם מעדיפים לחסוך בעבודה הם גם מעגלים פינות .. חלק מהמטפלים עצמאית עושים את זה במקצועיות ולא מחסכון, אני מעדיף לא לקחת את הסיכון לטעות בין שני סוגי הטיפוסים.. אני עושה את זה כי זה גם תחביב , אבל הייתי מעדיף לדעת היסטוריה רשומה על פני סיפורי מוכרים וקבלות על חלפים..

אם זה רכב שאני מכיר אישית את הבעלים ויודע מה עבר זה לא ירתיע אותי, אבל מוכר שאני פוגש פעם ראשונה? אין סיכוי..

דעתי בלבד, לא חייבים להסכים

 

ליאור

פורסם

ראיתי כל כך הרבה רכבים משנות ה 2000-2007 שטופלו במרכזי מהיום הראשון.

ולא ראיתי שהרכבים נמצאים באיזה מצב טוב יותר מרכבים אחרים, תשבות מנוע קרועות, רצועות יבשות, נוזל רדיאטור במצב רע וכו'.

 

אם היתי הולך לקנות רכב בן שנתיים שלוש, אולי היתי מצפה שהוא היה מטופל המרכזי עם ספר טיפולים.

 

אבל ברכב בן 4-5 שניום ויותר, מצב הרכב, התייחסות והרושם שהיתי מקבל מהמוכר הוא זה שהיה מכריע.

 

פלג_

פורסם

מעדיף רכב שטופל במוסך מורשה עם תיעוד לכל הטיפולים במקום להתחיל להאמין לסיפורים של מישהו שיש לו אינטרס לסלף את האמת.

We are the Human Race

פורסם
אני אפילו לא מחזיק קבלות של כולם, אני רושם את הכל בקובץ Word באופן הכי מפורט שאפשר, מאז שקניתי את הרכב הכל מתועד, עלות חלקים, עלות על "עבודה" של טיפולים, חלקים שהוזמנו מחו"ל, תוספות קטנות הכל כולל הכל. מי שיאמין שייהנה, מי שלא, לא, שימשיך לחפש רכבים יוצאי ליסינג. :)

 

אני מאמין בלעשות כל מה שאתה יכול לבד, אני לא כזה בעל מקצוע מומחה אבל אני משתדל לעשות כל מה שאני יכול לבד. אני אישית אוען שאין לאף אחד מונופול על החכמה וכל אחד יכול לעשות... הכל, זה הכל ענין של זמן וכסף, תרצה, השמיים הם הגבול. מי שחושב שלטפל ברכב זה מסובך אז כנראה יש לו בעיה והוא יכול להמשיך לאכול לוקשים של מורשים ולשלם כפול שיבושם לו. :)

 

סתם לדוגמא? כמה לדעתכם עולה טיפול 10K בשברולט אימפלה כמו שלי? כולל שמן סינטטי מלא Motorcraft 5W 30, פילטר שמן מקורי Ac Delco ופילטר אויר מקורי? כמה? כי אני משלם לחבר שעושה לי את כל הטיפולים 320 ש"ח. 220 ש"ח חלקים ועוד 100 ש"ח עבודה, במוסך אם הייתי מצחיל מ 500 זה היה טוב. לצורך הענין הרכב אמור לעשות טיפול כל 15K ואני עושה כל 10K שזה יותר טוב ממורשה, פילטר אויר לפי הספר מחליפים כל 50K, אני מחליף כל 10K בגלל סופות החול פה בדרום... עוד דוגמאות למה טיפול עצמאי טוב יותר מטיפול במורשה?

 

לטפל ברכב, לתקן צינור דולף בבית, להחליף ברז וכו'... על כל אלה אתה יכול לשלם לבעל מקצוע או לסדר לבד במחיר עלות חלקים וקצת זיעה. אז מה בדיוק ההבדל? וברוב המקרים עבודה עצמאית היא יותר עם תשומת לב, כי זה שלך.

 

מעניין האם החבר שלך שקיבל 100 ש"ח הוציא לך חשבונית מס כחוק?

 

כנראה שלא, כי אם היה מוציא לך חשבונית, מן הסתם הסכום היה גבוה יותר, שכן היה צריך להפריש את הכסף למע"מ ולשלם מס הכנסה.

 

לתשומת לבך: אתה אמנם משלם זול, אבל מבצע עבירה פלילית, גם החבר שלך.

 

 

ודי לחכימא

פורסם

בלי לזלזל, ברכב כמו שיש לך, שהוא דגם לא מבוקש וישן למדי, לא נראה לי שזה משנה מי טיפל ברכב כי המחירון שלו גם ככה נמוך מאוד. לדעתי ברכב יותר חדש במחיר יותר גבוה זה מאוד משמעותי. מאיפה לי לדעת שבעל הרכב לא משקר לי לגבי הטיפולים שעה (או לא עשה)?

×
×
  • תוכן חדש...