Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5206 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

באמת חזרתי עם craving אדיר לצפירות, שבא על סיפוקו הבוקר עם השמעת ניסוי הצופרים בתל אביב.

 

דרך אגב ממש התביישתי שפעם אחת בשווייץ, תוך נסיעה רגועה בעיר ראיתי מישהו 20 מטר לפני מתחיל לצאת ברברס מחנייה ואוטומטית צפרתי לו... אני מניח שהסובבים לא זיהו את הצליל :lol:

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

עוד דבר מעניין... מכיוון שראיתי שם תפוצה רבה של דגמי מכוניות מסויימים (כאמור אלפא, וגם גרמניות וצרפתיות) ניסיתי לזהות על חשבון מה זה בא, ובאופן מפתיע רכבים שכמעט לא ראיתי שם (ובארץ הם כמעט שקופים מרוב שהם בכל פינה): פורד פוקוס, וטויוטה קורולה. יש - אבל ממש מעט, ובד"כ לא חדשים.

 

 

ככה זה כשיש כסף.

 

גם אם בצורה מסוימת, שוויץ מושפעת מהמשבר באירופה וממשבר הבנקאות ב 2008, עדיין מדובר במדינה עשירה שמזה עשרות שנים אזרחיה מרוויחים הרבה.

 

לא יודע אם שמת לב לעובדה מפתיעה אחרת, לשוויצרים יש חיבה למכוניות אמריקאיות וכמות הטנדרים האמריקאים הגדולים שם פשוט מופרכת (ביחס ליתר אירופה).

 

דרך אגב ממש התביישתי שפעם אחת בשווייץ, תוך נסיעה רגועה בעיר ראיתי מישהו 20 מטר לפני מתחיל לצאת ברברס מחנייה ואוטומטית צפרתי לו... אני מניח שהסובבים לא זיהו את הצליל

 

זה מסוכן שבעתיים כי משיכת תשומת הלב של הנהג במקרה כזה (בד"כ משתמשים בהבהוב אורות ולא בצפירה) בכל אירופה אומרת לנהג "ראיתי אותך, אני מאט ומאפשר לך לצאת בבטחה ובנוחות" ולא את הגרסא הישראלית של "זוז..זוז...ססססאמאק ערס"

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

לפני מספר חודשים חזרתי משבוע של נהיגה בנורווגיה (8 שעות ביום בכבישים הררים), פשוט חוויה שקשה לתאר. קשה להחליט אם המדינה הזאת היא יותר עצומה או מדהימה (מה שבטוח היא יקרה עד כדי גיחוח - כמעט 50 שקלים לחצי ליטר קולה ותפוציפס). צריך לעשות איזה קונקשן באיטליה לצורך נהיגה של כמה שעות בשביל להתרגל בהדרגה לנהיגה בארץ :)

בשיפוצים

פורסם

כמעט בכל מדינה שיוצא לי לנהוג בה באירופה, אני מופתע מחדש מיכולת הנהיגה שלהם בכבישים מפותלים. לאחרונה חזרתי מקפיצה לפורטוגל שבמהלכה "רדפתי" אחרי נהגים במכוניות בכבישים הרריים, שנסעו בקצב פשוט מעולה. זו הרגשה כל כך שונה מהזחילה המייאשת אחרי טמבלים ישראלים שמאטים ל-20 קמ"ש בכל פעם שיש עלייה קטנה או סיבוב הדוק. מרשים שאפילו נסיעה אחרי משאיות היא לא חוויה מעצבנת במדינות אירופאיות - זה לא מרגיש שהנהגים האלה מאוד ממהרים, זה יותר שהם פשוט נהנים מהנהיגה :-D

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
באמת חזרתי עם craving אדיר לצפירות, שבא על סיפוקו הבוקר עם השמעת ניסוי הצופרים בתל אביב.

 

דרך אגב ממש התביישתי שפעם אחת בשווייץ, תוך נסיעה רגועה בעיר ראיתי מישהו 20 מטר לפני מתחיל לצאת ברברס מחנייה ואוטומטית צפרתי לו... אני מניח שהסובבים לא זיהו את הצליל :lol:

אל תדאג, גם אם הם לא זיהו את הצליל, הם בודאי אמרו "הנה עוד ישראלי".

ואכן, לחזור מחו"ל ולשמוע את הצפירות העצבניות בארץ - זה אחד הדברים שמאפסים אותך, שאתה כבר לא בחו"ל.

 

מה שראוי לציון באירופה, זה הסבלנות שלהם בכביש, וכמו שבאגירה כתב, הבהוב אורות מסמן 'קח זכות קדימה, אני ממתין'.

 

בנוגע לשוויץ ונהיגה בסיבובים עיוורים במהירות גבוהה, זו סיבה שהעדפתי לא לנהוג שם, ורק קיויתי שהנהג לא עוצם עיניים בסיבוב, כמוני. :lol:

 

עריכה: הודגש באדום, לאור ההודעה הבאה.

:idea:בכביש אל תהיה צודק, היה חכם.
פורסם

ואכן, לחזור מחו"ל ולשמוע את הצפירות העצבניות בארץ - זה אחד הדברים שמאפסים אותך, שאתה כבר לא בחו"ל.

 

רק בצפירות בארץ?

 

אצלי זה מתחיל איך שאני מתקרב בחו"ל לצק אין בדרך חזרה ושומע ממרחק קילומטר איזה צעקה מעל לכל ההמון, משהוא בסגנון של "שימעון, יא מטומטם גנבת בארוחת בוקר רק 15 קוראסון שוקולד לדרך? מה תאכלו לארוחת בוקר מחר בבית"

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
יש המון מצלמות מהירות, כאשר רובן מופנות לכיוון מולך. לא רואים אותם כי הם לרוב מובנות בחומות מצד ימין.

כל פעם שנסעתי לשוויץ קיבלתי דוח. ולא על מהירות גבוהה, בדרך כלל על 2-4 קמ"ש מעל המהירות המותרת (4 יורו לכל קמ"ש).

 

כדי לטעום מהיכולות של המצלמות השויצריות. ואנחנו מתלוננים על הגאטסו בצמתים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
באמת חזרתי עם craving אדיר לצפירות, שבא על סיפוקו הבוקר עם השמעת ניסוי הצופרים בתל אביב.

 

דרך אגב ממש התביישתי שפעם אחת בשווייץ, תוך נסיעה רגועה בעיר ראיתי מישהו 20 מטר לפני מתחיל לצאת ברברס מחנייה ואוטומטית צפרתי לו... אני מניח שהסובבים לא זיהו את הצליל :lol:

 

אם היית נשאר יותר זמן גם זה לא היה קורה לך, כל המנהגים המכוערים שסיפחנו לעצמנו בהשפעת החברה והתרבות המקומיים פשוט נעלמים להם - מדהים. אני מאמין שזה יכול לקרות לכל אחד, גם אם הוא ערס מצוי זה פשוט ייקח יותר זמן.

למכירה המערכת שלי -Focal, Nakamichi, Xetec, Eclipse...

פורסם

אני נוהג אדיב ורגוע ושומר על כל החוקים, אבל שמתי לב שגם אני עושה לפעמים מה שפותח השרשור רשם.

לעומת זאת, בשהייה של חודשיים באירופה שמתי לב שאני מתנהג אחרת מאיך שהייתי מתנהג במצבים ספציפיים, כי כולם שם התנהגו ככה. למשל מתן זכות קדימה במצבים שלא ברור ב100% למי מגיעה.

למכירה המערכת שלי -Focal, Nakamichi, Xetec, Eclipse...

פורסם

עוד אספקט מרתק של נהיגה בשוויץ, אבל מהכיוון ההפוך הוא שאם אתה הולך רגל ומתקרב למעבר חציה, תמיד, תמיד תמיד, הרכב הראשון שמתקרב מיד יעצור ויתן לך לעבור.

 

הייתי בשוויץ המון פעמים (וכל פעם למשכי זמן לא קצרים) ואני לא חושב שאי פעם התקרבתי למעבר חציה ולא חציתי מהסיבה שרכב לא נתן לי לעבור.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
עוד אספקט מרתק של נהיגה בשוויץ, אבל מהכיוון ההפוך הוא שאם אתה הולך רגל ומתקרב למעבר חציה, תמיד, תמיד תמיד, הרכב הראשון שמתקרב מיד יעצור ויתן לך לעבור.

 

הייתי בשוויץ המון פעמים (וכל פעם למשכי זמן לא קצרים) ואני לא חושב שאי פעם התקרבתי למעבר חציה ולא חציתי מהסיבה שרכב לא נתן לי לעבור.

 

לא רק בשווייץ, גם בגרמניה ואני מתאר לעצמי שגם במדינות סקנדינביה, בלגיה והולנד. לעומת זאת לחצות מעבר חציה באיטליה הרבה יותר מרגש :twisted:

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

פורסם

מצד שני, כמדומני ששוויץ היא מדינה עם מכה של נהיגה בגילופין (הודות לתרבות שתיה מפותחת) וגם ריכוז האלכוהול המותר בדם בשוויץ היה גבוה מאשר בישראל ובאופן מסוכן, עד לפני כמה שנים, וזה קצת יותר חמור מאשר צפירות ואדיבות בכביש. ובכלל, אני לא בטוח שהתמונה האידאלית הזאת עושה לנו טוב.

 

על ההשוואה לאיטליה אני לא אכביר מלים, כיוון שמכל בחינה שאינה כלכלית, איטליה היא מדינה ים-תיכונית ולא אירופית, וגם תרבות הנהיגה בחלקיה הדרומיים היא בהתאם. ואכן, לחצות שם את הכביש זה ריגוש לא קטן (וכמובן שאין צורך במעבר חציה).

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
מצד שני יש רוכבים שמנסים להדחף לכוכים הכי קטנים, חורים שאדם לא ירגיש בנוח להכנס אליהם בעצמו. למשל כשאתה מנסה להשתלב לנתיב שהוא לא שלך בכביש עמוס ופתאום איזה כבוד רוכב אחר עם הקטנוע שלו מנסה להדחף למרווח שילדה בת 4 הייתה חושבת פעמיים לפני שהיא מנסה ולהפריע להשתלבות וכשהוא מבין שלא יתנו לו הוא עוד מוסיף בחוצפתו שימוש בצופר. סליחה אדון רוכב אבל לא כל הכוכים בין המכוניות מסומנים כשביל לקטנועים. החבר׳ה האלה צריכים להבין שאם כל הכביש ממתין גם הם כנראה ייתקלו בהמתנה בין התמרונים שלהם

 

כפי שאמרתי, ישנם את אלה שגורמים לי להרים גבה לנוכח צורת הנהיגה (ברכב) והרכיבה (דו גלגלי) שלהם. לא כולם כאלה. יש את אלה שמבינים שיש להם אהובים שמחכים להם בבית אבל בכל זאת רוכבים על אופנועים אם זה בשביל התחבורה ואם זה בשביל הפאן אבל בכל זאת רוכבים בצורה זהירה ומתונה תוך כדי התחשבות במשתמשים אחרים בדרכים.

 

אני רק ציינתי עובדה, לא נקטתי עמדה. האמת שלא פעם, נסע אחרי בסיבובים אופנוע שנראה מעוניין לעקוף והייתי מת שיעקוף כבר, אבל הוא לא עשה את זה. לפעמים זה באמת מתבקש שאופנוע ינצל את מימדיו ויעקוף - בצורה בטוחה ותרבותית.

 

אגב מיותר לציין שהשתדלתי מאוד (כמו תמיד בחו"ל) לא לעבור את המהירות המותרת אפילו במעט, כי באמת חבל על הכסף וכאמור - האווירה שם באמת מאפשרת לנהוג רגוע.

 

ד"א יש רק דבר אחד שבאמת הטריד אותי שם - משהו מאוד נקודתי שלא מתחבר לסגנון הכללי השווייצרי: לעתים קרובות ראיתי רוכבי אופניים נכנסים לתוך כיכר תוך התעלמות מוחלטת מהתנועה. האם יש איזה חוק שווייצי שאני לא מכיר שלרוכב אופניים יש זכות קדימה על פני רכב הנע בכיכר? אני די בספק... התרגלתי לזה, אבל בהתחלה זה היה די מעצבן (ובחלק מהמקומות יש המון רוכבי אופניים, שיהיו בריאים).

 

עוד דבר מעניין... מכיוון שראיתי שם תפוצה רבה של דגמי מכוניות מסויימים (כאמור אלפא, וגם גרמניות וצרפתיות) ניסיתי לזהות על חשבון מה זה בא, ובאופן מפתיע רכבים שכמעט לא ראיתי שם (ובארץ הם כמעט שקופים מרוב שהם בכל פינה): פורד פוקוס, וטויוטה קורולה. יש - אבל ממש מעט, ובד"כ לא חדשים.

 

צר לי אם התשובה שלי נראתה כהתקפה נגדך אבל היא לא הייתה כזאת. בכל מקרה כפי שאמרתי שום דבר לא בחינם. בדרך כלל דו גלגלי מקריב את הנוחיות שלו (חום אימים בקיץ, קור בחורף) בעבור חיסכון בזמן ובעצבים של עמידה בפקקים.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.


×
×
  • תוכן חדש...