Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5317 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לא תמיד להעביר הילוך מהר יעזור לך בצריכה,

לפעמים בטורים נמוכים המנוע חלש והוא נחנק, ואז אתה צריך לתת יותר גז--> יותר דלק.

אצלי בשרייד הגעתי למסקנה שההבדל בנסיעה של סבא, לנסיעה רגוע עם האצות מהירות ומשיכה עד לכיוון 3-4 סל"ד, לשמור על רצועת כח זמינה. יוצא שההבדל בכלל לא מורגש.

כנל בכביש מהיר, נסיעה על 90 קמש, לנסיעה בין 100-110, יכול לתת לי אולי עוד ליטר לק"מ וזה לא שווה את זה.

במקום 1:15.55 האוטו עושה 1:14.55, לפעמים בכביש מהיר בגלל שאתה על 90 קמ"ש אתה נאלץ להוריד את המהירות שלך במידה ויש רכב או משאית איטית יותר, ואז אתה צריך לעקוף והלאיץ.

עם מזגן תוריד 10-15%

תעשה בדיקה טנק הבא בנסיעה כמו שתארתי, תראה שתקבל צריכה זהה.

אני אוהב אותך.

סע לאט, סע לאט.

פורסם
יכול להיות שאם פילטר דלק לא הוחלף הוא נסתם קצת ולכן זה משפיע,כך בחשבון שאתה נוסע בעיר,כיוון שרוב הנסיעות שלי הם מחוץ לעיר לא יודע כמה הפנדה שלי הייתה עושה,לכן אני מציע לך לבדוק במועדון פיאט יש שם כמה בעלי פנדות.

 

אתה בטוח שבפנדה אפשרי להחליף פילטר דלק? תבדוק את זה...:idea:

''גם דברים פשוטים יכולים להיות טובים'' - אביה בת ה-10

CBR600RR-sold

z-750-crashed

wrx run by ecutek-sold

פורסם

צודק,בדקתי בספר רכב רשום להחליף רק ב פנדה בעלת מנוע 1.3 MULTIJET.

מעניין למה לבנזין אין כזה פילטר.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

כל המכוניות עם המנוע 1000-1300 המיני הזולות (60-70K לחדשה) אמורות לתת באזור ה15-16 לליטר בתוך העיר

ובאזור ה 18-19 מחוץ לעיר.

 

לא יודע איפה קראת את זה אבל זה לא נכון. קודם כל, הפרש כזה קטן בין עירוני לבינעירוני הוא לא הגיוני. מעבר לזה - צריכה עירונית היא מ-א-ו-ד תלויה במאפיינים ספציפיים של הנהיגה. לדוגמא, אמא שלי הוציאה בעבר 1:9 מטויוטה יאריס בתוך העיר, בגלל שהיא נוסעת בבוקר שלושה ק"מ לעבודה כשהמנוע קר, ונוהגת כשדוושת הגז היא על און-אוף. נהיגה עירונית שלי תתן נתון טוב משמעותית, ככל הנראה.

באותו אופן, נהיגה פרברית לא שקולה לנהיגה במרכז ת"א, עם המון פקקים, עצירות ורמזורים. כל מקרה לגופו.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

קודם כל,

כפי שכבר נכתב, הנתונים בכלל לא רעים.

בנוסף, תוודא לחץ אוויר תקין בצמיגים, תוודא שאין משקל מיותר בתא המטען, זה יכול לשפר קצת,

עוד טיפים לחסכון בדלק תוכל למצוא כאן:

 

http://www.google.co.il/search?hl=iw&source=hp&q=%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%99%D7%9D+%D7%9C%D7%97%D7%99%D7%A1%D7%9B%D7%95%D7%9F+%D7%91%D7%93%D7%9C%D7%A7&gbv=2&oq=%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%99%D7%9D+%D7%9C%D7%97%D7%99%D7%A1%D7%9B&aq=4&aqi=g5&aql=&gs_sm=e&gs_upl=1063l9047l0l10984l15l15l2l2l2l0l359l2780l2-6.4l10l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&biw=1014&bih=591&emsg=NCSR&noj=1&ei=Lt7bTtnqEYaX-wbA_tS0Dg

פורסם
מעניין למה לבנזין אין כזה פילטר.

 

ישנם הרבה רכבים שפילטר הדלק הוא חלק מהמשאבה ואין צורך להחליף אותו לעולם (או שהוא מוחלף במסגרת החלפת המשאבה לאחר X שנים).

 

1:12 צריכה עירונית בלבד זה בכלל לא נורא, גם לא לרכב מיני (שהרי בתנאים עירוניים רכב משפחתומטי יותר יעשה 1:10 ומטה).

כמו שאביחי רשם, יש מספיק דרכים לשפר את צריכת הדלק מלבד סגנון נהיגה חסכוני. יותר מזה, מדובר ברכב חדש מבחינתך ואתה לא מכיר בדיוק איך הוא מתנהג ואיך ניתן לנהוג בו בצורה אידיאלית. בצע עוד כמה תדלוקים ומדידות ואני בטוח שהצריכה תשתפר.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

לי יש פנדה 2011, נמצאת כחודש אצלי. בדקתי צריכת דלק אמיתי ככל האפשר.

הנסיעות שלי הן 95% בתוך העיר ולמרחקים קצרים מאוד, כשהמנוע קר (בבוקר לעבודה, בערב חזרה ועוד קצת בתוך העיר בסופי שבוע). היו לי 2-3 נסיעות בין עירוניות של 20 ק"מ לכיוון.

צריכת הדלק יצאה 12/13 ק"מ לליטר שזה יותר טוב ממה שציפיתי שיהיה, בהתחשב באופי הנסיעות שלי.

טוב זו לא חוכמה, עברתי מפוקוס 2007 מנוע 2.0 שהיתה מדהימה אבל צריכת הדלק בעיר היתה בערך 1/7.

מקווה שזה עוזר לך.

פורסם

המלצה קטנה. תחליף את השמן לשמן אכותי (ליקוי מולי סגול, מוביל, אגיפ וכו' ) ותיראה שיהיה שיפור

 

היום הצריכה שלי בגרנדה 14.5 ק"מ לליטר משולב (בימקום 12 בקושי)

 

משום מה במנוע הקטן הזה איכות השמן עושה הבדל!

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

פורסם

איכות השמן לא משנה דבר, מה שמשנה הוא הצמיגות (או מדרג הצמיגות). כל השמנים המאושרים ע"י הגופים הגדולים צריכים להתנהג אותו הדבר בטמפרטורות העבודה של המנוע ובטווח אחוזי הסטייה המותרים ע"י התקן בו הם עומדים.

רוצה שיפור בצריכת הדלק? רד לשמן הדליל ביותר המאושר ע"י היצרן. שמן כזה יבטיח מינימום עומס על המנוע (הורדת ההתנגדות הפנימית של הזרימה). זו בדיוק הסביה בגינה אנחנו רואים יותר ויותר רכבים חדשים עם המלצות לשמנים כמו 5W30 או 0W20.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

איתמר, גם אני חשבתי כך אבל לאחר הניסיון(הרע) שלי השתכנעתי, אני לא חוסך בחומר הסיכה לרכב שלי, לא משנה מה יגידו ויבטיחו.

כבר מאז ההחלפה עברתי קרוב ל1500 ק"מ ובפעם האחרונה (לפני 200 ק"מ) הצריכה האמיתית עמדה על 14.3 ק"מ לליטר! (14.5 במחשב)

והיום אני כבר 14.8 במחשב ועוד 200 ק"מ אחשב לפי המילוי.

 

לפני זה הצריכה עמדה על 11.5 ק"מ לליטר לאורך 2000 ק"מ! והמסלול שלי זהה (סטודנט ראשל"צ - תל אביב + המון פקקים!)

אז כל אחד שיעשה מה טוב לו.

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

פורסם

אני לא יודע למה הפז עשה לך רעש של טרקטור או העלה את צריכת הדלק (אתה בטוח ששמו לך שמן של פז ו\או פילטר שמן מקורי או איכותי?), אני תמיד ממליץ לשים שמן שעומד בתקנים ובעל חותמת (ולמרבה הצער לא ראיתי חותמת כזו על שמני פז) ובצמיגות הדלילה ביותר האפשרית. אם הצלחת לזהות שיפור במעבר לשמן באותה הצמיגות של חברה אחרת אני בטוח שתזהה שיפור אף יותר גדול אם תרד בצמיגות לדלילה ביותר המומלצת ע"י היצרן.

 

אגב, למה לא הלכת בסוף על שמן של RP? אני מאוד מרוצה ולמען האמת די קשה למצוא חוות דעת שליליות על השמנים שלהם.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

RP יהיה באמת השמן הבא שלי,

לא היה לי אפשרות להשיג אותו באותו הזמן ולכן שהייתי בסידורים ליד המאגר בראשון ניכנסתי וקניתי מה שהיה בצמיגות 5W40 שהיצרן ממליץ והיה להם רק LM סגול 5L ב170 כולל גילדה אז קניתי.

 

המוסך אכן שם לי פילטר מקורי + השמן שמישתמשים בו במוסכי פיאט PAZ ULTRA K 5W40 סינטטי מלא.

עם השמן הזה עברתי כ4000 ק"מ, למרות שבהתחלה לא ממש הרגשתי בהבדל, ככל שהזמן עבר ההבדל לרעה גדל (לדעתי).

 

עוד כ4500 ק"מ אנסה את הRP! (רוצה כבר עכשיו אבל חבל על הLM :-)

 

עוד נקודה מעניינת- האם יש בדיקות של השוואת השפעת חומרי הסיכה על צריכת דלק וביצועים של מנועים קטנים וחלשים שכל סוסון חשוב (1L-1.4L) כי לרוב הם עומדים ביותר עומס ומאמץ ליסחוב מעל טון של רכב וגם לרוב עובדים בסל"ד גבוה יותר .

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

פורסם

לפותח השרשור - אני מבין את התסכול שלך, אבל סה"כ זה מאוד תלוי בסגנון הנהיגה שלך.

למה? כי אם אתה נוסע רק בפקקים (זאת אומרת זחילה אמיתית, המון עמידה במקום, האצה - האטה) אז צריכת הדלק תהיה גרועה משמעותית מאשר אם תעשה את אותה הדרך במהירות סטטית של 20-30 קמ"ש.

 

גם לי יש פנדה 2005, ונראה לי שצריכת הדלק אצלך תקינה לחלוטין.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

×
×
  • תוכן חדש...