Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיפור מורכב על מוסכניק מניאק [זהירות, ארוך]


Slow Sprinter
שימו לב! השרשור הזה בן 7301 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אוקיי, הגעתי למסקנה שזה לשרשור אוף-טופיק ולא כללי אבל מדובר פה במקרה חמור, מצער וכל מילה רעה נוספת תתקבל בברכה...

כפי שחלקכם אולי יודעים הייתי בפרשת טסט מתוסבת והחלטתי לחשוף את כולה, בשלמותה עם כל האמת -

לאמא שלי יש בן זוג כבר מספר (לא רב) שנים, ולו יש חבר... חבר טוב.. החבר הזה הוא מוסכניק מוכר בת"א, וידוע כי הוא מתמחה בסאאבים.

אותו מוסכניק מכר לי בזמנו את הרכב הראשון שלי, דייהטסו שרייד 85'.. לצערי אחי מרח אותה על גדר הפרדה כעבור חודש ולאחר זמן מה קניתי את הפג'ו שברשותי כעת...

הרכב היה קצת מוזנח מכאנית ולא במצב הכי טוב ואני אף המשכתי עם ההזנחה זמן קצר מכיוון שלא היה לי כסף באותו רגע.

את הטסט הראשון לרכב הזה עשיתי לפני שנה.. לפני הטסט החלפתי אגזוז שהיה בו חור ו... זהו זה. ידעתי גם על גומיה לציריה ואכן נכשלתי עליה, ותיקנתי מיד... אפשר לומר שעבר חלק..

כעבור כמה זמן היו לי בעיות רציניות והשארתי את הרכב אצל אותו מכונאי, ששמו דורון, במוסך Don't panic בת"א, שם הוא עובד. באותו זמן גם עברתי תאונה ולכן הרכב עבר במוסך הצמוד פחחות, ומיד לאחר מכן נשאר לטיפול המכאני...

באותו טיפול עשיתי חתיכת השקעה, המכונאי לא ללחץ עליי לשלם לו מייד ועשה לי "המון טובות" כביכול... כך חשבתי...

הגיע זמן הטסט, טיפלתי בכל מיני מנורות ושאר שטויות, למדתי מעט על הרכב ולגמרי רגוע הגעתי לטסט - שם נכשלתי, ובגדול. לא הבנתי איך שנה שעברה הרכב עבר במצב שהיה והשנה, אחרי ששופץ והושקע סכום כסף נכבד - הרכב נכשל.

בנוסף לכך החלו בעיות עם הקלאץ' שהחלפתי באותו טיפול גדול לפני מספר חודשים, דבר שגם כן העלה את חשדי...

מיהרתי למוסך שם המכונאי המדובר חיכה לי.. הוא ממש מיהר וניסה לעשות את העבודה כמה שיותר מהר... איך שפירק את התוף האחורי שמאלי (זה שלא תיפקד כראוי בטסט) הוא הצביע על נזילה במשאבה שאותה יש להחליף, וכן שמחליף רק שתי משאבות יחדיו ולא אחת.

הוא הוציא שתי משאבות "חדשות", כאשר את הראשונה ראיתי אותו מתקין ואת השניה לא.

לאחר מכן הוא טיפל בזיהום אויר (בעיה מינורית, חור בצינורית, הוא חתך את קצה הצינור והלביש אותו חזרה) וגם מתח את כבל הקלאץ'.. בסיבובים שעשיתי כדי לראות עם הקלאץ' מכוון טוב הוא סיפר לאמא שלי ובן זוגה שמה לעשות, אני ילד וילדים אוהבים לשרוף קלאצ'ים.. ולא רק זה! המנוע כל כך עייף... כל כך עייף... זה כמו שבן אדם זקן, כשיש לו לב חולה אז שאר המערכות נפגעות מהר יותר... לכן גם הקלאץ' הולך לי מהר... הוא פשוט הפך דוקטור! חברה שלי נתנה לזה אנלוגיה נהדרת - זה כמו לומר לחולה לב שבגלל זה כואב לו לחרבן...

הוא גם אמר שהוא ניסה להוזיל לי כמה שאפשר, כי הוא יודע שאין לי כסף, וממש מפחיד לו לשחרר אותי ככה כשהוא החליף רק משאבות בלי שאר החלקים, אבל שיהיה בהצלחה..

חשוב לציין שכל זה מאחורי גבי ולא היה לי כלל מושג!

הוא נתן לי פתק כתום - אישור בלמים ושיחרר אותי לדרכי, כאשר על הפתק חתם בשם בעל המוסך ואמר לי שכל העניין לא חוקי ולכן אסור להראשות את הפתק בשום מקום מלבד מכון הרישוי, ובמיוחד אין להראותו בשטח המוסך.

ניגשתי לטסט ולא נתנו לי להיכנס כי אין לי אישור תיקונים... אישור בלמים יש אבל שאר התיקונים אין... (החלפתי גם פנסים קידמיים לבד).

בילבלתי את השכל לעמית (kompy) מהפורום, שכאן המקום להודות לו על כל העזרה, וגיליתי שאין צורך בשום אישור נוסף.. צילצלתי ביררתי, הגעתי ואז התברר שאכן לא צריך שום אישור אבל האישור שיש לי, הכתום, לא מתאים, וצריך אחד בצבע כחול עם תוכן שונה מעט... רדפתי אחרי המכונאי הזה ורבתי עם אמא שלי כדי שתוציא מהמוסכניק את האישור שאני צריך ובסופו של דבר קיבלתי אותו - אלא שכשניגשתי לטסט לא עברתי שוב על בלמים אחוריים!!! :mad:

אצתי רצתי הביתה, הרמתי את כולם על הרגליים יחד עם המכונאי והוא אמר שצריך להחליף עוד דברים שם (ידע מראש בלי לראות את האוטו), ושהוא יכול לעשות לי רק ביום שלישי בבוקר, הפעם חוקי, שזה יעלה לי יותר ובכלל עדיף שאני אלך למוסך אחר אבל אחזיר לו את אישור הבלמים (את האישור הכחול הוא הביא לי כנגד הכתום).

אמרתי לאמא שלי ובן זוגה שאני לא מחזיר את האישור והתחילה בבית מלחמה... בסופו של דבר וויתרתי, דבר שאני מצטער עליו נורא, והחזרתי את האישור רק למען אמא שלי שהייתה בהיסטריה של בכי.. אבל לא לפני שצילמתי אותו :twisted:

הגעתי הבוקר למוסך אחר, פתחנו את הבלמים והופה, מצד ימני יש לי משאבה רקובה, חלודה חבל על הזמן עם נזילה מטורפת של נוזל בלמים!!! נזקקתי לחריטה, נעליים חדשות (4), ובלה בלה בלה ובסוף עלה לי 700 ש"ח, רצתי מייד לטסט ועברתי.

בזמן שהרכב היה במוסך התקשרתי לאמא שלי וזאת אומרת לי לשכוח מהעניין, לעזוב את המכונאי וזהו, היא טוענת שתשלים לי את ההפסד שלי מכספה שלה, אבל אני לא כזה בן אדם! אני חייב לקרוע למכונאי הזה את האמ... אמא של הצורה שלו! אומנם להביא חבורה של בחורים רוסים וקוואזים ולדפוק אותו במכות יכול להיות רעיון נחמד אבל זה לא ממש עומד על הפרק..

אני מעדיף לדרוש את הכסף, ולהראות על מעלליו לבעל הבית שלו כדי שידאג שהמכונאי הזה לא ייגע יותר ברכב בחייב, אבל אמא שלי ובן זוגה מתחננים שאני לא אעשה שום דבר... לאמא שלי ככל הנראה חשוב יותר יחסי בן זוגה עם חברו מאשר חיי שיכלו להיגמר ברגע כלשהו כשהיה נגמר לי נוזל הבלמים...

ועכשיו עם המדבקה העגולה, צהובה, חביבה הזא תביד אני יושב לי עם כוס מים וחושב - מה לעשות לחרא הזה... אתם מוזמנים להעלות הצעות... :idea:

 

שוב תודה מיוחדת וענקית לעמית (kompy) ועוד אחת למי שקרא עד כאן!

Live fast, die young - leave a better looking corpse

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל אתה יכול לדפוק אותו במוסך הזה איפה שהוא עובד,לדרוש את הכסף

ואז להביא חבורה של בחורים רוסים וקוואזים (שכוללת אותי,בצד הרוסי של הסקאלה) ולדפוק אותו במכות :twisted:

התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תנחומיי. בתור מישהו שגנב אותו בעל מקצוע בסכום גבוה בהרבה משלך, אני מבין את התסכול ושמח מאוד שפרסמת כאן את פרטי הפרשה. השרשור הזה גם בוודאי יועבר בקרוב לכללי או לטכני שם מקומו. אולי אפילו שווה להדגיש באדום יפה את שם האיש והמוסך ולבקש מעמית שידביק אותו ליום יומיים.

 

אין באמת מה לעשות (במקרה שלי הרצון המיידי היה ללכת ולשרוף לו את המקום, אבל נו טוב) מלבד להזיק ככל האפשר למוניטין של אנשים כאלה, על-ידי פרסום ברבים, ולקוות שזה יעלה להם בכסף - כי זה כנראה הדבר היחיד שמעניין אותם בחיים.

 

העיקר שבעתיד תדע עם מי אתה מתעסק. :?

אל תשאל מה אתה יכול לעשות בשביל תרבות מוטורית, שאל מה תרבות מוטורית יכולה לעשות בשבילך.

המלצת השבוע: יפני זה money.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיפור שלך מלא בפרטים, אבל אם אני מבין אותו נכון, עשית איזה סידור עקום עם מוסכניק ואכן מזה יצא סידור עקום של הרכב.

בן-אדם שמכיר אותך דרך יד שלישית, אומר שהוא עושה לך טובה על חשבון בעל הבית שלו ומוכן לתת לך אישורים פיקטיבים למשרד התחבורה. זה לא נשמע לך קצת משונה? במקרה הטוב זה מעיד עליו שהוא רמאי, ומסתבר שהקורבן לרמאות זה אתה.

היחיד שאתה צריך לכעוס עליו, מביט עליך במראה. קח נשימה עמוקה וצבור את החויה בתור לקח לחיים.

 

נמרוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המוסכניק שלך עובד עליך ועל המעסיק שלו.

 

עליך - כבר גילית איך הוא עבד.

על המעסיק שלו - הוא בטח רושם במחסן שהוא לוקח חלק מהמלאי ומתקין אותו ברכב, בעוד שלמעשה הוא שומר את החלק לעצמו ומתקין ברכב חלק שפירק ממישהו אחר (שגם עליו הוא עבד).

הרווח שלו - הוא הצליח "להעלים" מהמחסן משאבת ברקס חדשה, ואולי למכור אותה אח"כ מחוץ למוסך.

 

ייתכן שיש הרבה רכבים שנעים על הכבישים עם משאבות ברקס פגומות שהוא כביכול החליף.

 

תדווח על זה לבעל המוסך, שדואג למוניטין שלו. את הקווקזים הוא כבר יארגן.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פשוט :mad::mad::mad: , לפי דעתי תדרוש את כספך בחזרה + תתלונן למעסיק שלו, תוך כדי שאתה מראה לו את האישור הפיקטיבי שהוא נתן לך,ואם זה לא יעזור תביא איתך כמה שרירנים רוסים (גם גרוזינים זה טוב) ו"תדבר" איתו או עם האוטו שלו.

 

מוסר השכל: לא תמיד הקומבינה משתלמת, והזול הופך ליקר.

 

פליקס, שבד"כ נגד אלימות, אבל יש מקרים יוצאי דופן. :mad:

ROOONEEYY

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל זה בערך מסכם את מה שאני מאוד רוצה לעשות אלא שאמא שלי ובן הזוג שלה לא מאפשרים לי... זה לא שאני שואל אותם ואני חופשי לעשות כרצוני אבל אני משוכנע שכל בן אדם עם הגיון היה חושב לפני שהוא דופק את היחסים עם המשפחה שלו בגלל חרא כלשהו.. ולצערי המשפחה שלי די אטומה בעניין הזה.. אני בכל מקרה לא מתכנן להשאיר זאת כך אבל אני חושב על הדרך הנכונה והחכמה לעשות את זה.

באשר לכך שכל הסידור עקום - זאת אכן בעיה שאני אשם בה חלקית אלא שגם כאן הופעל עליי לחץ מצד ההורים שאכן כך צריך להיעשות! זה לא שהם חינכו אותי לקומבינות אלא ש"יגנבו אותי במקום אחר" חהחהחה! מעבר לזה היו עוד הרבה טיעונים לוחצים ואפילו עלבון על כך שביררתי מחירים במקום אחר... זה פשוט מגוחך כי בסופו של דבר די כפו עליי לעשות עיסקה שכזו ולאחר מכן עוד מגינים על הפושע... אמא שלי קיבלה נזיפה על כך שהיא מגנה על בן אדם שיכל להרוג אותי או לגרום לאסון! יודעים מה התגובה? "מזל שזה נגמר רק בנזק לכיס, תודה לאל, נחכה שהרוחות ירגעו..." אבל אני לא הולך להירגע.. אני הולך לקום בבוקר ולהזכיר לעצמי, אני הולך לנגוס בסנדביץ' בעבודה ולהיזכר בזה, ובסופו של דבר אני אמצא את הפיתרון החכם - אמרר למכונאי הזה את החיים ואוכל להירדם רגוע שפעלתי כמו שחינכו ולא כמו שמנסים לחנך אותי עכשיו, בעיקר בגלל גוף זר במשפחה שלי שאת זה לא נדון בפורום הזה..

Live fast, die young - leave a better looking corpse

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רוצה להיות ה "בן זונה" אבל ...

 

פה יש גם טעות אדירה שלך..

 

את התקנת המשאבה השניה לא ראיתי

 

אני למדתי על בשרי, שבמוסך צריך לשבת , ולבהות במוסכניק שלך כל עת העבודה. למעט אולי מוסכים מורשים וגם זה בגדר אולי !

 

אינני מדבר על לשבת לו על הצוואר ולהפריע לעבודתו , אלא לתפוס מרחק , אך להראות נוכחות ועניין !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני למדתי על בשרי, שבמוסך צריך לשבת , ולבהות במוסכניק שלך כל עת העבודה. למעט אולי מוסכים מורשים וגם זה בגדר אולי !

 

גם במוסכים מורשים!

 

לספר על הפועל במוסך המורשה שממלא את אותו שמן מאותו צינור בכל המכלולים, בכל הרכבים אחרי הרצה שעוברים אצלו?

או על מוסך-סוכנות שניסה להחליף מנוע של טרנו, בתואנה ש"הוא נתפס" כשכל מה שהיה צריך זה להחליף מצבר?

או?

העקרון כבר מובן מן הסתם. טיפול טוב, זה טיפול עצמי, נקודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאחד שרימו אותו במוסך (מוסך מורשה - מזדה חיפה) אני לא ניגש אליהם יותר...

לא קונה שם חלקים, לא קונה חלקים של אותו יבואן, ומספר את הסיפור לכל מי שרק רוצה להתקרב למוסך הזה...

מאז רק יצא לי טוב, למדתי מכונאות על הרכב הזה, תיקנתי אותו, ואני מכיר כל בורג באוטו...

ככה גם אתה צריך לעשות!

וחוץ מזה, גש למנהל המוסך, דבר איתו כשתהיה רגוע, תכתוב על פתק מה אתה רוצה להגיד, דבר קצר וקולע. אם תראה שבעל המוסך אומר משהו בסיגנון "טוב נו זה רגיל, אנחנו יודעים מהדברים האילו" תדאג לידע את כל מי שיקר לך להתרחק משם!

ואם תוכל להקליט את השיחה עדיף... משם אתה יכול לעשות ככל העולה על נפשך... אני הייתי שולח את ההוכחות לכלבוטק או לתוכנית כזו! גם זו דרך...

וכמו שרפי גינת אומר "אל תתפתו לעסקאות בשטח"...

קח את זה כטיפ לחיים, כאמור, לא הפסדת הרבה, אתה צריך להיות שמח... יש כאילו שמפסידים הרבה יותר!

ועוד משהו, אף אחד לא חייב לדעת שאתה הולך לדבר עם הבוס של העובד הזה :wink:

 

בהצלחה!

וסע בזהירות!!!

גילי

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאני הבנתי, לאמא שלך יש בן זוג ולו יש חבר (שזה המוסכניק)

ובגלל שהוא ובן זוגה חברים היא לא נותנת לך להיכנס בו

אישית אני אומר לך הייתי ניכנס בו. זה עיניינים פרטיים שלי ושל הבן אדם הזה. לא של אימא שלי לא של אבא שלי ולא של החבר הכי טוב שלי .

דבר שני זה הכסף שלך אז מותר לך לעשות תיקונים בכל מוסך שאתה רוצה.

ודבר שלישי אתה צריך ליתפוס שיחה עם אימא שלך. כי לא ניראה לי שאתה היית ניעכנע ללחץ של אדם חיצוני זאת הייתה אימא שלך ''ששברה'' אותך לעשות את הטיפול אצלו,להחזיר את הטופס,לא להיכנס בו

במזל זה ניגמר רק עם נזק לכיס אבל זה יכל להיגמר יותר גרוע..

רנה דקארט אמר:אני חושב משמע אני קיים

גארי קספרוב אמר:אני טוב כי אני חושב 5 מהלכים קדימה

זיגמונד פרויד אמר:כשאתה חושב על משהו תחשוב עליו דרך כל 4 הכיונים ולא דרך כיון אחד הכיון הישיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל בעל המוסך אלון לא מרשה לקליינטים לעמוד ליד האוטו

הוא מגיע לפעמים עם תת-מקלע לעבודה ...

גובה מחירים גבוהים מאוד ומפגין יחס מזלזל בלקוחות מהצד הנמוך של העשירון,

מניסיון ,טיפלתי באוטו פעם אחת ולא חזרתי יותר למרות שהוא נחשב למאבחן טוב ומוצף בעבודה לי זה לא משתלם

הוא מה שנקרא בסלנג הפסיכולוגי "פריק קונטרול" ואמור להיות מודע לכל מה שמתבצע מתחת לאפו ,זה לא מוסך כל-כך גדול בסה"כ ואין בו פינות מסתור

בעלי "מקצוע" כאלו מביאים לפריחה גדולה בשוק ה"עשה זאת בעצמך" וכורתים לעצם את הענף עליו הם יושבים.

עצתי לך :נסח את הסיפור בלי כל הפרטים המיותרים ופרסם אותו בכל מקום שיהי בו הד ,לפחות תגרום לפיטורי אותו עובד ואולי לפיצוי על התלאות מבעל המוסך.

.I'm a blocked user

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי, תשמע

יש דבר כזה שנקרא תביעות קטנות, אתה הולך לבית משפט בת"א או מבקש שישלחו לך טפסים למילוי בפקס,או מוריד מהאינטרנט, אתה ממלא הכל(פרטי המקרה,הכין,למה,כמה....).

את כל הטפסים אתה לוקח לבית משפט בת"א,משלם אגרה מסויימת,תלוי בסכום שתתבע אותו.

אתה תתבע אותו על המקסימום שאפשר בתביעות קטנות- על 16000 ש"ח, תשלם אגרה 400 ש"ח ואת השאר בית המשפט יעשה....אתה לא צריך לעשות יותר כלום.

מניסיון, ברגע שבית המשפט יגיע אליו, הוא כבר יעשה הכל בשביל להגיע לפשרה ורק אתה תרוויח.

אתה יכול גם לתבוע אותו ולציין שהוא לא הוציא לך קבלות והמציא טפסים....חבל לו על הזמן ,סוגרים לו את העסק ומרימים אותו על טיל.

בינתיים, תכין רשימה של דברים, אולי אוטו יותר חדש .... :D

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי, תשמע

יש דבר כזה שנקרא תביעות קטנות, אתה הולך לבית משפט בת"א או מבקש שישלחו לך טפסים למילוי בפקס,או מוריד מהאינטרנט, אתה ממלא הכל(פרטי המקרה,הכין,למה,כמה....).

את כל הטפסים אתה לוקח לבית משפט בת"א,משלם אגרה מסויימת,תלוי בסכום שתתבע אותו.

אתה תתבע אותו על המקסימום שאפשר בתביעות קטנות- על 16000 ש"ח, תשלם אגרה 400 ש"ח ואת השאר בית המשפט יעשה....אתה לא צריך לעשות יותר כלום.

מניסיון, ברגע שבית המשפט יגיע אליו, הוא כבר יעשה הכל בשביל להגיע לפשרה ורק אתה תרוויח.

אתה יכול גם לתבוע אותו ולציין שהוא לא הוציא לך קבלות והמציא טפסים....חבל לו על הזמן ,סוגרים לו את העסק ומרימים אותו על טיל.

בינתיים, תכין רשימה של דברים, אולי אוטו יותר חדש .... :D

בהצלחה.

הוי, עצת אחיתפל הנך נותן פה :shock:

העסקה התבצעה במזומן ללא קבלות, באם הוא יגיש תביעה כל העסק יתפוצץ לשניהם בפנים, פשוט מאד מס-הכנסה יתלבש עליהם.

 

עמית

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7301 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...