Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הפנדה 2011 החדשה שלי+סיקור+תמונות.


yulianx
שימו לב! השרשור הזה בן 4669 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אולי מספיק כבר עם זיוני השכל בנוגע לעליות? משום מה חלק מהמגיבים בטוחים שנסיעה בעליה היא המצאה ישראלית.

להלן מבזק חדשות עבור כל אותם אנשים: הרי האפנינים, כמו גם חלק משרשרת האלפים ואפילו מעבר סטלביו, מצויים באיטליה. גם שם יש עליות, כאלה שיכולות גם לבייש את העליות של ארץ הקודש. תפסיקו כבר עם השטויות שאתם כותבים פה!

 

גם שם יש חום 40 מעלות ולחות גבוהה?

נסה לנסוע בעליות עם רכב בנזין 60 כ"ס בעליות פלוס מזגן ואז נדבר.

 

מה גם שבאירופה הרבה יותר נפוצים מנועי דיזל שהם הרבה יותר חזקים מהבנזין מן הסתם פלוס זה שלארץ מביאים מנועים קטנים יותר ופחות חזקים.

וגם כשיש לך רכבים חזקים הם מאוד יקרים(ע"ע גרמניות)

ארבעה סאאבים בטייסת: 9-5 2002 2.3 טורבו 185 סוסים שוודים באורווה, 9-5 1999 2.3 טורבו 230 סוסים ולבסוף שלי 900 1997 2.0 ידנית ומטורבתת בעלת 230 סוסים באורווה עם פאק אחד בייצור: אדומה! 900 1995 2.3 קבריולט עם עוד 150 סוסים לנשמה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 90
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אין שום בעייה לטפס כל עלייה גם עם פנדה וגם עם פונטו 60 כ"ס.

 

אני נסעתי בזמנו במשך 3 שנים לאוניברסיטה בחיפה מהקריות עם ליאונה 1300 ומזגן דלוק.

 

להגיד שזה תענוג גדול? אי אפשר להגיד. זה מאמץ את המנוע, שמרעיש יחסית - וזה בטוח גורם לבלאי מואץ.

 

בתכל'ס - כשנוסעים קבוע בעליות עצבניות במיוחד - עדיף רכב חזק יותר. אבל אם רוב הנסיעה היא עירונית והעליות הן דבר נדיר - אפשר להסתדר גם עם הרכבים המוחלשים.

 

 

נ.ב:

השבוע יצא לי לקחת את הספייס 80 כ"ס של אחותי לסיבוב. עליתי את שדרות הציונות בחיפה עם מזגן על 80 קמ"ש, כשבפונטו שלי אני בקושי מצליח לעלות את העליה הזו על 50 קמ"ש עם מזגן. פייר, קינאתי :|

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע, אני לא מבין אותך.

זה כאילו יש לך רצון לצאת בור וחסר מושג בכל תגובה ותגובה (ואתה מצליח לא רע)

 

הגודל של הרכב לא קובע.

 

להלן סרטון הדגמה מס' 1:

http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY

יש עוד.

 

בנוגע לכל השטויות על רכב שבנוי למאמץ ורכב שלא - שמע. אין לי מה להגיב לך על זה. מה זה רכב שלא בנוי למאמץ? מאיפה אתה ממציא את הדברים האלו.

 

אני ממליץ לך בחום לקחת קצת הזמן, לשבת, להרגע, ללמוד ולהשכיל.

 

את הסיפורים האלו יחד עם לסגור מזגן לפני שמכבים מנוע ולא לסגור את החלונות עם השלט של האזעקה אתה יכול לספר בשיחות סלון עם דוד ניסים ודודה שרה.

 

פה תדבר לעניין, כי אנשים שמבינים מה אתה אומר.

 

אהלן חבוב מה המצב?

רכב שבנוי למאמץ גדול, (כדי שתבין אותי טוב ולא תפרש לי אותם לפירושי רש"י) כלומר כבישים מהירים, עליות גדולות

מנוע 1600 90-100 כ"ס מינימום.

פחות מזה הרכב פשוט בדיחה, לאורך זמן. תעלה על כבישי ארצך וקבל לא מעט דוגמאות...

רכב שבנוי למאמץ קטן - יותר כבישים עירוניים, איזור גוש דן לדוגמא.

מנוע 1000-1600 60-90 כ"ס סביר ביותר.

את זה כנראה קשה לך להבין אני מניח

ארבעה סאאבים בטייסת: 9-5 2002 2.3 טורבו 185 סוסים שוודים באורווה, 9-5 1999 2.3 טורבו 230 סוסים ולבסוף שלי 900 1997 2.0 ידנית ומטורבתת בעלת 230 סוסים באורווה עם פאק אחד בייצור: אדומה! 900 1995 2.3 קבריולט עם עוד 150 סוסים לנשמה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן ליוחאי יש סאאב (לצער שאר בעלי הסאאב).

הוא לא מייצג אותנו, אנחנו לא באמת חושבים שהרכבים שלנו בנויים להתנגשויות יום ולילה - אנא ממכם, שתראו סאאב בכביש אל תנסו לנגח אותה. (אלא אם כן זה של יוחאי ואז תזכרו שיש לכבד רצונו של כל אדם :twisted:)

 

כל הכבוד על הרמת הגבוהה והבגרות שאתה מציג :wink:

ארבעה סאאבים בטייסת: 9-5 2002 2.3 טורבו 185 סוסים שוודים באורווה, 9-5 1999 2.3 טורבו 230 סוסים ולבסוף שלי 900 1997 2.0 ידנית ומטורבתת בעלת 230 סוסים באורווה עם פאק אחד בייצור: אדומה! 900 1995 2.3 קבריולט עם עוד 150 סוסים לנשמה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם שם יש חום 40 מעלות ולחות גבוהה?

נסה לנסוע בעליות עם רכב בנזין 60 כ"ס בעליות פלוס מזגן ואז נדבר.

 

מה גם שבאירופה הרבה יותר נפוצים מנועי דיזל שהם הרבה יותר חזקים מהבנזין מן הסתם פלוס זה שלארץ מביאים מנועים קטנים יותר ופחות חזקים.

וגם כשיש לך רכבים חזקים הם מאוד יקרים(ע"ע גרמניות)

הרכב היומיומי שלי הוא פיאט 500 עם מנוע 1.2, ולפניה היתה גרנדה פונטו עם אותו מנוע. לפונטו יש 60 כ"ס ול-500 69 כ"ס.

גם בתקופה שבה נסעתי מידי יום מהמרכז לירושלים ובחזרה, שתיהן אומנם לא היו הרכב המהיר ביותר על הכביש, אבל זה לא הפריע להן לעבור את הדרך בימים החמים ביותר, כמו גם באלה הקרים ביותר, ללא תקלות או בעיות כלשהן.

לאחר קריאה של מרבית התבטאויותיך באתר הזה, קשה לי מאוד שלא להסכים עם דבריו של נקמיצ'י.

טוב לסתום את הפה ולהיחשב לטיפש מאשר לפתוח אותו ולהוכיח את זה.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלעד,לפנדה ולגרנדה זה לא אותו מנוע 1.2 עם 69 כ"ס?

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם שם יש חום 40 מעלות ולחות גבוהה?

נסה לנסוע בעליות עם רכב בנזין 60 כ"ס בעליות פלוס מזגן ואז נדבר.

 

מה גם שבאירופה הרבה יותר נפוצים מנועי דיזל שהם הרבה יותר חזקים מהבנזין מן הסתם פלוס זה שלארץ מביאים מנועים קטנים יותר ופחות חזקים.

וגם כשיש לך רכבים חזקים הם מאוד יקרים(ע"ע גרמניות)

 

אתה מוזמן להתעדכן במזג האויר באיטליה, ירושלים קרירה לעומת רומא או פירנצה ות"א באותה רמה פחות או יותר- ממש כמו בארץ. ולמה אתה מערבב? מדברים כאן על אותה הפנדה עם אותו המנוע לא דיזל ולא טורבו. אז ההשוואה שלך לא רלוונטית.

אפרופו איטליה, לפני שבועיים חזרתי משם, מלא מכוניות קטנות מכל הסוגים וכל המינים וגם כאלו שזהות במנועים לדגמים שבארץ. האוטוסטרדה גדושה בהם (130 קמ"ש מותרים לנסיעה), טוסקנה על שלל העליות התלולות (מי שמכיר כפרים דרוזים אז זו ההשוואה) מלאה בפונטו ופנדה וקליאו 1.2 ו... אז באמת די כבר עם השטויות. לפני כשני עשורים רכב עם 88 כ"ס נחשב ספורטיבי (205GTI) ואני מודע למשקל אבל לצורך השוואה זה הספורטיבי!. כל רכב יעלה כל עלייה שיש בארץ עם המזגן, יותר מהר פחות מהר, זה עניין אחר אך עדיין לא אסון.

 

ולעניין רכבים הבנויים למאמץ, האם נסיעה בין עירונית פחות מאומצת מנסיעה עירונית? אתה בטוח? נסה לחשוב על כך שוב: נסיעה בשיוט על 100=110 והילוך חמישי (או שישי), לעומת הילוך ראשון-שני-שלישי, האצה ברקס, ברקס האצה, עלייה פה ושם, פקק ארוך שהקלאץ (או האוטומט זה לא משנה) עובד "full time", מזגן בשיא הכוח, ועוד ועוד. אז לצורך העניין אני נסעתי לא מעט נסיעות בין עירוניות עם רכבים דלי נפח וזו הייתה נסיעה טובה מאוד ללא הרבה מאמץ מהמנוע (3000-3500 סל"ד עם מזגן). היום כל רכב ממנוע 1000 סמ"ק בנוי לנסיעה עירונית אך גם בין עירונית ואין מדובר בקריעה של המנוע. כמובן שחזק יותר יהיה קל יותר אך קטן יותר לא יהיה בהכרח גרוע.

שמרנות היא עצלנות מחשבתית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלעד,לפנדה ולגרנדה זה לא אותו מנוע 1.2 עם 69 כ"ס?

זה לא בדיוק אותו מנוע. עד כמה שזה נשמע עצוב, ה-500 הרבה יותר זריזה מהפונטו, וזאת למרות שה-500 היא די עגלה לכשעצמה ושלפונטו יש גיר קצר יותר.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בדקתי מה קורה בכל יבשת אירופה,

אבל בשוויץ די נפוצות קטנות ידניות עם מנוע דיזל בסביבות ה-1.2.

אפילו יצא לי לנסוע בכמה מה"עגלות" האלה ומתברר שאין שום בעיה

לנסוע שם במהירות המקסימלית ביחס לתנאי השטח אם הנהגת צעירה ברוחה.

 

בקיצור, מיתוסים ים-תיכוניים.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

פחות מזה הרכב פשוט בדיחה, לאורך זמן. תעלה על כבישי ארצך וקבל לא מעט דוגמאות...

היום עליתי על כבישי ארצי ולא ראיתי דוגמאות בכלל. אולי תוכל לתת לי רמזים לקראת הנסיעה מחר כי אני אוהב בדיחות.

 

מי שלא מחפש להיות ראשון ברמזורים ויש לו דברים מעניינים יותר בחיים להשקיע בהם חוץ מדלק, יכול להסתדר טוב מאד עם מנוע קטן וגיר ידני. גם בירידות וגם בעליות. מניסיון.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מוזמן להתעדכן במזג האויר באיטליה, ירושלים קרירה לעומת רומא או פירנצה ות"א באותה רמה פחות או יותר- ממש כמו בארץ. ולמה אתה מערבב? מדברים כאן על אותה הפנדה עם אותו המנוע לא דיזל ולא טורבו. אז ההשוואה שלך לא רלוונטית.

אפרופו איטליה, לפני שבועיים חזרתי משם, מלא מכוניות קטנות מכל הסוגים וכל המינים וגם כאלו שזהות במנועים לדגמים שבארץ. האוטוסטרדה גדושה בהם (130 קמ"ש מותרים לנסיעה), טוסקנה על שלל העליות התלולות (מי שמכיר כפרים דרוזים אז זו ההשוואה) מלאה בפונטו ופנדה וקליאו 1.2 ו... אז באמת די כבר עם השטויות. לפני כשני עשורים רכב עם 88 כ"ס נחשב ספורטיבי (205GTI) ואני מודע למשקל אבל לצורך השוואה זה הספורטיבי!. כל רכב יעלה כל עלייה שיש בארץ עם המזגן, יותר מהר פחות מהר, זה עניין אחר אך עדיין לא אסון.

 

ולעניין רכבים הבנויים למאמץ, האם נסיעה בין עירונית פחות מאומצת מנסיעה עירונית? אתה בטוח? נסה לחשוב על כך שוב: נסיעה בשיוט על 100=110 והילוך חמישי (או שישי), לעומת הילוך ראשון-שני-שלישי, האצה ברקס, ברקס האצה, עלייה פה ושם, פקק ארוך שהקלאץ (או האוטומט זה לא משנה) עובד "full time", מזגן בשיא הכוח, ועוד ועוד. אז לצורך העניין אני נסעתי לא מעט נסיעות בין עירוניות עם רכבים דלי נפח וזו הייתה נסיעה טובה מאוד ללא הרבה מאמץ מהמנוע (3000-3500 סל"ד עם מזגן). היום כל רכב ממנוע 1000 סמ"ק בנוי לנסיעה עירונית אך גם בין עירונית ואין מדובר בקריעה של המנוע. כמובן שחזק יותר יהיה קל יותר אך קטן יותר לא יהיה בהכרח גרוע.

 

כעיקרון המנועים בארץ והמנועים באירופה הם מנועים באותם נפחים ואותם כ"ס. ההבדל המשמעותי ניכר בדיזל/בנזין.

הדיזל יותר חזק ויחזיק יותר זמן.

שים לב למה שאני אומר, אני לא מדבר פה על מאמץ מנוע לטווח הקצר(שנתיים-שלוש). אני חושב שהבעיה נעוצה בכך שלא מעט אנשים קונים רכבים כדי למכור אחרי שנתיים-שלוש, ומה יהיה אחרי 10 שנים?

הרכבים האלה אחרי 10 שנים פשוט מתפרקים.

נכון יש לא מעט רכבים קטנים שמחזיקים גם 15 שנים, אבל אי אפשר להגיד שהם נוסעים בצורה טובה מאוד.

רכב עם מנוע גדול וחזק יותר יחזיק יותר זמן ועל זה אני מדבר.

אני עם רכב שנת 96 ומנוע 2000(130 כ"ס) נוסע בעליות ב-2500-3000 סל"ד.

יחי ההבדל המשמעותי

ארבעה סאאבים בטייסת: 9-5 2002 2.3 טורבו 185 סוסים שוודים באורווה, 9-5 1999 2.3 טורבו 230 סוסים ולבסוף שלי 900 1997 2.0 ידנית ומטורבתת בעלת 230 סוסים באורווה עם פאק אחד בייצור: אדומה! 900 1995 2.3 קבריולט עם עוד 150 סוסים לנשמה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברשותך אחזיר אותך שוב לאיטליה, פשוט בגלל שאני מעט מכיר אותה. כל סיבוב באזור ההררי של הצפון מגלה כפרים הרריים גבוהים וקטנים שליד בתיהם, קרוב לודאי, לא תמצא איזו אלפא, מרצדס או אודי עם מנוע דיזל עתיר מומנט וכוח (למרות שגם כאלו יש כמובן ), אלא דווקא מין פנדה כזו שלרוב תהיה גם בת עשרים או יותר ושנהגה כלל לא מטריד עצמו בשאלה אם עליה או ירידה פעם בשבוע מההרים "גומרת" את המנוע או לא, הוא פשוט עושה זאת על בסיס יומי והאוטו, הפלא ופלא, מחזיק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי, תודה על הכתבה המושקעת

 

האם ניתן לבטל את כרית המושב שליד הנהג?

 

יש לנו כיום אלטו ולא ניתן לבטל בה את כרית האוויר - ואוטוטו צפויה לנו לידה נוספת ואחרי 2 כיסאות מאחורה אנחנו במצוקת מקום...

 

אמרו לי שניתן לעשות זאת במוסכים לא מורשים - האם מומלץ?

 

שמעון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה,בפנדה אתה יכול לבטל את הכרית,יש לך סוויץ בתא הכפפות.אתה לא צריך מוסך בשביל זה,רק להכניס מפתח וזהו,פשוט נורית אזהרה תהיה דלוקה וזהו.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשני עשורים רכב עם 88 כ"ס נחשב ספורטיבי (205GTI) ואני מודע למשקל אבל לצורך השוואה זה הספורטיבי!.

 

אתה צודק בדבריך, אבל לשם הדיוק, ל-GTI היו 115 כ"ס, ולמשקל תפקיד מכריע בקביעת הביצועים. אם מכונית מודרנית שוקלת 15%-20% יותר מהמכוניות לפני עשרים שנה, הרי שהיא זקוקה לתוספת כוח משמעותית על מנת להשאר באותה רמת ביצועים.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4669 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...