Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הפנדה 2011 החדשה שלי+סיקור+תמונות.


yulianx
שימו לב! השרשור הזה בן 4876 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שבת שלום לכולם :-D

 

לאחר כמעט חודש עם הפנדה החדשה,החלטתי לתת סיקור קטן משלי על הרכב,יתרונות,חסרונות,דלק ומה דעתי הכללית עליו כולל תמונות.

 

p1010486t.jpgp1010488kx.jpgp1010487vz.jpg[p1010489v.jpgp1010503.jpg

פתיחה

 

הפנדה נקנתה במחיר של "מבצע משביר" בסכום של 67.5K על הכביש,והוזמנה עם צבע שחור מטאלי,כאשר בתור איש קבע קיבלתי גם רדיו-דיסק וקודנית.

כרגע הרכב כמעט חודש אצלי עם 925KM.

 

החיים לצד החיסכון והמנוע

p1010497z.jpgp1010502i.jpg

 

לפנדה מנוע 1250 עם 70 כ"ס,בעיר לא מורגש חוסר בכוח,והיא מתנהלת כמו כולם,אלא אם יש ככר בדרך ואחריו עליה רצינית כמו בכפר ורדים למשל (גר במעלות),אז גם הילוך 2 קשה,וצריך להעביר לראשון להאיץ יותר חזק ואז לשני,לזה צריך קצת להתרגל למשהו שמגיע מרכב עם יותר כוח.(טוב קצת הרבה יותר כוח פיאט דובלו JTD)

מחוץ לעיר עם מזגן בכביש מישורי,היא מתנהלת בקצב סביר,עם מזגן ו2-3 אנשים,לבד היא בכלל מצוינת,ואין לה בעיה להגיע ל 130 עם 2 אנשים+מזגן.

הבעיה בכאלה רכבים זה עליות,אצלי המסלול כמעט קבוע,מעלות=>בסיס נעורה,ליד עפולה,כאשר המסלול כולל הרבה עליות,ירידות,ומשחק עם הידית הילוכים,כדי לשמור על קצב נורמלי.

פה מרגישים את החוסר בכוח,הנסיעות מתבצעות לבד בעיקר עם מזגן,ובעליות קשות,אני נוסע על הילוך 3,מהירות כ 70,סלד 3K,היא יכולה יותר אבל מרגישים שהמנוע מתאמץ יותר מידי,וגם הלך כול החיסכון בדלק.

וכן החיים עם הרכב מיני בעליות מצריכות לפעמים נסיעה בשולים כדי לתת לרכבים לעקוף,שוב אין בעיה לעלות במהירות 80-90,אבל בסלד של 4K וקצת יותר,לא חושב שזה בריא למנוע,וגם זה תלוי בשיפוע העליה.

מבחינת צריכת הדלק,כאמור באותו המסלול עם מזגן לרוב,הרכב עושה 1-17.5,אני מאמין שלאחר שהמנוע יפתח אני אוכל להגיע לכמעט 18.וזה מעולה לכביש שכולל הרבה עליות.

יוצא שאם הייתי נוסע בכבישים ישרים,אפשר היה להגיע ל1-19 ויותר.ככה שמבחינת חסכון אכן הרכב מאוד חסכוני,אך צריך לוותר על כוח.

 

p1010498z.jpg

 

החיים בתוך הפנדה

 

p1010492g.jpgp1010507.jpg

 

הדיפונים כאמור,כמו בשאר רכבי המיני לא פאר התעשיה,אך הפלסטיקים מרגישים מאוד מוצקים,של הדלתות, הדש-בורד,הכול מחובר טוב,וניראה שיחזיק הרבה שנים,מיקום תיבת ההילוכים מאוד נוח,אני אישית אהבתי את הדש-בורד בגלל שהוא כולו בכפתורים,איני אוהב שטחים גדולים ואין עליהם משהו,זה אחד הדברים שקרץ לי בפנדה,הכפתורים נגישים, רק מיקום כפתורי החלונות קצת לא נוח,עדיף היה לעשות אותם על הדלתות.מקדימה 2 מחזיקי כוסות,מאחור יש 1,תא כפפות מאוד גדול,וסך הכול מרגישים טוב,טענה שנשמעת היא שלגבוהים הרגל ימין תפגע בקונסולה,הגובה שלי הוא 1.71 לי לא מפריע ולכן לא יכול להגיד עד כמה הבעיה קיימת.

פיצ'ר נחמד הוא ההגה CITY שהופך אותו למאוד קל,אישית אין ממש שימוש לזה,במהירות נמוכה הגה גם ככה קל.

בפנים שקט בעיר,רק מנוע אין לו צליל נעים,זה דומה יותר למכונית על שלט,לא יודע אם זה ספציפית בפנדה או בכול רכבים עם מנועים קטנים,לגבי רעש רוח סביר,שומעים אותם אך לא משהו דרסטי,מרגישים אבל שהרכב זז יותר ברוחות צד או אם עומדים ורכב נוסע מהר לידנו,המרכב קצת מטלטל.

סך הכול שקט בקבינה,ואם שמים מוסיקה אז גם לא שומעים את המנוע,הכסאות נוחים,יש תמיכה בצד,אך חסר לי תמיכה באזור האגן.

לא אהבתי את הקלאץ שהוא כמו בעוד כמה מכונית קפיצי כזה,אולי זה בכלל שהוא חדש,אולי לא,אבל אני מעדיף קפיצי פחות.

המזגן מעולה וכיוון שהרכב קטן מצליח לקרר אותו מהר מהירות 2.

מה שכן הפתיע זה דווקא איכות הרמקולים,פה יש 6.5 מקדימה ומאחור,הם לא רעים,נותנים בס,הד,שוב לא מקצועי,אך אין שום צורך להחליפם.

 

p1010496k.jpgp1010508e.jpgp1010509y.jpgp1010499b.jpg

 

אז אנחנו לא חדשים

 

הפנדה נחשבת למיושנת בגלל שהיא הוצגה כבר ב2003 ו2004 הייתה מכונית השנה באירופה,זה מתבטא ב3 כוכבי בטיחות,ולא 4 כמו מכוניות המיני החדישות,עיצוב חיצוני ופנימי זה משהו אישי לכן אני לא אתמקד בזה,מי שאוהב אוהב מי שלא אז לא,פשוט.

מאחור החלונות נפתחים ידנית,מצד אחד זה אומר שפחות דברים יתקלקלו (מנוע חשמלי) ,מצד שני,הרוב נותנים 4 חלונות חשמל.

אך מי שנוסע בעיקר לבד או בקיץ נוסע עם מזגן ולא פותח חלונות לכן זה לא קריטי כזה,מה שכן שאר הרכבים נותנים 6 כריות אוויר פה יש 2,זכר לזה שזה לא רכב שרק עכשיו הוצג.

 

p1010493a.jpgp1010490s.jpg

 

סיכום

 

הפנדה מתגלה כרכב מאוד חסכוני,אך כמו כולם מוותרים על כוח,במיוחד בעליות,הפלסטיקה פשוטה אך מורכבת טוב ואין ציקצוקים.

מקריאה ברשת הרכב מגלה אמינות טובה,וכרגע במתיחת פנים האחרונה יש לה 70 כ"ס ולא 60 כ"ס,לרעתה עומדת בטיחות נמוכה מהשאר,עם 3 כוכבי בטיחות ואין 6 כריות אוויר שזה הופך לסטנדרט.

במחיר של 67 אפשר היה לשקול אותה,זמינות מידית אני קיבלתי כעבור שבועים,וסך הכול חוץ מהבטיחות היא לא רעה,עכשיו במחיר של 79K שבו היא חזרה להיות,אני שואל את פיאט על מה חשבתם?

וכניראה דגמי 2011 יהיו זן נדיר.

 

p1010500z.jpgp1010501o.jpg

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 90
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

יופי של סקירה, תודה.

קבל ח"ח על האבטיח :lol:

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש, אחלה סקירה.

 

יש לי רק הערה אחת - אחרי שתסיים הרצה (נניח עוד 1000-2000 קילומטר) אין שום בעיה לעלות בעליות בהילוך שלישי ב 4000 סל"ד.

 

זה לא יגרום לעליה משמעותית בצריכת הדלק וגם לא לבלאי משמעותי , וזה עדיף בהרבה על עיקוב תנועה ונסיעה בשוליים.

 

ובכלל, לאוטו הזה אמור להיות כוח סביר, יש מכוניות הרבה יותר חלשות כמו אונו 45, פונטו 55 וכו' שעלו בכל העליות האלו ללא בעיה.

 

פשוט אתה מרגיש שהאוטו עגלה כי ירדת מטורבו דיזל חזק, אני לא מזמן הרגשתי בדיוק את אותו הדבר כשנהגתי באופל קורסה 1.2

 

אבל אתה תתרגל ותראה שאפשר להסתדר, צריך רק לשנות קצת את סגנון הנהיגה ואת תזמון החלפת ההילוכים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה יפה, מסכים עם כל מילה

אם כי חבל שאתה סתם נוסע כמו זקנה "כי זה לא בריא למנוע", יש סל"ד כדי שתשתמש בו :lol:

ואת האמת כשנוסעים לבד שמתי לב שהמד צריכת דלק הכי שמח מתי שמאיצים חזק (עד 3500-4000), הוא מהר מאוד יורד לסביבות ה4-5 ליטר ל100 ק"מ ככה, לעומת תאוצה איטית שנשארת בסביבות ה20 לכמה שניות לא נעימות.

 

גם מוזר שאצלך חסכו בצבע לתא מנוע ובידוד לקיר אש, אצלי יש את הדברים האלו :wink:

 

ובנוסף לכך, לאוהבי המערכות, בדקתי והרמקול המקורי הוא 8 אינץ'... :| כאילו הרמקול עצמו הוא 6.5 אבל הוא מורכב על עיגול פלסטיק שמגדיל אותו ל8, ככה שאפשר להתפרע באוטו הזה עם המערכת. לא כמו בפיקנטו :wink:

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה חברים,היום ביקורת בלי אבטיח זה לא ביקורת :wink:

 

יכול להיות שבאמת צריך להתרגל לתיזמון שונה של העברת הילוכים,מה גם שהרכב חדש ועדיין כואב הלב לאמץ אותו מאוד בעליות.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה ותתחדש :) רכב חסכוני ומעולה.

משתתף בצערך על נעורה ;)

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות שבאמת צריך להתרגל לתיזמון שונה של העברת הילוכים,מה גם שהרכב חדש ועדיין כואב הלב לאמץ אותו מאוד בעליות.

 

כמו שכתבתי, תנהג בעדינות עוד קצת, תעשה הרצה קצת יותר ארוכה ממה שממליץ היצרן (בדרך כלל ממליצים על 1000-1500 קילומטר), ואז תתחיל לנהוג רגיל.

 

אם תחליף הילוכים כמו בטורבו דיזל האוטו לא יזוז. אני חושב שכבר הבנת את זה :lol:

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נכון מה שאמרת,אבא שלי שנהג איתי גם אמר שהסגנון שלי עדיין כמו בדובלו,הרי איך יכול להיות שהילוך 2 לא מאיץ?

 

אגב אני בכביש מישורי מעביר הילוך בערך ב 3K,זה תקין למנוע קטן ובנזין? פשוט לעומת הדובלו 3K זה נשמע המון.

 

אכן יש ESP וEBD,אבל בדקתי ולא ראיתי כיתוב של כריות אוויר על הפלסטיק של הקורות.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהבתי את הסקירה, השחור הזה עושה לה רק טוב, האמת נראית הרבה פחות מצועצעת בזכותו.

 

קבל ח"ח על האבטיח, זה משהו שמייחד את הסקירות בCF אני רואה :lol:

היום:

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016, ג'ילי גיאומטרי C

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינתי הבטיחות של הרכב פוסלת אותו לחלוטין. זה לא איזה חסרון קטן, זה יכול להיות הבדל בין חיים ומוות. מילא אם אין ברירה אבל יש המון ברירות.

עדיף לשלם יותר על דלק.

emotion of motion

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב שחכתי לציין מערכת הזינוק בעליה,היא מחזיקה את הרכב למשך 2 שניות,עד שלוחצים גז,או עוברות 2 שניות,אהבתי מאוד,וזה מאוד מקל על הזינוק.

בהתחלה אמנם זה ניראה מוזר שלא צריך ללחוץ על הברקס,אך זאת מערכת באמת מועילה ברכב.

 

תיראה גם אם היו לפנדה 10 כריות אוויר,עדיין זה רכב מאוד קטן,ובזמן תאונה חזתית הייתי מעדיף להיות ברכב משפחתי,אני מאמין בגורל,מה שצריך לקרות יקרה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4876 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...