Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5469 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

צהריים טובים חבריי הפורום היקרים :)

 

אז ככה, אני לא ארחיב יותר מידי, פשוט בימים האחרונים קורה

שהרבה שואלים אותי על הצבא, על השירות הצבאי, למה אני לא משרת.

 

אני בן 19, וזה כזה טבעי שישאלו, לגיטימי.

 

אני לא רוצה לפרט כמו שפעם ההיתי מפרט פה, כי החלטתי לא

לשתף יותר מידי מידע אישי ורגיש באינטרנט. אז מקווה שתתחשבו בי בבקשה.

 

מי שזוכר אותי בכינוי הישן שלי Gabrial9 ואת המצב שלי, מבין אותי.

 

פשוט בזמן האחרון אני מרגיש לא נעים כזה, זה לא שברחתי מהצבא

או בעצמי רציתי לצאת משם. כל שנותי בבית הספר תמיד חלמתי על

שירות קרבי ותמיד היו צוחקים עלי "קרבי קרבי" ודברים כאלה.

וכשהגיע הרגע להתחיל את התהליך (צוו ראשון, ראיון וכל התהליך)

התברר שבגלל המצב שלי קצת בעיתי שהצבא יגייס אותי.

 

לאחר שיחה שהיתה לי עם מפקדת לשכת גיוס באר שבע הוחלט

כי הצבא לא מוכן לקחת את הסיכון והאחריות עליו שאם יוציאו אותי

מהבית לא יהיה עוד מי שיעזור, ולא יהיה מי שייסיע וחלילה אם יקרה משהו. לכן אמרו לי שהצבא לא מוכן לקחת את הסיכון והאחריות, והוא

משחרר אותי על פטור סוציאלי (שאף אחד לא יודע מה זה, תמיד

כשמישהו שומע את זה הם עושים פרצוף....).

 

אז זהו מרגיש קצת לא נעים. תמיד שואלים אותי "עשית צבא? מה עם צבא? למה אתה לא משרת? למה לא התגייסת?"

 

ולא נעים לי להגיד להם שיש לי פטור סוציאלי. וגם לאחר מכן

מגיע השלב שצריך לפרט כי הרוב לא מבינים מה זה, או רוצים לדעת

את הסיבה ולמה שוחררת. ואני לא רוצה להגיד (החבר'ה הוותיקים פה יודעים את הסיבה, אני קיבלתי פה עזרה מדהימה וייעוץ ותמיכה, שאני מודה לאחד אחד מכם עד היום).

 

רק רציתי לפרוק קצת ולהגיד שאני מרגיש לא נעים...

כי אני יודע שזה ילוו אותי כל החיים זאת רק ההתחלה עכשיו

ואני אצטרך תמיד להסביר לאנשים למה, וכאילו להתגונן.

כשלא אני בחרתי את המצב הזה ואת החיים האלה.

 

ואם המצב היה אחר הלוואי ויכלתי לתת מעצמי ולשרת בתור תפקיד

קרבי, אבל זה מה שיצא ואלה החיים וצריך להשלים איתם.

 

תודה שקראתם עד לפה. רק רציתי קצת לפרוק

אני יודע שיש פה אנשים מדהימים ועבורם אני לא נחשב "משתמט"

לא בגלל זה פתחתי. פשוט אני אוהב לקבל מכם תגובות

יש פה קהילה מדהימה ואנשים איכותים וכיף לי ליהות פה.

 

תודה שיהיה לכם יום מדהים, שבוע מעולה וכל טוב.

תצליחו :-P

  • תגובות 59
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אתה אמנם עדיין צעיר ואני זוכר הודעות קודמות שלך גם בכינוי הקודם ולכן אני יודע שנפשית אתה מבוגר מספיק.

תלמד להתעלם ממי שמחליש אותך נפשית כל עוד אתה שלם עם ההחלטות והמעשים שלך.

מהסיבות שהיו לך להישתחרר,אף אחד גם מבוגר יותר,.לא היה רוצה להתמודד בו בחיי היום יום ולכן אתה עשית בחירה נכונה(גם הצבא יש לציין).

יישר כח.

פורסם

מיכאל, תודה רבה על התגובה שלך. גם אני זוכר אותך משרשורים

קודמים שלי, תודה לך אדם יקר. גם ל - Step, תודה רבה.

 

שלומי, אני התעניינתי בנוגע לשירות לאומי

פשוט הם לא מוכנים ליהות גמישים שם (אולי בצדק).

 

כשההיתי תלמיד עשיתי "מחויבות אישית" במכבי אש. 60 שעות.

רציתי לעשות שם גם שירות לאומי, אבל אם אתה זוכר (וסליחה

שאני לא מפרט, כי למדתי את הלקח. לא מספרים מידע אישי ורגיש באינטרנט) את המצב שלי זה קצת בעיתי עבורי ליהות X שעות ברצף.

 

תאמין לי שההיתי רוצה שהמצב היה אחרת, והכל היה בסדר וטוב.

וההיתי יכול לעשות מה שאני רוצה, ואיך שבא לי. בלי לתכנן לפני

כל דבר, ולחשב, ולבדוק אם אפשרי / האם אני יכול? / האם ככה וככה.

 

ואולי מיכאל צודק, אני צריך ללמוד להתעלם מאנשים שמחלישים אותי,

פשוט אני לא כועס עליהם. הרוב הוא ככה, ואנחנו במדינת ישראל

שכל אחד פה חייב לשרת ואם האחד שירת והוא רואה את השני

שהוא בריא תודה לאל, והכל רגיל איתו והוא שומע שהוא לא שירת

זה קצת מציק לו. כי למה אני נתתי 3 שנים, ואתה לא??

 

אבל עדין זה לא נעים כשהם עושים פרצוף, או כשאני צריך

לפרט ולהסביר להם ולהרגיש כאילו אני חייב להתגונן כאילו

בגלל שאני לא שירתתי אז אני צריך עכשיו להסביר ולשכנע את הבן אדם

שמולי שאני בסדר, ולא אני אשם, וככה וככה.

 

זאת הרגשה לא נעימה . .

פורסם
משחרר אותי על פטור סוציאלי (שאף אחד לא יודע מה זה, תמיד

כשמישהו שומע את זה הם עושים פרצוף....).

ידוע יותר בשמו העממי "אי התאמה". לרוב ניתן לנוער עם נטיות עברייניות, מהסוג שהצבא לא רוצה לגייס בידיעה שהם יעשו יותר נזק מתועלת. החלק העצוב הוא שזה שם אותך באותה שורה עם אנשים כאלה.

אז זהו מרגיש קצת לא נעים. תמיד שואלים אותי "עשית צבא? מה עם צבא? למה אתה לא משרת? למה לא התגייסת?"

אל תרגיש רע עם זה. אגלה לך סוד קטן - לצבא יש יותר מדי חיילים, כך שאתה די לא תחסר שם לאף אחד. במקרה אני יודע מה הסיבה, כך שאני יכול להגיד לך שיש לך תפקיד הרבה יותר חשוב איפה שאתה נמצא.

ולא נעים לי להגיד להם שיש לי פטור סוציאלי. וגם לאחר מכן

מגיע השלב שצריך לפרט כי הרוב לא מבינים מה זה, או רוצים לדעת

את הסיבה ולמה שוחררת. ואני לא רוצה להגיד (החבר'ה הוותיקים פה יודעים את הסיבה, אני קיבלתי פה עזרה מדהימה וייעוץ ותמיכה, שאני מודה לאחד אחד מכם עד היום).

 

רק רציתי לפרוק קצת ולהגיד שאני מרגיש לא נעים...

כי אני יודע שזה ילוו אותי כל החיים זאת רק ההתחלה עכשיו

מה, היעדר שירות צבאי? לא, זה ילווה אותך לשום חיים, היום מעטות מאוד הדלתות שזה סוגר בפניך, זה לא כמו פעם.

ואני אצטרך תמיד להסביר לאנשים למה, וכאילו להתגונן.

כשלא אני בחרתי את המצב הזה ואת החיים האלה.

אני לא מכיר את הסביבה שלך, אבל שוב פעם, לא חושב שתצטרך להתגונן. היום האנשים הרבה יותר אנוכיים וציניים, ובמקרה הזה אתה יכול לגרום לזה לעבוד לטובתך, בכך שלא תצטרך לספר להם למה לא שירתת בצבא.

ואם המצב היה אחר הלוואי ויכלתי לתת מעצמי ולשרת בתור תפקיד

קרבי, אבל זה מה שיצא ואלה החיים וצריך להשלים איתם.

 

תודה שקראתם עד לפה. רק רציתי קצת לפרוק

אני יודע שיש פה אנשים מדהימים ועבורם אני לא נחשב "משתמט"

 

לא בגלל זה פתחתי. פשוט אני אוהב לקבל מכם תגובות

יש פה קהילה מדהימה ואנשים איכותים וכיף לי ליהות פה.

 

תודה שיהיה לכם יום מדהים, שבוע מעולה וכל טוב.

תצליחו :-P

הערות בכחול

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

עכשיו כשאתה בן 19 אז כל מי שפוגש אותך על אזרחי ישר שואל "למה אתה לא בצבא". אז זה נראה לך נורא קריטי.

כשתהיה בן 22 ישאלו אותך אולי "מה עשית בצבא" ותצטרך להתפתל קצת.

 

כשתהיה בן 28+ זה כבר כמעט לא יעניין אף אחד, זה לא כתם לכל החיים ולא שום דבר.

בראיונות עבודה ייתכן שתצטרך להסביר, אבל זהו בערך. ואני מאמין שאף מקום עבודה לא יסתכל על זה רע לפי מה שאני מבין את העניין אצלך.

 

שורה תחתונה - תמשיך עם החיים שלך ואל תתייחס לכל מיני ליצנים שלא מכירים אותך ומנסים לרדת עליך על זה.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

תודה רבה לכל המגיבים הנחמדים, כמו שאמרתי וידעתי, יש פה חבר'ה

מדהימים. קהילה של אנשים טובים.

ידעתי שפה אני לא אקבל תגובות של "משתמט" ובסגנון. פשוט רק רציתי לפרוק, כי זה קצת הרבה לא נעים היחס שאתה מקבל בגלל משהו

שאתה לא אשם בכלל.

 

להתעלם קצת קשה, ואם לא תפרט להם את הסיבה - יחשבו שאתה

מסתיר משהו / ברחת / לא רצית לשרת. כבר מוציא אותך רע.

 

בקשר למה ש- Fat Bastard אמר, לא ידעתי ש"פטור סוציאלי"

זה:

 

"ידוע יותר בשמו העממי "אי התאמה". לרוב ניתן לנוער עם נטיות עברייניות, מהסוג שהצבא לא רוצה לגייס בידיעה שהם יעשו יותר נזק מתועלת. החלק העצוב הוא שזה שם אותך באותה שורה עם אנשים כאלה."

 

מקווה שיהיה בסדר והאנשים יפסיקו ליהות כאלה.

שכל אחד יתעסק בשלו. ולא בבעיות של האחר.

פשוט אני יודע שזה לא יהיה ככה, כי כמו שאמרתי, בישראל

כל אחד נותן 3 שנים מהחיים שלו לצבא. וזה ניראה לא פייר

למה אני נתתי ואתה לא? רק שחבל שאי אפשר להתעלם - מוציא אותך רע.

 

אתה חייב להסביר להם / לפרט - ואני לא רוצה, מעדיף שלא . . .

 

תמיד צריך להתגונן ולאמר שלא אני רציתי וזה וזה.

 

טוב חבר'ה תודה לכם.

 

שיהיה לכולנו המשך יום מעולה, שבוע טוב!

פורסם

אל תתרגש מאנשים, שיעשו קודם בדק בית מי מתגייס ומי לא ואז ידברו.

חצי מהנוער בורח מהצבא, מי שמקבל פטור כי הוא זקוק לכך לא צריך לתת חשבון לאף אחד.

אז אל תיכנס למחשבות שכל אחד נותן שלוש שנים מהחיים שלו לצבא כי זה לא נכון.

 

כמו שWILL אמר- עכשיו כולם ישאלו אותך היי רגע אתה לא בצבא?

אבל עוד שנה מי יזכור בכלל.

 

ישאלו למה לא עשית? אתה לא חייב לפרט תגיד פשוט בעיות אישיות שאני מעדיף שלא לפתוח אותם כרגע או משהו כזה.

קובי

פורסם

תענה שאתה לא עושה צבא, אלא תורם במשהו אחר, ישאלו מה תגיד שאתה לא מעוניין להרחיב.

אם אני מקשר נכון את הכינוי לסיפור, אז יש לך מספיק על הראש.

 

אני לומד עם כמה חבר'ה שלא עושו צבא, מכל מיני סיבות, חלקם באמת מקבלים פרצופים של "משתמט" כי זה מה שהם.

ואחרים לא.

עוד כמה שנים מי שישאל את זה זה רק חברים, או אנשים שתהייה איתם במגע יומימי (עבודה לימודים) וגם הם ישאלו במקרה, וכלאחר יד.

ואם תסביר פעם אחת זה יספיק.

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

פורסם
אם מישהו מתחייס אליך פחות טוב כי לא שירתת, שילך לכל הרוחות.

הצבא הוא גם ככה מערכת שבורה ובור שואב כספים.

 

אז שיתכונן, כי הרבה הולכים להתייחס אליו פחות טוב, אולי בצדק אולי לא כי הוא לא מפרט את הסיבות שלו ובצדק, זה עניינו הפרטי והאישי. אני ייתן דוגמא מהתחום שלי לפחות כי אני לא מכיר אחרים. ישנה חברת הייטק מסוימת, שהקבט שם נתן את חוות דעתו המאוד שלילית על חבר רק בגלל שיש לו פרופיל 21. אמר לו שהוא לא רואה אותו משתלב בחברה שדוגלת בערכי המדינה והצבא, אז נכון הוא השתמט כי לא היה בז*ן שלו לשרת, אבל אותו קבט לא יודע את זה. עד לא מזמן הוא מאוד התקשה למצוא עבודה בתעשייה ועמד לרדת מהעניין. פותח השרשור, יכול להיות שמגיע לך הפטור הזה במאה אחוז, אבל להרבה מעסיקים פוטנציאליים לא יהיה אכפת. מקווה בשבילך שזה לא יקשה עליך בחיים ושיילך לך חלק. 

''גם דברים פשוטים יכולים להיות טובים'' - אביה בת ה-10

CBR600RR-sold

z-750-crashed

wrx run by ecutek-sold

פורסם

אני מבין אותך ליאור, וזה בידיוק סוג התגובות שאני נתקל בהן.

 

בגלל זה פתחתי את האשכול הזה.

 

וזה קצת לא נעים, ואני יודע שאני אצטרך להתמודד עם זה עד גיל 21 לפחות (לא כ"כ מעודד).

 

עכשיו אני בטוח שבן אדם עם לב ושחושב קצת יבין לליבי

ברגע שאספר לו. אבל אני לא מרגיש נעים לספר לכל אחד, תמיד לספר

ולהרגיש כמו שאני חוזר ואומר שאתה מספר כי אתה מתגונן ואומר

לזה ששאל אותך שהכל בסדר, אני לא עשיתי צבא כי... ומתחיל להסביר ולהתנצל ולהתגונן.

 

ובקשר לעבודות הרבה אמרו לי את זה, אנשים לא מעסיקים.

אמרו לי תנסה לפחות לעשות שירות לאומי (שלא "תדפק"), אבל אני באמת שמנסה

רק שזה קשה עם המצב המסובך שלי. ומי שפה זוכר הכל לפרטי פרטים

מבין שאני לא סתם מגזים.

 

אני בכוונה לא חוזר ומספר שוב כי בגלל זה גם שיניתי כינוי,

למדתי על בשרי לא לפרסם מידע אישי ופרטי ורגיש כ"כ על גבי האינטרנט.

 

עם כל המילים החמות והתמיכה שאני מקבל פה, אני יודע שאני

עדיין אתקל באנשים שיראו את הפטור שלי בעין לא יפה, וכאלה שישללו

אותי עוד כשלא אפתח את הפה רק שיראו "לא עשה צבא / פטור".

פורסם

ראשית, כמובן שזה עניניך האישי ואתה לא חייב לפרט וכדומה. ובכל זאת, הייתי מציע לך להשתדל ולראות איך אתה כן יכול לדחוף לפחות שירות לאומי (כמו שמאיה בוסקילה "דחפה" שירות כמה חודשים ככה בשביל לכסות תחת) כי כן ישאלו אותך ויצפו לתשובה משכנעת, אין מה לעשות ככה זה בישראל.

 

עוד דוגמא, משרדי עורכי דין למשל מיחסים משקל גבוה מאוד לשירות הצבאי.

פורסם

תודה על ההתייחסות והתגובה.

 

אז אתה אומר שגם עבודה תהיה לי בעיה, וגם לימודים גבוהים? כמובן

שלא באופן מוחלט, אבל בוא נהיה אמיתים. גם אם האמת היא קשה.

 

יש אנשים שיתחשבו, ויש כאלה שיראו שלא עשיתי שירות צבאי - אני מייד לא קיים עבורם.

 

אז גם עבודה וגם לימודים גבוהים.

 

עד שחשבתי שזה מאחוריי (זה היה מאוד קשה כל התהליך הזה) עכשיו

יש לי את הבעיות האלה (בנוסף לבעיות האחרות שיש לי).


×
×
  • תוכן חדש...