Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5469 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ליאור שטיות

גם אני לא עשיתי צבא רגיל מסיבות רפואיות שנגרמו לי מגיל 11 חודש

אבל מה שכן זה התנדבתי לצבא ושירתתי שנתיים במשרד הבטחון.

לפותח השרשור ניסית להתנדב? זה כולה למלאות 4 טפסים ומתחיל תהליך רגיל.

עושיים שנתיים ואתה בוחר מה לעשות.(בערך)

כמה מחברי המתנדים אפילו המשיכו לקבע.

ולהתנדב יותר כיף :) כי משטרה צבאית לא יכולה לעשות לך כלום, את כל הפטורים אתה מוציא מהרופא משפחה כולל גימלים!!

היה לי פטור לנעליים, פטור זקן, פטור חולצת מדקרון, פטור ממה שאאתה רוצה והכל באימיילים לרופאת משפחה שלי דאז ;), ומתי ששואלים או ישאלו למה לא עשית צבע ואתה אומר לא קיבלו אותי(ותספר את הסיבה)אבל התנדבתי!מעריכים אותך הרבה יותר גם בעבודה ובכל מקום. במיוחד במקומות עבודה, והפלוסים כמו משכנתא וכאלה אותו דבר כמו שירות מלא.

קיצר תנסה להתנדב.

 

[b]Control, vision, determination. These are the three fundamental components... of the new generation race car driver. Speed is a byproduct. Going fast. But remember: The car is you, you are the car. Okay? Let's riiide[/b]

  • תגובות 59
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

זה לא בעיה באופן מוחלט, זה פשוט נתוני פתיחה פחות טובים, שורה פחות טובה לקו"ח.

 

בסופו של דבר זה תלוי בבנאדם יש אחד שיצליח בלי נתונים טובים ויש אחד שלא יצליח עם הנתונים הכי טובים שיש..

בלימודים גבוהים אין כמובן בעיה וזה לא פקטור אבל במה שקורה אחרי זה יש מצב שזה יהיה (לפי החוק חל כמובן איסור על אפליה מכל סוג אבל חוק לחוד ומעשים לחוד.. לפחות ממה שאני ראיתי).

 

בכל מקרה אני מקווה שתתגבר על הבעיות ותצליח בכל.

 

לגבי התנדבות, אני מכיר אישית מישהו בכיר מאוד בצבא (לאו דווקא בדרגתו, אלא בתפקידו) שהחל בתור מתנדב, אז תתעניין תראה מה האפשרויות שלך.

פורסם

אל תיתגונן. ישאלו? תאמר את האמת- "קיבלתי פטור", ותמשיך הלאה בשיחה, בפנים הכי רגועות שניתן. זה לא עניין של אף אחד, למרות שזה מרים הרבה גבות. יש הרבה (יש שיאמרו יותר מדיי) אנשים שזה כל מה שעומד למול עינהם. ויש אנשים שיודעים לאמוד את אופיו של האדם העומד מולם.

מי שאמר לך שאלה שלא מבינים-שילכו ל***, הכל טוב ויפה, אבל זה לא תמיד עובד כך לצערי. לפחות אני רואה קצת התקדמות בתחום הזה בשנים האחרונות.

למי שלא יודע והיה לו כח להמשיך לקרוא עד לכאן, אני קיבלתי פטור משירות מילואים.

לאחרונה התחלתי לחשוד, שזה בגלל איזה שהוא שאלון שמילאתי (הכריחו אותי) ביום השיחרור בבאקום, כשאני ממהר כי האישה מחכה לי מחוץ לשער.

אז מילאתי את השאלון ה"אנונימי" (מספר אישי בראש העמוד מימין) שלהם, כמיטב יכלתי והשראתי.

-האם אתה משתמש בסמים?

כן, קשים, אבל רק כשאני שיכור טילים בדרך לתל אביב למסיבת טארנס.

-האם אתה נוהג לשתות לעיתים קרובות?

לא, רק כשאני רוצה לקחת סמים קשים, פעם פעמיים בשבוע, גבר.

-האם יש לך רישיון נהיגה?

פחחח מי צריך את זה, לימדתי את עצמי לנהוג.

-האם יש לך איידס?

לא יודע, אף אתיופית לא אמרה לי שיש לה, אני כנראה בסדר.

כבר לא זוכר את כל השאלות. וגם לא את כל התשובות. אבל בהחלט ניתן להבין את רוח הדברים.

אף אתיופית לא נפגעה בעת ניסוח תשובתי לשאלון ההוא. במחשבה לאחור, הייתי משנה מעט את התגובה שלי, זה בכל זאת משהו דיי זוועתי לומר. אבל התכוונתי לזה רק בתור בדיחה, בלי לחשוב הרבה.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
ליאור שטיות

גם אני לא עשיתי צבא רגיל מסיבות רפואיות שנגרמו לי מגיל 11 חודש

אבל מה שכן זה התנדבתי לצבא ושירתתי שנתיים במשרד הבטחון.

לפותח השרשור ניסית להתנדב? זה כולה למלאות 4 טפסים ומתחיל תהליך רגיל.

עושיים שנתיים ואתה בוחר מה לעשות.(בערך)

כמה מחברי המתנדים אפילו המשיכו לקבע.

ולהתנדב יותר כיף :) כי משטרה צבאית לא יכולה לעשות לך כלום, את כל הפטורים אתה מוציא מהרופא משפחה כולל גימלים!!

היה לי פטור לנעליים, פטור זקן, פטור חולצת מדקרון, פטור ממה שאאתה רוצה והכל באימיילים לרופאת משפחה שלי דאז ;), ומתי ששואלים או ישאלו למה לא עשית צבע ואתה אומר לא קיבלו אותי(ותספר את הסיבה)אבל התנדבתי!מעריכים אותך הרבה יותר גם בעבודה ובכל מקום. במיוחד במקומות עבודה, והפלוסים כמו משכנתא וכאלה אותו דבר כמו שירות מלא.

קיצר תנסה להתנדב.

 

 

שטויות אתה אומר?

אני מקווה שזה שטויות, אחרת יהיה קשה למי שבוחר לא לעשות צבא או נכפה עליו לא לעשות צבא.

וכל התרבות הפטורים הזאת רק מחזקת את הסטיגמה על מה שאני תמיד חשבתי על כל עכברי הבאחים למיניהם וכל האלה שעושים טובה שהם באים לעשות צבא, כל אלה שאתה רואה ליד צריפין, עם החולצה בחוץ, מכנס מלוכלך, קרוקס ורודים. וואלה האמת, עדיף שלא היו מתגייסים, פשוט כואב לראות איזה צחוק עושים מצה''ל.

אגב, נכון שאסור לאסוף חיילים בטרמפ, אבל אני בשמחה עושה את זה לכל אלה שנראים כמו חיילים, בניגוד לכל הסמרטוטים שבאים לעשות צחוק מהצבא, שהם ייסעו באוטובוסים, גם ככה הצבא מספק להם את זה בחינם.

מזל שיש עדיין קומץ קטן שעדיין מחליט לעשות שירות יעיל ומועיל ואני לא מדבר רק על קרביים, אלא על כל אחד מראשון הלוחמים עד אחרון הגננים או הדגלנים.

''גם דברים פשוטים יכולים להיות טובים'' - אביה בת ה-10

CBR600RR-sold

z-750-crashed

wrx run by ecutek-sold

פורסם

אני מבין את כל מי שמרים גבה כשהוא שומע על מישהו שלא עשה צבא. אין מה לעשות, זה טאבו במדינה שלנו. כל אזרח במדינה מחוייב לעשות צבא, ואלו שלא לוקחים חלק בנטל, מסתכלים עליהם בעין עקומה, ככה זה. אני ראיתי אנשים במצבים נפשיים/פיזיים/סוציאליים קשים ששירתו שירות מלא או התנדבות. עצתי היא אליך היא קודם כל לברר כיצד מתנדבים ותורמים את חלקך לחברה שלנו, ובאם זה יכשל ולא תוכל לעשות זאת, פשוט להתמודד עם העניין, ובידיעה שעשית הכל כדי לנסות לשרת את המדינה, יהיה לך הרבה יותר קל.

172

פורסם

את האמת אני חושב שאתה בשלב שכולם מגוייסים אז זה מפריע לך

בעתיד זה פחות יורגש ותשים לב שאנשים לא שמים לב לזה . יותר מזה כמה שכולם אומרים שזה פוגע אחר כך באזרחות כל עוד אתה לא מגיע לגוף ממשלתי זה לא פוגע , במגזר הציבורי ברוב המקרים זה לא משפיע , אני מכיר לא מעט אנשים שהשתמטו או שנפלטו מהמערכת ונמצאים באחלה תפקידים בכירים, הכל תלוי כמה אתה מוכשר

 

אישית עשיתי צבא , ואין לי בעייה עם אנשים שלא עשו או שנפלטו מסיבות כאלו ואחרות , אני מבין אותם זה גוף מטומטם ברמות שאי אפשר לתאר ואתה מגיע למצבים לפעמים שאתה מדבר עם בכירים שאחראים עליך שהם אטומים ברמות שאי אפשר להבין בכלל , אנשים קטנים שבחוץ לא היו מסתכלים עליהם בכלל.

 

המצב שלך ממש שונה תהיה שלם עם זה ואם מאוד חשוב לך לתרום , תנסה לראות אם אתה יכול במסגרת התנדבותית כלשהיא גם אם זה לא מוכר על ידי הצבא ומבחינתך תהיה שלם עם זה שתרמת לחברה.

היה לי חבר שהיה מתנדב כל עניין הפטורים נכון והכל אבל עדיין השעות שהוא היה שם היו דיי זהות לאחרים ככה שגמישות בשעות היא דיי תלויה איפה שאתה נמצא ובמידה ולא טוב לך תמיד יש אופציה לצאת .

mustang 67 GT, 302 engine t5

פורסם

מעניין אותי משהו שנאמר פה קודם, אתה כתבת שנעשה לך נזק כלשהו עקב כך שפירטת את כל הסיפור ואת מחשבותייך באיטנרנט.

אני זוכר בדיוק על מה מדובר לגבי מה שפירטת על חייך, האם תוכל בבקשה להגיד (בה"פ אם אתה רוצה) איך נפגעת כתוצאה מכך שפרסמת את סיפורך פה בפורום?

פורסם

אני בד"כ דוגל בגישה הכנה והישירה, אבל במקרה הזה דווקא לא. יש דברים שאנשים מהישוב פשוט לא יודעים איך להתמודד איתם.

 

הסיפור שלך לא פשוט, וע"מ לסיים כל דיון כזה באופן מהיר ואלגנטי, הייתי מציע לך לחשוב על איזשהי גרסה רשמית וקלה לעיכול.

למשל, תגיד שאתה בדחיית שירות וכנראה שתגוייס בעוד מספר שנים. אם ישאלו למה, תגיד שאתה שחקן פטאנק מצטיין ומייצג את

המדינה באליפויות בינלאומיות. סיפור דמיוני כזה שישמע מעניין ואמין במידה סבירה, אבל בו זמנית אף אחד לא יוכל לבדוק באמת.

 

בהמשך הדרך אתה יכול כמובן לספר לאנשים הקרובים עליך על המצב עם אחיך, אבל זה לא משהו שחייב לעלות בכל ראיון עבודה.

מה שרלוונטי למעסיק שלך זה שעות העבודה בהן אתה זמין והכישורים אותם תוכל להציע. מה בדיוק אתה עושה בשעות הפנאי זה

לא מעניינו, אבל ע"מ להשביע את הסקרנות הטבעית, תמיד טוב שיהיה לך איזה סיפור ססגוני ומקורי בהישג יד.

פורסם

Step, אולי הגזמתי. פשוט אם אתה זוכר טוב אני פרסמתי פה המון

מידע אישי עלי, המון המון. עלי ועל בני משפחתי, ועל מקום מגוריי, ומצבי

המשפחתי והסוציאלי והכל הכל. וכל זה בכלל שהתלהבתי מהפורום המדהים

הזה ראיתי שיש פה אנשים מדהימים וטובי לב שאוהבים ושמחים לעזור ולייעץ ולתמוך. ששחכתי שאני נמצא בפורום גלוי, באינטרנט.

 

לאחר מספר ימים / שבועות חברים שחיפשו את הכינוי שלי באינטרנט (אין לי מושג מדוע, אולי שיעמם להם, או סתם רצו לבדוק עליי פרטים) גילו המון דברים עלי (כניראה שכל נושא שמתפרסם פה, לאחר מספר דקות מייד מופיע בגוגל). שזה לא משהו שאני מפרסם לכל אחד.

 

אחרי הכל אני לא רוצה שכל מי שמכיר אותי ידע שאני ככה וככה, והמצב

המשפחתי שלי ככה וככה, וזה וזה. אני מעדיף לשמור את הדברים האישים שלי לעצמי ורק לאנשים הקרובים אלי בחיי האמיתים.

 

וההיתי מאוד מזוהה עם הכינוי שלי לשעבר, וכך הם הגיעו למידע הזה (לא רק חברים, אלא גם סתם אנשים שדיברתי איתם במסנג'ר וכאלה, כי גם שם הכינוי שלי היה זהה לכמו בפורום לכן גם שינתי כינוי) והרגשתי חשוף, שהכל מפורסם עלי והכל ידוע.

 

ופניתי בבקשה להנהלת הפורום, והמנהלים עם היחס המעולה שלהם

לא התנגדו, מייד נענו לבקשתי והסירו את הנושאים עם הפרטיים האישים. תודה.

 

לכן אולי זה לא ניראה לך רציני כ"כ ידידי, אבל לי זה הפריע מאוד.

והיו לי פה שרשורים עם 8 עמודים + עם המון מידע עלי, ולא רציתי שזה יהיה ברשת לאנשים שלא מכירים אותי אישית.

 

Derish, דריש היקר. זמן רב שלא דיברנו, מהמשתמשים המוערכים

ביותר פה בעיניי. תודה על כל העזרה והתמיכה שנתת לי בפרטי ובנושאים שלי, תודה. :-P

 

חחח הצלחת לעלות חיוך על פניי עם ההצעה שלך, להמציא לי מין

סיפור כיסוי שכזה שכל פעם שתעלה שאלה על שירותי הצבאי - אספר אותו. חח :-D

פורסם

מה פתאום נראה לא רציני, להיפך.

מבין אותך מאוד, ואת זה אני כותב כאחד שבפייסבוק לדוגמא, בחיים לא פרסמתי את שם משפחתי האמיתי.

עשית בשכל שהחלטת למחוק את כל המידע ולפתוח משתמש חדש לדעתי!

פורסם

ליבי איתך,

אבל אני יכול לומר לך דבר כזה- אתה לא חייב שום דבר לאף אחד.

אתה לא חייב לפרט לאף אחד למה לא גוייסת, זה נושא אישי שלך, ואם אתה מרגיש לא בנוח אתה יכול פשוט להגיד שאמרו לך שבגיוס שלך יש עודף חיילים (בד"כ עושים את זה לבנות) או פשוט לומר שמסיבה רפואית לא גייסו אותך, ולהגיד מראש שאתה לא רוצה להתעמק בנושא. נקודה. כל מי שישמע את זה יכבד אותך ויעביר נושא.

 

בין אם לא גוייסת עקב בעיה רפואית כזו או אחרת, ובין אם גוייסת והחלטת שהמסגרת הזו לא מתאימה לך - זכותך המלאה ותו לו.

 

אני יכול להעיד על עצמי שאני העדפתי להיות קרוב לבית, כי פשוט לא התאים לי מכל מיני סיבות להיות רחוק ולא התאימה לי האווירה בבסיס סגור.

 

עד היום, כל פעם ששואלים אותי מה עשיתי בצבא, ולא משנה באיזה דרגים ותפקידים היו האנשים שנמצאים לידי באותו רגע, תמיד אני אומר בגאווה שהייתי ג'ובניק ואפילו מסביר מה בדיוק היה התפקיד שלי.

בסופו של יום עשיתי 3 שנים, שוחררתי בכבוד, אני עושה מילואים אם קוראים לי.

 

כמה וכמה חברים טובים שלי בכלל לא עשו צבא מרצונם. עם כל הכבוד? את מי זה מעניין בכלל !

 

כמו שאמרו לך למעלה, היום אתה בן 19 ולגיטימי שאם חברים שלך רואים אותך ב-12 בצהריים על אזרחי ישאלו אם אתה מגוייס,

תהיה חזק, תגיד להם שלא גייסו

 

עם הזמן השאלה הזו תפסיק להתקיל אותך, ובעוד שנה-שנתיים כשכל המחזור שלך ישתחרר, אף אחד לא ישאל איפה היית ומה עשית, בדיוק כמו שהיום בגיל 19 אף אחד לא שואל אותך אם עברת תאוריה ראשונה או טסט ראשון- כי המהומה שעושים מהנושא הזה היא תקופתית מתאימה לגיל 16-17 כשכולם עושים את זה, וכולם לומדים נהיגה.

ככה גם עם הצבא- יש לי כמה חברים שהכרתי אחרי הצבא ואני בעצמי לא יודע מה הם עשו ואם הם בכלל גויסו. אחרי הצבא מה שמעניין את כולם זה מה אתה הולך ללמוד או לאן אתה מתכנן לטוס.

 

פשוט תהיה גאה במה שאתה ומי שאתה, לא משנה מה יהיה. ברגע שאנשים רואים שאתה גאה בעצמך, אף אחד לא יזלזל בך, ובטח שאתה לא תרגיש רע עם מה שאתה עושה.

 

בהצלחה בהכל.

פורסם

לא. הוא כן חייב. הוא חייב לחברה שמסביבו, לאלה שעשו את זה לפניו, לאנשים שאיבדו את הילדים שלהם כשהלכו לצבא.

זה נחמד להיות תומך וכל זה אבל חובת השירות בצה"ל חלה על כולם ולהגיד שהוא לא חייב לאף אחד שום דבר זה לזלזל באנשים שעושים את זה.

 

אני מבין שיש סיפורים יוצאי דופן אבל כמי שחי בחברה, לא הייתי רוצה להיות זה שמשתמט.

יש לזה פתרונות לא כלכך מסובכים כמו שירות לאומי והאמן לי, זה אפשרי אם רק תרצה לעשות משהו באמת ולא רק להתמודד עם מה שאנשים חושבים.

פורסם

זה שאתה לא מתגייס בהחחלט יעורר שאלות אבל הסיבה שבגללה השתחררת היא מאוד חשובה.

 

גם אני תמיד שואל מועמדים לקבלה לעבודה מה עשו בצבא כדי לנסות ולהעריך כמה שיותר מי עומד מולי. כשאדם אומר לי שלא עשה צבא אני שואל למה ומכאן אם הסיבה רפואית אני מסתפק באישור מרופא שהאדם כשיר לעבודה ולא ייגרם לו או לאחרים נזק ואם הסיבה היא אחרת זה מאוד תלוי בסיבה. מי שהשתחרר כמוך מבעיות ת"ש אמיתיות אין לי שום בעייה אבל אחד שאומר שלא התאים לו שילך לחפש מקום אחר כי אני לא רוצה אנשים אגואיסטים.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
אז שיתכונן, כי הרבה הולכים להתייחס אליו פחות טוב, אולי בצדק אולי לא כי הוא לא מפרט את הסיבות שלו ובצדק, זה עניינו הפרטי והאישי. אני ייתן דוגמא מהתחום שלי לפחות כי אני לא מכיר אחרים. ישנה חברת הייטק מסוימת, שהקבט שם נתן את חוות דעתו המאוד שלילית על חבר רק בגלל שיש לו פרופיל 21. אמר לו שהוא לא רואה אותו משתלב בחברה שדוגלת בערכי המדינה והצבא, אז נכון הוא השתמט כי לא היה בז*ן שלו לשרת, אבל אותו קבט לא יודע את זה. עד לא מזמן הוא מאוד התקשה למצוא עבודה בתעשייה ועמד לרדת מהעניין. פותח השרשור, יכול להיות שמגיע לך הפטור הזה במאה אחוז, אבל להרבה מעסיקים פוטנציאליים לא יהיה אכפת. מקווה בשבילך שזה לא יקשה עליך בחיים ושיילך לך חלק.

הוא יכל לתבוע, החוק רואה אפליה על רקע שירות צבאי ככל אפליה אחרת.

מה זה החיים לעומת עקיפה טובה? :borg:

חרא של צלם

פורסם
לא. הוא כן חייב. הוא חייב לחברה שמסביבו, לאלה שעשו את זה לפניו, לאנשים שאיבדו את הילדים שלהם כשהלכו לצבא.

זה נחמד להיות תומך וכל זה אבל חובת השירות בצה"ל חלה על כולם ולהגיד שהוא לא חייב לאף אחד שום דבר זה לזלזל באנשים שעושים את זה.

 

אני מבין שיש סיפורים יוצאי דופן אבל כמי שחי בחברה, לא הייתי רוצה להיות זה שמשתמט.

יש לזה פתרונות לא כלכך מסובכים כמו שירות לאומי והאמן לי, זה אפשרי אם רק תרצה לעשות משהו באמת ולא רק להתמודד עם מה שאנשים חושבים.

 

אם זה בעיה רפואית כמו שהיתה לי[ניתוח לב פתוח וגם קוצב לב]

איזה בדיוק הסברים הוא חייב לחברה??

זאת לא השתמטות!!, ושוב אפשר להתנדב וככה החברה תראה את זה הרבה יותר טוב.

[b]Control, vision, determination. These are the three fundamental components... of the new generation race car driver. Speed is a byproduct. Going fast. But remember: The car is you, you are the car. Okay? Let's riiide[/b]


×
×
  • תוכן חדש...