Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפוץ אופנוע ישן


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5493 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן, אני כותב כאן הודעה בשם חבר שרוצה לשפץ אופנוע ישן שזרוק אצלו בחצר...

 

ישנן שתי אופציות - אחד הוא הונדה, שנראה במצב יותר טוב, ויותר ריאלי לשפץ אותו, והשני הוא נורטון עם סירה, שיהיה הרבה יותר קשה, אבל הוא פשוט קלאסי...

 

הבחור קצת פחות מתעניין בתהליך השיפוץ, ככה שאם יש מישהו שיכול לשפץ לו את האופנוע ברמה גבוהה ובתשלום קבוע מראש אני משער שהוא יילך על זה, ואם לא - אז ייכנס לשיפוץ לבד...

 

אשמח לעזרה בזיהוי האופנועים (שנים, דגמים וכו') וכן בהמלצות...

 

תמונות של ההונדה:

 

_____%2525202%2525281%252529.JPG

 

_____%2525201%2525282%252529.JPG

 

_____%2525204%2525283%252529.JPG

 

_____%2525205%2525283%252529.JPG

 

תמונות של הנורטון והסירה:

 

_____%2525202%2525284%252529.JPG

 

_____%2525202.JPG

 

_____%2525202%2525285%252529.JPG

 

_____%2525204.JPG

 

_____%2525204%2525285%252529.JPG

 

_____%2525205.JPG

 

_____%2525205%2525281%252529.JPG

 

_____%2525205%2525284%252529.JPG

_____%2525205%2525282%252529.JPG

_____%2525205%2525285%252529.JPG

 

_____%2525202%2525282%252529.JPG

 

המון תודה,

ניב

פורסם

הי ניב

שני האופנועים יפיפיים, וכל אחד פונה לתחום אחר של אספנות.

 

בשניהם השיפוץ לא יהיה קל או זול וצריך לקחת זאת בחשבון.

 

הדבר הראשון שצריך לברר הוא מה מצב הרשיונות של האופנועים

ומה מעמדם במשרד הרישוי.

 

כל עוד הם רשומים על שם בעל הכלי או שמך הדרך פתוחה בפניכם.

אם הרכב הורד מהכביש לצמיתות אין טעם לשפצו.

 

השיקול שצריך לעשות לפני השיפוץ מה מדבר אל בעל הכלי הנורטון

אכן יותר קלאסי והסירה מוסיפה לו נופך וערך ממשי לסוג מסויים של אספנים

 

בעוד ההודנה מדברת לסוג אחר של אספנים, אגב אני בטוח שתיבת הדואר

שלך תתמלא בימיים הקרובים בהצעות רכישה של שניהם.

 

על פניו ובלי לראות את האופנועים ניראה ששיפוץ ההונדה יהיה קל ומהיר יותר

למרות שעדיין מדובר על כלי שלא היה נפוץ בארץ, ואני לא ממש בטוח לגבי

מקורו וחוקיותו, אבל כמו שנאמר יכול להיות שאני טועה.

 

שיפוץ הנורטון יהיה ממושך וארוך והשגת החלקים והשלמתם תיקח זמן וכסף

רב. יש לפחות אספן אחד בפורום שמשפץ כרגע אחד כזה והוא מתמצא הייטב

בעיניינים (עמית לטיפולך) ויש כמה כלים שמשופצים ברמה נהדרת!

 

הלב אומר שפץ את שניהם (שוב במידה שניתן העביר בעלות כחוק) ותהינה

אם לא עדיף למכור אחד מהם ולממן את השיפוץ של השני בעזרתם, או לפחות

חלק!

 

קשה לי להחליט מי מבין שניהם קוסם יותר, והגדרת מצויין את ההבדלים בניהם

אבל ההחלטה הסופית היא של הבעלים לאחר ביקור במשרד הרישוי.

 

בכל מקרה אל תמהר לקבל החלטות או הצעות ברר הייטב ורק אז תחליטו מה

לעשות-לשניהם השיפוץ יערך זמן וכסף ובכל שלב תוכל לשנות כיוון-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

פורסם

הי , ההונדה נראה כמו XL 250 כנראה מסוף ה70 אולי תחילת ה80

 

הנורטון (ויש מומחים גדולים ממני) נראה כמו ES2 משנות ה-50

 

רן

פורסם

שניהם נראים כמו פרויקט מהנה!

 

המלצתי היא שינסה ככל הניתן לשפץ בעצמו... ההנאה והסיפוק משיפוץ עצמי מתעלים על כל דבר אחר... יהיו רבים כאן בפורום ובכלל (ואני ביניהם) שבטוחני שישמחו לסייע בכל עת עם מידע, איתור חלקים וכו'.

 

בהצלחה!

 

ליאור.

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

פורסם

בנוסף לכל הדברים שהחברים אמרו,

אתה אומר שהחבר לא כל כך מתעניין בתהליך השיפוץ עצמו. זה אומר שלא יהיה לו ממש 'דרייב'/מוטיבציה ובעיקר כאשר יתחילו הבעיות/האתגרים.

ועוד לא דיברנו על היכולת הטכנית והנכונות שלו ללמוד לאורך כל התהליך.

יש יותר מדי פרויקטים בארץ ובעולם שנרקבים אחרי שהושקעה בהם עבודה רבה רק בגלל שלא הייתה מספיק מוטיבציה.

 

יש כמובן מי שישפץ 'מקצועית' את האופנוע עבורו, אבל זה עניין יקר למדי והשאלה היא האם כדאי.

 

אגב, הסירה נראית לי סירה של האחים וולקוביץ.

פורסם

אכן כן, נראה שהנורטון הוא ה ES2 לפי צורת המנוע. כמו כן מדובר על שנות ה50 וזאת לפי הטלסקופים הקידמיים והאחוריים. השיפוץ לא יהיה זול כלל וכלל. מדובר כאן על פירוק עד לרמת הבורג. בהחלט לא לבעלי כיס חלש.

 

norton_1949_es2_500cc.jpg

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

ערכתי חיפוש אינטנסיבי שכלל כמה שיחות טלפון לחו"ל. בהנחה שבאמת מדובר בXL250 ישנה אפשרות להשיג חלקים לשנים 1974 ואילך. כמובן זה בערבון מוגבל שהרי לא כל חלק ניתן להשיג בימינו. אחרי הכל מדובר כאן על מעל 30 שנים. בסופו של דבר הכל מגיע לגודל ועומק הכיס של האדם שמשפץ. מושב קופלט חדש לכזה אופנוע מגיע ל 200 דולר לפני משלוח לארץ ושאר מיני ירקות. אז חלקים ניתן להשיג. השאלה היא עד כמה מוכנים להשקיע כספית. כמו כן, האם אפשר לדעת בוודאות איזה שנה האופנוע? אי אפשר להסתכל ברשיונות ללא ידיעת הבעלים? ככה בעייה של אי התאמת חלקים תיפתר. זה יעזור מאוד לדעת את השנה המדוייקת. במידה ונדע את השנה אני אוכל לספק מחירים לכמעט כל חלק אשר יהיה בו צורך. כל מה שצריך הוא רשימת חלקים ושנת האופנוע.

מוכן לסייע בחיפוש חלקים.

בברכה.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

שלום לבעלי האופנוע וחבריו,

 

בעוונותי החזקתי בעבר בהונדה XL250 כזה במטרה לשפצו. מפה לשם האופנוע נמכר אך ספר רכב של "קליימר" נשאר.

אפשר לזהות בעזרת הספר את שנת הייצור ע"פ מס' שלדה.

 

אם מעניין אתכם שלחו ה"פ.

 

בברכה אורן

×
×
  • תוכן חדש...