Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4893 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לרוכב הבודד

 

הסיפור שאני שמעתי על רוטשילד נשמע יותר מעניין.

יום אחד הוא קיבל תפוח ומכר אותו בכסף שקיבל קנה 2 תפוחים.

הוא מכר את 2 התפוחים וקנה 3 תפוחים.

מכר את 3 התפוחים וקנה 4 וכך הלאה.

ואז זה ששומע את הסיפור מתפלא ושואל וככה הוא ניהיה מליונר?.

אז עונים לו.

לא, אחרי כמה זמן סבא שלו מת והוא קיבל בירושה מיליונים.

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

חלק לא קטן מהטייקונים הישראליים התחילו מאפס.

 

אז יש בהם משהו שאין לאחרים.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

הוא בנאדם ממש מיוחד,שלמרות הונו הוא מתנהג בפשטות ובחוסר שחצנות מוחלט אני שמח שהוא הגיע להישג כזה.

ד'א בעניין התרומות,יש לו קרן בשם אלעזרא לזולת שלפי מה ששמעתי עובדת ממש חזק.

  • שנה מאוחר יותר...
פורסם
הנה משהו שעדיין לא בדיעבד.

זוכרים שהמלצתי בסוף 08 על בריינסוויי?

כמובן שלא, אז הנה:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=239910&highlight=%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%99%D7%A0%D7%A1%D7%95%D7%95%D7%99%D7%99&page=2

השער בזמנו היה באזור ה400 אג', מאז עלה עד לרמת שיא של 1390 אג' (!!!) וברגע זה נמצא על 882 אג'.

עד כאן החלק הבדיעבדי, מי שעדיין מחפש מניות מעניינות מוזמן לחקור ולקרוא על החברה ולגלות שהיא נסחרת בדיסקאונט עצבני.

אישית, שמעתי בעצתי בזמנו ומאז מכרתי בשער הקרוב לשיא וקניתי שוב את הנ"ע בשער של 830 בחשיפה נמוכה יותר לפני כחודשיים.

היום המניה עומדת לפני הנפקה בבורסה בארצות הברית ולכן נמצאת ברמת סיכון גבוהה מאוד.

בעלי ביצים מוזמנים לבדוק את הנושא.

מחולל גרפים להנאתכם:

http://www.bizportal.co.il/shukhahon/bizgraph.shtml?p_id=1100718&period=1&typeofgraph=1

למען הסר ספק, אין לי שום השכלה רשמית בתחום שוק ההון ואין לראות בהודעה זו המלצה לקניית המניה (ברצינות, רמת הסיכון מטורפת).

 

עברו שנתיים, מה היה לנו מאז (חוץ מרווח של מעל מאה אחוז? 8) )?

החברה סרבה להנפיק בארצות הברית בכל מחיר וטוב שכך.

די מדיקל עשתה את הטעות הזאת ושרפה להרבה משקיעים את התיק.

היום מתקרבים לטייק 2 להנפקה בארה"ב, התקבל אישור FDA לאחד מיני הטיפולים הרבים ויש התענינות רבה מהמשקיעים בחו"ל.

מחזורי מסחר חריגים בימים האחרונים מעידים על מידע פנימי שרץ ומבסר על הודעה גדולה בפתח (או הרצה לחלופין :shock: ).

אישית, אני עדיין בפנים ורק מחפש הזדמנות להגדיל אחזקה.

שוב, עדיין מסוכן, עדיין מעניין ואולי עדיין בשער כניסה ריאלי לפני שהיא תברח.

http://finance.sponser.co.il/finance/table/table.php?s=1100718

זו אינה המלצה לרכישת המניה, סתם מקווה שיש פה מישהו שזה מעניין אותו.

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

פורסם

גרף מרשים מאוד, במיוחד כשמסתכלים על 3 שנים לאחור. מצד אחד זה לא עוזר לאף אחד כיום, כי אין טעם לקנות כשהמנייה בשיא של כל הזמנים. מצד שני, מי שהקשיב לך לפני כמה שנים (יותר נכון - מי שלקח סיכון ענק, כמוך) וקנה בהרבה כסף, יכול להיות עשיר מאוד היום...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

מתוך נסיון של הרבה שנים, זה המון המון מזל, בייחוד שמדובר בהשקעה בנייר יחיד,

באופן חד פעמי. על כל עשרים פעם שתכשלו, תצליחו במקרה הטוב באחת. ובדרך תשרפו

את כל ההון העצמי שלכם.

אני לא אומר לא להשקיע בניירות ערך, אלא בדיוק להיפך, אבל תוציאו לכם מהראש את כל החלומות

והפנטזיות. לא נהיים עשירים ביום אחד ומהשקעה אחת, ובטח שלא מסכנים את כל מה שיש לכם,

או סכום משמעותי עבורכם, על השקעה בודדת אחת.

אקסודוס, העצה היחידה שיש לי לתת לך, היא שאף פעם אל תתאהב בפוזיציה שלך. הדברים לפעמים

מתהפכים בשניה, ומה שהיה לך נשאר על הנייר, רק שהנייר הפך לאבק. ראיתי כל כך הרבה אנשים

שקרו להם דברים שאתם לא מדמיינים, חלק לטוב, אבל בעיקר לרע, אז תמיד קחו את זה בחשבון.

פורסם

הסיבה שהקפצתי היא שלדעתי עדיין לא מאוחר, לדעתי גם בטווח הקצר יחסית (שנה) היא עדיין לא בשיא ובטווח הארוך אפילו לא קרוב.

אם זאת, אחרי כל יום של עליות את שיקשוקי הביצים שומעים גם עד מטה החברה בירושלים, למרות שעם מחזורים כאלה עצומים תיקון חריף לא נראה באופק.

נקפיץ שוב בעוד כמה שנים ונראה אם צדקתי. :)

חשוב להדגיש שוב, זו אינה המלצה ואין לי שום השכלה רשמית בתחום.

 

*עריכה

אושרי, אתה צודק לחלוטין, אסור להתאהב בנייר והנייר הזה הוא רק חלק קטן מתיק מגוון שאני מטפח לאורך השנים.

מה לעשות שאת הנייר הספציפי הזה אני מכיר וכן, מאמין ברעיון שמאחוריו.

אם זאת אני לא חשוף מספיק בשביל להתעשר ממנו וגם לא בשביל לפשוט את הרגל.

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

פורסם

התחלתם לדבר על מניות של חברות ביומד והדלקתם אותי - זה במקרה תחום העיסוק שלי.

 

בחודשים האחרונים ראינו ריצות מטורפות של מספר מניות כאלו. בריינסווי כבר הוזכרה כאן, אבל שימו לב גם לאינסוליין (שעלתה קרוב ל-300% ב-3 החודשים האחרונים!) ולביוליין (83% בינואר!). יותר בקטן, אבל עדיין תשואה יפה הראתה אינטק פארמה (16% החודש ו-26% ב-3 חודשים).

 

שלא תגידו שאני חכם בדיעבד, מי שהיה מקשיב לי ב"לילה כלכלי" לפני 3 שבועות בערך היה יכול לעשות הרבה כסף :-D

 

שלא תהיה פה טעות, השקעות בחברות כאלה מאוד מסוכנת ומומלצת רק למי שמבין טוב את התחום, על כל צדדיו.

[LEFT][B][FONT=Times New Roman]Damn it boy, you are about as useless as a cock-flavoured lollipop.[/FONT][/B] [FONT=Times New Roman][I]Coach Patches O'Hulihan[/I][/FONT][/LEFT]

פורסם

אקסודוס, אם הייתי מקבל דולר על כל פעם ששמעתי את זה, הייתי מחזיר היום את המשכנתא ;-)

שוב, אני לא אומר שזה המקרה, אבל תחשוב רגע מה יקרה אם זה לא יקרה כמו שחשבת.

ואתה אף פעם לא יודע איך,מתי ואיפה זה יקרה. מה אז?

אז לפעמים עדיף לקחת את הכסף ולברוח, איך אומרים, שאחרים ירוויחו. או אולי להוציא חלק ממנו החוצה.

יש משפט שאני תמיד אומר לאנשים. אני מניח שאתה יודע מה ההבדל בין שוורים לדובים בשוק ההון.

אז שוורים לפעמים מרוויחים יותר, ולפעמים אלה דווקא הדובים, אבל החזירים, הם תמיד מפסידים.

אלה היו שתי האגורות שלי, ובכל מקרה, המון בהצלחה. מקווה לשמוע שקנית בית מהרווחים, או לפחות

רכב חדש.

פורסם

דיסקו טורבו דיזל, דורקי, אושרי.

 

דיסקו, כמובן מעניין אך הכתבה קצרה ושטחית יחסית וחסר בה מידע הן על הסכון בחברה, הן על סכון השוק דאז.

 

אושרי, במקרה דנן אינני חושב שמזל הוא ההסבר העיקרי. בעל עניין.

 

דורקי, אכן היו הזדמנויות אך יש להבחין בין אדם שניתח מידע ולקח סכון לבין בעל עניין אם כי גם לו יש סכון.

 

לא עקבתי אחר הנייר הספציפי אך לעיתים הדברים נראים כך:[איני מדבר על החברה הספציפית]

הנפקה- הכל ורוד ואופטימי.

לאחר חודש מושכים דיוידנדים ומעסיקים עובדים במיליונים- הרי הצליחו לעשות כסף[כלומר ללוות, ליתר דיוק]

משבר בשוק- הכל יורד, כולל הסולידי ביותר אך כמובן יש מה שיורד הרבה יותר. לצד סכון השוק שומעים בתקשורת על קשיים בעסק, לעיתים בעל הבית לא טורח להכחיש.

בעל הביית רוכש בזול.

שפור בשוק, לפתע גם הצפת ערך בחברה- נתגלו מקורות רווח חדשים שקודם פשוט נשכח קיומם. קורה, לא?

מוכרים ביוקר ומנפיקים עוד סידרה וחוזרים על המהלך.

 

גם בעל הבית לקח סכון כשקנה. האם לא היה לו מידע עודף?

האם משקיע פרטי היה נגיש למידע החיובי או רק לשלילי? לא מדבר רק על כותרות צעקניות בעתון.

כמעט שכחתי- ישנו גם המשקיע המוסדי שלעיתים נכננס בשיא עבור עוד קצת תשואה, לוקח סיכון על חשבון הלקוח, מקבל פרמייה על הישגיו- הריי בעקבות התשואה באו לקוחות ואז מוכר בשיא המשבר.[למי?]

 

בעניין קצת אחר, כיום עלויות גיוס ההון של חברות איתנות הן נמוכות באופן היסטורי . הן יכולות לתרגם זאת להשקעות ורווחים.

השאלה איזה מהן מתומחרות נמוך יחסית.

פורסם
כולם חכמים בדיעבד בשוק ההון.

 

+1

אחרי ההתרחשויות אומרים, יואווו זה הרי כל כך ברור...אז זהו שממש לא!

בודדים הרוויחו אחוזים ניכרים, מהם הרוב במקרה.

 

לפני 5 שעות, green כתב:

מאסק הוא ליצן וחרטטן ואני מתפלא שהוא כל כך מצליח בעסקיו השונים, זה לא אדם שהייתי רוצה לעשות איתו עסקים ולא הייתי נותן לו לנהל חנות מכולת

 

פורסם
+1

אחרי ההתרחשויות אומרים, יואווו זה הרי כל כך ברור...אז זהו שממש לא!

בודדים הרוויחו אחוזים ניכרים, מהם הרוב במקרה.

 

זו טעות קלאסית.

 

הבורסה מהווה נקודת מפגש בין מוכר לקונה ובניגוד לאמונה העממית הרווחת, אין דבר כזה "כסף שיוצא מהבורסה".

כדי למכור נייר ערך המוכר צריך להפגש עם קונה שמוכן לשלם את המחיר הנדרש, לכן - האחד מקבל כסף שהשני משלם.

 

לפיכך, מול מוכר שמכר אג"ח בזול והפסיד, היה קונה שרכש ממנו את אותו הנייר והרוויח - אל מול אחד שטעה בחישובים והניח שמימוש הנייר בהפסד הוא טוב בעבורו, היה אחד אחר שחישב נכון וקנה נייר בזיל הזול.

 

באופציות ובאג"חים (אם הנייר משולם כסדרו), הפסד של האחד בהכרח יביא לרווח אצל האחר.

במניות העניין שונה כי יתכן שערך השוק של החברה יעלה (גילוי נפט למשל) וכולם ירוויחו, או יתכן מצב שבו כולם מפסידים בשל ירידת מהותית בשווי החברה (למשל אמפל שאיבדה את פעילות צינור הגז והגיעה לכינוס נכסים).

פורסם

שלא תגידו שאני חכם בדיעבד, מי שהיה מקשיב לי ב"לילה כלכלי" לפני 3 שבועות בערך היה יכול לעשות הרבה כסף :-D

 

מי אתה?

 

אני, באופן אישי, מתעסק רק במניות ולמען האמת, זה די מספק אותי. כל עניין האג"ח מאוד-מאוד מסקרן ומפחיד אותי באותה נשימה. אני פשוט צריך לאזור מספיק אומץ ולהשקיע קצת באג"חים.

פורסם

ג'וקר, מניות מסוכנות מאג"חים וזה מתוך הגדרה, כי אם חברה לא משלמת את האג"חים שלה היא מגיעה לפשיטת רגל ואז המניות נמחקות.

 

לכן, קשה לי להבין למה מניות לא מפחידות אותך, אבל אג"חים דווקא כן.

פורסם

גם לי האמת...

DORKI, התכוונתי שעל כל 1 שהרוויח סכום ניכר היו 100 שהפסידו.

 

לפני 5 שעות, green כתב:

מאסק הוא ליצן וחרטטן ואני מתפלא שהוא כל כך מצליח בעסקיו השונים, זה לא אדם שהייתי רוצה לעשות איתו עסקים ולא הייתי נותן לו לנהל חנות מכולת

 


×
×
  • תוכן חדש...